Версия за печат

00502-2017-0012

BG-Варна:

Решение за откриване на процедура



Решение номер Р-396 от дата 16.06.2017 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 103562052

BG331, МБАЛ „Света Марина“ ЕАД, бул. „Христо Смирненски“ № 1, За: Николай Николов, България 9010, Варна, Тел.: 00359 52302953, E-mail: officeub@mail.bg, Факс: 00359 52302953

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.svetamarina.com.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.svetamarina.com/index.php?go=t&id=36.

I.2) Вид на възложителя

Друг: Представляващ лечебно заведение съгласно чл.5, ал.2, т.16 от ЗОП

I.3) Основна дейност

Здравеопазване


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Периодични доставки на течни диализни концентрати и сол (натриев хлорид) за нуждите на МБАЛ „Света Марина“ ЕАД, за период от три години

IV.2) Обект на поръчката
Доставки
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

В предмета на поръчката се включват периодични доставки на диализни концентрати, сол (натриев хлорид) за регенерация на водоочистващи системи за нуждите на МБАЛ „Света Марина“ ЕАД, за период от три години. Предметът на обществената поръчка съдържа 2 (две) обособени позиции (ОП). ОП № 1 съдържа в себе си 6 самостоятелно обособени номенклатурни единици. Участието за всички номенклатури в ОП е задължително. Отделянето на различните номенклатури, включени в ОП № 1, в самостоятелно обособени позиции, не е целесъобразно. Възлагането на изпълнението на поръчката на номенклатурите, включени в ОП № 1, на различни изпълнители, би създало технически и организационни затруднения за възложителя. При откриване на процедурата възложителят взема под внимание и хипотезата, че е възможно нейното приключване без определяне на доставчици за всички номенклатури, в случай че те бъдат обособени в отделни позиции. Не се допуска представяне на варианти в офертата. Място на изпълнение на поръчката е медицински склад на МБАЛ „Света Марина“ ЕАД, находящ се на адрес: гр. Варна, бул. „Христо Смирненски“ №1.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

ДА

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 670000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

С решение № Р-150/02.03.17г. на Директор „ИД”, упълн. лице по чл.7,ал.1 ЗОП е открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет:„Периодични доставки на разтвори за екстракорпорална хемодиализа, сол и суха бикарбонатна субстанция за нуждите на МБАЛ „Света Марина” ЕАД, за период от три години”.Видът на процедурата е „открита”. Обявената обществена поръчка е разделена на три обособени позиции (ОП), както следва: ОП № 1 Диализни концентрати; ОП № 2 -Сол (натриев хлорид) за регенерация на водоочистваща система; ОП № 3 - Суха бикарбонатна субстанция. В обявения от Възложителя срок са постъпили две оферти за участие в процедурата за ОП 1 и за ОП № 3, съоветно от „Унифарм” АД и от „Фрезениус Медекъл Кеър България” ЕООД. По отношение на ОП № 2 не е подадена нито една оферта. Назначената със Заповед № Р-220/07.04.17г. на Директор ИД комисия за разглеждане и оценка на постъпилите оферти отрази своята работа в Протокол и Доклад, съгласно изизкванията на ЗОП, видни на интернет адрес: http://www.svetamarina.com/index.php?go=t&id=3877. Въз основа на представените от комисията документи е издадено Решение №257/26.04.2017г. на Директор ИД, с което са определени изпълнителите на обществената поръчка, както следва:за ОП № 1 „Унифарм“ АД,ЕИК 831537465 и за ОП № 3 - „Фрезениус Медикъл Кеър Бългaрия“ ЕАД, ЕИК 107516166. С писма с изх. № АД- 1262/27.04.2017 г. и АД № 1263/27.04.2017 г., изпратени съответно до „Фрезениус Медикъл Кеър Бългaрия“ ЕАД и до „Унифарм“ АД, участниците са уведомени, че са избрани за изпълнители на гореописаната обществена поръчка, като им е указано какви док. и в какъв срок следва да представят за сключване на дог. По отн-е на ОП № 2 процедурата е прекратена с Решение № 265/28.04.2017 г. на Директор ИД на основание чл. 110, ал.1, т.1 ЗОП.В опр-я срок за представяне на документи за сключване на дог. с писмо с вх. № ВК- 1307/16.05.17г. „Унифарм” АД уведомява МБАЛ „Света Марина” ЕАД, че поради непредвидими обстоятелства, свързани с увеличаването на производствените разходи за разтвори за хемодиализа, настъпили след подаване на офертата им за участие в обществената поръчка за дружеството е станало невъзможно да изпълни договора. В тази връзка с Решение №325/18.05.17 г. на Директор ИД процедурата е прекратена по отношение на ОП № 1 – Течни диализни концентрати на основание чл. 110, ал. 1, т. 4 ЗОП, а именно поради отказ на единствения класиран участник да сключи договор за възлагане на обществена поръчка. Съществуващите договори на леч. заведение за доставка на разтвори и сол за екстракорпорална хемодиализа са изтекли към настоящия момент. Липсата на доставки на разтвори и сол за екстракорпорална хемодиализа ще доведе до непосредствено застрашаване на живота и здравето на всички пациенти, които са на екстракорпорална хемодиализа, както и ще възпрепятства обичайната дейност на МБАЛ „Света Марина” ЕАД, а именно оказване на болнична медицинска помощ в съответствие с утвърдените медицински стандарти и добрата лекарска практика. С оглед гореизложеното и на оснл чл. 79, ал. 1, т. 4 ЗОП е необходимо да се проведе процедура на договаряне без предв. обявление, тъй като е необходим. неотложно възлагане на поръчката поради наличието на изключителни обстоятелства, които не се дължат на действие или бездействие на МБАЛ „Света Марина” ЕАД и не е възможно да бъдат спазени сроковете, вкл. съкратените, за открита, ограничена процедура или състезателна процедура с договоряне. Изборът на конкретното правно осн-е за откриване на настоящата обществена поръчка се налага допълнително и от това, че прогнозната стойност за ОП № 1(Диализни концентрати) е в пъти по- голяма от тази за ОП № 2 (Сол (натриев хлорид) за регенерация на водоочистваща система) и в тази връзка е определяща за Възложителя при избора на процедура, в т. ч. и правно основание.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

„Медекс“ ООД, гр. София, ж.к. „Горубляне“, бул. „Самоковско шосе“ № 2Л, ЕИК 131268894, тел. 02 9175545 „Унифарм“ АД, гр. София, ул. „Трайко Станоев” 3, ЕИК 831537465, тел. 02 9712086

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Открита с решение №: Р-150 от 02.03.2017 г. 
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: 00502-2017-003

VI: Одобрявам

поканата за участие

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

1. Изискв. по от-ние на обос. поз-я №1: Диализните концентрати следва да имат: а) разрешение за производство; б) разрешение за употреба в България ;в) сертификати за качество всяка партида; г) декларация за съответствие; д) „СЕ“ маркировка. Диализните концентрати следва да отговарят на стандарт БДС EN ISO 13958:2015 или еквивалент. Диализните концентрати към момента на доставяне в Мед. склад на възложителя следва да са с остатъчен срок на годност не по-кратък от 60 % от срока на годност, даден от производителя. Прогн. Стойност за ОП №1- 616 000 без ДДС. CPV код- 33692800; 2. Изисквания по отношение на ОП № 2-Оферираната сол (натриев хлорид) за регенерация на водоочистваща система следва: Да е предназначенa за употреба само в апаратура за пречистване на води и да отговаря на изискванията на стандарт БДС EN 973 или еквивалент. Прогн. Стойност за ОП №1- 54 000 без ДДС. CPV код- 15872400; 3. Общи изис-я по отнош. на ОП №1 и №2- срок на доставка - до 72 ч. след подадена от възложителя писм. заявка за доставка; 4.Фин. ресурс, определен от възложителя за настоящата поръчка, е до прог.стойност, определена за всяка една ОП. В случай,че участник оферира по-висока стойност от прогнозната за ОП, за която подава оферта, той ще бъде отстранен от процедурата на основание чл. 107, т. 2 , буква „а“ ЗОП;5.Срок на валидност на офертата - 90 календарни дни, считано от крайния срок за получаване на оферти;6. Kритерий за възлагане - най-ниска цена; 7.Всеки участник в процедурата има право да представи само една оферта, като при изготвянето трябва да се придържа точно към обявените от възложителя условия;8. Свързани лица не могат да бъдат самостоятелни участници в една и съща процедура; 9. Възложителят изисква от определения изпълнител да предостави гаранция за срока на действие на договора в размер на 5 % от неговата стойност без ДДС. Гаранцията се предоставя в една от формите, посочени в чл. 111, ал. 5 ЗОП;10. Оферти се приемат всеки работен ден от 8:00 до 16:30 часа в деловодството на МБАЛ „Света Марина“ ЕАД на адрес: гр. Варна, п.к. 9010, бул. „Христо Смирненски“ № 1. Крайният срок за получаване на оферти е 28.06.17 г.; 11.Публичното заседание, на което ще се проведе договарянето, ще се състои на 29.06.17 г. от 10:00 часа в Пресцентър на първи етаж, високо тяло на МБАЛ „Света Марина” ЕАД, находящ се на адрес: Варна, бул. „Христо Смирненски“ №1.; 12.За контакт: Н. Николов – Началник Направление „МДМТ и ИО”, телефон: 052 978622; 13. На основание чл. 64, ал. 2 и 3 от ППЗОП Възложителят ще изпрати покана за провеждане на договаряне без предварително обявление до лицата посочени в Раздел V; 14. Предвид прогнозната. ст-ст която е над стойностните прагове по по чл. 20, ал. 1, т. 1, б."б" от ЗОП, и на основание осн. чл. 233, ал.1 от ЗОП решението подлежи на предварителен контрол. На осн-е чл. 134 от ППЗОП, приложено изпращаме и док-вата за обстоятелствата, посочени в настоящото решение.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал.1, т.5 от ЗОП жалба срещу решението за откриване на процедурата може да се подава от всяко заинтересовано лице в 10-дневен срок от публикуване на решението.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

16.06.2017 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Марта Александрова Дракова

VIII.2) Длъжност

Директор „Икономически дейности“, упълномощено лице по чл. 7, ал. 1 ЗОП, съгласно Заповед № Р-355 от 11.05.2016 г. на Изпълнителния директор на МБАЛ „Света Марина“ ЕАД