ВЪЗЛОЖИТЕЛ:
Център за контрол и оценка на качеството на училищното образование, бул. Цариградско шосе № 125, бл. 5, За: Мариана Господинова, България 1113, София, Тел.: 02 9705611, E-mail: ckoko@mon.bg, Факс: 02 8702062
Място/места за контакт: бул. Цариградско шосе № 125, бл. 5
Интернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.ckoko.bg.
Адрес на профила на купувача: www.ckoko.bg.
ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА:
КРАТКО ОПИСАНИЕ:
Техническа поддръжка на информационни дейности, свързани с държавните зрелостни изпити (ДЗИ) за учебна година 2012/2013 година
КОД СЪГЛАСНО ОБЩИЯ ТЕРМИНОЛОГИЧЕН РЕЧНИК (CPV):
48000000
Описание:
Софтуерни пакети и информационни системи
КОЛИЧЕСТВО ИЛИ ОБЕМ:
В рамките на възложената поръчка е необходимо да се извършат следните дейности:
1. Създаване на софтуерен модул за обобщаване на резултатите по предмети – агрегиране на бази данни в предоставен от възложителя в FDB формат по 27 изпитни предмета (14 задължителни и 13 избираеми) от ДЗИ 2012/2013, както следва:
- Задължителни - Български език и литература (БЕЛ), Математика, История и цивилизация, Физика и астрономия, География и икономика, Химия и опазване на околната среда, Цикъл „Философия“, Биология и здравно образование, Английски език, Руски език, Немски език, Испански език, Френски език и Италиански език;
- Свободно избираеми - Математика, История и цивилизация, Физика и астрономия, География и икономика, Химия и опазване на околната среда, Цикъл „Философия“, Биология и здравно образование, Английски език, Руски език, Немски език, Испански език, Френски език и Италиански език;
Дейността включва – анализ на изпитните работи на 62,000 зрелостници, разпределение и графично представяне на общ брой точки, усреднен брой точки от отворени и затворени въпроси за всеки отделен предмет, географско разпределение по области, общини и населени места по всеки отделен предмет и общо, групиране по успех и сравнителен анализ на професионални гимназии, профилирани гмназии и СОУ по отделни предмети; Възможност за анализ на резултати от затворени отговори по групи и сравнение на сходимост на резултатите с резултатите от отворените по избран учебен предмет (БЕЛ) за определена съвкупност от зрелостници (до 10% от общия брой явили се) и конкретен събсет критерии;
2. Създаване на модул за агрегиране и експорт в обща база данни и извеждане на резултатите от ДЗИ в уеб интерфейс с възможност за търсене по име на зрелостник - създаване и поддръжка на служебен сайт с персонализиран достъп на ученици с възможност за търсене на резултати от ДЗИ за всеки ученик по ЕГН и служебен номер с въвеждане на допълнителни защити; Възможност за проверка през уеб интерфейс на мобилно устройство със смарт функционалност;
3. Изработка на модул, за генериране на обобщени справки за изпитните резултати според заложени критерии – наличие на възможност за агрегиране на резултати по определени от Възложителя до 10 различни критерии (мъже/жени, ученици със СОП и др.); Въвеждане на цветови диаграми и налагане на графики на регионален или друг признак в избран от Възложителя графичен формат;
4. Изготвяне статистика и сравнителен анализ на успех от предишни години по предмети и училища с данни, предоставени от Възложителя, изграждане на информационна система, позволяваща сравнение на постиженията на отделно училище, община, област по отделни предмети, вкл. цветова визуализация, изготвяне на регламентирани справки и възможност за визуална сравнимост на резултатите между отделни години, в рамките на една и съща агрегирана съвкупност от училища.
ПРОГНОЗНА СТОЙНОСТ:
МЯСТО НА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПОРЪЧКАТА:
NUTS:
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПОРЪЧКАТА:
Изисквания към информационната система:
• Системата трябва да позволява едновременна работа на минимум 100 000 потребителя (ученици, родители). Тя е регистрирана в рамките на мрежата на Министерството на образованието, младежта и науката, като за хостинг се ползва сървър и интернет ресурси на Министерството на образованието, младежта и науката;
• Системата е програмирана като уеб базирано приложение, което се отваря от всеки компютър, свързан с интернет, с помощта на уеб браузър;
• Системата поддържа работа с основните уеб браузъри – интернет браузери Internet Explorer версия 8 и следващи, Mozilla Firefox версия 3.6 и следващи, Safari версия 3 и следващи и Chrome версия 10 и следващи, Opera версия 10 и следващи;
• Системата може да работи под Windows Server 2008/2012;
• Системата използва библиотеки за четене Interbase 6/7.5 и Firebird 1.5/2.0 бази данни;
• Системата използва система за управление на бази данни MS SQL 2008;
• Системата поддържа език на клиентско ниво - JavaScript с цел опростяване на ползваемостта;
• Системата осъществява асинхронен обмен на данни между клиента и сървъра – AJAX;
• Използва се протокол за обмен на структурирана информация при имплементацията на уеб услуги - WSDL 1.1;
• С цел защита на личните данни се използва протокол за криптиране на връзката – HTTPS;
• Има налична връзка с SMTP сървър за изпращане на имейли.
Системата следва да работи на следния хардуер и софтуер - Сървър 2 x Intel® Xeon® E5645 (12M Cache, 2.40 GHz, 5.86 GT/s Intel® QPI), 24GB(6x4GB) DDR3 DIMM 1333MHz/ECC/REG, 4 x SSD 256GB и софтуер - MS Windows Server 2008 и SQL 2008.
КРИТЕРИЙ ЗА ВЪЗЛАГАНЕ:
ПОКАЗАТЕЛИ ЗА ОЦЕНКА НА ОФЕРТИТЕ:
СРОК ЗА ПОЛУЧАВАНЕ НА ОФЕРТИТЕ:
ЕВРОПЕЙСКО ФИНАНСИРАНЕ:
ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ:
Изисквания към Изпълнителя:
Изпълнителят трябва да е регистриран като администратор на лични данни съгласно действащото законодателство на Република България.
Изпълнителят следва да обезпечи наличието на минимум един специалист със съответните квалификации, отговорен за въвеждането на системата в експлоатация, както следва: Висше образование, образователно-квалификационна степен "магистър" в областта на информатика и компютърни науки, математика, комуникационна и компютърна техника и/или администрация и управление. Най-малко 3 /три/ години професионален опит в областта на информационните технологии.
Изпълнителят следва да обезпечи наличието на специалист със персонален сертификат за работа с Microsoft Windows Server 2008 и Microsoft SQL Server 2008, тъй като това е средата, върху която поръчката следва първоначално да се разработи и внедри.
Изпълнителят следва да е взел участие в поне една подобна разработка (създаване и експлоатация на информационна система, генерираща статистически справки от процес на оценяване в средни или висши училища) за последните две години, като същото се доказва с референция от Възложителя.
Основните функционалности следва да се разработят в срок до 10 (десет) дни, а данните – обобщени до 15 дни от сключването на договор, след което се подписва двустранен приемно-предавателен протокол и започва да тече срокът за гаранционна поддръжка. Поддръжката следва да осигурява безплатно отстраняване на гаранционни проблеми за срок от 6 (шест) месеца от приемане на готовия продукт (модули 1-3 и агрегирани бази данни, предоставени от Изпълнителя). Разработчикът следва да предостави сорс кода на вска една разработка, както и всички данни, генерирани в рамките на проектите на Възложителя с право да ги използва по всякакъв възможен начин с оглед оптимално изпълнение на проектните цели.
СРОК НА ВАЛИДНОСТ НА ПУБЛИЧНАТА ПОКАНА: