00172-2017-0001
Технически редакции | ||
![]() |
||
04.01.2017 16:56 ч. : | 04/01/2017 16:55 | промяна преди публикуване |
![]() |
||
затвори |
Технически редакции | ||
![]() |
||
04.01.2017 16:56 ч. : | 04/01/2017 16:55 | промяна преди публикуване |
![]() |
||
затвори |
Технически редакции | ||
![]() |
||
18.01.2017 11:58 ч. : | служебно вписване | |
![]() |
||
затвори |
BG-с. Хитрино:
Решение за откриване на процедура
І: Възложител
Публичен
BG333, Oбщина Хитрино, Община Хитрино, с. Хитрино, ул.Възраждане №45, За: Ахмед Ахмед - Зам. кмет на община Хитрино, България 9780, с. Хитрино, Тел.: 05341 2250, E-mail: kmet@hitirno.org, Факс: 05341 2120
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): www.hitrino.org..
Адрес на профила на купувача (URL): http://hitrino.org/bg/obshtestveni_pory4ki..
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Договаряне без предварително обявление
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
"Изработване на технически инвестиционни проекти за обекти на територията на община Хитрино"
Предмет на настоящата обществена поръчка е изработване на технически инвестиционни проекти за обекти на територията на община/село Хитрино, с една част от които община Хитрино ще кандидатства по Подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от Мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“, от Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г., във връзка с официално публикуваната Заповед РД 09-988 от 14.12.2016 г. на министъра на земеделието и храните с определен период за прием на заявления за подпомагане на община Хитрино с начална дата 16.01.017 г. и крайна дата 16.03.2017 г., за допустими дейности по чл. 4, т.1, 2, 3, 6, 7 или 8 от Наредба № 12 от 25.07.2016 г.. Останалата част от проектите ще бъдат използвани за реализиране целеви проекти за възстановяване на разрушената инфраструктура в засегнатия район, във връзка с отпуснатите средства от републиканския бюджет за 2016 г/2017 г. В предмета на обществената поръчка се включва изработване на инвестиционни проекти във фаза: „Технически проект“ за обекти на територията на град/община Хитрино в т.ч.: Обект 1: „Реконструкция и рехабилитация на уличната мрежа на с. Хитрино, област Шумен“ с приблизителна обща дължина 12 км; Обект 2: „Реконструкция и рехабилитация на общински пътища в община Хитрино, област Шумен“ с приблизителна обща дължина 4550 м, включващ, следните подобекти: Подобект 1: SHU1160 / III - 7004 / Хитрино - Граница общ. ( Хитрино - Венец) - Капитан Петко - Ясенково / III - 7002 / в участъка ул. „Възраждане“ до разклона за с. Добри Войниково с дължина 3160 м и SHU3153 / SHU1150, Трем - Развигорово / - Добри Войниково - / SHU1160 / в участъка от жп прелеза до кръстовище с път SHU1160 с дължина 150 м. Обща дължина на Подобект 1 – 3310 м.; Подобект 2: Път „I-7 – начало с.Хитрино – ул. „Еделвайс“ – жп прелез – ул. „Възраждане“ – край с.Хитрино – I-7“ с дължина 3750 м.; Обект 3: „Изграждане, реконструкция и обновление на улично осветление в с. Хитрино” с приблизителна обща дължина 12 км; Обект 4: „Реконструкция, възстановяване, оборудване обзавеждане и внедряване на мерки за енергийна ефективност на младежки културен център в с. Хитрино”; Обект 5: „Основен ремонт и енергоефективна рехабилитация на сградата на младежкия дом в село Хитрино, община Хитрино”; Обект 6: „Основен ремонт и енергоефективна рехабилитация на сградата на здравната служба в село Хитрино, община Хитрино”; Обект 7: „Основен ремонт и енергоефективна рехабилитация на административната сграда на общинска служба земеделие и гори в село Хитрино, община Хитрино”; Обект 8: „Реконструкция, възстановяване, оборудване обзавеждане и внедряване на мерки за енергийна ефективност на сграда на общинска администрация с. Хитрино”; Обект 9: „Реконструкция, обновяване и оборудване на автобаза с. Хитрино”; Обект 10: „Изпълнение на ремонтни дейности във физкултурния салон и подобряване на прилежащите пространства към СОУ „Д-р Петър Берон“ в село Хитрино, община Хитрино”; Обект 11: „Основен ремонт, енергоефективна рехабилитация и подобряване на прилежащите пространства към ЦДГ „1-ви Юни“ в село Хитрино, община Хитрино”; Обект 12: „Реконструкция, рехабилитация и благоустрояване на централни части, предназначени за обществено ползване в село Хитрино“ включващ, следните подобекти: Подобект 1: „Реконструкция, рехабилитация и благоустрояване на централен парк в село Хитрино“; Подобект 2: „Реконструкция, рехабилитация и благоустрояване на централен площад в село Хитрино“; Подобект 3: „Благоустрояване на зони за отдих и тихи игри в село Хитрино“; Подобект 4: „Изграждане на зелена зона за разходки и отдих на открито в с. Хитрино“; В съответствие с чл. 48, ал. 1 от ЗОП необходимите характеристики на предмета на обществената поръчка са подробно индивидуализирани в Техническите спецификации и изискванията на Възложителя/Задания за проектиране, неразделна част от документацията.
ДА
1
ДА
Предвид това, че разходът за проектиране е допустим за финансиране, то направените разходи, във връзка с изпълнението предмета на договора за обществена поръчка ще се искат за финансиране/възстановяване от „Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 - 2020 г.”, подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ и/или национални програми и фондове и др.
НЕ
Настоящата обществена поръчка се обявява при условията на изключителни обстоятелства по смисъла на § 2, т. 17 от ДР на ЗОП, предизвикани от непредвидими за възложителя събития, поради което целта е да се осигури максимална бързина при възлагане и изпълнение, както и оптимална съгласуваност при изпълнение на дейностите. Разделянето на процедурата на обособени позиции би могло да доведе до различно начало на изпълнението на различните обособени позиции, а от там и до евентуална невъзможност за едновременно изпълнение или неспазване на крайния срок за прием на проектни предложения, който съгласно официално публикуваната Заповед РД 09-988 от 14.12.2016 г. на министъра на земеделието и храните е 16.03.2017 г.. Разделянето на процедурата на обособени позиции ще доведе до разделяне, респ. „размиване“ на отговорността между множество изпълнители по отделните договори, координирането и контролирането на които би създало повече проблеми отколкото ползи, поради което не се явява ефективно. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции в конкретния случай би било крайно нецелесъобразно и би причинило значително забавяне и трудности за възложителя при организирането и провеждането на процедурата, което ще отложи във времето определянето на изпълнителите. Това крие сериозни рискове от невъзможност за изпълнение в срок и с необходимото качество.
НЕ
V: Мотиви
На 10.12.2016 г. около 05:40 ч. при навлизане на влакова композиция от двадесет и шест цистерни в гарата на село Хитрино, на 20 км от Шумен, дванадесет от цистерните дерайлират и се взривяват. Над двеста огнеборци, полицаи и служители на „Гражданска защита“ работиха по преодоляване на последствията от взрива. Операцията по обезопасяването на композицията продължи повече от десет дни. Тежкият инцидент отне живота на 7 души, десетки бяха ранени. Материални щети са нанесени на повече от 150 къщи и други обществени сгради. Напълно разрушени са част от проводите, транспортната техническа инфраструктура и съоръженията към нея. Със заповед на областния управител Донка Иванова в община Хитрино бе обявено бедствено положение, което остана в сила до приключване на операцията по обезвреждане на цистерните. Достъп до село Хитрино бе ограничен за повече от 20 дни. За преодоляване на последствията от инцидента, правителството в оставка одобри 10 000 000 лева - допълнителни разходи от бюджета, 5 000 000 лева от които са осигурени по бюджета на Министерството на труда и социалната политика с които, чрез фонд „Социална закрила“ ще се финансират целеви социални програми за населението на общината, по предложение на община Хитрино и отделно по бюджета на общината са предвидени 5 000 000 лева за изграждане, възстановяване, реконструкция и ремонт на общинска собственост, включително инфраструктура. Средствата ще се използват за реализиране на инфраструктурни проекти на територията на общината с цел преодоляване на последиците от инцидента и за предприемане на спешни действия за незабавно възстановяване нормалното функциониране и начина на живот на хората. Европейската комисия отпусна незабавно още 20 000 000 лева. Средствата са от Програмата за развитие на селските райони. С отпуснатите средства ще се реализират целеви проекти за възстановяване на разрушената инфраструктура и ще се даде възможност за разкриване на временни работни места в засегнатия район. Съгласно официално публикуваната Заповед РД 09-988 от 14.12.2016 г. на министъра на земеделието и храните, издадена на основание чл. 34, ал. 1, 2, 3, 6 и 7, във връзка с чл. 29, ал. 8, чл. 33, ал.2 и 3 и т. 19, 20, 23 и 24 от § 1 от допълнителните разпоредби от Наредба № 12 от 25.07.2016 г. за прилагане на Подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от Мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“, от Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г., е определен период за прием на заявления за подпомагаме за община Хитрино с начална дата 16.01.017 г. и крайна дата 16.03.2017 г. за допустими дейности по чл. 4, т.1, 2, 3, 6, 7 или 8 от Наредба № 12 от 25.07.2016 г. Предвид непредвидимостта на инцидента, респективно последиците от настъпването му и предоставената възможност за преодоляване на последиците, чрез обявяване на прием на заявления за подпомагане, за община Хитрино възниква необходимост от неотложно възлагане на поръчка с предмет: „Изработване на технически инвестиционни проекти за обекти на територията на община Хитрино“, т.к. община Хитрино няма проектна готовност. Съгласно чл. 26, ал. 2 от Наредба № 12 от 25.07.2016 г. към проектите, включващи разходи за строително-монтажни работи, се прилагат одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ и влязло в сила разрешение за строеж. Предоставеният срок за прием 16.01.017 г. - 16.03.2017 г. е крайно недостатъчен за подготовка и провеждане на процедура, (не могат да бъдат спазени сроковете, включително съкратените, за провеждане на открита, ограничена процедура или състезателна процедура с договаряне по ЗОП) избор на изпълнител, подписване на договор, изработване на инвестиционните проекти, съгласуването им, издаване и влизане в сила на разрешение за строеж. Продължава РАЗДЕЛ VII: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ
1. „ИНВЕСТИЦИОННО ПРОЕКТИРАНЕ“ ЕООД, УЛ. ЛЮБЕН КАРАВЕЛОВ № 31, ГР. ШУМЕН, Тел.: 054/800 477, УПРАВИТЕЛ: ДИЯН СЪБЕВ ЗЛАТЕВ; 2. „ПРОФПРОЕКТ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД, ж.к. Гео Милев, бл. 255, вх. Г, ет. 7, ап. 67, гр. София, Тел.: 0879213373, УПРАВИТЕЛ: СИМОНА ПЕТРОВА ДАЧЕВА
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Продължава от РАЗДЕЛ V: МОТИВИ Предвид гореизложеното, решението за възлагане на поръчката по ред на чл. 79, ал.1, т.4 е породена от настъпване на изключителни обстоятелства по смисъла на § 2, т. 17 от ДР на ЗОП, предизвикани от непредвидими за възложителя събития – авария, катастрофа, които увредиха и могат да доведат до последващо възникване на опосност както за живота и здравето на хората, така и за обществения ред, и могат съществено да затруднят и да нарушат нормалното изпълнение на нормативноустановени дейности на възложителя. За преодоляване на последиците не могат да бъдат спазени сроковете, включително съкратените, за провеждане на открита, ограничена процедура или състезателна процедура с договаряне по ЗОП, а обстоятелствата, с които се обосновава наличието на неотложност не се дължат на възложителя. Съществуващата реалната опасност за живота и здравето на хората и за обществения ред е предпоставка за нанасяне на големи икономически загуби и съществени затруднения, както и нарушаване нормалното изпълнение на нормативноустановени дейности, на възложителя, поради което считам за обосновано предприемането на неотложни действия за ограничаване и ликвидиране на материални щети, нанесени на обществени сгради, проводи, транспортната техническа инфраструктура и съоръженията към нея, чрез незабавен избор на изпълнител за изработване на инвестиционни проекти, предмет на разглежданото договаряне с цел осигуряване на проектна готовност и внасяне на заявления за подпомагане до крайния срок за прием.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
На основание чл.197, ал.1, т. 5 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от публикуване на решението за провеждане на процедурата.
04.01.2017 г.
VIII: Възложител
Ахмед Мехмед Ахмед
Заместник - кметът на Община Хитрино - упълномощен със Заповед № РД – 416/03.12.2015 год.