III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Участникът следва да разполага с обект за търговия/производство на храни, регистриран от Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ), съгласно чл. 12 от Закона за храните, с обхват съответстващ на обекта на обществената поръчка. |
III.1.2) Икономическо и финансово състояние
НЕ
1. Участникът следва да има реализиран минимален общ оборот, включително минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си, на стойност не по-малка от двукратния размер от прогнозната стойност на обществената поръчка. 2. Участникът следва да е постигнал положително съотношение между определени активи и пасиви, както следва: 2.1. Коефициент на обща ликвидност (К ол) минимум 1,5 Участниците следва да са постигнали положително съотношение между определени активи и пасиви, а именно – между текущите активи и текущите задължения за последната отчетна година (2015 г.). Коефициентът на обща ликвидност се изчислява по Методиката към чл. 61, ал. 1, т. 3 ЗОП за установяване на минимални допустими съотношения между определени активи и пасиви, Приложение № 2 към чл. 31, ал. 2 ППЗОП въз основа на данни (в хил. лв.) от счетоводния баланс към 31 декември на последната финансова година (2015 г.). Начинът на изчисляване на съотношението между активи и пасиви и минимално допустимите стойности на това съотношение, над които се приема, че кандидатът или участникът отговаря на изискването по чл. 61, ал. 1, т. 3 ЗОП, са както следва: Текущи активи (ТА) Кол = -------------------------------- Текущи задължения (ТЗ) където: Кол е коефициентът на обща ликвидност (минимална стойност: 1.5); Текущи активи (ТА) - сумата на текущите активи (краткотрайни/краткосрочни); всички активи, придобити с цел да бъдат използвани или реализирани в срок от една и над една година съобразно оперативния цикъл на предприятието Текущи задължения (ТЗ) - сумата на текущите задължения (текущи пасиви); всички задължения, които следва да бъдат погасени в срок до една година. ТА и ТЗ се определят по реда съответно на т. 1.1.1 и т. 1.1.2 от Методиката към чл. 61, ал. 1, т. 3 ЗОП за установяване на минимални допустими съотношения между определени активи и пасиви, Приложение № 2 към чл. 31, ал. 2 ППЗОП. 2.2. Коефициент на бърза ликвидност (К бл) минимум 1 Този показател изразява непосредствената способност на предприятието на участника да обслужва текущите си задължения с по-бързоликвидните краткосрочни активи. Изчислява се въз основа на данни (в хил. лв.) от счетоводния баланс към 31 декември на съответната година (2015) по следната формула: вземания+краткосрочни инвестиции+парични средства Кбл = ------------------------------------------------------ Текущи задължения (ТЗ) където: Кбл е коефициентът на обща ликвидност (минимална стойност: 1); Вземания+краткосрочни инвестиции+парични средства - сумата на всички вземания, краткосрочни инвестиции и парични средства в каси и банкови сметки придобити с цел да бъдат използвани или реализирани в срок от една и над една година съобразно оперативния цикъл на предприятието 1. ТЗ - сумата на текущите задължения (текущи пасиви); всички задължения, които следва да бъдат погасени в срок до една година. Вземанията, краткосрочните инвестиции, паричните средства и текущите задължения се определят по реда съответно на т. 1.2.1, 1.2.2, 1.2.3 и 1.2.4 от Методиката към чл. 61, ал. 1, т. 3 ЗОП за установяване на минимални допустими съотношения между определени активи и пасиви, Приложение № 2 към чл. 31, ал. 2 ППЗОП. За доказване на икономическото и финансовото състояние на участниците се представят един или няколко от следните документи: 1. удостоверения от банки; 2. доказателства за наличие на застраховка "Професионална отговорност"; 3. годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква; 4. справка за общия оборот и за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката. Или друг документ, приет от Възложителя за подходящ, ако учасъникът не може да представи документите по т.1-4 по основателна причина
Минимално изискване по т. 1.:Участникът следва да има реализиран минимален общ оборот, включително минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си, на стойност не по-малка от двукратния размер от прогнозната стойност на обществената поръчка Минимално изискване по т. 2.1.: Кол на стойност – минимум 1.5, изчислен по посочената по-горе формула. Минимално изискване по т. 2.2.: Кбл на стойност – минимум 1, изчислен по посочената по-горе формула.
|
III.1.3) Технически и професионални възможности
НЕ
1. Участникът трябва да притежава обект, регистриран по чл. 12 от ЗХ за търговия на едро с храни от животински и от неживотински произход, с обхват на регистрацията, включващ всички групи храни от предмета на поръчката, издадено от съответната ОДБХ. При участник обединение на физически и/ или юридически лица всяко физическо/ юридическо лице, включено в обединението, което ще извършва дейност, за която е необходима посочената регистрация, следва да притежава удостоверение за регистрация по чл. 12 от Закона за храните, за търговия на едро с храни от животински и от неживотински произход, включващо всички групи храни от предмета на поръчката, издадено от съответната ОДБХ. Националните регистри на обектите за производство и търговия на храни са публични и се публикуват в Интернет (чл. 14 ал. 3 от Закона за храните).За целта участникът следва да е в състояние да представя декларация-описание на обекта/обектите, регистрирани по чл. 12 ЗХ, от които се извършва дейността, както и удостоверение за регистрация по чл. 12 ЗХ за търговия на едро, с обхват, съответстващ на поръчката, на името на участника. 2.Участникът трябва да има внедрени от акредитиран орган: 2.1 Система за управление на качество по стандарт ISO 9001: 2008 или еквивалентна. Участникът следва да е в състояние да представи заверено копие от сертификат ISO 9001: 2008 или еквивалентен с обхват индентичен на предмета на поръчката –доставка на хранителни продукти 2.2 Система за управление на безопасността на храните по стандарт ISO 22000: 2005 или еквивалентна.Участникът следва да е в състояние да представи заверено копие от сертификат ISO 22000: 2005 или еквивалентен с обхват идентичен на предмета на поръчката –доставка на хранителни продукти . 3.Участникът да е изпълнил дейности с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката, най-много за последните 3 /три/ години, считано от датата на подаване на офертата.Участникът следва да е в състояние да представи списък на доставките или услугите, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената доставка или услуга, или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информация за извършената доставка. 4.Участникът да разполага с транспортни средства за превоз на хранителните продукти, обект на доставка. Участникът следва да е в състояние да представи декларация за инструментите, съоръженията и техническото оборудване, които ще бъдат използвани за изпълнение на поръчката, в която следва да се опишат транспортните средства, както и номерата на удостоверенията за регистрация, издадени от ОДБХ, когато е приложимо В случай, че транспортните средства не са собствени, се представя доказателство, че участникът ще разполага с тях за срока на договора за обществена поръчка. 5.Всеки участник следва да разполага с персонал с определена професионална компетентност за изпълнение на поръчката. Участникът следва да е в състояние да представи списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, в който е посочена професионална компетентност на лицата
1.Участниците следва да разполагат с обект за търговия на едро с всички хранителни продукти, обект на поръчката за която участва, регистриран по реда на чл. 12 от ЗХ 2.Участниците следва да разполагат с внедрена и сертифицирана система за управление на качеството по стандарт ISO 9001:2008 или еквивалент, с обхват, съответстващ на предмета на поръчката и внедрена и сертифицирана система за управление безопасност на храните съгласно стандарат ISO 22000:2005 или еквивалент с обхват, съответстващ на предмета на поръчката, като посочените системи или еквивалентни следва да са въведни и сертифицирани в обекта, от който ще се извършват доставките 3.Участникът следва да е изпълнил поне 1 (една) доставка, индентична или сходна с предмета и обема на поръчката.Доставка, която е индентична или сходна с предмета и обема на поръчката е доставка на хранителни стоки на едро. 4.Участниците да разполагат с минимум 12 специализирани транспортни средства за превоз на хранителните продукти, обект на доставка. Транспортните средства предвидени от учасника за доставка на продукти от животински произход трябва да са регистрирани от ОДБХ по реда на чл. 246 ЗВМД 5.Участниците да разполагат с минимум 12 /дванадесет/ шофьора, притежаващи свидетелства за управление на МПС, даващи им право да управляват декларираните транспортни средства. Броят МПС от дадена категория трябва да съответства на броя на шофьорите, разполагащи с правоспособност да ги управляват
|
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ
|