Деловодна информация
00627
1185 26/03/2018 (дд/мм/гггг)
не
00627-2018-0002 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Смядово 000931657
пл. Княз Борис I №2
Смядово BG333 9820 България
Димитрина Маринова +359 53512130
оbshtina_smiadovo@abv.bg +359 53512226

Интернет адрес/и

www.smyadovo.bg

http://op.smyadovo.bg/


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://op.smyadovo.bg/
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Реконструкция на вътрешна водопроводна мрежа в гр. Смядово“ 000931657
45231000      
Строителство

ОБЕКТ на настоящата поръчка е реконструкция на вътрешна водопроводна мрежа в гр. Смядово и съгласно одобрения проект трябва да се изпълни водопроводна мрежа и сградни водопроводни отклонения към нея, включително възстановяване на улични настилки с дължини и диаметри на отделните участъци, а именно:
ул. "Априлско въстание" (от ул."Илия Блъсков" до ул. "Априлско въстание" А) - водопровод PEHD PE100, PN10, Ф90 с дължина 440м.
ул. "Райна Княгиня" - водопровод PEHD PE100, PN10, Ф90 с дължина 375м.
ул. "Захари Величков" - водопровод PEHD PE100, PN10, Ф90 с дължина 732м.
ул. "Иван Вазов" - водопровод PEHD PE100, PN10, Ф90 с дължина 181м. и водопровод PEHD PE100, PN10, Ф110 с дължина 280м.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
672283.02      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45231000      
45231300      
45233000      
45233200      
45233252      
II.2.3) Място на изпълнение
BG333

гр. Смядово, Община Смядово, Област Шумен

ОБЕКТ на настоящата поръчка е реконструкция на вътрешна водопроводна мрежа в гр. Смядово и съгласно одобрения проект трябва да се изпълни водопроводна мрежа и сградни водопроводни отклонения към нея, включително възстановяване на улични настилки с дължини и диаметри на отделните участъци, а именно:
ул. "Априлско въстание" (от ул."Илия Блъсков" до ул. "Априлско въстание" А) - водопровод PEHD PE100, PN10, Ф90 с дължина 440м.
ул. "Райна Княгиня" - водопровод PEHD PE100, PN10, Ф90 с дължина 375м.
ул. "Захари Величков" - водопровод PEHD PE100, PN10, Ф90 с дължина 732м.
ул. "Иван Вазов" - водопровод PEHD PE100, PN10, Ф90 с дължина 181м. и водопровод PEHD PE100, PN10, Ф110 с дължина 280м.
Критериите по-долу
 
ДА Срок за изпълнение на обществената поръчка    20
Организация на ръководния състав и на персонала, на който е възложено изпълнението на поръчката    20
Цена
60
II.2.6) Прогнозна стойност
672283.02      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
8

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът в процедурата трябва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи четвърта група, съгласно чл. 5, ал. 1 , т. 4, трета категория, съгласно чл. 5, ал. 1, т. 4.3. от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя, а ако е чуждестранно физическо или юридическо лице, същото да има право (съгласно националното му законодателство и при условията на взаимно признаване) да изпълни предмета на поръчката.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, спазването на изискването се доказва от тези членове на обединението, които съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, ще извършват строителство. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени, ще изпълняват строителство.
Документи, с които се доказва съответствие с поставеното/ите изискване/ия:
При подаване на офертата участникът декларира съответствие с изискването, като попълва раздел А: „Годност“ в Част IV: „Критерии за подбор“ раздел А, т. 1) от Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП). В тази точка участникът посочва групата и категорията на строителните обекти, за които е вписан в регистъра, както и номера на удостоверението за вписване и дата на валидност. В случай, че участникът е чуждестранно лице, той може да представи валиден еквивалентен документ или декларация, или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава и удостоверяващ правото на съответното лице (съгласно националното му законодателство) да изпълни предмета на поръчката.
Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, копие на Удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя към Камарата на строителите в България за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката. В случай, че участникът е чуждестранно лице, той трябва да представи документ, с който да докаже, че има право да изпълнява възлаганата дейност в Република България, включително че е извършил съответната регистрация съгласно Закона за камарата на строителите, във връзка с разпоредбата на чл. 112, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участникът трябва да е реализирал минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти.
• Участникът трябва да има застраховка „Професионална отговорност” по чл. 171 от ЗУТ или еквивалентна, съгласно законодателството на държавата, където е установен участникът.


• Участникът да има минимален оборот от строителство, сходно с предмета на поръчката на стойност не по малко от 1 000 000 (един милион) лева, общо през последните 3 (три) приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
• Участникът трябва да има валидна застраховка „Професионална отговорност” по чл. 171 от ЗУТ или еквивалентна за участник – чуждестранно лице, съгласно законодателство на държавата в която е установен. Застрахователното покритие по застрахователната полица следва да е не-по-малко от 200 000 (двеста хиляди) лева - минимум, предвиден в чл. 5, ал. 2, т. 3 (строежи от трета категория) и лицето, което има задължение за застраховане съобразно предмета на поръчката, съгласно чл. 2, ал. 1, т. 3 (строителство) от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (Обн. ДВ. бр.17 от 2 март 2004г.). Застраховките на чуждестранните лица следва да осигуряват най-малко посочените застрахователни покрития.
В случай на участие на обединение, което не е юридическо лице, спазването на това изискване може да бъде осигурено от един или повече от членовете на обединението, които съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, ще изпълняват строителство. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени ще изпълняват строителство.
Документи, с които се доказва съответствие с поставеното/ите изискване/ия:
За удостоверяване и доказване на съответствие с изискванията за финансови и икономически възможности, участникът попълва информация в Част IV: Критерии за подбор, Раздел Б: Икономическо и финансово състояние, т. 1а, т. 2а и т. 5 от ЕЕДОП. Участникът трябва да включи информация в ЕЕДОП за номер, дата на сключване, период на валидност, издател и застрахователна сума на полицата за риска „Професионална отговорност“.
При условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП участникът следва да може да представи доказателства по чл. 62, ал. 1 т. 2-4 за наличие на застраховка „Професионална отговорност“ или съответен валиден еквивалентен документ за чуждестранните лица, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни.
Съгласно чл. 64, ал. 2 от ЗОП когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

• Участникът, през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, да е изпълнил строителство с предмет идентичен или сходен с предмета на поръчката.
• Участникът следва да разполага с персонал и/или с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнение на строителството.
• Участникът да прилага система за управление на качеството съгласно стандарт ISO 9001:2008 или БДС ЕN ISO 9001:2015 или еквивалентен или да докаже прилагането на еквивалентни мерки за управление на качеството.
• Участникът да прилага система за опазване на околната среда съгласно стандарт EN ISO 14001:2004 или EN ISO 14001:2015 или еквивалентен или да докаже прилагането на еквивалентни мерки за управление на околната среда.


• Участникът, самостоятелно или съвместно, трябва да е изпълнил минимум едно строителство, с предмет и обем, идентичен или сходен с предмета на настоящата обществена поръчка, най-много за последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата.
Под „строителство, с предмет и обем, идентичен или сходен с предмета на поръчката“ следва да се разбира „изпълнение на строителни и монтажни работи за изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителна или водоснабдителна и канализационна мрежа с обща дължина 1500 м.“.
• Участникът следва да разполага с персонал и/или с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнение на строителството както следва:
- Технически ръководител на обекта, който да отговаря на изискванията по чл. 163а, ал. 2 и ал. 4, изр. 1 от Закона за устройство на територията, а именно да е строителен инженер, архитект или строителен техник - получил дипломи от акредитирано висше училище с квалификация "строителен инженер", "инженер" или "архитект", както и лицата със средно образование с четиригодишен курс на обучение и придобита професионална квалификация в областите "Архитектура и строителство" и "Техника".
- Координатор по здравословни и безопасни условия на труд съгласно изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд и Наредба №2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за ЗБУТ, който да отговаря на следните изисквания: да притежава необходимия валиден сертификат или друг еквивалентен документ за упражняване на позицията „координатор по ЗБУТ“ или еквивалентна;
- Специалист по контрол на качеството, който да притежава удостоверение за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентен документ.
• Участникът да има въведена сертифицирана система за управление на качеството съгласно стандарт БДС EN ISO 9001:2008 или БДС ЕN ISO 9001:2015 или еквивалентен, с обхват на сертификация строителство или да докаже,че прилага еквивалентни мерки за осигуряване на качеството.
• Участникът да има въведена сертифицирана система за опазване на околната среда съгласно стандарт БДС EN ISO 14001:2004 или БДС EN ISO 14001:2015 или еквивалентен, с обхват на сертификация строителство или да докаже,че прилага еквивалентни мерки за опазване на околната среда.
Документи, с които се доказва съответствие с поставеното/ите изискване/ия:
За удостоверяване и доказване на съответствие с изискванията за технически и професионални способности, участникът попълва Част IV: Критерии за подбор, раздел В: Технически и професионални способности, т. 1б, т. 4 и т. 6 и раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление от ЕЕДОП. Участникът трябва да посочи номер, дата на издаване, период на валидност, наименование на издателя и обхват на всеки сертификат за внедрена система за управление или аналогична информация за внедрени еквивалентни мерки.
Съгласно чл. 64, ал. 5-8 от ЗОП сертификатите за внедрена система за управление на качеството, съответно за управление на околната среда, трябва да са издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Срокът за изпълнение на СМР е съгласно техническото предложение на участника,но не по-кратък от 120 и не по-дълъг от 240 календарни дни и започва да тече от датата на съставяне на Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа и изтича на датата на съставяне на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (Приложение №15 към чл.7, ал.3, т.15) от Наредба №3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителство. Кметът на Община Смядово открива обществената поръчка под условие, съгл. чл. 114 от ЗОП, без осигурено финансиране и предвижда в проекта на договор клауза за отложено изпълнение. В този случай всяка от страните може да поиска прекратяване на договора без предизвестие след изтичане на тримесечен срок от сключването му. Възложителят ще заплати при доказана необходимост до 2 на сто непредвидени разходи за доп. количества и/или нови СМР,които разходи са включени в стойността на поръчката.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

23/04/2018 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

24/04/2018 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

гр. Смядово, пл. Княз Борис I №2, сградата на Община Смядово, Заседателна зала

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

ГАРАНЦИЯТА ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ на договора за обществена поръчка е в размер на три на сто (3%) от стойността на договора без ДДС със срок на валидност 30 дни след датата на съставяне на Констативен акт за установяванегодността за приемане на строежа (Приложение №15 към чл.7, ал.3, т.15 от Наредба №3 от 31 юли 2003г.). Гаранцията за изпълнение се представя в една от следните форми:
1. Парична сума, преведена по банков път по следната банкова сметка на Община Смядово:BIC: STSABGSF, IBAN: BG49 STSA 9300 3381 0011 38, БАНКА: „ДСК” ЕАД, клон Смядово.
2. Банкова гаранция, отговаряща на следните условия:
-да бъде безусловна и неотменяема и да съдържа задължение на банката-гарант за извтрши плащане при първо писмено искане от възложителя, деклариращ, че е налице неизпълнение на задължение на изпълнителя или друго основание за задържане на гаранцията;
- да бъде издадена от обслужваща банка на изпълнителя или друга банка или клон на чуждестранна банка, които разполагат с валидно разрешение за извършване на банкова дейност на територията на Република България и
- да бъде със срок на валидност за целия срок на действие на договора плюс 30 дни след прекратяването на договора, като при необходимост срокът на валидност на банковата гаранция се удължава или се издава нова.
3. застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя, отговаряща на следните условия:
- да обезпечава изпълнението на договора чрез покритие на отговорността на изпълнителя;
- да бъде издадена от застраховател или клон на чуждестранен застраховател, които разполагат с валиден лиценз за извършване на застрахователна дейност на територията на Р.България;
- да бъде със срок на валидност за целия срок на действие на договора плюс 30 дни след прекратяването на договора.
Определеният изпълнител избира свободно формата на гаранцията за изпълнение на договора за обществена поръчка.
Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществена поръчка.
Възложителят отстранява от участие в процедурата за възлагане на обществена поръчка участник за когото са налице основанията по чл.54, ал.1и чл.55, ал.1 от ЗОП, възникнали преди или по време на процедурата. – Информацията относно личното състояние се посочва в Част III: Основания за изключване от ЕЕДОП. Освен основанията по чл.54 и 55 от ЗОП Възложителят отстранява от процедурата:
- участник, за който са налице забранителните основания по Закона за икономическите и финансови отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици и не са приложими изключенията, предвидено в този закон;
- участник, който не отговаря на поставените критерии за подбор или не изпълни друго условия, посочено в обявлението за обществена поръчка;
- участник, който е представил оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на поръчката и/или правила и изисквания, свързани с опазване на околната среда, социалното и трудово право, приложими колективни споразумения и/или разпоредби на международното екологично, социално и трудово право, които са изброени в Приложение №10 към чл. 115 на ЗОП;
- участник, който не е представил в срок обосновката по чл.72, ал.1 или чиято оферта не е приета съгласно чл.72, ал.3-5 от ЗОП;
- участниците, които са свързани лица по смисъла на §2, т.45 от ДР към ЗОП.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Жалба може да подаде всяко заинтересовано лице в сроковете посочени в чл. 197 от ЗОП.
Жалба се подава едновременно до Комисията за защита на конкуренцията и до възложителя, чието решение се обжалва.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша №18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 26/03/2018 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва