Версия за печат

00814-2017-0001

BG-Враца:

Решение за откриване на процедура



Решение номер 12 от дата 06.01.2017 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000193115

BG313, Община Враца, Враца, ул.„Стефанаки Савов” № 6, За: инж. Марияна Рашева, България 3000, Враца, Тел.: 092 624265, E-mail: vmogilanska@vratza.bg, Факс: 092 623061

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.vratza.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.vratza.bg/?category=18.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 3 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„СТРОИТЕЛЕН МЕНИДЖМЪНТ И СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР НА ДОГОВОРИ ЗА СТРОИТЕЛСТВО ПО ФИДИК - ИНТЕГРИРАН ПРОЕКТ ЗА ВОДЕН ЦИКЪЛ НА ГРАД ВРАЦА – II ФАЗА "

IV.2) Обект на поръчката
Услуги
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Дейността на Изпълнителя на настоящата поръчка включва изпълнение на строителен мениджмънт, в това число и осъществяването на строителен надзор и инвеститорки контрол на договори за строителство по ФИДИК, изпълнявани по проект „ИНТЕГРИРАН ПРОЕКТ ЗА ВОДЕН ЦИКЪЛ НА ГРАД ВРАЦА – II ФАЗА“, финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“, договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16M1OP002-1.0005-C01/01.11.2016. Периодът на отговорност на Консултанта (Строителния мениджър) ще продължи съобразно изискванията на Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за извършени строително-монтажни работи, считано от датата на издаване на разрешително за въвеждане в експлоатация, съгласно Закона за устройство на територията . Консултантът ще осъществява прецизна и качествена организация на цялостния строителен процес, в т.ч. и всички дейности по чл. 168 от ЗУТ.Срокът на изпълнение на настоящата обществена поръчка започва да тече от датата на подписване на договор за изпълнението и, като приключва до крайната дата на изпълнение на дейностите, съгл. Чл. 4, ал.1 от ДБФП № BG16M1OP002-1.0005-C01/01.11.2016, двадесет месеца от влизане в сила на ДБФП, а именно 01.09.2018 г. Срокът на изпълнение на проръчката ще бъде удължен с периода на последното по ред удължаване на срока за изпълнение на дейностите на ДБФП № BG16M1OP002-1.0005-C01/01.11.2016. Поканеният участник следва да изпълни настоящата поръчка с екип от експерти и оборудване, отговарящи на изискванията в Договор № У-109/07.06.2011 г. за „Строителен мениджмънт и строителен надзор на договори за строителство по ФИДИК – Интегриран проект за воден цикъл на град Враца”, като същият се ръководи от техническата спецификаци и техническата оферта към договор № У-109/07.06.2011 г. Критерий за възлагане на поръчката: най-ниска цена.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Дейността се изпълнява по проект „ИНТЕГРИРАН ПРОЕКТ ЗА ВОДЕН ЦИКЪЛ НА ГРАД ВРАЦА – II ФАЗА“, финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“, договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16M1OP002-1.0005-C01/01.11.2016 г.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Не е приложимо

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 3217768.33 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

„КОНСУЛГАЛ БГ ПАРТНЪРС“ ООД, гр. София е изпълнител по Договор № У-109/07.06.2011 г. за „Строителен мениджмънт и строителен надзор на договори за строителство по ФИДИК – Интегриран проект за воден цикъл на град Враца”, за осъществяваване на строителен мениджмънт и строителен надзор на четири договора за строителство по ФИДИК – Интегриран проект за воден цикъл на град Враца, както следва: (i) Договор № С-166/11.09.2012 г. – „Инженеринг за реконструкция на Пречиствателна станция за отпадъчни води – гр. Враца”; (ii) Договор № С-206/31.10.2012 г. – „Реконструкция на водопроводната мрежа и реконструкция и удължаване на канализационната мрежа на гр. Враца – Етап І”; (iii) Договор № С-220/05.12.2012 г. – „Реконструкция на водопроводната мрежа и реконструкция и удължаване на канализационната мрежа на гр. Враца – Етап ІІ”; и (iv) Договор С-260/19.12.2013 г. – „Рехабилитация на стоманен и реконструкция на съществуващия захранващ азбестоциментов водопровод от яз. „Среченска бара” до гр. Враца”, като възложител по всички посочени Договори за строителство е Община Враца; Община Враца стартира изпълнението на проект "Интегриран проект за воден цикъл на град Враца- фаза, в рамките му стартира изпълнението на горепосочените четири договора с букви (i), (ii), (iii) и (iv), като в рамките на срока за изпълнение на проект № 58111-65-256 „Интегриран проект за воден цикъл на гр. Враца“, финасиран по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.“, стартирал по ДБФП № 58111-С065-256/21.12.2009 г., същите не са приключени. В тази връзка с Решение на Европейската комисия от 28.07.2016 г. проектът “Интегриран проект за воден цикъл на град Враца” е изменен чрез фазиране и удължен съобразно подписания нов ДБПФ № BG16M1OP002-1.0005-C01/01.11.2016 г. по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“ с нов срок за изпълнение на дейностите, съгласно чл. 4, ал. 1 от ДБФП № BG16M1OP002-1.0005-C01/01.11.2016 г. , а именно двадесет месеца от влизане в сила на този договор. В следствие на това се поражда необходимостта от продължаване на дейностите по строителен мениджмънт. строителен надзор и инвеститорски контрол върху стротелните обектите, предмет на ДБФП № BG16M1OP002-1.0005-C01/01.11.2016 г. На основание на задълженията си на Бенефициент по ДБФП № BG16M1OP002-1.0005-C01/01.11.2016 г., в това число за срочно, пълно и качествено изпълнение на дейностите предмет на договора, Община Враца следва да подсигури пълна приемственост на дейността по строителен мениджмънт и строителен надзор с цел без период на прекъсване да се изпълняват дейностите по строителство и същите да приключат без забавяне в рамките на проекта по ДБФП № BG16M1OP002-1.0005-C01/01.11.2016 г. В следствие на това и на основание чл. 79, ал. 1, т.3 "б" от ЗОП, Община Враца кани с настоящото решение за откриване на процедура по договаряне без предварително обявление изпълнителя на строителния мениджмънт до момента КОНСУЛГАЛ БГ ПАРТНЪРС“ ООД, гр. София. (продължава в т.VII.1))

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

"КОНСУЛГАЛ БГ ПАРТНЪРС“ ООД със седалище и адрес на управление: гр. София, общ. Столичва, ул. „6-ти септември“, № 6, ЕИК 201576517, представлявано от управителите Емилия Печева Тодорова,e-mail: expresseng@abv.bg Дата и място за провеждане на преговорите: 19.01.2017 г. от 11:00 в сградата на Община Враца.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Открита с решение №: 2115 от 03.09.2010 г. 
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: 00814-2010-0016

VI: Одобрявам


VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Основанието за наличието на „липса на конкуренция поради технически причини“ се изразява в следното, КОНСУЛГАЛ БГ ПАРТНЪРС“ ООД, гр. София е извършвало строителния надзор по Договор № У-109/07.06.2011 г. е и договорно обвързано като страна по искове и претенции от страните по договорите за строителство, които искове биха могли да възникват до въввеждане на обектите в експлоатация. В тази връзка единственото дружество, което разполага с необходимата експертиза да даде обвързващо становище по такива потенциални искове, въз основа на събираната информация за изпълненото строителство, изразяваща се в актове, протоколи, измервателни протоколи, инструкции, снимков материал и други, отнасящи се за изпълнено СМР до датата на настоящото решение за откриване на процедурата, което лице е „КОНСУЛГАЛ БГ ПАРТНЪРС“ ООД. В допълнение горепосоченото дружество вече е изпълнило съществена част от своите задължения по проекта, въз основа на което носи и съответната гаранционна отговорност за съставените актове и протоколи по време на строителството в това число и за окончателен доклад, което обуславя и невъзможността друг изпълнител да понесе отговорността за въвеждане на обектите в експлоатация. Аргумент за това е, че съгласно чл. 168, ал. 7 от ЗУТ, лицето което упражнява строителния надзор, носи пряко и пълна отговорност за изпълнението по договора и респективно гаранционната отговорност, която е не по-малка от гаранционните срокове за изпълнение на строителството. Ето защо продължаването на дейността по надзора от досегашния изпълнител, ще обезпечи и гарантира обвързването му с отговорността за тази дейност, тъй като в противен случай при нов изпълнител, той няма да бъде обвързан с дейностите на стария, а това ще затрудни Възложителя в търсенето на отговорност при евентуални съдебни спорове. В допълнение на този аргумент е и обстоятелството, че Възложителят няма възможността да спре изпълнението на договорите за строителство, от гледна точка на спазване на крайния срок за изпълнение на ДБФП. Избора на всеки един вид процедура, различен от настоящия с положителност ще доведе до прогнозирано спиране на договорите за инженеринг с минимална продължителност на това от 6-9 месеца. Това забавяне от една страна се базира на минималните срокове, необходими за горепосочената приемственост на съставената документация от„КОНСУЛГАЛ БГ ПАРТНЪРС“ ООД с оглед предаването й на Възложителя, за подготовка на открита процедура, а от друга страна се основава на прогноза за сериозно удължените срокове от минималните предвидени по ЗОП, които следва да се предвидят, поради необходимостта от достатъчно време за запознаване на потенциалните участници със съставената до момента документация от „КОНСУЛГАЛ БГ ПАРТНЪРС“ ООД, както и от възможното забавяне на фактическото изпълнение предвид вероятния инстанционен и съдебен контрол на две инстанции, който следва да изчака сключването на договора. Не без значение е и фактът, че фирмата-изпълнител до момента е инвестирала сериозни средства за оборудване на офис в гр. Враца, осигурила е обезпечаващ набор от технически средства, поддържа архив на техническата документация и разполага със съответните ключови експерти. Това мотивира откриването на настоящата поръчка с правно основание чл. 79, ал.1, т. 3 „б“ от ЗОП. По-подробни мотиви от изложените в настоящото решение могат да бъдат намерени на "профила на купувача" в досието на процедурата. Във връзка с настоящата процедура има становище на АОП по въпрос на Възложителя с вх.№ от АОП 09-00-361/13.10.2016 г. Във връзка с по-горе изложеното каним "КОНСУЛГАЛ БГ ПАРТНЪРС“ ООД на 19.01.2017 г. в сградата на Община Враца в 11:00 за провеждане на преговори.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

На основание чл. 197, ал. 1 т. 1 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП-срещу решението за откриване на процедура и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или за допълнителна информация

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

06.01.2017 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Калин Ангелов Каменов

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Враца