Версия за печат

00172-2017-0001

BG-с. Хитрино:

Решение за откриване на процедура



Решение номер РД-2 от дата 04.01.2017 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000931422

BG333, Oбщина Хитрино, Община Хитрино, с. Хитрино, ул.Възраждане №45, За: Ахмед Ахмед - Зам. кмет на община Хитрино, България 9780, с. Хитрино, Тел.: 05341 2250, E-mail: kmet@hitirno.org, Факс: 05341 2120

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.hitrino.org..

Адрес на профила на купувача (URL): http://hitrino.org/bg/obshtestveni_pory4ki..

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

"Изработване на технически инвестиционни проекти за обекти на територията на община Хитрино"

IV.2) Обект на поръчката
Услуги
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предмет на настоящата обществена поръчка е изработване на технически инвестиционни проекти за обекти на територията на община/село Хитрино, с една част от които община Хитрино ще кандидатства по Подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от Мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“, от Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г., във връзка с официално публикуваната Заповед РД 09-988 от 14.12.2016 г. на министъра на земеделието и храните с определен период за прием на заявления за подпомагане на община Хитрино с начална дата 16.01.017 г. и крайна дата 16.03.2017 г., за допустими дейности по чл. 4, т.1, 2, 3, 6, 7 или 8 от Наредба № 12 от 25.07.2016 г.. Останалата част от проектите ще бъдат използвани за реализиране целеви проекти за възстановяване на разрушената инфраструктура в засегнатия район, във връзка с отпуснатите средства от републиканския бюджет за 2016 г/2017 г. В предмета на обществената поръчка се включва изработване на инвестиционни проекти във фаза: „Технически проект“ за обекти на територията на град/община Хитрино в т.ч.: Обект 1: „Реконструкция и рехабилитация на уличната мрежа на с. Хитрино, област Шумен“ с приблизителна обща дължина 12 км; Обект 2: „Реконструкция и рехабилитация на общински пътища в община Хитрино, област Шумен“ с приблизителна обща дължина 4550 м, включващ, следните подобекти: Подобект 1: SHU1160 / III - 7004 / Хитрино - Граница общ. ( Хитрино - Венец) - Капитан Петко - Ясенково / III - 7002 / в участъка ул. „Възраждане“ до разклона за с. Добри Войниково с дължина 3160 м и SHU3153 / SHU1150, Трем - Развигорово / - Добри Войниково - / SHU1160 / в участъка от жп прелеза до кръстовище с път SHU1160 с дължина 150 м. Обща дължина на Подобект 1 – 3310 м.; Подобект 2: Път „I-7 – начало с.Хитрино – ул. „Еделвайс“ – жп прелез – ул. „Възраждане“ – край с.Хитрино – I-7“ с дължина 3750 м.; Обект 3: „Изграждане, реконструкция и обновление на улично осветление в с. Хитрино” с приблизителна обща дължина 12 км; Обект 4: „Реконструкция, възстановяване, оборудване обзавеждане и внедряване на мерки за енергийна ефективност на младежки културен център в с. Хитрино”; Обект 5: „Основен ремонт и енергоефективна рехабилитация на сградата на младежкия дом в село Хитрино, община Хитрино”; Обект 6: „Основен ремонт и енергоефективна рехабилитация на сградата на здравната служба в село Хитрино, община Хитрино”; Обект 7: „Основен ремонт и енергоефективна рехабилитация на административната сграда на общинска служба земеделие и гори в село Хитрино, община Хитрино”; Обект 8: „Реконструкция, възстановяване, оборудване обзавеждане и внедряване на мерки за енергийна ефективност на сграда на общинска администрация с. Хитрино”; Обект 9: „Реконструкция, обновяване и оборудване на автобаза с. Хитрино”; Обект 10: „Изпълнение на ремонтни дейности във физкултурния салон и подобряване на прилежащите пространства към СОУ „Д-р Петър Берон“ в село Хитрино, община Хитрино”; Обект 11: „Основен ремонт, енергоефективна рехабилитация и подобряване на прилежащите пространства към ЦДГ „1-ви Юни“ в село Хитрино, община Хитрино”; Обект 12: „Реконструкция, рехабилитация и благоустрояване на централни части, предназначени за обществено ползване в село Хитрино“ включващ, следните подобекти: Подобект 1: „Реконструкция, рехабилитация и благоустрояване на централен парк в село Хитрино“; Подобект 2: „Реконструкция, рехабилитация и благоустрояване на централен площад в село Хитрино“; Подобект 3: „Благоустрояване на зони за отдих и тихи игри в село Хитрино“; Подобект 4: „Изграждане на зелена зона за разходки и отдих на открито в с. Хитрино“; В съответствие с чл. 48, ал. 1 от ЗОП необходимите характеристики на предмета на обществената поръчка са подробно индивидуализирани в Техническите спецификации и изискванията на Възложителя/Задания за проектиране, неразделна част от документацията.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Изискванията при изпълнение на договора (клаузи в проекта на общи договорни условия:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Предвид това, че разходът за проектиране е допустим за финансиране, то направените разходи, във връзка с изпълнението предмета на договора за обществена поръчка ще се искат за финансиране/възстановяване от „Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 - 2020 г.”, подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ и/или национални програми и фондове и др.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Настоящата обществена поръчка се обявява при условията на изключителни обстоятелства по смисъла на § 2, т. 17 от ДР на ЗОП, предизвикани от непредвидими за възложителя събития, поради което целта е да се осигури максимална бързина при възлагане и изпълнение, както и оптимална съгласуваност при изпълнение на дейностите. Разделянето на процедурата на обособени позиции би могло да доведе до различно начало на изпълнението на различните обособени позиции, а от там и до евентуална невъзможност за едновременно изпълнение или неспазване на крайния срок за прием на проектни предложения, който съгласно официално публикуваната Заповед РД 09-988 от 14.12.2016 г. на министъра на земеделието и храните е 16.03.2017 г.. Разделянето на процедурата на обособени позиции ще доведе до разделяне, респ. „размиване“ на отговорността между множество изпълнители по отделните договори, координирането и контролирането на които би създало повече проблеми отколкото ползи, поради което не се явява ефективно. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции в конкретния случай би било крайно нецелесъобразно и би причинило значително забавяне и трудности за възложителя при организирането и провеждането на процедурата, което ще отложи във времето определянето на изпълнителите. Това крие сериозни рискове от невъзможност за изпълнение в срок и с необходимото качество.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 930000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

На 10.12.2016 г. около 05:40 ч. при навлизане на влакова композиция от двадесет и шест цистерни в гарата на село Хитрино, на 20 км от Шумен, дванадесет от цистерните дерайлират и се взривяват. Над двеста огнеборци, полицаи и служители на „Гражданска защита“ работиха по преодоляване на последствията от взрива. Операцията по обезопасяването на композицията продължи повече от десет дни. Тежкият инцидент отне живота на 7 души, десетки бяха ранени. Материални щети са нанесени на повече от 150 къщи и други обществени сгради. Напълно разрушени са част от проводите, транспортната техническа инфраструктура и съоръженията към нея. Със заповед на областния управител Донка Иванова в община Хитрино бе обявено бедствено положение, което остана в сила до приключване на операцията по обезвреждане на цистерните. Достъп до село Хитрино бе ограничен за повече от 20 дни. За преодоляване на последствията от инцидента, правителството в оставка одобри 10 000 000 лева - допълнителни разходи от бюджета, 5 000 000 лева от които са осигурени по бюджета на Министерството на труда и социалната политика с които, чрез фонд „Социална закрила“ ще се финансират целеви социални програми за населението на общината, по предложение на община Хитрино и отделно по бюджета на общината са предвидени 5 000 000 лева за изграждане, възстановяване, реконструкция и ремонт на общинска собственост, включително инфраструктура. Средствата ще се използват за реализиране на инфраструктурни проекти на територията на общината с цел преодоляване на последиците от инцидента и за предприемане на спешни действия за незабавно възстановяване нормалното функциониране и начина на живот на хората. Европейската комисия отпусна незабавно още 20 000 000 лева. Средствата са от Програмата за развитие на селските райони. С отпуснатите средства ще се реализират целеви проекти за възстановяване на разрушената инфраструктура и ще се даде възможност за разкриване на временни работни места в засегнатия район. Съгласно официално публикуваната Заповед РД 09-988 от 14.12.2016 г. на министъра на земеделието и храните, издадена на основание чл. 34, ал. 1, 2, 3, 6 и 7, във връзка с чл. 29, ал. 8, чл. 33, ал.2 и 3 и т. 19, 20, 23 и 24 от § 1 от допълнителните разпоредби от Наредба № 12 от 25.07.2016 г. за прилагане на Подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от Мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“, от Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г., е определен период за прием на заявления за подпомагаме за община Хитрино с начална дата 16.01.017 г. и крайна дата 16.03.2017 г. за допустими дейности по чл. 4, т.1, 2, 3, 6, 7 или 8 от Наредба № 12 от 25.07.2016 г. Предвид непредвидимостта на инцидента, респективно последиците от настъпването му и предоставената възможност за преодоляване на последиците, чрез обявяване на прием на заявления за подпомагане, за община Хитрино възниква необходимост от неотложно възлагане на поръчка с предмет: „Изработване на технически инвестиционни проекти за обекти на територията на община Хитрино“, т.к. община Хитрино няма проектна готовност. Съгласно чл. 26, ал. 2 от Наредба № 12 от 25.07.2016 г. към проектите, включващи разходи за строително-монтажни работи, се прилагат одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ и влязло в сила разрешение за строеж. Предоставеният срок за прием 16.01.017 г. - 16.03.2017 г. е крайно недостатъчен за подготовка и провеждане на процедура, (не могат да бъдат спазени сроковете, включително съкратените, за провеждане на открита, ограничена процедура или състезателна процедура с договаряне по ЗОП) избор на изпълнител, подписване на договор, изработване на инвестиционните проекти, съгласуването им, издаване и влизане в сила на разрешение за строеж. Продължава РАЗДЕЛ VII: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

1. „ИНВЕСТИЦИОННО ПРОЕКТИРАНЕ“ ЕООД, УЛ. ЛЮБЕН КАРАВЕЛОВ № 31, ГР. ШУМЕН, Тел.: 054/800 477, УПРАВИТЕЛ: ДИЯН СЪБЕВ ЗЛАТЕВ; 2. „ПРОФПРОЕКТ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД, ж.к. Гео Милев, бл. 255, вх. Г, ет. 7, ап. 67, гр. София, Тел.: 0879213373, УПРАВИТЕЛ: СИМОНА ПЕТРОВА ДАЧЕВА

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

поканата за участие

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Продължава от РАЗДЕЛ V: МОТИВИ Предвид гореизложеното, решението за възлагане на поръчката по ред на чл. 79, ал.1, т.4 е породена от настъпване на изключителни обстоятелства по смисъла на § 2, т. 17 от ДР на ЗОП, предизвикани от непредвидими за възложителя събития – авария, катастрофа, които увредиха и могат да доведат до последващо възникване на опосност както за живота и здравето на хората, така и за обществения ред, и могат съществено да затруднят и да нарушат нормалното изпълнение на нормативноустановени дейности на възложителя. За преодоляване на последиците не могат да бъдат спазени сроковете, включително съкратените, за провеждане на открита, ограничена процедура или състезателна процедура с договаряне по ЗОП, а обстоятелствата, с които се обосновава наличието на неотложност не се дължат на възложителя. Съществуващата реалната опасност за живота и здравето на хората и за обществения ред е предпоставка за нанасяне на големи икономически загуби и съществени затруднения, както и нарушаване нормалното изпълнение на нормативноустановени дейности, на възложителя, поради което считам за обосновано предприемането на неотложни действия за ограничаване и ликвидиране на материални щети, нанесени на обществени сгради, проводи, транспортната техническа инфраструктура и съоръженията към нея, чрез незабавен избор на изпълнител за изработване на инвестиционни проекти, предмет на разглежданото договаряне с цел осигуряване на проектна готовност и внасяне на заявления за подпомагане до крайния срок за прием.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

На основание чл.197, ал.1, т. 5 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от публикуване на решението за провеждане на процедурата.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

04.01.2017 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Ахмед Мехмед Ахмед

VIII.2) Длъжност

Заместник - кметът на Община Хитрино - упълномощен със Заповед № РД – 416/03.12.2015 год.