00396-2018-0002
Технически редакции | ||
26.03.2018 16:31 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
26.03.2018 16:28 ч. : | 26/03/2018 16:23 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
26.03.2018 16:28 ч. : | 26/03/2018 16:23 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Борово:
Решение за откриване на процедура
10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство
І: Възложител
Публичен
BG323, Община Борово, ул. Никола Вапцаров №1А, За: Кмет на Община Борово, България 7174, Борово, Тел.: 08140 2253, E-mail: borovo_op@b-trust.org, Факс: 0817 71774
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): http://www.borovo.org.
Адрес на профила на купувача (URL): http://www.borovo.org/bg/oporachki.html.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Открита процедура
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Реконструкция и рехабилитация на участъци от общински пътища RSE 1001 и RSE 2002 в община Борово“
Предметът на поръчката включва рехабилитация и реконструкция на участъци от общински пътища: реконструкция и рехабилитация на общински път RSE 1001 в участъците от п. к. с път III-5402- с. Обретеник - до начало с. Горно Абланово и реконструкция и рехабилитация на общински път RSE 2002 в участъка от п. к. с път RSE 1001 до център на с. Екзарх Йосиф. В рамките на обществената поръчка ще бъдат включени два отделни обекта както следва: Обект 1: РЕКОНСТРУКЦИЯ И РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА ОБЩИНСКИ ПЪТ RSE 1001 В УЧАСТЪЦИТЕ ОТ П.К. С ПЪТ III-5402 - С. ОБРЕТЕНИК – ДО НАЧАЛО С. ГОРНО АБЛАНОВО: ПОДОБЕКТ 1:ОБЩИНСКИ ПЪТ RSE 1001 В УЧАСТЪЦИТЕ ОТ П.К. С ПЪТ III-5402 ДО КРАЙ С ОБРЕТЕНИК; ПОДОБЕКТ 2:ОБЩИНСКИ ПЪТ RSE 1001 В УЧАСТЪЦИТЕ ОТ КРАЙ С ОБРЕТЕНИК ДО НАЧАЛО С. ГОРНО АБЛАНОВО. Обект 2: РЕКОНСТРУКЦИЯ И РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА ОБЩИНСКИ ПЪТ RSE 2002 В УЧАСТЪКА ОТ П.К. С ПЪТ RSE 1001 ДО ЦЕНТЪР С. ЕКЗАРХ ЙОСИФ. За Обект 1: подобект 1, е с дължина на оста 1827,46 м; общата площ на пътната настилка е 16 536 м2; общата площ на тротоарната настилка е 4 598 м2. За Подобект 2, е с дължина на оста 7036,68 м.; общата площ на пътната настилка е 39 189 м2. За Обект 2: общата дължина на трасето е 2431.23 м.; общата площ на пътната настилка е 15 117 м2.;общата площ на тротоарната настилка е 1 133 м2. Пътните участъци, предмет на обществената поръчка, са част от Общинската пътна мрежа – четвърти клас.
НЕ
ДА
Настоящата поръчка се финансира от ПРСР 2014-2020, мярка 7, подмярка 7.2, Договор за отпускане на безвъзмездна финансова помощ № 18/07/2/0/00016 от 10.11.2017г., сключен между Община Борово и ДФЗ-РА.
НЕ
Предметът на поръчката не е обособен в обособени позиции, тъй като всички дейности, включени в техническата спецификация са взаимосвързани. Разделянето им е нецелесъобразно, тъй като ще доведе до невъзможност за качествено и срочно изпълнение на поръчката, с оглед на краен срок, а именно 36 месеца( съгласно Договор за отпускане на безвъзмездна финансова помощ № 18/07/2/0/00016 от 10.11.2017г., сключен между Община Борово и ДФЗ-РА). Посоченият срок се отнася за всички предвидени дейности в договора(Договор за отпускане на безвъзмездна финансова помощ № 18/07/2/0/00016 от 10.11.2017г., сключен между Община Борово и ДФЗ-РА). Целта е да се осигури бързина, ефективност и качество при изпълнението на проекта. Разделянето на процедурата на обособени позиции ще доведе до различно начало на дейностите по поръчката, а оттам и до разминавания при изпълнението, евентуална невъзможност за едновременно изпълнение и съответно необосновано отлагане стартирането на някой от дейностите. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции в настоящия случай би създало риск за изпълнение на поръчката, възлагането им на различни изпълнители, като последното би било свързано и с различна организация на строителния процес и вероятно до разлика в срока за изпълнение на отделните обособени позиции, а оттам и в цялостният срок за реализация на проекта.При евентуално разделяне на обособени позиции следва да се има предвид риска и възможността при отварянето на офертите на кандидатите да се окаже, че за някоя от обособените позиции липсват подадени оферти. Също така разделянето на поръчката на обособени позиции увеличава вероятността от евентуални жалби, за всяка от обособените позиции, което също поставя под риск крайният срок за реализиране на проекта.Извън горното, следва да се има предвид, че съгласно чл. 46, ал. 4 от ЗОП, възложителите посочват в обявлението, с което се оповестява откриването на процедурата, или в поканата за потвърждаване на интерес, дали офертите могат да бъдат подавани за една, за няколко или за всички обособени позиции. В този смисъл, дори хипотетично да се приеме, че обществената поръчка е разделена на обособени позиции, то възложителят, за да гарантира наличието на участници по всички обособени позиции, има право да изиска участниците да подадат оферта за всички обособени позиции и съответно да покрият критериите за подбор кумулативно за всички обособени позиции, което означава и възлагане на целия предмет на обществена поръчки и обезсмисля разделянето й на обособени позиции. Предвид горното разделянето на обществената поръчка на обособени позиции се явява нецелесъобразно, би се отразило негативно на ефективността при изпълнението, и ще доведе до риск от просрочие при реализацията на проекта.Следва да се отбележи, че дейностите по изпълнението на предмета за двата обекта са идентични. В този смисъл е правилно и целесъобразно, че изпълнението на поръчката без разделянето й на обособени позиции, ще гарантира постигане на оптимален резултат, и ще предотврати евентуална липса на кохерентност между резултатите, постигнати вследствие изпълнението на отделните дейности. По този начин възложителят ще си гарантира: цялостно изпълнение на поръчката, предвидените дейности за двата общински пътя, респективно да носи отговорност за цялостната гаранционна поддръжка; да се постигне оптимален процес на управление на целия проект и един отговорен контрагент за дейностите в пълен обем.Обособяването в отделни самостоятелни позиции крие риск от невъзможност за срочно изпълнение.
НЕ
V: Мотиви
Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 1, т. 1 от ЗОП, когато планираната за провеждане поръчка за строителство, е на стойност по-голяма или равна на 5 000 000 лева без ДДС, възложителят прилага процедурите по чл. 18, ал. 1, т. 1 – 11 от ЗОП. В настоящия случай, прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 5 600 036,54 лева без ДДС и Възложителят взема решение да обяви настоящата обществена поръчка, като открита процедура по реда на ЗОП. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на открита процедура. Провеждането на открита процедура гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на финансовите средства по проекта.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 197, ал.1, т.1 от ЗОП.
26.03.2018 г.
VIII: Възложител
Валентин Панайотов Великов
Кмет на Община Борово