Версия за печат

00826-2013-0002

BG-София:

РЕШЕНИЕ

Номер: Д-106 от 12.07.2013 г. 

чл. 3, ал. 1 от ЗОП

В) за прекратяване на процедура за възлагане на обществена поръчка


І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)

I.1) Наименование и адрес

МБАЛНП „Свети Наум” ЕАД, гр. София, ул. “Д-р Любен Русев” № 1, За: Кристиян Велинов, България 1113, София, Тел.: 02 9702104, E-mail: svnaum2@gmail.com, Факс: 02 8709309

Място/места за контакт: МБАЛНП „Свети Наум” ЕАД, гр. София

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.svnaum.com/.

Адрес на профила на купувача: http://www.svnaum.com/other.php?id=6.

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Публичноправна организация

Основна дейност на възложителя

Здравеопазване


В) ЗА ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА


ІI: ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

II.1) Обект на поръчката
Строителство
II.2) Наименование на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

Ремонт на административна сграда

II.3) Кратко описание на поръчката

Ремонт на административна сграда

II.4) Общ терминологичен речник (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

ІI.5) Вид на процедурата

Открита процедура


ІII: АДМИНИСТРАТИВНА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Процедурата е открита с решение
номер: Д-60 от 30.04.2013 г. 
III.3) Справка за обявления, подадени по електронен път

Упълномощен потребител на РОП / чрез услугата "Електронен подател"

Година и номер на документа:
2013-539721
III.4) Документ, за който се отнася тази публикация
III.4.2)
Уникален номер на поръчката в Регистъра на обществените поръчки: 826-2013-2
III.4.3) Вид на документа в Регистъра на обществените поръчки

решение и обявление за поръчка

III.4.4) Номер на документа (ID на документа) в Регистъра на обществените поръчки

539721

III.5) Дата на изпращане на оригиналното обявление

30.04.2013 г. 


ІV: ПРЕКРАТЯВАМ

процедура за възлагане на обществена поръчка

IV.1) Правно основание
Чл. 39, ал. 1, т. 6 от ЗОП
IV.2) Мотиви за прекратяване на процедура

Комисията за разглеждане и оценка на предложенията, назначена със Заповед № Д-80 от 13.06.2013 г. да проведе открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: “Ремонт на административна сграда” е установила, че при обявяването и откриването на обществената поръчка са допуснати пропуски и нарушения, които не могат да бъдат отстранени, без това да промени условията, при които е обявена обществената поръчка. Установените нарушения са свързани със съдържанието на обявлението на обществената поръчка и със съдържанието на „Условия (изисквания) към участниците в процедурата за обществена поръчка с обект „Ремонт на административна сграда” от документацията на обществената поръчка. Констатирано е, че в обявлението на обществената поръчка не се съдържа минимално изискуемата информация съгласно чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП. В обявлението за обществената поръчка липсва информация за критериите за подбор, включващи минимални изисквания за икономическото и финансовото състояние на участника, техническите му възможности и квалификация, както и посочване на документите, с които те се доказват. Тази информация следва да се съдържа в т. III.2. „Условия за участие” и по конкретно в т. III.2.1), т. III.2.2.) и т. III.2.3.) от обявлението. Вместо задължително изискуемата информация съгласно разпоредбата на чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП, в т. III.2.1) на обявлението на обществената поръчка е записано единствено, че: „Изискванията към участниците са посочени в Указанията към участниците”, а в т. III.2.2.) и т. III.2.3.) е записано единствено: „Посочени са в раздел I на Указанията. Минималните изисквания са посочени в раздел II на Указанията”. Липсата на задължително изискуеми реквизити в обявлението на обществената поръчка е нарушение на императивна разпоредба на ЗОП, като се ограничава възможността на заинтересованите лица да се запознаят с изискванията и условията на обществената поръчка и съответно, да изготвят оферти, които да отговарят на поставените от възложителя условия. С неизпълнението на императивната норма на чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП, са създадени съществени предпоставки за нарушаване на чл. 2, ал. 1, т. 1 от ЗОП, а именно за нарушаване на публичността на процедурата. Публичността е основен принцип при възлгането на обществени поръчки и когато са налице предпоставки за нарушаване на публичността, това може да доведе до опорочаване на законосъобразността и целесъобразността на избора на изпълнител. В несъответствие с разпоредбите на ЗОП, в указанията за участие, в раздел ІV. "Необходими документи за сключване на договор“ се съдържа запис, че преди сключването на договора, а не едновременно с депозирането на офертите, участниците трябва да представят декларация по чл. 47, ал. 5 от ЗОП. Установени са и други пропуски и непълноти в Указанията към участниците от документацията, като например, че: 1. В документацията не е изрично записано, че всички участници следва да представят декларации за липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 1, т. 2 и 3 от ЗОП; 2. Липсват изрични указания за систематизирането на офертата в отделни пликове, в съответствие с разпоредбите на чл. 57, ал. 2 и ал. 3 от ЗОП. Цитираните непълноти в документацията са регламентирани с императивни разпоредби на ЗОП и са обвързани със задължения на участниците при изготвянето на оферта, когато участват в открита процедура. Липсата на изрично записване в документацията не съставлява нарушение на закона. Едновременно с това е установено, че от общо 13 оферти, само 5 са систематизирани в съответствие с разпоредбите на чл. 57, ал. 2 и ал. 3 от ЗОП. Съгласно всичко гореизложено, откритата процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: “Ремонт на административна сграда”, съгласно Решение No РД-60 от 30.04.2013 г., се прекратява на основание чл. 39, ал. 1, т. 6, във връзка с чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП и чл. 2, ал. 1, т. 1 от ЗОП и съгласно мотиви, подрбоно изложени по-горе.

IV.5) Поръчката може да бъде предмет на повторно публикуване

ДА


V: ОБЖАЛВАНЕ

V.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. "Витоша" № 18, България 1000, София

V.2) Срок за подаване на жалби: съгласно чл.120 от ЗОП

VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ


VII: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ

12.07.2013 г. 


Възложител

Трите имена: чл. кор. проф. д-р Иван Господинов Миланов д.м.н.
Длъжност: Изпълнителен директор