III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Участниците да са вписани в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи от четвърта група, втора категория, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени. В случай, че участникът участва като обединение/консорциум, такава регистрация трябва да има всеки член на обединението/консорциума, който ще извършва строителни дейности съгласно чл. 3, ал. 3 и ал. 4 ЗКС. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени ще изпълняват строителство. При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) - раздел „Годност“ на ЕЕДОП. Доказване на посоченото изискване Документът, с който се доказва изискването е Удостоверение за вписване в ЦПРС към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обектът на поръчката: строежи от четвърта група, втора категория. В случай, че участникът е чуждестранно лице той може да представи валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава. Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива. |
III.1.2) Икономическо и финансово състояние
НЕ
1. Документи за доказване на изискването съгласно чл. 62, ал. 1, т. 1 и/или 3 и/или 4 от ЗОП - един или няколко от следните документи, във връзка с поставеното изискване: 1. удостоверения от банки; 2. годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен; 3. справка за общия оборот и/или за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката. Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива. 2. Документи за доказване на изискването съгласно чл. 62, ал. 1, т. 1 и/или 3 и/или 4 от ЗОП - един или няколко от следните документи, във връзка с поставеното изискване: 1. удостоверения от банки; 2. годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен; 3. справка за общия оборот и/или за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката. Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
1. Участникът за последните три приключили финансови години (2016 г., 2017 г. и 2018 г.) да е реализирал минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката относно проектирането, изчислен на база годишните обороти - минимум 25 % от прогнозната стойност на проектирането: А). от първата позиция от настоящата поръчка без ДДС (равняващи се на минимум 62 989.86 лева без ДДС) и/или Б). от втората позиция от настоящата поръчка без ДДС (равняващи се на минимум 167 313.04 лева без ДДС). При условие, че се участва за двете обособени позиции едновременно участникът следва да има оборот в размер общо на двете посочени суми за всяка една от двете позиции. Информацията следва да обхваща последните три приключили финансови години. Информацията може да обхваща и по-кратък период в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си. Оборотът в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, е оборот от проектиране за строителство и/или основен ремонт и/или реконструкция на ВиК мрежи като елемент на техническата инфраструктура. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването по т. 1. се прилага за обединението като цяло. При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването по т. 1. се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват. При подаване на офертата Участникът следва да предостави изискуемата информация в част IV, "Критерии за подбор", "Б. Икономическо и финансово състояние" на ЕЕДОП за оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката за дейността проектиране. При участие на обединение, което не е юридическо лице, съответната информация се попълва в в част IV, "Критерии за подбор", "Б. Икономическо и финансово състояние" на ЕЕДОП на членовете на обединението, чрез които участникът доказва поставеното изискване и документите се представят от тези членове. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, ЕЕДОП и документите се представят и за всеки от посочените подизпълнители. 2. Участникът за последните три приключили финансови години (2016 г., 2017 г. и 2018 г.) да е реализирал минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката относно строителството, изчислен на база годишните обороти - минимум 25 % от прогнозната стойност на строителството: А). от първата позиция от настоящата поръчка без ДДС (равняващи се на минимум 1 999 245.84 лева без ДДС) и/или Б). от втората позиция от настоящата поръчка без ДДС (равняващи се на минимум 5 304 110.28 лева без ДДС). При условие, че се участва за двете обособени позиции едновременно участникът следва да има минимален оборот в размер общо на двете посочени суми за всяка една от двете позиции. Информацията следва да обхваща последните три приключили финансови години. Информацията може да обхваща и по-кратък период в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си. Оборотът в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, е оборот от строителство и/или основен ремонт и/или реконструкция на ВиК мрежи като елемент на техническата инфраструктура. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването по т. 2 се прилага за обединението като цяло. При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването по т. 2. се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват. При подаване на офертата Участникът следва да предостави изискуемата информация в в част IV, "Критерии за подбор", "Б. Икономическо и финансово състояние" на ЕЕДОП за оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката за строителство. При участие на обединение, което не е юридическо лице, съответната информация се попълва в ЕЕДОП на членовете на обединението, чрез които участникът доказва поставеното изискване и документите се представят от тези членове. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, ЕЕДОП и документите се представят и за всеки от посочените подизпълнители.
|
III.1.3) Технически и професионални възможности
НЕ
1. Документи за доказване на изискването съгласно чл. 64, ал. 1, т. 2 от ЗОП - списък на услугите, които са идентични или сходни с тези на поръчката с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената услуга. Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива. 2. Документи за доказване на изискването съгласно чл. 64, ал. 1, т. 1 от ЗОП - списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали то е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания. Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива. 3. Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 64, ал. 1, т. 6, предложение второ от ЗОП: списък на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, както и документи, които доказват професионална компетентност на лицата. Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
1.Уч-кът за последните 3 г., считано от датата на подаване на офертата, да е изпълнил поне една дейност-услуга с предмет, идентичен или сходен с този на поръчката независимо дали участва за 1 или за всички обос. позиции, изискването не се променя. Под „сходен предмет с този на поръчката дейности-услуги” се считат проектантски дейности за изработване на тех. и/или работни проекти: за ст-во и/или основен ремонт и/или реконструкция на ВиК мрежи като елемент на тех. инфраструктура. Възложителят не изисква и не се интересува от обема на изпълнените услуги. При участие на обединение, което не е ЮЛ, изискването по т.1 се прилага за обединението като цяло. При използване на подизпълнител, изискването по т.1 се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват. При подаване на офертата Уч-кът предоставя изискуемата инф-ция в част IV, "Критерии за подбор", "В. Тех. и проф. способности." на ЕЕДОП за дейности с предмет, идентичен или сходен с тези на поръчката. При участие на обединение, което не е ЮЛ, съответната инф-ция се попълва в част IV, "Критерии за подбор", "В. Тех. и проф. способности." на ЕЕДОП на членовете на обединението, чрез които уч-кът доказва поставеното изискване и документите се представят от тези членове. При участие на подизпълнители, ЕЕДОП и документите се представят и за всеки от посочените подизпълнители. 2. Уч-кът да е изпълнил за последните 5 г., считано от датата на подаване на офертата дейности–строителство с предмет, идентичен или сходен с този на поръчката независимо дали участва за 1 или за всички обособ. позиции., изискването не се променя. Под стр-во, сходно с предмета на поръчката, се разбира: стр-во и/или основен ремонт и/или реконструкция на ВиК мрежи като елемент на тех. инфраструктура.Възложителят не изисква и не се интересува от обема на изпълн. стр-во. При участие на обединение, което не е ЮЛ, изискването по т.2 се прилага за обединението като цяло. При използване на подизпълнител, изискването по т.2 се отнася и за всеки 1 от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват. При подаване на офертата Уч-кът предоставя изискуемата информация в част IV, "Критерии за подбор", "В. Тех. и проф. способности." на ЕЕДОП за стр-во с предмет, идентичен или сходен с това на поръчката. При участие на обединение, което не е ЮЛ, съответната ин-ция се попълва в част IV, "Критерии за подбор", "В. Тех. и проф. способности." на ЕЕДОП на членовете на обединението, чрез които уч-кът доказва поставеното изискване и документите се представят от тези членове. При участие на подизпълнители, ЕЕДОП и документите се представят и за всеки от посочените подизпълнители. 3. Уч-кът да разполага с ръководен състав, отговарящи за изпълн. на поръчката с определена проф. компетентност като мин. както следва (изискването е за всяка обособена позиция поотделно, т. е. ако се участва едновременно за двете позиции участникът следва да има два отделни екипа): 1. Ръков. екип-да е участвал при изпълн. на 1 д-вор/дейност/услуга/проект за инфраструктурен обект/строеж, изпълнявани чрез прилагане на дог. условия на ФИДИК; 2. Тех. ръководител; 3. Експерт ЗБУТ; 4. Експерт Контрол на качеството; 5. Проектанти част „ВиК“ – 2 броя, когато се участва за ОП1 и 1 брой, когато е за ОП2; 6. Проектант част „Геодезическа“; 7. Проектант част „Конструктивна“ (за проектантите, посочени в т. 5-7 се изисква ППП); 8. Проектант част „ПБ“; 9. Проектант част „ПБЗ“; 10. Проектант част „ПУСО“ и 11. Експерт „Сметна документация“. Допъл. изисквания към експерти 2 до 4 вкл.: Съответният експерт да е участвал при изпълнението на 1 строителство на позицията (или екв. позиция), за която е предложен в настоящата поръчка. Изискването продължава в РАЗДЕЛ VI: Доп. и-я от това обявление.
|
|
III.1.4) Обективни правила и критерии за участие
Отстранява се от участие в процедурата участник, когато е налице някое от изброените основания в чл. 54, ал. 1, т. 1-7 ЗОП и в чл. 55, ал. 1, т. 1-5 ЗОП. Забележка: Може да не отстрани от процедурата участник на посоченото основание в чл. 55, ал. 1, т. 1 ЗОП, ако се докаже, че същият не е преустановил дейността си и е в състояние да изпълни поръчката съгласно приложимите национални правила за продължаване на стопанската дейност в държавата, в която е установен. Само лишаване от упражняване на професиите и дейностите, свързани с проектиране и строителство, съгласно чл. 55, ал. 1, т. 2 ЗОП са пречка относно участието в процедурата. Може да не се отстрани от процедурата участник, за когото са налице посочените основания ако представи предвидените в чл. 56, ал. 1 ЗОП доказателства за предприети мерки за доказване на надеждност и същите са достатъчни, за да се гарантира неговата надежност.
|
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ
|
III.1.6) 1. Гаранцията, която да обезпечи изпълнението на договора за всяка обособена позиция поотделно е в размер на 5 % (пет процента) от неговата стойност без ДДС. 2. С договора за всяка обособена позиция поотделно е предвидена и гаранция, която обезпечава целия размер на авансовото плащане, когато такова е поискано от Изпълнителя под формата на платежно нареждане по посочената по-горе банкова сметка/банкова гаранция/застраховка (свободна форма) относно авансовото плащане, което е 10 % от възнаграждението по договора, но без включени провизорни суми. Тези гаранции могат да бъдат предоставени в една от трите предвидени в ЗОП форми. Когато дадена гаранция е под формата на парична сума, същата се внася по следната банкова сметка на Възложителя: IBAN BG 63IORT 7379 1030 0430 01, BIC IORTBGSF в „ИНВЕСТБАНК” АД – гр. Русе.
|
III.1.7) Според общите и специфични клаузи на договора за всяка обособена позиция поотделно е предвидено: авансово плащане, междинни плащания и окончателно плащане.
|
III.1.8) Неприложимо.
|