Версия за печат

BG-Велико Търново

ПУБЛИЧНА ПОКАНА


ВЪЗЛОЖИТЕЛ:

Община Велико Търново, гр. Велико Търново, пл. Майка България № 2, За: Теодора Минкова; Николина Христова, Република България 5000, Велико Търново, Тел.: 062 619229; 062 619251, E-mail: mop_vt@abv.bg, Факс: 062 619251

Място/места за контакт: Община Велико Търново; стая 318, стая 321

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.veliko-turnovo.bg.

Адрес на профила на купувача: https://www.veliko-tarnovo.bg/bg/profil-na-kupuvacha/292.


ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА:

Услуги

КРАТКО ОПИСАНИЕ:

„Извършване на текущ и окончателен одит по проект „Изграждане на регионална система за управление на отпадъците в регион Велико Търново“ финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013”, в съответствие с: • Стандартите, издавани от международната организация на върховните одитни институции (INTOSAI), Международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит, издавани от Международния институт на вътрешните одитори и Международните одиторски стандарти, издавани от международната федерация на счетоводителите; • Българското законодателство и Законодателството на Европейския съюз, свързани с дейностите по тази обществена поръчка, между които Закона за обществените поръчки и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане, Закона за независимия финансов одит, Закона за счетоводството, Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор, ПМС № 249 от 17.10.2007 г. за приемане на детайлни правила за допустимост на разходите по Оперативна програма "Околна среда" 2007-2013 г., съфинансирана от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на Европейския съюз и други; • Договора за безвъзмездна финансова помощ, сключен между Министерството на околната среда и водите и бенефициента; • Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.” и съпътстващите я документи във връзка с нейното изпълнение. • „Насоки за извършване на текущ одит на проекти, финансирани със средства по Оперативна програма „Околна среда 2007 – 2013 г.”, неразделна част от настоящата покана.

КОД СЪГЛАСНО ОБЩИЯ ТЕРМИНОЛОГИЧЕН РЕЧНИК (CPV):

79210000

Описание:

Счетоводни и одиторски услуги


КОЛИЧЕСТВО ИЛИ ОБЕМ:

Извършване на текущ и окончателен одит на изпълнението на проекта. Дейността следва да се изпълни съгласно изискванията на ОПОС изразени в „Насоки за извършване на текущ одит на проекти, финансирани със средства по Оперативна програма „Околна среда 2007 – 2013 г.” Изпълнителя следва да изготви: 1. междинни доклади, към всички междинните исканията за средства, съдържащи одитно мнение за: -законосъобразността на съответните обществени поръчки, когато такива са проведени и сключените договори и допълнителните споразумения към тях, с изключение на обществените поръчки за строителство, строителен надзор и одит на проекта и обществените поръчки, попадащи в обхвата на чл. 19, ал.2 т. 22 б.„бб” от ЗОП; -осчетоводяването на разходите, включени в искането за средства в счетоводната система на бенефициента 2. окончателен одитен доклад към окончателното искане за средства, съдържащ одитно мнение относно цялостното изпълнение на проекта, изготвен съобразно Насоките за извършване на текущ одит на проекти, финансирани със средства на Оперативна програма „Околна среда 2007 – 2013 г.”. Основната задача на Одитора е да предостави допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни изисквания на ЕС във връзка с изпълнението на проект „Изграждане на регионална система за управление на отпадъците в регион Велико Търново“ При констатиране на нередности и неспазване на правилата за разходване на средства по Оперативна програма "Околна среда" 2007 - 2013 г. ", Одиторът изготвя незабавно ДОКЛАД ЗА НЕРЕДНОСТИ до Възложителя. Прогнозната обща максимална стойност на настоящата поръчка е 66000 лева /шестдесет и шест хиляди лева/ без вкл. ДДС. Ако участник представи оферта, с ценово предложение над тази стойност, ще бъде отстранен.

ПРОГНОЗНА СТОЙНОСТ:

66000 BGN

МЯСТО НА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПОРЪЧКАТА:

Община Велико Търново

NUTS:

BG321

ИЗИСКВАНИЯ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПОРЪЧКАТА:

Одита трябва да включва: По отношение на „Текущия одит” от одитора се изисква да предостави междинни одитни доклади с мнение относно: - Законосъобразността на съответните обществени поръчки и сключените договори и допълнителните споразумния към , с изключение на обществените поръчки за строителство, строителен надзор и одит на проекта и обществените поръчки, попадащи в обхвата на чл. 19, ал. 2, т. 22, б.„бб”от ЗОП ; -Осчетоводяването на разходите, включени в искането за средства в счетоводната система на община Велико Търново. Относно осчетоводяването на разходите, упоменати по-горе, от одитора се изисква да провери, че: - Община Велико Търново води точна и редовна документация и счетоводна отчетност, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща и адекватна електронна система; - Община Велико Търново е реализирала хронологично, двустранно синтетично и аналитично счетоводно записване и е съставила финансовите отчети в съответствие с изискванията и основните счетоводни принципи, заложени в Закона за счетоводството. Счетоводната система е неразделна част от текущата счетоводна система на община Велко Търново. Счетоводната отчетност по проекта позволява събирането на необходимите данни за осъществяване на финансово управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит и оценка;- Община Велико Търново води подробна аналитична счетоводна отчетност, която е достатъчна за установяване и проследяване на възстановим и невъзстановим данък върху добавена стойност по проекта/договора; - Община Велико Търново спазва указанията на Договарящия орган относно организацията на счетоводния процес от датата на получаването им (ако такива са издадени); - Данните, посочени в докладите за напредък са идентични с тези в счетоводната система на община Велико Търново; - Одиторът е получил увереност, че разходите по проекта не са обект на двойно финансиране – проверка за двойно финансиране; По отношение на „Окончателния одит” от одитора се изисква да предостави окончателен одитен доклад с мнение относно: - Дали дейностите по Проекта са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление; - Дали изборът на изпълнител по договорите, чрез които се изпълнява проекта, е проведен в съответствие с изискванията на националното законодателство; - Дали всички декларирани разходи са действително извършени/платени и допустими, в съответствие с изискванията на регламентите на ЕС и националното законодателство и дали дейностите (строителство, доставки, услуги) са действително изпълнени; - Дали първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и др.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни, т.е. не са дописвани, поправяни, подменяни; - Дали община Велико Търново е извършила 100 % проверка на първо ниво – верификация на разходите от изпълнители, проверки на място; - Дали са спазени изискванията по отношение на поддържането на адекватна одитна пътека; - Дали всички дейности по проекта са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване; - Докладваните нередности; - Дали слабостите, констатирани при извършени одити са адресирани по подходящ начин; - Дали исканията за средства, подадени от община Велико Търново са точни, пълни и са във формат, изискван от УО на ОПОС ; - Дали неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред; - Счетоводните системи и осчетоводяванията; - Отсъствието на двойно финансиране; - Мерките за информация и публичност. Офертата трябва да съдържа най- малко: 1. Данни за лицето, което прави предложението: наим. на фирмата, ЕИК, седал. и адрес на упр-ие и др. данни, съгл. образец: админ. сведения; 2. Декларация по чл. 3, т. 8 и чл. 4 от ЗИФОДРЮПДРСТЛДС 3. Техническо предложение, съгласно образец; 4. Срок на валидност на офертата (не по-малко от 60 кал. дни считано от крайния срок за получаване на офертата); Продължава в Раздел Допълнителна информация

КРИТЕРИЙ ЗА ВЪЗЛАГАНЕ:

Икономически най-изгодна оферта

ПОКАЗАТЕЛИ ЗА ОЦЕНКА НА ОФЕРТИТЕ:

Оценката по всеки показател се формира по формулите по-долу. Резултатът представлява получените от участника точки за показателя. Сборът от точките по всички показатели е комплексна оценка „КО”, на базата на която се получава класирането на отделните участници. Участникът събрал най–много точки се класира на първо място, като по низходящ ред се класират всички останали участници. Формула за определяне на комплексна оценка ”КО” КО = Ц + Т, където: КО – Комплексна оценка Ц – Ценови критерий - макс. брой точки 60 т. Оценката по показател за предлаганата цена от Участника се формира по формулата: Ц = 100 х Ц min х 60 % = ...............т., Цn Където: Ц min -е най- ниската предложена цена Цn – е цената, предложено от n-тия участник Относителната тежест на показателя е 60 %. Т - Техническа оценка , вкл. следните два подпоказателя О – Обосновка на участника – отнася се до необходимите дейности за изпълнение на обществената поръчка и ключовите моменти при изпълнението: Оценка 50 т. по този показател получава участник, чието техническо предложение съдържа конкретно адаптирано описание на всички дейности и процедури на самия одиторски екип съгласно и спрямо спецификата на оперативна програма „Околна среда 2007-2013.” и проект „Изграждане на регионална система за управление на отпадъци в регион Велико Търново” О max = 50 т. Оценка 25 т. по този показател получава участник, чието техническо предложение съдържа описание на конкретните дейности и процедури на самия одиторски екип което е общо и бланкетно, без да е отчетена спецификата на съответната оперативна програма и конкретния проект „Общо и бланкетно“ – следва да се разбира преповтаряне, дори и не буквално, на техническите изисквания на Възложителя и/или общоприети методи, способи и принципи, без същите да съдържат демонстрирано от участника разбиране на задачите. О min = 25 т. К – Концепция за изпълнение на ангажимента – отнася се до предлаганите видове комбинации от процедури от одиторски тип като време и подход на изпълнение: Оценка 50 т. по този показател получава участник, чието техн. предложение съдържа конкр. описание на видовете тестове, които ще бъдат извършени по време на изпълнение на ангажимента - на ниво междинна и/или окончателна проверка. Тези тестове следва да бъдат логически обвързани с предмета, обема и сложността на ангажимента по проекта и спецификата на дейностите и разходите по него. К max = 50 т. Оценка 25 т. по този показател получава участник, чието техническо предложение съдържа описание на видовете тестове, които ще бъдат извършени по време на изпълнение на ангажимента, но без да е посочено разграничение за кое ниво на проверка се отнасят - на ниво междинна и/или окончателна проверка. Тестовете които участникът е описал не са логически обвързани с предмета, обема и сложността на ангажимента и спецификата на дейностите и разходите. К min = 25 т. Относителната тежест на показателя Т е 40 %. Общата оценка на показател Т се изчислява както следва: Т = (О+К)*40% Оценките по отделните показатели се представят в числово изражение с точност до втория знак след десетичната запетая. Максималната комплексна оценка, която може да получи една оферта е 100 (сто) точки; Забележка: Оферти, в които оценяваните показатели имат еднакви стойности, получават равен брой точки по съответния показател. В случай че комплексните оценки на две или повече оферти са равни, за икономически най-изгодна се приема тази оферта, в която се предлага най-ниска цена. При условие че и цените са еднакви се сравняват оценките по показателя с най-висока относителна тежест и се избира офертата с по-благоприятна стойност по този показател. Комисията провежда публично жребий за определяне на изпълнител между класираните на първо място оферти, ако поръчката се възлага по критерий икон. най- изгодна оферта, но тази оферта не може да се определи по реда на чл. 71, ал.4 от ЗОП.

СРОК ЗА ПОЛУЧАВАНЕ НА ОФЕРТИТЕ:

09/04/2015 17:00

ЕВРОПЕЙСКО ФИНАНСИРАНЕ:

ДА

ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ:

5. Декларация-списък на лицата на разположение на участника за изпълнение на услугата, по образец с посочване на образованието, професионалната квалификация и професионалния опит на експертите. 6. Декларация за приемане на условията в проекта на договор. 7. Ценово предложение съгласно Образец № 4 „Ценово предложение” 8. Договор /споразумение/ за създаване на обединение, в който /което задължително се посочва представляващия /когато е приложимо/ Офертата се депозира най-късно до 17 часа на 09.04.2015 г. в “Център за услуги и информация на граждани”, в сградата на Община Велико Търново на адрес: град Велико Търново, пл.Майка България № 2. Съгласно чл.101б, ал.1, т.6 от ЗОП, отварянето и разглеждането на представените оферти ще се извърши 14.04.2015 г. от 10:00 ч. в сградата на Община Велико Търново, при условията на чл.68, ал.3 от ЗОП (отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето). Участникът следва да разполага с екип, състоящ се от минимум един ръководител на екипа, двама одитори, един експерт в областта на процедури, свързани с нередности и измами, корупция и конфликт на интереси, един юрист и един инженер за проверка на физическото изпълнение на проекта - собствени или наети лица, които ще бъдат на разположение на Изпълнителя за изпълнение на поръчката. Мин. изисквания за ръководителя - да има завършена мин. Образ. степен „магистър” по „икономика” или „право”; да има най-малко 5 г. проф. опит в областта на финансовия одит Мин.изисквания за одиторите: - да са дипломирани експерт-счетоводители; да имат най-малко 5 г. проф. опит в областта на одита в публичния сектор; Ръководителят и одиторите следва да притежават един или повече от следните сертификати: А) Национални: Дипломиран експерт-счетоводител (ДЕС) Сертифициран вътрешен одитор в публичния сектор (СВОПС) Б) Международни: CPA, ACCA, CFSA, CA и други еквиваленти Сертифициран вътрешен одитор (CIA) – сертификат на Международния институт на вътрешните одитори (The IIA Inc.); Сертифициран одитор в публичния сектор (CGAP) - сертификат на Международния институт на вътрешните одитори (The IIA Inc.); Мин. изисквания за експерта в областта на процедури, свързани с нередности и измами, корупция и конфликт на интереси - най-малко 2 г. проф. опит в областта на процедури / дейности свързани с разкриване на нередности и измами, корупция и конфликт на интереси; Мин. изискване за юриста: да има юрид. правоспособност; да има минимум 5 г. юрид. стаж. Мин. изисквания за експерта за процедури свързани с проверка на физическото изпълнение на проекта: минимум 1 брой експерт с инженерно образование – специалност СГС, ПГС или еквивалентно, съответстващо на строителството по проекта и опит по специалността – минимум 3 г. Едно лице от е кипа може да бъде предложено за повече от една от изброените по–горе позиции, при условия, че отговаря на съответните изисквания В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по-горе трябва да бъдат изпълнени общо от обединението.

СРОК НА ВАЛИДНОСТ НА ПУБЛИЧНАТА ПОКАНА:

09/04/2015