00826-2013-0002
Технически редакции | ||
![]() |
||
12.07.2013 14:06 ч. : | промяна преди публикуване | |
![]() |
||
затвори |
Технически редакции | ||
![]() |
||
12.07.2013 14:06 ч. : | 12/07/2013 13:55 | промяна преди публикуване |
![]() |
||
затвори |
Технически редакции | ||
![]() |
||
12.07.2013 14:06 ч. : | 12/07/2013 13:55 | промяна преди публикуване |
![]() |
||
затвори |
BG-София:
РЕШЕНИЕ
чл. 3, ал. 1 от ЗОП
В) за прекратяване на процедура за възлагане на обществена поръчка
І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)
МБАЛНП „Свети Наум” ЕАД, гр. София, ул. “Д-р Любен Русев” № 1, За: Кристиян Велинов, България 1113, София, Тел.: 02 9702104, E-mail: svnaum2@gmail.com, Факс: 02 8709309
Място/места за контакт: МБАЛНП „Свети Наум” ЕАД, гр. СофияИнтернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.svnaum.com/.
Адрес на профила на купувача: http://www.svnaum.com/other.php?id=6.
Публичноправна организация
Здравеопазване
В) ЗА ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА
ІI: ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА
Ремонт на административна сграда
Ремонт на административна сграда
45000000
Описание:
Открита процедура
ІII: АДМИНИСТРАТИВНА ИНФОРМАЦИЯ
Упълномощен потребител на РОП / чрез услугата "Електронен подател"
решение и обявление за поръчка
539721
30.04.2013 г.
ІV: ПРЕКРАТЯВАМ
процедура за възлагане на обществена поръчка
Комисията за разглеждане и оценка на предложенията, назначена със Заповед № Д-80 от 13.06.2013 г. да проведе открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: “Ремонт на административна сграда” е установила, че при обявяването и откриването на обществената поръчка са допуснати пропуски и нарушения, които не могат да бъдат отстранени, без това да промени условията, при които е обявена обществената поръчка. Установените нарушения са свързани със съдържанието на обявлението на обществената поръчка и със съдържанието на „Условия (изисквания) към участниците в процедурата за обществена поръчка с обект „Ремонт на административна сграда” от документацията на обществената поръчка. Констатирано е, че в обявлението на обществената поръчка не се съдържа минимално изискуемата информация съгласно чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП. В обявлението за обществената поръчка липсва информация за критериите за подбор, включващи минимални изисквания за икономическото и финансовото състояние на участника, техническите му възможности и квалификация, както и посочване на документите, с които те се доказват. Тази информация следва да се съдържа в т. III.2. „Условия за участие” и по конкретно в т. III.2.1), т. III.2.2.) и т. III.2.3.) от обявлението. Вместо задължително изискуемата информация съгласно разпоредбата на чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП, в т. III.2.1) на обявлението на обществената поръчка е записано единствено, че: „Изискванията към участниците са посочени в Указанията към участниците”, а в т. III.2.2.) и т. III.2.3.) е записано единствено: „Посочени са в раздел I на Указанията. Минималните изисквания са посочени в раздел II на Указанията”. Липсата на задължително изискуеми реквизити в обявлението на обществената поръчка е нарушение на императивна разпоредба на ЗОП, като се ограничава възможността на заинтересованите лица да се запознаят с изискванията и условията на обществената поръчка и съответно, да изготвят оферти, които да отговарят на поставените от възложителя условия. С неизпълнението на императивната норма на чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП, са създадени съществени предпоставки за нарушаване на чл. 2, ал. 1, т. 1 от ЗОП, а именно за нарушаване на публичността на процедурата. Публичността е основен принцип при възлгането на обществени поръчки и когато са налице предпоставки за нарушаване на публичността, това може да доведе до опорочаване на законосъобразността и целесъобразността на избора на изпълнител. В несъответствие с разпоредбите на ЗОП, в указанията за участие, в раздел ІV. "Необходими документи за сключване на договор“ се съдържа запис, че преди сключването на договора, а не едновременно с депозирането на офертите, участниците трябва да представят декларация по чл. 47, ал. 5 от ЗОП. Установени са и други пропуски и непълноти в Указанията към участниците от документацията, като например, че: 1. В документацията не е изрично записано, че всички участници следва да представят декларации за липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 1, т. 2 и 3 от ЗОП; 2. Липсват изрични указания за систематизирането на офертата в отделни пликове, в съответствие с разпоредбите на чл. 57, ал. 2 и ал. 3 от ЗОП. Цитираните непълноти в документацията са регламентирани с императивни разпоредби на ЗОП и са обвързани със задължения на участниците при изготвянето на оферта, когато участват в открита процедура. Липсата на изрично записване в документацията не съставлява нарушение на закона. Едновременно с това е установено, че от общо 13 оферти, само 5 са систематизирани в съответствие с разпоредбите на чл. 57, ал. 2 и ал. 3 от ЗОП. Съгласно всичко гореизложено, откритата процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: “Ремонт на административна сграда”, съгласно Решение No РД-60 от 30.04.2013 г., се прекратява на основание чл. 39, ал. 1, т. 6, във връзка с чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП и чл. 2, ал. 1, т. 1 от ЗОП и съгласно мотиви, подрбоно изложени по-горе.
ДА
V: ОБЖАЛВАНЕ
Комисия за защита на конкуренцията, бул. "Витоша" № 18, България 1000, София
VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
VII: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ
12.07.2013 г.
Възложител