Версия за печат

00044-2015-0106

BG-София: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ИНФОРМАЦИЯ ЗА СКЛЮЧЕН ДОГОВОР

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Агенция Пътна инфраструктура, бул. Македония № 4, За: инж. Ясен Луканов, Република България 1606, София, Тел.: 02 9173323, E-mail: y.lukanov@api.bg, Факс: 02 9522563

Място/места за контакт: Дирекция Обществени поръчки правно обслужване

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.api.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.api.bg/PROXY/index2.php?/public/index.jsp?proc=535.

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна/и дейност/и на възложителя

Друг: Проектиране, строителство, поддържане и ремонт на РПМ.Друго (моля пояснете): Проектиране, строителство, поддържане и ремонт на РПМ.

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

"Аварийни ремонтни работи по укрепване на пътен насип на АМ "Струма" Лот 1, от км 317+550 до км 317+900"

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Тип строителство: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: област Кюстендил
Код NUTS: BG415
ІІ.1.4) Кратко описание на договора/споразумението - предмет и количество

Предмет на настоящата обществена поръчка е "Аварийни ремонтни работи по укрепване на пътен насип на АМ "Струма" Лот 1, от км 317+550 до км 317+900". Констатираните деформации на пътното платно застрашават безопасността на движението, като същевременно създават реална опасност от цялостно прекъсване на пътя. Нарушаването на нормалната и обичайна експлоатация на компрометирания пътен участък от автомагистралата води до сериозни затруднения, свързани с преминаването на транспортни средства и е съпроводено от постоянен риск от настъпване на пътнотранспортни произшествия. Налице е пряка опасност от излизане от пътното платно заради нарушената пътна асфалтова настилка. По тази причина следва да се предприемат незабавни аварийно-възстановителни (укрепващи) действия с цел да се преодолее трайно създалата се бедствена ситуация, като се осигури нормалното транспортно обслужване на пътуващите, както и да се елиминират всички предпоставки, водещи до пряка заплаха за живота и здравето на преминаващите хора. Предвижда се укрепване на пътния насип с помощта на пилотна стена, развита в оста на банкета на пътя. Пилотната стена е с обща дължина от 56 м, разделена на 5 секции по 11,2 м с фуга помежду им от 3 см. Състои се от два реда сондажно-изливни пилоти с диаметър 60 см и дължина 12,5 м, разположени шахматно през осово разстояние 1,60 м в надлъжна посока и 1,50 м в напречна (между двата реда). Пилотите се обединяват от ростверк с фундаментна част, която е с дебелина 1,0 м. Ростверкът има вертикална стена с височина 0,45 м и широчина 0,60 м, горният ръб на която е част от банкета. Съгласно проектната разработка, укрепително възстановителните работи на настилката се извършват с настилката, използвана при изграждането на обекта, а именно: - плътен полимермодифициран асфалтобетон СМ - 4 см, E = 1 350 MPa; - неплътен асфалтобетон - 8 см, E = 1 000 MPa; - битумизиран трошен камък - 18 см, E = 800 MPa; - трошен камък с подбрана зърнометрия 0-60/минералбетон/ - 20 см, E = 400 MPa; - трошен камък с непрекъсната зърноматерия (0-40мм) - 20 см, E = 3 000 MPa; - зона А с дълбочина 0.5 м от материали група А-1. В технологичния проект се предвижда: - полагане на геомрежи под Зона А и над пласт от трошен камък с непрекъсната зърнометрия; - полагане на мрежа за армиране на асфалтови настилки при връзката на стария пласт битуминизиран трошен камък и новия такъв.

ІІ.1.5) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45233120

Описание:

Строителни и монтажни работи на пътища

ІІ.1.6) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ


II.2) Обща крайна стойност на договора/ите
ІІ.2.1) Обща стойност на договора/ите
Стойност
448514.22 BGN без ДДС

РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Договаряне без обявление

ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена
ІV.2.2) Използван е електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации, свързани със същата поръчка

НЕ


РАЗДЕЛ V: СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР

ДОГОВОР № РД-33-21 / Обособена позиция №: / Заглавие:Аварийни ремонтни работи по укрепване на пътен насип на АМ "Струма" Лот 1, от км 317+550 до км 317+900
V.1) Дата на сключване договора
02.10.2015 г. 
V.1.1) Дата на решението за възлагане на поръчката
04.08.2015 г. 
V.2) Брой на получените оферти

1

V.3) Наименование и адрес на изпълнителя

ГБС – ИНФРAСТРУКТУРНО СТРОИТЕЛСТВО АД - ЕИК 130131711, ул. Дамяница № 3-5, Република България 1619, София, Тел.: 02 9151874

V.4) Информация за стойността на договора
Крайна обща стойност на договора
Стойност 448514.22 BGN без ДДС
V.5) При изпълнение на договора ще участват подизпълнители

НЕ


РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Поръчка е свързана с проект и/или програма, които са финансирани от фондове на ЕС

НЕ

VI.2) Допълнителна информация

В резултат на настъпили непредвидени дестабилизационни процеси и проявления на обект АМ „Струма“, Лот 1 „Долна Диканя Дупница“ от км 305+220 до км 322+000, възниква необходимост от предприемане на спешни действия по укрепване на пътен насип в участък от км 317+550 до км 317+900. При извършена месечна инспекция на автомагистралата от представители на Областно пътно управление (ОПУ) – гр. Кюстендил са констатирани дестабилизационни процеси и поява на надлъжни пукнатини по асфалтовата настилка в лявото платно в участъка от АМ „Струма“, Лот 1 „Долна Диканя – Дупница” от км 317+000 до км 318+000, които са докладвани с писмо от 16.03.2015 г. в Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). С Протокол от 18.03.2015 г., комисия от представители на Възложителя, Проектанта, Консултанта и Изпълнителя взе решение да се направи обследване на дренажа и отводнителната система в дясно, в зоната на пукнатините, и при необходимост от ремонтни дейности да се извършат след въвеждане на временна организация на движение (ВОД) за дясното платно на участъка, да се обработят получилите се пукнатини с подходящи пълнители и да се сложат геодезически маркери за проследяване на развитието на пукнатините. С двустранен Протокол от 09.04.2015 г. между представители на Изпълнителя и ОПУ Кюстендил са констатирани извършените ремонтни дейности от екип на Изпълнителя на дренажа в дясното платно, обработените пукнатини и поставените геодезически маркери за проследяване развитието на пукнатините. Същата двустранна комисия се е събрала на 14.04.2015 г. за проследяване развитието на пукнатините и с Протоколно решение комисията констатира, че въпреки взетите от Изпълнителя мерки, процеса на отваряне на появилите се пукнатини продължава и препоръчва съставяне на разширена комисия с представители на Възложителя, Проектанта, Консултанта и Изпълнителя за вземане на спешни мерки за решаване на проблема. На 16.04.2015 г. комисия от представители на Възложителя, Проектанта, Консултанта и Изпълнителя, след извършения оглед на пукнатините и преглед на представените писмени становища от Проектанта, Консултанта и Изпълнителя, установява опасно състояние на участъка и с Протоколно решение предлага Възложителят да предприеме действия по възлагане на инженерно–геоложки проучвания за изясняване на причините за възникналия дестабилизационен процес и разработване на проектно решение за трайното укрепване на участъка, а също и изготвяне на необходимите документи за констатираното опасно състояние и представянето им чрез Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) пред Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерски съвет (МКВП към МС). Вземайки предвид изброените по-горе събития и обстоятелства, довели до опасни дестабилизационни процеси, както и съпътстващите мотиви, касаещи осигуряване на максимална степен на безопасно провеждане на движението по АМ „Струма“ в цитираните участъци е възложена поръчка с предмет: „Извършване на инженерно – геоложки проучвания и разработване проектно решение за трайното укрепване на участъка от км 317+550 до км 317+900 на АМ Струма” на фирма „Алве Консулт” ЕООД. На 19.05.2015 г. Проектантът е представил проектна документация в АПИ и становище от 20.05.2015 г. на директора на дирекция ИПОП, проекта е съгласуван. Въз основа на проведения комплексен анализ на геоложките, хидрогеоложките и геотехническите условия на пътния насип, в участъка от км 317+550 до км 317+900, е изведено заключение за повреди на насипа, които нарушават експлоатационните му изисквания. Съгласно заключенията на инженерно–геоложкото проучване, констатираните повреди на насипа са резултат от покачване и инфилтрация на дъждовни води и снеготопене, които водонасищат прахово–песъчливите глини в основата на насипа и занижават якостно-деформационните им показатели. Анализът на резултатите от инженерногеоложката картировка, геоложкият строеж, наличието на напорен водоносен хоризонт, характерът и етапността на развитие.... Продължава в Прилож. Г

VI.3) Процедури по обжалване
VI.3.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4) Дата на изпращане на настоящата информация за сключен договор

06.10.2015 г. 

VI.5) Данни за лицата, които са подали оферти, а когато в процедурата са участвали обединения - и за членовете на обединението

ГБС-Инфраструктурно строителство АД


ПРИЛОЖЕНИЕ Г

Информация за сключен договор
Основание за избор на процедура на договаряне без обявление

г) Изключителна спешност, предизвикана от непредвидими за възложителя обстоятелства.

... на деформациите дават основание да се приеме, че възникналите повреди на насипа имат комплексен характер, като основна причина за тях е преовлажняването и влошаването на консинстенцията и якостните показатели на глините, изграждащи земната основа под тялото на насипа. Горните заключения обуславят липсата на вина и отговорност за констатираните деформации на насипа, както на Изпълнителя на СМР, така и на автора на инвестиционния проект, въз основа на който е изпълнено строителството. Съгласно заключенията на инженерно – геоложкото проучване настъпилото събитие, предизвикало опасното състояние на част от АМ „Струма“, Лот 1 „Долна Диканя Дупница“ от км 305+220 до км 322+000 е непредвидимо природно явление, което застрашава живота и здравето на ежедневно преминаващите през засегнатия участък пътуващи хора, както и заобикалящата ги околна среда, което Възложителят не би могъл да предвиди при полагане на дължимата грижа. Обстоятелствата, довели до опасното състояние, се отнасят към § 1, т. 8 от Допълнителните разпоредби (ДР) на ЗОП „изключителни” са обстоятелствата, предизвикани от непредвидими за Възложителя събития, като природно бедствие, авария или катастрофа, както и други, които непосредствено застрашават живота и здравето на хората и околната среда, или могат съществено да затруднят или да нарушат нормалното изпълнение на нормативно установените дейности на Възложителя. С оглед на гореизложеното и въз основа на разпоредбата на чл. 90, ал. 1, т. 4 от ЗОП са налице „изключителни обстоятелства”, които по своята същност налагат провеждането на процедура по реда на визираната разпоредба, като предмета на описаната процедура следва да предвижда изпълнение на СМР за преодоляване на констатираното компрометиране на пътен насип на АМ „Струма“, Лот 1 от км 317 +550 до км 317+900. Следва да се вземе предвид и обстоятелството, че констатираната аварийна ситуация, съставляваща компрометиране на пътен насип не може да бъде преодоляна чрез реализиране на гаранционната отговорност на Изпълнителя на строително–монтажните работи (СМР) по изграждането на АМ „Струма“, Лот 1 „Долна Диканя – Дупница“, тъй като не е недостатък на изпълнените СМР. В конкретния случай, видно от заключенията на инженерно- геоложките и хидро-геоложки проучвания, проявилите се пукнатини са резултат от водонасищането на прахово–песъчливите глини, което води до компрометиране на общата устойчивост на насипа. Следователно, макар насипът да е изпълнен в пълно съответствие с утвърденото проектно решение за реализация на магистралата, в резултат на естествен природен процес са нарушени експлоатационните характеристики на магистралата. Едновременно с това предвидената в Закона за устройство на територията и Договора за изпълнение на Допълнително проектиране и строителство на АМ „Струма“ ,Лот 1 гаранционна отговорност обхваща дефектите, констатирани от Възложителя по пътната настилка на магистралата, съставляващи дълбоки пукнатини, разположени в надлъжна посока в участъка от км 317+600 до км 317+800, ляво платно, поради което същите са отстранени за сметка на Изпълнителя на СМР по изграждането на магистралния участък. Констатираните деформации на пътното платно застрашават безопасността на движението, като същевременно създават реална опасност от цялостно прекъсване на пътя. Нарушаването на нормалната и обичайна експлоатация на компрометирания пътен участък от автомагистралата води до сериозни затруднения, свързани с преминаването на транспортни средства и е съпроводено от постоянен риск от настъпване на пътнотранспортни произшествия. Налице е пряка опасност от излизане от пътното платно заради нарушената пътна асфалтова настилка. Предвид гореизложеното, налице е неотложна и непредвидима нужда от възлагане на поръчката, тъй като противното ще доведе до нарушаване на законоустановената функция на АПИ да осигурява управлението и поддържането на републиканските пътища и ще затрудни и възпрепятства ефективната ... Продължение в Поканата за участие.