00044-2015-0160
Технически редакции | ||
![]() |
||
09.12.2015 12:23 ч. : | промяна преди публикуване | |
![]() |
||
затвори |
Технически редакции | ||
![]() |
||
09.12.2015 12:23 ч. : | 09/12/2015 11:43 | промяна преди публикуване |
![]() |
||
затвори |
Технически редакции | ||
![]() |
||
09.12.2015 12:23 ч. : | 09/12/2015 11:43 | промяна преди публикуване |
![]() |
||
затвори |
Технически редакции | ||
![]() |
||
09.12.2015 12:24 ч. : | промяна преди публикуване | |
![]() |
||
затвори |
BG-София: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите
ИНФОРМАЦИЯ ЗА СКЛЮЧЕН ДОГОВОР
Строителство
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
Агенция Пътна инфраструктура, бул. Македония № 4, За: инж. Ясен Луканов, Република България 1606, София, Тел.: 02 9173323, E-mail: y.lukanov@api.bg, Факс: 02 9522563
Място/места за контакт: Дирекция Обществени поръчки правно обслужванеИнтернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.api.bg.
Адрес на профила на купувача: http://www.api.bg/PROXY/index2.php?/public/index.jsp?proc=661.
Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения
Друг: Проектиране, строителство, поддържане и ремонт на РПМ.Друго (моля пояснете): Проектиране, строителство, поддържане и ремонт на РПМ.
НЕ
РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
„Допълнителни строително-монтажни работи на обект: „Лот 27 Рехабилитация на път ІІІ-866 Смолян-Михалково-Кричим от км 17+600 до км 20+100 и от км 22+490 до км 26+490, път IІІ-8641 Пампорово-(Смолян-Стойките) от км 0+000 до км 11+350.73 и път IІІ-8681 Рудозем-Смилян от км 0+000 до км 8+431, с обща дължина 26,282 км, област Смолян“
„Допълнителни строително-монтажни работи на обект: „Лот 27 Рехабилитация на път ІІІ-866 Смолян-Михалково-Кричим от км 17+600 до км 20+100 и от км 22+490 до км 26+490, път IІІ-8641 Пампорово-(Смолян-Стойките) от км 0+000 до км 11+350.73 и път IІІ-8681 Рудозем-Смилян от км 0+000 до км 8+431, с обща дължина 26,282 км, област Смолян“
45233120
Описание:
НЕ
РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА
Договаряне без обявление
НЕ
ДА
РАЗДЕЛ V: СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР
1
ДЗЗД АПП Лот 27, ул. Цар Борис ІІІ Обединител № 37, Република България 4003, Пловдив, Тел.: 02 8066700, Факс: 02 8066711
НЕ
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
НЕ
Във връзка с изпълнението на Договор № РД-33-8/06.07.2015 г. за възлагане на обществена поръчка за строителство на обект: „Определяне на изпълнител за строителството на обект BG161PO001/2.1-01/2007/001-027 “Лот 27 Рехабилитация на път ІІІ-866 Смолян-Михалково-Кричим от км 17+600 до км 20+100 и от км 22+490 до км 26+490, път IІІ-8641 Пампорово-(Смолян-Стойките) от км 0+000 до км 11+350.73 и път IІІ-8681 Рудозем-Смилян от км 0+000 до км 8+431, с обща дължина 26,282 км, област Смолян” и с оглед на качественото изпълнение в цялост на проекта е необходимо изпълнението на допълнителни строителни работи на обекта, които са технически неделими от предмета на основния договор и са съществено необходими за изпълнението на поръчката. Относно необходимостта от изпълнението на допълнителни строителни работи на обекта, възложителят е уведомен писмено от изпълнителя, като впоследствие представените от него мотиви и изследвания са потвърдени от проектантите на трите участъка, строителния надзор и Института за пътища и мостове (ИПМ) към АПИ. Обстоятелствата, които налагат извършването на допълнителните строително-монтажни работи не са могли да бъдат предвидени, защото са установени едва след започване на строителството. Характера на тези деформации на настилката прави невъзможно установяването им при изготвянето на проекта, тъй като разкриването им е при започването на ремонтните дейности и след премахване на част от асфалтобетоновия пласт. При изготвяне на проектите за рехабилитация на трасетата, предмет на договора са включени предварителни ремонти, които предвиждат поправка на повърхностните дефекти на настилката. Въз основа на данните за състоянието и обследване на носимоспособността на настилката Проектантите и на трите участъка на обекта са предвидили и Възложителят е одобрил необходимите количества и видове СМР. При възобновяване на строителството през м. август 2015 г. по действащия Договор № РД-33-8/06.07.2015 г., респ. при започване на ремонтните дейности на настилката и разкриване на асфалтобетоновите пластове след фрезоването и разкъртването на настилката се установи, че наличната трошенокаменна настилка е с множество дефекти и деформации. За установяването и локализирането им са направени лабораторни измервания за носимоспособност на настилката, както и шурфове, за обследване на качествата на материала. Изследванията са направени от акредитирана лаборатория на Изпълнителя на договора, като резултатите от които са проверени и потвърдени, както от проектантите и сторителния надзор на обекта, така и от Института по пътища и мостове към Агенция „Пътна инфраструктура“. От представените становища от страна на проектантите се потвърждава обстоятелството, че при започване на ремонтните дейности и разкриване на асфалтобетоновите пластове, след фрезоване и разкъртване на настилката е установено, че съществуващата трошенокаменна настилка е с множество деформации, доказателство за което са и резултатите от представените лабораторни изпитвания. Основен фактор за проявилите се скрити повреди в участъците е от една страна специфичния високопланински релеф на района, а от друга страна и климата, характеризиращ се с ниски температури, обилни дъждове и снегове. Към всяко от становищата на проектантите са описани мерките и дейностите, които следва да бъдат изпълнени с оглед осигуряване необходимата носимоспособност на пътната конструкция и експлоатационните качества на настилката, в резултат на които е изготвена и Количествено стойностна сметка, неразделна част от поканата на база на която възложителят е определил индикативната стойност на допълнителните видове СМР. В отговор на констатациите на изпълнителя, проектантите и консултанта на обекта Института по пътища и мостове към АПИ предоставя подробно становище, с мнението че по-голяма част от пътя е в лошо експлоатационно състояние, което налага извършване на значителни по обем ремонтни работи..... Продължава в Прилож. Г
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
09.12.2015 г.
ДЗЗД „АПП Лот 27“,с участници Агромах ЕООД и Пътища Пловдив АД
ПРИЛОЖЕНИЕ Г
г) Изключителна спешност, предизвикана от непредвидими за възложителя обстоятелства.
...Продължение от Раздел VІ.2. С оглед на посоченото, ИПМ предлага допълнителните СМР да се извърши по метода „студено рециклиране“ поради по-ниската му цена и създаването на нов еднороден пласт с определена дебелина и високи якостни характеристики. Посочено е, че е налице съществена необходимост за допълнителните СМР, включително че констатираните нарушения на настилката биха довели до невъзможност за достигане на необходимата носимоспособност на пътя след полагане на пластовете, съгласно предвижданията на основния технически проект. Посочено е, че в случай, че настилката бъде изпълнена по одобрения проект, това би довело до компрометирането й само няколко месеца след полагането й. Допълнителните СМР са неделима част от изпълнението на пътя и няма как да бъдат разделени от основната поръчка. Откриването на неподходящи основни пластове от настилката, намиращи се локално в определени участъци би довело до невъзможност за достигане на необходимата носимоспособност на асфалтовата настилка на пътя след полагане на пластовете, съгласно предвижданията на Техническите проекти. В случай, че настилката бъде изпълнена по одобрения проект, това би довело до компрометиране на новата асфалтова настилка само няколко месеца след полагането й. В резултат на това ще се появят дупки, пукнатини и неравности по пътната настилка, което от своя страна ще доведе невъзможност за осигуряване на безопасните условия на пътуващите. Предвид гореизложеното, целта на допълнителните мероприятия, съгласно становищата на проектантите и консултанта на обекта и ИПМ е да се осигури необходимата носимоспособност на пътната конструкция и да гарантират качеството на последващото асфалтобетоново покритие по начин, съответстващ на изискванията на Техническата спецификация на Възложителя. В случай че не бъдат изпълнени допълнителните СМР, които да укрепят конструкцията на пътното платно във връзка с достигане на изискуемата се носимоспособност не е възможно изпълнението на договора като цяло, тъй като те са технологично свързани с конструктивните пластове на пътното платно. Изпълнение на основния договор за поръчката без извършване на възникналите допълнителните строително-монтажни работи е невъзможно. По отношение на всеки един от трите участъка на обекта, наличието на непредвидени обстоятелства се доказва, от представените в тази връзка становища на участниците в строителството и ИПМ.