Деловодна информация
01224
БНБ-138750 05/09/2017 (дд/мм/гггг)
да
да
05/09/2017 (дд/мм/гггг)
01224-2017-0024 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Българска народна банка 000694037
пл. Княз Александър I № 1
София BG411 1000 България
по предмета: Богдан Губерков - тел: 02 91451296, Стоян Манолов - тел: 02 91452300; по процедурата: Кристина Костадинова - тел: 02 91451807, Зорница Гочева - тел:02 91451552; +359 291451807
publicprocurement@bnbank.org +359 29508452

Интернет адрес/и

www.bnb.bg

http://www.bnb.bg/AboutUs/AUPublicProcurements/AUPPList/PP_01224-2017-0024_BG


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.bnb.bg/AboutUs/AUPublicProcurements/AUPPList/PP_01224-2017-0024_BG
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Българска народна банка

I.5) Основна дейност 

Икономически и финансови дейности

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Развитие и абонаментно обслужване на Информационната система „Единно хранилище на данни – отчети за банков надзор (ЕХД-ОБН)” в БНБ“ 01224-2017-0024
72000000      
Услуги

Обществената поръчка включва извършване на следните услуги:
1. Проектиране, разработка и внедряване на подобрения, изменения и допълнения (,,актуализации на системата”) към информационната система „Единно хранилище на данни – отчети за банков надзор” (ЕХД-ОБН) в БНБ, както и безплатна гаранционна поддръжка на тези актуализации. След изтичане на съответния срок на безплатна гаранционна поддръжка обслужването на съответните актуализации става част от абонаментното обслужване на системата по т. 2. Предвижда се извършването на актуализациите да се осъществи в обем от 10 000 човекочаса, който обем е ориентировъчен.
2. Абонаментно обслужване на информационната система „Единно хранилище на данни – отчети за банков надзор” (ЕХД-ОБН) в БНБ. Абонаментното обслужване ще се осъществява в обем - период от три години, който обем е ориентировъчен.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
1380000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
72000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

гр. София: пл. „Княз Александър I“ № 1 – Централно управление на БНБ и ул. „Московска“ № 7.

Обществената поръчка включва извършване на следните услуги:
1. Проектиране, разработка и внедряване на подобрения, изменения и допълнения (,,актуализации на системата”) към информационната система „Единно хранилище на данни – отчети за банков надзор” (ЕХД-ОБН) в БНБ, както и безплатна гаранционна поддръжка на тези актуализации. След изтичане на съответния срок на безплатна гаранционна поддръжка обслужването на съответните актуализации става част от абонаментното обслужване на системата по т. 2. Предвижда се извършването на актуализациите да се осъществи в обем от 10 000 човекочаса, който обем е ориентировъчен.
2. Абонаментно обслужване на информационната система „Единно хранилище на данни – отчети за банков надзор” (ЕХД-ОБН) в БНБ. Абонаментното обслужване ще се осъществява в обем - период от три години, който обем е ориентировъчен.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
1380000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
36

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Показатели за оценка на офертите: 1) часова ставка за услугите по проектиране, разработка и внедряване на актуализациите на системата - 62 т.; 2) цена за извършване на абонаментното обслужване в Осн. период на обслужване на системата - 37 т.; 3) часова ставка за абонам. обслужване на системата извън Осн. период на обслужване на системата - 1 точкa. Описание на показателите, се съдържа в Методика.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

няма
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Всеки участник следва да е реализирал минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката.
Документи, с които се доказва:на етап сключване на договор участникът, избран за изпълнител, следва да представи: Справка за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, с посочване на финансовата година (2014, 2015, 2016 г.), оборота срещу всяка година и вида на валутата, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.


Всеки участник следва да има реализиран минимален оборот в сферата*, попадаща в обхвата на поръчката, на стойност 1 000 000 (един милион) лева, общо за последните три приключили финансови години (2014, 2015, 2016 г.), в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
*Оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката по смисъла на § 2, т. 67 от Допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки е сума, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирани от дейности, попадащи в обхвата на обществената поръчка.
За доказване на критериите за подбор участникът попълва: Част IV: „Критерии за подбор“, Раздел Б, т. 2а: „Икономическо и финансово състояние“ от Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) – приложен образец към документацията. В този раздел участникът следва да предостави следната информация: посочва финансовата година (2014, 2015, 2016 г.), оборота и сферата в която е реализиран срещу всяка година, и вида на валутата.
Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за оборот се прилагат за обединението като цяло.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участникът следва да е изпълнил дейности (услуги) с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката, за последните три години от датата на подаване на офертата.
Документи, с които се доказва: на етап сключване на договор участникът, избран за изпълнител, следва да представи:
списък на изпълнените услуги с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателства за изпълнените услуги.
2. Участникът следва да разполага с персонал, който ще изпълнява поръчката с определена професионална компетентност за изпълнение на поръчката.
Документи, с които се доказва: на етап сключване на договор участникът, избран за изпълнител, следва да представи:
списък на персонала, който ще изпълнява услугите, в който е посочена професионалната компетентност на лицата
3. Участникът следва да прилага система за управление на качеството БДС/EN/ ISO 9001:2008/2015 (или еквивалент) с обхват проектиране, разработване, внедряване и поддръжка на информационни системи.
Документи, с които се доказва: на етап сключване на договор участникът, избран за изпълнител, следва да представи: копие, заверено „Вярно с оригинала“ на сертификат за качество БДС/EN/ ISO 9001:2008/2015 (или еквивалент) с обхват проектиране, разработване, внедряване и поддръжка на информационни системи.


1.За последните 3 години, считано от датата на подаване на офертата, участникът следва да е изпълнил дейности, както следва:
- Минимум 1 дейност по проектиране, разработване и внедряване на информационни системи/актуализации на информационни системи* с предмет и обем идентични или сходни** с тези на поръчката;
**Под дейности с предмет и обем, сходни с тези на поръчката следва да се разбират дейности по проектиране, разработване и внедряване на информационни системи/актуализации на информационни системи, които системи/актуализации са били проектирани, разработени и внедрени в рамките на общо минимум 10 000 човекочаса (обем).
- Минимум една дейност по абонаментно обслужване, включваща и администриране на база данни, на работещи версии на информационни системи* с предмет и обем идентични или сходни** с тези на поръчката;
**Под дейности с предмет и обем, сходни с тези на поръчката следва да се разбират дейности за абонаментно обслужване, включващи и администриране на база данни, на работещи версии на информационни системи, като абонаментното обслужване на тези системи е било осъществявано в период от минимум 3 г.
*Под информационни системи следва да се разбират системи с използване на Система за управление на база данни (СУБД):
- реализирани с използване на: 1) Oracle бази данни (или еквивалент) и Oracle Weblogic Server (или еквивалент) и 2) J2EE (или еквивалент) и 3) ADF Business Components framework / Apache Struts framework (или еквивалент)
И
- включващи достъп до съотв. инф. система, подаване на данни и верификация на подписани електронни документи с квалифициран електронен подпис (КЕП)
Допуска се в една и съща дейност да са изпълнени повече от едно от посочените по-горе изисквания.
За доказване на критериите за подбор участникът попълва: Част IV: „Критерии за подбор“, Раздел В, т. 1б: „Технически и професионални способности“ от ЕЕДОП. В този раздел в поле „Описание“ участникът следва да представи подробна информация за изпълнените от него услуги, с оглед поставените от възложителя изисквания.
2. Участникът следва да разполага с персонал, който ще изпълнява поръчката с определена професионална компетентност за изпълнение на поръчката, както следва: информацията относно изискванията на възложителя към персонала, с който следва да разполага всеки участник се съдържа в Указанията за подготовка на документите - стр. 12 и 13.
За доказване на критерия за подбор участникът попълва: Част IV: „Критерии за подбор“, Раздел В, т. 6: „Технически и професионални способности“ от Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) – приложен образец към документацията. В този раздел участникът следва да предостави следната информация в зависимост от изискванията на възложителя към всеки от специалистите:
- трите имена на лицето;
- в какво правоотношение е с участника – по трудов или по граждански договор и заемана длъжност;
- данни за придобитото от лицето образование с посочване на специалност, включително дипломи и/или сертификати или еквивалентни документи за квалификация (посочват се вид и номер на дипломата/сертификат или друг документ, срок на валидност (ако е приложимо), издаващ орган, евентуално web-адрес, на който може да бъде намерена информация за посочения сертификат/диплома)
- данни за придобития професионален опит (като период на придобиване, заемана длъжност, извършвани в хода на заеманата длъжност дейности т.н.);
- данни за участие в проекти, в това число заемана длъжност в осъществяването на съответния проект.
3. Участникът следва да притежава валиден сертификат за управление качеството БДС/ EN/ ISO 9001:2008/2015 (или еквивалент) с обхват проектиране, разработване, внедряване и поддръжка на информационни системи.
За доказване на критерия за подбор участникът попълва: Част IV: „Критерии за подбор“, Раздел Г, „Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление“;
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Гаранцията за изпълнение на съответния договор, сключен въз основа на рамковото споразумение, се представя от участника, определен за изпълнител на поръчката, при подписване на съответния договор в размер на 5 % от стойността на съответния договор. Гаранцията за изпълнение на договора се предоставя по преценка на изпълнителя под формата на парична сума, банкова гаранция или застраховка най-късно при сключване на договора и трябва да отговаря на изискванията, посочени в договора относно съотв. гаранция.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

ДА
  
Рамково споразумение с един оператор
  
  Неприложимо - срокът на рамковото споразумение е три години.

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

10/10/2017 (дд/мм/гггг)   15:45 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 3

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

11/10/2017 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

гр. София, пл. Княз Александър І № 1

Получените оферти се отварят на публичното заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване. В случаите, когато присъстват упълномощени представители на участниците, те следва да представят пълномощно в оригинал или копие, заверено "Вярно с оригинала" от участника.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Възложителят отстранява от участие в процедурата участник:
-за когото е налице някое от основанията, предвидени в чл. 54 от ЗОП, а именно: 1. който е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, чл. 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс; 2. който е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран за престъпление, аналогично на тези по т. 1., в друга държава членка или трета страна; 3. който има задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на участника, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила; 4. за когото е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП; 5. за когото е установено, че: е представил документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор; не е предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор; 6. за когото е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка е нарушил чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен; 7. за когото е налице конфликт на интереси по смисъла на §2, т. 21 от ДР на ЗОП, който не може да бъде отстранен.
На основание чл. 55, ал. 1, т.1 от ЗОП Възложителят отстранява от участие в процедурата участник, обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си, а в случай че участникът е чуждестранно лице - се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която е установен;
На основание чл. 3, т. 8 от „Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици“, дружества, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, и контролираните от тях лица не могат пряко или косвено да участват в процедурата, включително и чрез гражданско дружество/консорциум, в което участва дружество, регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим.
Свързани лица по смисъла на § 1, т. 13 и 14 от допълнителните разпоредби на Закона за публичното предлагане на ценни книжа, не могат да бъдат самостоятелни участници в процедурата.
Възложителят отстранява от участие в процедурата участник, който представи оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на поръчката – в това число условия, посочени от възложителя в документацията за обществената поръчка.
На основание чл. 67, ал. 5 от ЗОП възложителят, в това число чрез комисията по чл. 103, ал. 1 от ЗОП, може да изисква от участниците по всяко време да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата, на основание чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 05/09/2017 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва