00137-2020-0004
Технически редакции | ||
01.04.2020 13:36 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
01.04.2020 13:34 ч. : | 01/04/2020 13:31 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
01.04.2020 13:34 ч. : | 01/04/2020 13:31 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Лясковец:
Решение за откриване на процедура
2. Строителство на сгради и съоръжения
І: Възложител
Публичен
BG321, Община Лясковец, пл. Възраждане № 1, За: Пенка Велкова, Даниела Маринова, България 5140, Лясковец, Тел.: 0619 22055, E-mail: obshtina@lyaskovets.net, Факс: 0619 22045
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): www.lyaskovets.net.
Адрес на профила на купувача (URL): http://www.lyaskovets.net/d4_adm_buyerprofile.php.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Публично състезание
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Основен ремонт на обслужваща сграда към спортен комплекс в град Лясковец - Етап 2“
Предметът на настоящата обществена поръчка е: „Основен ремонт на обслужваща сграда към спортен комплекс в град Лясковец - Етап 2“.
НЕ
НЕ
НЕ
При изборът на процедура по чл. 18 от ЗОП за възлагане на обществената поръчка и с оглед разпоредбата на чл. 21, ал. 4 от ЗОП, възложителят следва за изпълни задължението си за преценка възможността за разделяне предметът на поръчката на обособени позиции. В тази връзка и съгласно чл. 46, ал. 1 от ЗОП, при подготовката за възлагане на обществената поръчка възложителят е преценил възможността за разделянето на настоящата обществена поръчка за строителство на обособени позиции, което е в рамките на неговата оперативна самостоятелност. В настоящият случай се касае за обществена поръчка за строителство по см. на чл. 3, ал. 1 от ЗОП, а именно – изпълнение на строеж, като легалната дефиниция на „строеж” се съдържа в § 2, т. 51 от Допълнителните разпоредби на ЗОП – резултатът от строителни работи или дейности в областта на строителството, който е достатъчен сам по себе си да изпълнява икономическа или техническа функция, като самото определение за „строителни и монтажни работи” като работи, чрез които строежите се изграждат, ремонтират, реконструират, преустройват, поддържат или възстановяват, се съдържа в § 5, т. 40 от Допълнителните разпоредби на Закона за устройство на територията (ЗУТ). Предметът на обществената поръчка „Основен ремонт на обслужваща сграда към спортен комплекс в град Лясковец - Етап 2” включва СМР/СРР за изпълнение на втори етап от строителните дейности, необходими за реализиране на възложен от Община Лясковец инвестиционен технически проект за основен ремонт на сградата. Проектът предвижда изграждане на нова покривна конструкция, дейности по внедряване на мерки за подобряване на енергийната ефективност, в т.ч. полагане на топлоизолация по външните ограждащи елементи и подмяна на съществуващата дограма, изпълнение на вътрешен ремонт на сградата, вкл. подмяна на инсталации, преустройване на помещения, възстановяване на подови и стенни покрития, което изисква определена последователност и свързаност на строителните дейности, а това прави невъзможно отделянето на обособени позиции. В тази връзка за осигуряване навременното и качествено изпълнение на поръчката, дейностите за реализирането й трябва да бъдат изпълнени от един икономически оператор. Като се е съобразил с разпоредбата на чл. 46, ал. 1 от ЗОП, възложителят е взел мотивирано решение да не разделя поръчката на обособени позиции. Това се обуславя от факта, че всички дейности, които следва да се реализират в рамките на изпълнение на договора, са от такова естество и са взаимосвързани по начин и в степен, които при разделяне на позиции биха довели до съществени затруднения за постигане на желания краен резултат. На първо място, с оглед специфичния характер на възлаганите услуги, множеството изисквания към тяхното реализиране, както и големия брой от възможни подходи на изпълнение, може да се направи обосновано предположение, че при разделяне на обособени позиции има опасност изпълнението на поръчката прекомерно да се затрудни технически или да се оскъпи, поради необходимостта от сложна координация между отделните изпълнители. Наред с това, евентуално предвиждане на обособени позиции би увеличило и вероятността от забавяне на изпълнението, което може да изложи на прекалено висок риск приключването на проекта качествено и в срок. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона - за постигане на ефективност при разходване на публичните средства (арг. чл. 1, ал. 1 от ЗОП), в случая разделянето на обществената поръчка на обособени позиции не е целесъобразно. Възлагането на поръчката без разделянето й на обособени позиции няма да доведе до ограничаване на конкуренцията и нарушаване на основните принципи на 3ОП, а единствено гарантира постигане на оптимален резултат и предотвратяване от евентуален риск от ненавременно извършване на конкретните дейности.
НЕ
V: Мотиви
Съобразно отговорността на възложителя за правилното прогнозиране, планиране, провеждане, приключване и отчитане за резултатите от обществените поръчки, в качеството си на такъв Кметът на Община Лясковец отчита необходимостта от провеждане на процедура по избор на изпълнител на обществената поръчка с предмет: „Основен ремонт на обслужваща сграда към спортен комплекс в град Лясковец - Етап 2“. Предвид изложеното и съобразно изискванията на чл. 21 от ЗОП, то определяща за реда на възлагане на обществена поръчка е нейната прогнозна стойност и допустимият финансов ресурс за заплащане. В конкретния случай, финансовият ресурс на възложителя за изпълнение на дейностите – предмет на настоящата поръчка и планираното строителство през текущата година, попада в стойностните прагове на чл. 20, ал. 2 от ЗОП. От друга страна, мотивът за избора на вида процедура се обосновава от факта, че поради естеството на конкретната обществена поръчка, в т.ч. възможността достатъчно точно да се определят техническите спецификации, не са налице условията за провеждане на ограничена процедура, състезателна процедура с договаряне, състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне – без обявление или пряко, и безспорно са налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по реда, предвиден в ЗОП за процедура, при която всички заинтересовани лица могат да подадат оферта, като съобразно чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП избраният вид процедура е по чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП – „публично състезание”, при която процедура всички заинтересовани лица могат да подадат оферта. Провеждането на избраният вид процедура - „публично състезание”, осигурява максимална публичност, защитава обществения интерес и едновременно с това има за цел да насърчи конкуренцията, като създаде равни условия и прозрачност при участие в процедурата. Провеждането на предвидената в ЗОП процедура „публично състезание” гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на публичните средства, каквато несъмнено е една от водещите цели на при прилагането на ЗОП от страна на възложителя на обществената поръчка.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 от Закона за обществените поръчки.
01.04.2020 г.
VIII: Възложител
Д-р Ивелина Хараламбиева Гецова
Кмет на Община Лясковец