Версия за печат

01029-2019-0003

BG-София:

Обявление за приключване на договор за обществена поръчка

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 121654463

BG411, АПЕЛАТИВЕН СЪД, бул. витоша № 2, За: Цветелина Трайкова, България 1000, София, Тел.: 02 9219876, E-mail: tsvetelina.traykova@appellatecs.org, Факс: 02 9813604

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://sofia-as.justice.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.vks.bg/vks_P13_102_new.htm#19_05.

I.2) Вид на възложителя

Министерство или всякакъв друг държавен или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения



ІI: Процедура, предхождаща сключването на договора

II.1) Обект на поръчката
Строителство
ІI.2) Процедурата е открита с решение
№: И-733 от 07.06.2019 г. 
ІI.3) Уникален № на поръчката в Регистъра на обществениет поръчки
01029-2019-0003
ІI.4) Описание на предмета на поръчката

Предметът на обществената поръчка е изпълнение на строеж: „Ремонт на Съдебна палата - гр. София, бул. „Витоша“ №2, включващ фасади към вътрешни дворове, покрив на сградата, настилки на вътрешни дворове и проходи и втори етаж на сградата (откъм ул. „Лавеле“), стаи с №№ 26, 27, 28 и 29 на I-ви сутерен (откъм ул. „Алабин“) и преустройство на две гаражни клетки в работни помещения“, съгласно работен проект. Изпълнителят на обществената поръчка следва да извърши всички дейности, които са свързани с изграждането на обекта: Изпълнение на строително-монтажните работи, предвидени с инвестиционния проект за обекта, строителната програма и заповедите в Заповедната книга; Доставка и влагане в строителството на необходимите и съответстващи на техническите спецификации и инвестиционния проект строителни материали, включително оборудване, съоръжения, изделия, елементи, детайли, комплекти и др.; Осигуряване на временно строителство, за производствени полигони (бази) за нуждите на строителството, за складиране на материали и техника и други нужди във връзка с изпълнение на строителството, установени с Плана за безопасност и здраве (в случаите, когато същите са извън територията, върху която се изгражда Строежа); Извършване при необходимост на работи по преместване, при изпълнение на строителството, на подземни и надземни мрежи и съоръжения; Организиране на дейностите по събиране, транспортиране, обезвреждане и оползотворяване на строителните и другите отпадъци, възникнали в резултат на осъществяване на дейностите по изпълнение на предмета на обществената поръчка, в съответствие с изискването на българското законодателство; Съставяне на строителни книжа; изготвяне на екзекутивната документация на Строежа за всяка СМР, съставляваща част от Строежа, която се отклонява от Инвестиционния проект; Участие в процедурата по въвеждане на Строежа в експлоатация; Отстраняване за своя сметка на дефектите, установени при предаването на Строежа и въвеждането му в експлоатация; Отстраняване на дефекти, констатирани през периода на договорираните Гаранционни срокове; Всички други дейности, които са необходими за изпълнението на Предмета на обществената поръчка и гаранционното поддържане на Строежа, освен ако Договорът или българското законодателство не ги възлагат изрично в задължение на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. Обектът е недвижима културна ценност с национално значение. Застроена площ на отделните подобекти : Настилки на дворове и проходи-2060,00 кв.м. Настилки на балкони-150,00 кв.м. Работни помещения в 1-ви сутерен-105,00 кв.м. Преустройство на гаражи в 1 -ви сутерен.- 88.00 кв.м. Работни помещения на 2-ри етаж- 765,00 кв.м. Покрив на сградата-10 500,00 кв.м.


III: Условия на договора

ІII.1)
Номер на договора: Д-ОП-С-058 от 07.11.2019 г. 
ІII.2) Договорът е сключен след

процедура за възлагане на обществена поръчка

Поръчката е възложена на обединение

ДА

III.3) Изпълнител по договора

BG41, ДЗЗД Никополис Билд, ул. Пейо Яворов № 26, ет.1, България 2900, Гоце Делчев, Тел.: 00 878698300, E-mail: office@parsec-group.bg, Факс: 00 899893537

Интернет адрес/и:

URL: www.parsec-group.bg.

Изпълнителят е МСП: не

III.3) Изпълнител по договора

BG411, Парсек груп ЕООД, ул. 21 - ви век № 17, ет.4, ап.6, България 1000, София, Тел.: 00 878698300, E-mail: parsec_group@abv.bg, Факс: 00 878698300

Изпълнителят е МСП: не

III.3) Изпълнител по договора

BG413, Геоком-2000 ООД, ул. Димитър Ножаров № 5, България 2900, Гоце Делчев, Тел.: 00 878698300, E-mail: parsec_group@abv.bg, Факс: 00 878698300

Изпълнителят е МСП: не

ІII.4) При изпълнението участват подизпълнители

НЕ

ІII.5) Предмет на договора

Предметът на обществената поръчка е изпълнение на строеж: „Ремонт на Съдебна палата - гр. София, бул. „Витоша“ №2, включващ фасади към вътрешни дворове, покрив на сградата, настилки на вътрешни дворове и проходи и втори етаж на сградата (откъм ул. „Лавеле“), стаи с №№ 26, 27, 28 и 29 на I-ви сутерен (откъм ул. „Алабин“) и преустройство на две гаражни клетки в работни помещения“, съгласно работен проект.

ІІI.6) Срок на изпълнение
Срок в дни

716

ІII.7) Стойност, посочена в договора
1937337.26 BGN без ДДС
III.8) Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от Европейския съюз

НЕ


IV: Приключване на договора

договорът е изпълнен

ІV.1) Дата на приключване

15.07.2022 г. 

ІV.3) Договорът е изменян

НЕ

ІV.4) Договорът е изпълнен в срок

НЕ

Забавяне в дни: 53
Причини за забавянето: Срокът за изпълнение на договора е 716 календарни дни, съгл. чл.2.2. от договор № Д-ОП-С-058/07.11.2019г. и техническото предложение на изпълнителя, считано от дата на подписване на Протокола за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа (Акт обр.2). Акт обр.2 е подписан на 22.11.2019г. При отчетени 2 броя акт обр.10 за установяване състоянието на строежа при спиране на строителството, срокът за изпълнение на договора изтече на 02.05.2022 г. Изпълнителят ДЗЗД " Никополис билд" е уведомяван многократно от Възложителя - Апелативен съд - София, за забава в изпълнението на договора, като за това са му изпращани писма, както следва: 1. Писмо с изх. № № 4362/18.05.2021 г., относно забавата в изпълнението на строително – монтажни работи и неустойките за закъснение в основните етапи.; 2.Писмо с изх. № 7925/13.08.2021г., относно забава на основни етапи от изпълнението на договора и линейния график.; 3. Писмо с изх. № 12878/23.12.2021 г., относно забавяне на основни етапи от изпълнението, съобразно одобрения и актуализиран на 21.12.2020 г. ленеен график. В писмото е обърнато внимание, че продължаващата липса на квалифицирана работна ръка и техническо ръководство на обекта, не предприемането на каквито и да било мерки и мероприятия за подобряване на организацията на изпълнение, спазване и наваксване на забавените сроковете по отделните етапи ще доведе до реалното закъснение на крайния срок по договора. Нещо повече, прекратена е работата на обекта, липсват работници и техническо ръководство, не са взети мерки за недопускане на щети на сградата и съдебното имущество. 4. С писмо изх. № 1475/11.02.2022 г. отново е обърнато внимание на ДЗЗД „Никополис билд“, че в срок до 31.01.2022 г. няма представена информация за предприети действия, относно забавата в изпълнението на основи етапи по договора и отстраняване на всички нанесени щети на сградата и съдебно имущество. Отново е обърнато внимание, че продължаващата липса на квалифицирана работна ръка и техническо ръководство на обекта, не предприемането на каквито и да било мерки и мероприятия за подобряване на организацията на изпълнение, спазване и наваксване на забавените сроковете по отделните етапи ще доведе до реалното закъснение на крайния срок по договора, съгласно одобрения и актуализиран на 21.12.2020 г. линеен график. До момента при изпълнението на строително - ремонтните работи, са констатирани нанесени щети на сградата и съдебно имущество на отделни съдилища помещаващи се в сградата и няма предприети към настоящия момент мерки по отстраняване на нанесените щети. Изпълнителят самоволно е прекратил работата на обекта, без да са взети мерки за недопускане на нови щети на сградата и съдебното имущество. Отново е обърнато внимание, че изпълнителят следва да предприеме незабавни мерки за започване на работа и спешно подобряване на организацията и завършване на закъснелите основни етапи, в това число осигуряване на квалифицирана работна ръка и техническо ръководство на обекта по отделните части. 5. Писмо изх. № 2939/16.03.2022 г. относно, неизпълнените от него дейности, а именно: фасади на вътрешни дворове №№ 4, 7 и 8; настилки на вътрешни дворове и проходи №№ 2,3,4,6,7 и 8; покрив на сградата; стаи с №№ 26, 27,28 и 29 на I-ви сутерен откъм ул. „Алабин“; преустройство на две гаражни клетки в работни помещения в двор № 4; стаи на ет. 2, откъм улица „Лавеле“. 6. С писмо вх. № 998/27.07.2021 г. строителният надзор и инвеститорския контрол на строежа „Технострой инвестконсулт“ ЕООД, уведомява Възложителя за изоставяне на основни етапи от графика за изпълнение на строителя и липса на работници. 7. С придружително писмо с вх. № 440/13.04.2022 г. "Технострой - Инвестконсулт" ЕООД, е представен отчет за извършените дейности по строежа, които са 25,91% от цялото СМР по договор № Д-ОП-С-058/07.11.2019г.
ІV.5) Договорът е изпълнен в пълен обем

НЕ

Изпълнението е 25.91% от предмета на договора
Причини за частичното изпълнение: Продължаващата липса на квалифицирана работна ръка и техническо ръководство на обекта, не предприемането на каквито и да било мерки и мероприятия за подобряване на организацията на изпълнение, спазване и наваксване на забавените сроковете по отделните етапи доведе до реалното закъснение на крайния срок по договора и е причина за частично изпълнение на договора. Липсата на работници и техническо ръководство на обекта по отделните части, също е причина за частично изпълнение на договора.
ІV.6) Информация за изплатената сума по договора
501924.14 BGN без ДДС
ІV.7) Във връзка с изпълнението на договора се дължат или са платени неустойки

ДА

От изпълнителя, в размер на 581201.18 BGN
Причини за възникване на задължението за неустойките: От изпълнителя ДЗЗД „ Никополис билд“ се дължат неустойки в посочения по - горе размер без вкл. ДДС, на основание чл.13.1. от договора, а именно :…. „Ако изпълнителят не изпълни предмета на договора в договорения в т.2.2 срок за изпълнение на дейностите по т.1.1. , същият дължи на възложителя неустойка в размер на 0,5% от стойността по т.3.1.1., за всеки ден закъснение от срока, посочен от изпълнителя за изпълнение на поръчката, но не повече от 30 % от стойността на договора, както и на основание чл.13.2 от договора:...."Независимо от отговорността по предходния текст, ако изпълнителят забави изпълнението на отделен основен етап за строително-ремонтни работи, предвидени в приетия по т.7.2.22 Актуализиран линеен график, Изпълнителят дължи на Възложителя неустойка в размер на 0,3% от стойността на неизпълнената част от този етап за всеки ден забава, считано от деня, в който съответният етап е следвало да бъде завършен, но не повече от 30% общо". За периода на действие на договора, стойността на изпълненото СМР е 602 308, 97 лв. с вкл. ДДС или 25,91 % от общата стойност на договора, съгласно сметка 22 № 1, с включени Акт (обр.19) № № 1, 2 и 3. Обемът на неизпълнената част е 74,09 % от общо възложените СМР по договор, поради продължаваща липса на квалифицирана работна ръка и техническо ръководство на обекта по отделните части, непредприемане на мерки и мероприятия за подобряване на организацията на изпълнение, спазване и наваксване на забавени срокове по отделните етапи на изпълнение, което доведе и до закъснение на крайния срок по договора.Срокът за изпълнение на договора е 716 календарни дни, съгл. техническото предложение на изпълнителя, считано от дата на подписване на Протоколът за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа (Акт обр.2). Акт обр. 2 е подписан на 22.11.2019 г. Срокът на договора изтече на 02.05.2022 г., при отчетени 2 бр. Актове за установяване състоянието на строежа при спиране на строителството (обр.10), съгласно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. На 15.07.2022 г. е съставен и подписан Акт обр.10 за установяване състоянието на строежа при спиране на строителството, без участието на представител на ДЗЗД " Никополис билд", за което има съставени констативни протоколи от 15.07.2022 г. и 18.07.2022 г. на основание чл.5, ал.3 от Наредба № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Няма подписан Констативен акт обр.15 за завършване от изпълнителя ДЗЗД „Никополис Билд“ на всички включени в обхвата на договора работи, съгласно чл.5.17 от договор № Д-ОП-С-058/07.11.2019 г. След многократни писма и уведомления от Възложителя до ДЗЗД „Никополис Билд“, относно неизпълнение на предмета на договора в срок, както и продължаващата липса на квалифицирана работна ръка и техническо ръководство на обекта по отделните части, с оглед обема на неизпълнената част, която е 74,09 % от общо възложените СМР, е изпратено уведомително писмо с изх. № 7186/24.06.2022 г. от Възложителя до ДЗЗД „Никополис Билд“, за прекратяване на договора, поради изтичане на срока за неговото изпълнение.

V: Допълнителна информация

Възложител на процедурата е Върховен касационен съд на РБ.С решение по т. 1.1. по протокол № 10 от 30.04.2020 г. на Пленума на Висшия съдебен съвет е отнето стопанисването от председателя на Върховния касационен съд на сградата на Съдебната палата в гр. София, р-н „Триадица“, бул. „Витоша“ № 2, считано от 15 юли 2020 г. Съгласно т. 1.4. от посоченото решение, стопанисването на сградата е възложено на административния ръководител на Апелативен съд - София. Решението на ВСС може да бъде намерено на интернет адрес: www. vss. justice.bg. На 15.07.2020г. е подписано тристранно споразумение между Върховен касационен съд на РБ в качеството му на Възложител и Прехвърлител, Апелативен съд - София в качеството му на Приобретател и ДЗЗД " Никополис Билд" в качеството му на изпълнител, относно изпълнението на договор № Д-ОП-С-058/07.11.2019г. с предмет:„Ремонт на Съдебна палата - гр. София, бул. „Витоша“ №2, включващ фасади към вътрешни дворове, покрив на сградата, настилки на вътрешни дворове и проходи и втори етаж на сградата (откъм ул. „Лавеле“), стаи с №№ 26, 27, 28 и 29 на I-ви сутерен (откъм ул. „Алабин“) и преустройство на две гаражни клетки в работни помещения" . Във връзка с писмо с изх. № 10-00-145/25.06.2020г. от изпълнителния директор на АОП, настоящото обявление следва да бъде вписано към партидата на ВКС - 01029, с идентификационен номер на процедурата в РОП: 01029-2019-0003.


VI: Дата на изпращане на настоящото обявление

04.08.2022 г. 


VII: Възложител

VII.1)
Трите имена: Даниела Георгиева Дончева
VII.2)
Длъжност: Административен ръководител - председател на Апелативен съд - София