Версия за печат

01759-2014-0003

BG-гр.Хасково:

РЕШЕНИЕ

Номер: ІІ-1-86 от 03.12.2014 г. 

чл. 3, ал. 1 от ЗОП

А) за откриване на процедура


І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)

I.1) Наименование и адрес

ОУ "Св.Климент Охридски" гр.Хасково, ул."Граф Игнатиев" №14, За: Гинка Райчева, Р.България 6300, гр.Хасково, Тел.: 038 622637, E-mail: oy.kliment.hs@gmail.com

Място/места за контакт: деловодство

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.kliment-hs.com/.

Адрес на профила на купувача: http://www.kliment-hs.com/profilebuyer.

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Публичноправна организация

Основна дейност на възложителя

Образование


А) ЗА ОТКРИВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА


ІI: ОТКРИВАНЕ

ОТКРИВАМ

процедура за възлагане на обществена поръчка

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без обявление


IІI: ПРАВНО ОСНОВАНИЕ

чл. 90 ал. 1, т.4 от ЗОП

IV: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

Строителство
ІV.1) Описание на предмета на поръчката/на потребностите при състезателен диалог/на конкурса за проект

Избор на изпълнител за: „Аварийно-възстановителни работи в сградата на ОУ "Св.Климент Охридски" гр.Хасково след наводнението на 25.10.2014г." .

ІV.2) Зелена обществена поръчка
ІV.2.1) Поръчката е "зелена", съгласно обхвата на Националния план за действие за насърчаване на зелените обществени поръчки

НЕ

ІV.2.1.2.) "Зелените" критерии присъстват във:
ІV.2.2) Поръчката е "зелена" извън обхвата на Националния план за действие

НЕ


V: МОТИВИ

V.1) Мотиви за избора на процедура

На 25.10.2014г. в гр.Хасково след падането на 109л/кв.м. дъжд и високата вълна водите на р. Хасковска излязоха от коритото й. Приливната вълна премина през сградата на ОУ „Св.Климент Охридски“ гр.Хасково, на ул.“Граф Игнатиев“ №14, вследствие на което водата заля помещенията в приземния етаж до 10 см. от таваните, изкърти прозорци и врати. След извършеното отводняване на сградата в продължение на четири дни, бе възможно влизането в същата и със Заповед №ІІ-1-66 от 29.10.2014г. като директор на ОУ „Св.Климент Охридски“ гр.Хасково определих три комисии: по парната инсталация, по имуществените вреди и по архива, които да огледат котелното помещение, кабинета на домакина, занималня ІІ клас, кабинет ДТИ и да установят нанесените щети. Комисиите следваше да съставят констативни протоколи относно нанесените щети от наводнението на 25.10.2014г. в срок до 20.11.2014г. С протокол от 18.11.2014г. комисията по парната инсталация установила, че водата е заляла помещенията до 10 см от таваните, изкъртени са прозорци и врати и констатирала нанесени щети в котелното помещение, като подробно изписала какво следва да се изпълни. С протокол от 18.11.2014г. комисията по архива установила, че водата е заляла помещенията до 10 см от таваните, изкъртени са прозорци и врати и констатирала нанесени щети в помещенията и запазените документи от архива. С протокол от 18.11.2014г. комисията по имуществените вреди установила, че водата е заляла помещенията до 10 см от таваните, изкъртени са прозорци и врати и констатирала нанесени щети в помещенията в приземния етаж на ОУ „Св.Климент Охридски“ гр.Хасково. След горното експерти на застрахователната компания изготвиха количествено-стойностна сметка за извършване на аварийно-възстановителни работи в сградата на ОУ "Св.Климент Охридски" гр.Хасково след наводнението на 25.10.2014г. Едно от залетите помещения от водата е и помещение, в което се извършва разпределяне на храна и изхранване на децата от училището. На 31.10.2014г., след отводняването на приземния етаж на училището, комисия на ОДБХ Хасково извърши проверка на това помещение и установи, че след наводнението на 25.10.2014г. същото не отговаря на хигиенните изисквания на Закона за храните и Наредба №5/2006г. за хигиена на храните, няма създадени условия за извършване на дейността – разливане на храната и изхранване на децата. За извършената проверка бе съставен констативен протокол №141031-02. На 03.11.2014г. ми бе връчено предписание №168 от ОДБХ Хасково с предписание обектът да се приведе в съответствие с изискванията на чл.21 от Наредба №5/2006г. Т.е. към настоящия момент в засегнатите помещения не може да се извършва учебна дейност и не може да се използват помещенията, които са с предназначение за разливна и изхранване на децата. Това спира учебния процес в началото на учебната година, тъй като за една част от учениците няма други помещения, в които да бъдат настанени за продължаване на учебния процес и не може да се осигури изхранване на учениците от 1-ви до 4-ти клас, каквото основно задължение има училището при организираната целодневна форма на обучение. Ето защо е налице необходимост от предприемане на неотложни действия - „Аварийно-възстановителни работи в сградата на ОУ "Св.Климент Охридски" гр.Хасково след наводнението на 25.10.2014г." .Предприемането на неотложни действия е породено от настъпване на изключителни обстоятелства – природно бедствие /наводнение, поради излизане на водите на р.Хасковска от коритото на реката/ по смисъла на § 1, т. 8 от Допълнителните разпоредби (ДР) на Закона за обществените поръчки (ЗОП). Продължава в раздел VІІІ.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура на договаряне без обявление по реда на ЗОП

"АНИКО" ЕООД гр.Хасково бул."Раковски" № 1

V.3) Настоящата процедура е свързана с процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е:
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: ОДОБРЯВАМ


VII: ОБЖАЛВАНЕ

VII.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцята, бул."Витоша" №18, Р.България 1000, гр.София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.2) Срок за подаване на жалби: съгласно чл.120 от ЗОП

VIII: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

Продължение от раздел V.1: По смисъла на § 1, т. 8 от ДР на ЗОП изключителни са обстоятелствата, предизвикани от непредвидими за възложителя събития, като природно бедствие, авария или катастрофа, както и други, които непосредствено застрашават живота и здравето на хората или околната среда или могат съществено да затруднят или да нарушат нормалното изпълнение на нормативно установени дейности на възложителя, а видно от изложеното по-горе е налице природно бедствие, което застрашава живота и здравето на хората. За преодоляване на последиците не могат да бъдат спазени сроковете за провеждане на открита или ограничена процедура или процедура на договаряне с обявление по ЗОП, тъй като незабавно следва да започнат „Аварийно-възстановителни работи в сградата на ОУ "Св.Климент Охридски" гр.Хасково след наводнението на 25.10.2014г." . ОУ „Св.Климент Охридски“ гр.Хасково не разполага със специализирана техника и хора, които да извършат аварийно-възстановителните работи. Ето защо и на основание чл.90, ал.1, т.4 от ЗОП възникна необходимост от предприемане на неотложни действия поради настъпване на изключителни обстоятелства, последиците от които не могат да бъдат преодолени при спазване на сроковете за провеждане на открита или ограничена процедура или на процедура на договаряне с обявление, поради което следва да бъде проведена процедура на договаряне без обявление за избор на изпълнител, който да започне „Аварийно-възстановителни работи в сградата на ОУ "Св.Климент Охридски" гр.Хасково след наводнението на 25.10.2014г." . Тъй като следва незабавно да започне изпълнението на аварийно-възстановителните работи, ОУ "Св.Климент Охридски" гр.Хасково ще ползва правната възможност на чл.93 от ЗОП и няма да прилага чл.91, ал.2, чл.92 и чл.92а от ЗОП, тъй като ще сключи договора на основание чл.90, ал.1, т.4 от ЗОП. Прогнозна стойност на строителството: 116 340,62 лв. с ДДС.


IX: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ

03.12.2014 г. 


Възложител

Трите имена: Гинка Тодорова Райчева
Длъжност: Директор на Основно училище "Св.Климент Охридски" гр.Хасково - упълномощено длъжностно лице със Заповед №1115/04.09.2008г. на кмета на община Хасково съгласно чл.8, ал.2 ЗОП