Версия за печат

00165-2012-0005

BG-София: Покупка

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА

Доставки

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт

Министерство на образованието, младежта и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: Йовко Йовчев, Република България 1000, София, Тел.: 02 9217601, E-mail: i.iovchev@mon.bg, Факс: 02 9217681

Място/места за контакт: Дирекция ДСОП

Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи:

Министерство на образованието, младежта и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: дежурен по деловодство, Република България 1000, София, Тел.: 02 9217474; 02 9217775

Място/места за контакт: Дирекция "Канцелария и административно обслужване", ет. 1, ст. 1

Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Министерство на образованието, младежта и науката, бул. "Княз Дондуков" № 2А, За: дежурен по деловодство, Република България 1000, София, Тел.: 02 9217474; 02 9217775

Място/места за контакт: Дирекция "Канцелария и административно обслужване", ет. 1, ст. 1

I.2) Вид на възлагащия орган и основна дейност или дейности

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Образование

Възлагащият орган извършва покупка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

Доставка на учебни пособия и материали за подобряване на образователната среда във финансираните с бюджетни средства звена на системата на народната просвета

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Доставки
Покупка 
Основно място на изпълнение: територията на цялата страна
Код NUTS: BG
ІІ.1.3) Настоящото обявление обхваща

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/покупките

Покупка на различни видове учебни пособия и материали съгласно техническите спецификации на обществената поръчка за подобряване образователната среда и организацията на учебния процес в звена от системата на народната просвета (средищни училища) на територията на Република България. Процедурата е организирана в три обособени позиции, според спецификата на необходимите доставки, а именно: Първа обособена позиция – доставка на учебни пособия за подобряване на образователната среда във финансираните с бюджетни средства звена на системата на народната просвета. Втора обособена позиция – доставка на учебни пособия с електронно съдържание за подобряване на образователната среда във финансираните с бюджетни средства звена на системата на народната просвета. Трета обособена позиция –доставка на учебни материали със спортна насоченост за подобряване на образователната среда във финансираните с бюджетни средства звена на системата на народната просвета.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

37000000, 22900000, 39160000, 39162110

Описание:

Музикални инструменти, спортни артикули, игри, играчки, занаятчийски изделия, предмети на изкуството и принадлежности
Различни печатни материали
Училищна мебелировка
Училищни принадлежности

ІІ.1.7) Поръчка, обхваната от Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

ІІ.1.8) Разделяне на обособени позиции

ДА

Оферти трябва да бъдат подадени:
Само за една обособена позиция
ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Съвкупно количество или обем

Заявените от възложителя количества за доставка в хода на изпълнение на договора ще се определят от идентифиицираните потребности от учебни пособия и материали във финансираните с бюджетни средства звена на системата на народната просвета, включително от заявките на директорите на средищните училища, включени в одобрения проект по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG 051PO001-3.1.06 “Подобряване на качеството на образованието в средищните училища чрез въвеждане на целодневна организация на учебния процес”. Предвидената в бюджета на посочения проект сума за обезпечаване на доставките, предмет на настоящата процедура е в размер на около 3 600 000 лв., като разпределението им по обособените позиции ще е в зависимост единствено от заявените от директорите на средищните училища потребности. С посочването на прогнозната стойност възложителят не се ангажира да възлага доставки с посочения обем. Изпълнителите следва да могат да реализират едновременна доставка до 800 училища на учебни пособия, съответно на материали, достатъчни за оборудването средно на две помещения във всяко училище, включително извършването на монтаж, когато това е необходимо поради естеството на доставките.

Прогнозна стойност без ДДС
3600000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението
Продължителност в месеци

48


РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранция за участие: Гаранцията за участие по всяка обособена позиция от процедурата е в размер на 3 000 (три хиляди) лева, като участникът избира сам формата на гаранцията за участие измежду следните възможности: - парична сума, внесена по следната сметка на Министерството на образованието, младежта и науката: БНБ – Централно управление, IBAN: BG85 BNBG 96613300149101, като в нареждането за плащане следва да бъде записано: „Гаранция за участие в открита процедура с предмет: „Доставка на учебни пособия и материали за подобряване на образователната среда във финансираните с бюджетни средства звена на системата на народната просвета, по три обособени позиции” - обособена позиция № …”; - банкова гаранция – безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на Министерството на образованието, младежта и науката, със срок на валидност, надвишаващ с не по-малко от един месец срока на валидност на офертата. Банковата гаранция за участие следва да бъде представена в оригинал, като в случай че е издадена на чужд език, оригиналът трябва да бъде представен заедно с превод на български. Гаранция за изпълнение: При сключване на договор по съответната обособена позиция гаранцията за участие се трансформира в гаранция за изпълнение на договора. При възлагането на конкретна доставка гаранцията за изпълнение се привежда в размер на 2 % от стойността на доставката без ДДС. Изпълнителят избира сам формата на гаранцията за изпълнение, измежду следните възможности: - парична сума, внесена по следната сметка на Министерството на образованието, младежта и науката: БНБ – Централно управление, IBAN: BG85 BNBG 96613300149101; - банкова гаранция – безусловна и неотменима банкова гаранция в полза на Министерството на образованието, младежта и науката, със срок на валидност, надвишаващ с не по-малко от един месец срока на изпълнение на съответната доставка. Банковата гаранция за изпълнение следва да бъде представена в оригинал, като в случай че е издадена на чужд език, оригиналът трябва да бъде представен заедно с превод на български.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Средствата за разплащане по конкретните заявки, отправяни въз основа на сключените договори, могат да бъдат както от държавния бюджет, така и от ОП "РЧР". Стойността на всяка от конкретните заявки, формирана на база ценовата оферта на изпълнителя, се дължи в български лева, включително законоустановения ДДС, за доставка на материалите и оборудването франко средищните училища, посочени в конкретната заявка, и се заплаща на изпълнителя чрез банков превод по посочена от него банкова сметка по следния начин: - След подаване на заявка за конкретна доставка, се извършва авансово плащане в размер на .......... % от стойността на заявката, в срок до 30 дни, считано от датата на представянето на фактура от изпълнителя (размерът на аванса се определя от офертата на изпълнителя). - Окончателно плащание за извършените доставки, отчитани с приемо-предавателен протокол, подписан от директорите на звената, за които са предназначени, което се извършва в срок до 100 дни, считано от датата на представяне в министерството на всички подписани от директорите на звената приемо-предавателни протоколи за приемане на доставките, възложени с конкретната заявка.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние към икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: Всяка оферта трябва да се изготви и представи съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки - в запечатан плик, в който да са приложени три отделни запечатани непрозрачни и надписани плика. Върху запечатания плик с офертата участникът посочва адрес за кореспонденция, телефон и актуален факс и електронен адрес, както следва: Наименование, адрес, телефон и факс и електронен адрес на участника. Следното означение: „За участие в открита процедура за сключване на рамково споразумение с предмет: „Доставка на учебни пособия и материали за подобряване на образователната среда във финансираните с бюджетни средства звена на системата на народната просвета, по три обособени позиции” – обособена позиция № ………………………… 1. Пликът с офертата следва да съдържа три отделни запечатани, непрозрачни и надписани плика, както следва: 1.1. плик № 1 с надпис „Документи за подбор” следва да съдържа: 1.1.1. копие от документа за регистрация или ЕИК съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец. Ако участникът е обединение, което не е търговско дружество, се представя копие от документа за създаването му, а ако е физическо лице – копие от документ за самоличност; 1.1.2. оферта, попълнена съгласно Образец № 1; 1.1.3. документ за гаранция за участие; 1.1.4. копие от документ за закупена документация за участие в откритата процедура; 1.1.5. удостоверение за регистрация по БУЛСТАТ, в случай че участникът подлежи на регистрация в този регистър на основание чл. 3 от Закона за регистър БУЛСТАТ /не се отнася за неперсонифицираните обединения, а за членовете им, когато те подлежат на вписване в регистъра/; 1.1.6. удостоверение за обща данъчна регистрация и регистрация по ЗДДС /не се отнася за новоучредените обединения/; 1.1.7. доказателства за икономическото и финансовото състояние, посочени в обявлението; 1.1.8. доказателства за техническите възможности и квалификация, посочени в обявлението; 1.1.9. декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл.47, ал.1 от ЗОП; 1.1.10. декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл.47, ал.2 от ЗОП; 1.1.11. декларации за отсъствие на обстоятелствата по чл.47, ал.5 от ЗОП; 1.1.12. документите, свързани с участието на подизпълнители при изпълнението на поръчката, вида на работите, които ще извършват, и дела на тяхното участие, ако участникът предвижда подизпълнители; 1.1.13. списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника. 1.2. плик № 2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката”, в който се поставят документите, свързани с изпълнението на поръчката, а именно: 1.2.1. документ, попълнен в съответствие с образец № 2 към документацията – Предложение за изпълнение на поръчката (Техническа оферта); 1.2.2. попълнена таблица, съответстваща на техническата спецификация на доставките по съответната обособена позиция с конкретно описания на предлаганите артикули; 1.2.3. сертификати и оторизационни писма съгласно изискванията на техническите спецификации. 1.2.4. непопълнен проект на договор, съответстващ на приложения към документацията образец. 1.3. плик № 3 с надпис „Предлагана цена” следва да съдържа Ценова оферта, попълнена съгласно oбразецa, приложен към документацията.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1. заверени от регистриран одитор счетоводен баланс и отчет за приходите и разходите за всяка от последните три години (2009, 2010 и 2011), в случай, че финансовият им отчет подлежи на независим финансов одит. Участниците – физически лица, представят подписана от участника декларация, удостоверяваща дохода на физическото лице за всяка от трите години (2009 г., 2010 г. и 2011 г.); 2. информация – справка за оборота на участника, който се отнася до предмета на поръчката за последните три години (2009, 2010 и 2011), попълнена съгласно образец, приложен към документацията; 3.удостоверение/удостоверения от банка/банки, други финансови институции и от други лица, както и извлечения от счетоводни документи, доказващи наличие на достъп до финансовия ресурс по т. 2.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. Всеки участник трябва за последните три години (2009, 2010 и 2011) да е реализирал оборот, който се отнася до предмета на поръчката, както следва: 1.1. за първа обособена позиция – не по-малко от 2 500 000 (два милиона и петстотин хиляди) лева без ДДС; 1.2. за втора обособена позиция – не по-малко от 500 000 (петстотин хиляди) лева без ДДС. 1.3. за трета обособена позиция – не по-малко от 1 000 000 (един милион) лева без ДДС. 1.4. Когато участникът е обединение, се приема сумарно реализираният общ оборот за последните три години (2009, 2010 и 2011) от всички лица в обединението. 2. Всеки участник трябва да има достъп до собствен финансов ресурс, кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент в размер, не по-малък съответно от 250 000 (двеста и петдесет хиляди) лева за първа, 50 000 (петдесет хиляди) лева за втора и 100 000 (сто хиляди) лева за трета обособена позиция. Когато участник в процедурата е обединение , минималните изисквания за икономически и финансови възможности се отнасят за обединението като цяло, като съответните показатели на всеки член се сумират, за да се постигне общата стойност съобразно посочените изисквания.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1. Справка-декларация, съдържаща списък на договори, които се отнасят до предмета на поръчката по съответната обособена позиция, които участникът е изпълнил през 2009, 2010 и 2011 г., попълнена съгласно приложен към документацията образец, в която са отразени данни за стойностите, датите и възложителите по договорите. Към справката участникът представя препоръки /референции/ за добро изпълнение на поне два договора с предмет, който се отнася до предмета на настоящата поръчка, съдържащи положителната оценка на възложителите относно качеството на извършените доставки. 2. Актуален сертификат за въвеждане на система за управление на качеството ISO 9001:2008 (или еквивалентна).
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. През последните три години (2009, 2010 и 2011) участниците по всяка от обособените позиции трябва да са изпълнили успешно не по-малко от 2 (два) договора с предмет, който се отнася до предмета на настоящата поръчка, и за изпълнението им да разполагат с положителни референции от възложителите. 2. Участниците по трите обособени позиции следва да са въвели система за управление на качеството ISO 9001:2008 (или еквивалентна). Когато участник е обединение, което не е юридическо лице, минималните изисквания за технически възможности и квалификация се отнасят за обединението като цяло, като съответните показатели на всеки член се сумират, за да се постигнат общите изисквания.
ІІІ.2.4) Запазени поръчки

НЕ

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Предлагана цена и търговски отстъпки; тежест: 50
Показател: Срок на доставка; тежест: 20
Показател: Надеждност и ефективност на изпълнението; тежест: 20
Показател: Оскъпяване в резултат на транспортни разходи; тежест: 10
ІV.2.2) Ще се използва електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишна/и публикация/и относно същата поръчка

ДА

Предварително обявление за ОП

Номер на обявлението в ОВ 2012/S 34 - 054708 от 18.02.2012 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи (с изключение на ДСП) или на описателен документ (в случая на състезателен диалог)
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
30.03.2012 г.  Час: 17:30
Платими документи

ДА

Цена: 20 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията се получава в деловодството на МОМН всеки работен ден, след представяне на документ за закупена документация. Плащането се извършва по банков път - IBAN - BG50BNBG96613000149101 - БНБ - ЦУ - София. При поискване от заинтересовано лице, придружено с документ за закупена документация, възложителят изпраща документацията за сметка на лицето, отправило искането, на посочен в искането адрес.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на искания за участие
11.04.2012 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 12.04.2012 г.  Час: 11:30
Място

Министерството на образованието, младежта и науката

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Участниците или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел



РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове

Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси". Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG 051PO001-3.1.06 “Подобряване на качеството на образованието в средищните училища чрез въвеждане на целодневна организация на учебния процес”.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

съгласно чл. 120 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

24.02.2012 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция Доставка на учебни пособия
1) Кратко описание

Предвижда се възлагане на обществена поръчка за доставка на учебни пособия, съгласно номенклатура, описана в техническата спецификация на обществената поръчка, като доставката ще способства подобряване на качеството на образованието в звената в системата на народната просвета

2) Общ терминологичен речник (CPV)

22900000, 37000000, 39162110, 39160000

Описание:

Различни печатни материали
Музикални инструменти, спортни артикули, игри, играчки, занаятчийски изделия, предмети на изкуството и принадлежности
Училищни принадлежности
Училищна мебелировка

3) Количество или обем

В зависимост от потребностите, възникнали за възложителя през времето на действие на договора по тази обособена позиция. На база на заявки от звената в системата - изпълнителите следва да могат да реализират едновременна доставка до 800 училища на учебни пособия, достатъчни за оборудването средно на две помещения във всяко училище, включително извършването на монтаж, когато това е необходимо поради естеството на доставките.

4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в месеци: 48

Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция Доставка на учебни пособия с електронно съдържание
1) Кратко описание

Предвижда се възлагане на обществена поръчка за доставка на учебни пособия с електронно съдържание, съгласно номенклатура, описана в техническата спецификация на обществената поръчка, като доставката ще способства подобряване на качеството на образованието в съответните училища чрез въвеждане на целодневната организация на учебния процес.

2) Общ терминологичен речник (CPV)

39160000, 39162110

Описание:

Училищна мебелировка
Училищни принадлежности

3) Количество или обем

В зависимост от потребностите, възникнали за възложителя през времето на действие на договора по тази обособена позиция. На база на заявки от звената в системата - изпълнителите следва да могат да реализират едновременна доставка до 800 училища на учебни пособия, достатъчни за оборудването средно на две помещения във всяко училище, включително извършването на монтаж, когато това е необходимо поради естеството на доставките.

4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в месеци: 48

Обособена позиция № 3 / Заглавие на обособената позиция Доставка на материали за извънкласна дейност със спортна насоченост
1) Кратко описание

Предвижда се възлагане на обществена поръчка за доставка на материали за извънкласна дейност със спортна насоченост, съгласно номенклатура, описана в техническата спецификация на обществената поръчка, като доставката ще способства подобряване на качеството на образованието в звената в системата на народната просвета

2) Общ терминологичен речник (CPV)

37400000

Описание:

Спортни артикули и екипировка

3) Количество или обем

В зависимост от потребностите, възникнали за възложителя през времето на действие на договора по тази обособена позиция. На база на заявки от звената в системата - изпълнителите следва да могат да реализират доставка до 800 училища на материали за извънкласна дейност със спортна насоченост, достатъчни за оборудването средно на две помещения във всяко училище, включително извършването на монтаж, когато това е необходимо поради естеството на доставките.

4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване