Версия за печат

00535-2013-0013

BG-Радомир:

РЕШЕНИЕ

Номер: 71 от 11.02.2014 г. 

чл. 3, ал. 1 от ЗОП

В) за прекратяване на процедура за възлагане на обществена поръчка


І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)

I.1) Наименование и адрес

Община Радомир, пл."Свобода" №20, За: инж.Димитър Димитров - Зам.Кмет, Република България 2400, Радомир, Тел.: 0777 82490, E-mail: obshtinaradomir@abv.bg, Факс: 0777 80272

Място/места за контакт: инж.Димитър Димитров - Зам.Кмет

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.radomir.bg.

Адрес на профила на купувача: www.radomir.bg.

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги


В) ЗА ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА


ІI: ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

II.1) Обект на поръчката
Услуги
II.2) Наименование на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Актуализация и доразработване на инвестиционен проект за "Изграждане на канализационна мрежа и пречиствателна станция за отпадъчни води и реконструкция на водопроводна мрежа на село Дрен, Община Радомир", в частите: - изграждане на канализационна мрежа - работен проект; - изграждане на пречиствателна станция за отпадъчни води - идеен и работен проект; съгласно задание за проектиране (Приложение 1 - към документацията за участие)

II.3) Кратко описание на поръчката

„Актуализация и доразработване на инвестиционен проект за "Изграждане на канализационна мрежа и пречиствателна станция за отпадъчни води и реконструкция на водопроводна мрежа на село Дрен, Община Радомир", в частите: - изграждане на канализационна мрежа - работен проект; - изграждане на пречиствателна станция за отпадъчни води - идеен и работен проект; съгласно задание за проектиране (Приложение 1 - към документацията за участие)

II.4) Общ терминологичен речник (CPV)

71800000

Описание:

Консултантски услуги в областта на водоснабдяването и отпадъчните води

ІI.5) Вид на процедурата

Договаряне без обявление


ІII: АДМИНИСТРАТИВНА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Процедурата е открита с решение
номер: 763 от 28.11.2013 г. 
III.2) Референтен номер на досието, издаден от възлагащия орган/възложителя

572250

Година и номер на документа:
 - 
III.4) Документ, за който се отнася тази публикация
III.4.2)
Уникален номер на поръчката в Регистъра на обществените поръчки: 535-2013-13
III.4.3) Вид на документа в Регистъра на обществените поръчки

решение

III.4.4) Номер на документа (ID на документа) в Регистъра на обществените поръчки

572250

III.5) Дата на изпращане на оригиналното обявление

28.11.2013 г. 


ІV: ПРЕКРАТЯВАМ

процедура за възлагане на обществена поръчка

IV.1) Правно основание
Чл. 39, ал. 1, т. 6 от ЗОП
IV.2) Мотиви за прекратяване на процедура

С Решение № 763 от 28.11.2013 година на възложителя е открита процедура по договаряне без обявление с предмет: «Актуализация и доразработване на инвестиционен проект за "Изграждане на канализационна мрежа и пречиствателна станция за отпадъчни води и реконструкция на водопроводна мрежа на село Дрен, Община Радомир", в частите: - изграждане на канализационна мрежа - работен проект; - изграждане на пречиствателна станция за отпадъчни води - идеен и работен проект; съгласно задание за проектиране (Приложение 1 - към документацията за участие). На 07.02.2014 година на интернет страницата на АОП е публикувано официално становище по осъществения от АОП предварителен контрол за законосъобразност, съгласно чл.19, ал.2, т.24 от ЗОП. В заключението на АОП е записано, че изборът на процедура не може да се приеме за законосъобразен, тъй - като изложените мотиви и/или предоставените доказателства са недостатъчни, а именно: „Измененията в нормативната уредба, настъпили след изготвяне на инвестиционенния прокет и преди стартиране на строителството, са основателен аргумент за пристъпване към актуализация и доработка на проекта, така че да се спази действащото законодателство в областта на проектирането и строителството. Не са представени обаче данни по същество, от които да е видно, кои именно изисквания са се променили, какви части от проекта засягат или какви нови условия въвеждат и как те кореспондират с нуждата от промяна в проекта. По отношение влиянието на демографските характеристики също не са посочени данни, от които да е видно каква промяна е настъпила в периода от изготвяне на съществуващия проект през 2011 г. до настоящият момент, така че да се направи заключение за необходимост от промяна на проекта. Предвид изложеното може да се обоснове заключение, че представените аргументи, кореспондират със заявената необходимост от актуализация на проекта, респ. дават основание да се пристъпи към провеждане на процедура на договаряне с избраното правно основание. Същите обаче не са подкрепени от никакви доказателства, въз основа на които да се проследи основателността им. Въз основа на изложеното, изборът на процедура не може да се приеме за законосъобразен, тъй като предоставените мотиви и/или доказателства са недостатъчни.“ С цялата отговорност, включително и относно законосъобразността на възлагането е натоварен възложителя по смисъла на ЗОП. Поради тази причина той е обвързан с отговорността при вземането на решения, ако е в нарушение на изискванията на националното или общностното законодателство, уреждащо възлагането на обществените поръчки. Възложителят – Кмета на Община Радомир, следва да прекрати процедурата и проведе нова – законосъобразна, с която да възложи изпълнението. Прекратяването се налага с оглед осигуряването на пълна защита на интересите на община Радомир и отговорността на Кмета, като възложител по смисъла на ЗОП. От изложеното е видно, че при откриването на процедурата е допуснато нарушение, което не може да бъде отстранено, без да се променят условията, при които е обявена процедурата, което е основание за прекратяването й съгласно чл. 39, ал. 1, т. 6 от ЗОП.

IV.5) Поръчката може да бъде предмет на повторно публикуване

ДА


V: ОБЖАЛВАНЕ

V.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул.Витоша №18, Република БЪЛГАРИЯ 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: www.cpc.bg.

V.2) Срок за подаване на жалби: съгласно чл.120 от ЗОП

VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ


VII: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ

11.02.2014 г. 


Възложител

Трите имена: Пламен Станков Алексиев
Длъжност: Кмет на Община Радомир