Деловодна информация
01605"БДЖ - Пътнически превози" ЕООД
33 18/10/2019 (дд/мм/гггг)
да
да
18/10/2019 (дд/мм/гггг)
01605-2019-0025 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка - комунални услуги

Директива 2014/25/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възложител

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възложители, които отговарят за процедурата)

БДЖ - Пътнически превози ЕООД 175405647
ул. Иван Вазов №3
София BG411 1080 България
инж. Красимир Стоянов; инж. Веса Трифонова +359 885397491/ +359 887330190
vtrifonova@bdz.bg +359 029800494

Интернет адрес/и

www.bdz.bg

http://www.bdz.bg/bg/profile.html.


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.bdz.bg/bg/proceduri-po-zop/proizvodstvo-i-dostavka-na-40-broia-novoproizvedeni-putnicheski-vagoni-za-mejdurelsie-1435-mm-za.html.
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.6) Основна дейност 

Железопътни услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Производство и доставка на 40 броя новопроизведени пътнически вагони за междурелсие 1435 мм за „БДЖ-Пътнически превози” ЕООД”
34620000      
Доставки

1. Производство и доставка на 40 броя новопроизведени пътн. вагони, в т.ч.: 1.1. Второкласни пътн. вагони предназначени за движение в конвенционалната железопътна система – 14 бр.; 1.2. Второкласни пътн. вагони предназначени за движение в конвенционалната железопътна система пригодени за лица с увреждания и лица с намалена подвижност – 8 бр.; 1.3. Първокласни пътн. вагони предназначени за движение в конвенционалната железопътна система – 10 бр. 1.4. Вагон-бистра предназначени за движение в конвенционалната железопътна система – 8 бр.; 2. Доставка и монтаж на 2 (два) броя стендове за контрол и изпитване на спирачни цилиндри-регулатори ведно с необходимата документация и инструкции. 3. Обслужване на новопроизведените 40 броя пътн. вагони за периода на гаранц. срок на територията на Р. България, с осигуряване на необходимите наличности от резервни части и материали.
Продължава в раздел VІ.3)Допълнителна информация
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
34620000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

1.Място на доставка на новопроизведените пътнически вагони – на територията на Възложителя, на адрес: Р.България, гр.София 1220, Вагонно депо „Надежда”, бул.”Стефансон” №5.

Предметът на настоящата обществена поръчка включва:
1. Производство и доставка на 40 броя новопроизведени пътнически вагони, в т.ч.:
1.1. Второкласни пътнически вагони предназначени за движение в конвенционалната железопътна система – 14 бр.
1.2. Второкласни пътнически вагони предназначени за движение в конвенционалната железопътна система пригодени за лица с увреждания и лица с намалена подвижност – 8 бр.
1.3. Първокласни пътнически вагони предназначени за движение в конвенционалната железопътна система – 10 бр.
1.4. Вагон-бистра предназначени за движение в конвенционалната железопътна система – 8 бр.
2. Доставка и монтаж на 2 (два) броя стендове за контрол и изпитване на спирачни цилиндри-регулатори ведно с необходимата документация и инструкции.
3. Обслужване на новопроизведените 40 броя пътнически вагони за периода на гаранционния срок на територията на Р. България, с осигуряване на необходимите наличности от резервни части и материали.
4. Обучение на 14 лица, персонал на Възложителя, които ще поддържат вагоните, вкл. за:
- Електрическо оборудване – 3 броя;
- Климатични системи – 2 броя;
- Спирачно оборудване – 2 броя;
- Вакуумни тоалетни – 2 броя;
- Електронно оборудване – 2 броя;
- Ходова част – 3 броя.
Критериите по-долу
 
ДА Технически показател - време за доставяне на 10 бр. новопроизведени пътнически вагони от първа партида    10 %
Технически показател - срок за цялостна доставка на всички партиди    10 %
Цена
40 %; 25 %; 15 %
II.2.6) Прогнозна стойност
76668536.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
24

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или 1 / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
ДА
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

I. Предаването на новопроизв. 40 броя пътн. вагони за междурелсие 1435 мм в техн. отношение на Възложителя е в произв. база на Изпълнителя.
II.Към поле II.2.5) Ценовите показатели са: 1.Ед. цена за новопроизв. вагон с отн. тежест в КО 40% ; 2.Цена на седалка с отн. тежест в КО 25% ; 3.Цена за експл. разходи с отн. тежест КО 15% .
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Възложителят не поставя изисквания към кандидатите относно годността (правоспособността) за упражняване на професионална дейност.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1.Кандидатът да е реализирал общ оборот, включително оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти, общо за последните три приключили финансови години /2016г., 2017г. и 2018г./, в зависимост от датата, на коята кандидатът е създаден или е започнал дейността си.

1.Кандидатът следва да е реализирал общ оборот в размер, минимум 60 000 000,00 лв. (шестдесет милиона лева) общо за предходните три приключили финансови години.
2. Кандидатът следва да е реализирал оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката по доставка на новопроизведени пътнически вагони, в размер, минимум 40 000 000,00 лв. (четиридесет милиона лева) от общия оборот, общо за предходните три приключили финансови години.
Съгласно §2, т.66 от Допълнителните разпоредби на ЗОП, „Годишен общ оборот” е сумата от нетните приходи от продажби по смисъла на Закона за счетоводството.
Съгласно §2, т.67 от Допълнителните разпоредби на ЗОП „Оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката” е сума, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирана от дейност, попадащи в обхвата на обществената поръчка.
При подаване на заявленията кандидатите декларират в раздел Б: „Икономическо и финансово състояние” в Част IV: „Критерии за подбор” от Единния европейски документ за обществени поръчки /ЕЕДОП/, съответствието си с критерия за подбор по т.1 и т.2, попълвайки съответно „общ годишен оборот” и „конкретен годишен оборот” за предходните три приключили финансови години /2016г., 2017г. и 2018г./.
Доказване: За доказване на съответствието с критерия за подбор по т.1. се прилагат правилата на чл. 62, ал.1, т.3 от ЗОП, съгласно който изпълнението на подобен критерий за подбор се удостоверява с представяне на годишните финансови отчети или техните съставни части, когато публикуването им се изисква, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен. Изискването за оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, се удостоверява със справка за оборота, попадаща в обхвата на поръчката. Същите се представят от кандидата, при поискване от Възложителя, по всяко време след отваряне на заявленията за участие, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП.
Допустимо е критерият да бъде посочен и доказван със стойности в чуждестранни валути, които следва да бъдат изчислявани по официалния курс на БНБ на дадената валута към лева към момента на откриване на процедурата.
Информацията по чл.62, ал.1, т.3 и 4 обхваща последните три приключили финансови години. Информацията може да да обхваща и по-кратък период в зависимост от датата, на която кандидатът е създаден или е започнал дейността си.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Кандидатът следва да е изпълнил доставка/и, свързана/и с производство и доставка на релсови превозни средства, използвани за превоз на пътници от одобрен „тип” (метрополитен, пътнически железопътни вагони), с предмет и обем, идентични или сходни* с предмета на обществената поръчка през последните 3 /три/ години, считано от датата на подаване на заявленията.
Забележка: *Под „сходни доставки” с предмета на поръчката, следва да се разбира извършване на доставки, свързани с производство и доставка на релсови превозни средства, използвани за превоз на пътници от одобрен „тип” (съгласно определение в Наредба 57 от 9.06.2004 г. за постигане на оперативна съвместимост на националната железопътна система с железопътната система в рамките на Европейския съюз).
2. Кандидатът да има успешно внедрена система за управление на качеството EN ISO 9001:20015 или еквивалент с обхват предмета на поръчката.


Минимално изискване на Възложителя по т.1:
1.Кандидатът да е изпълнил минимум (1) една доставка, свързана с производство и доставка на релсови превозни средства, използвани за превоз на пътници от одобрен „тип”, идентична или сходна* с предмета на обществената поръчка през последните 3/три/ години на минимум 40 броя релсови превозни средства за превоз на пътници (метрополитен, пътнически железопътни вагони), считано от датата на подаване на заявленията.
Възложителят ще приема за валидна/и доставка/и, свързана/и с производство и доставка на релсови превозни средства, използвани за превоз на пътници от одобрен „тип”, идентична/и или сходна/и с предмета на обществената поръчка, изпълнени от кандидата, независимо от това дали същите са възложени от един или повече възложители в един или повече договори.
ВАЖНО! При подаване на заявленията кандидатите декларират в раздел В: Технически и професионални способности в Част IV: Критерии за подбор от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП), съответствието си с критерия за подбор по т.1., като попълват списъка на доставките, свързани с производство и доставка на релсови превозни средства, използвани за превоз на пътници от одобрен „тип”, идентични или сходни* с предмета на поръчката, с посочване на стойностите, датите и получателите, контакт за връзка, броя и параметрите на пътнически релсови превозни средства съгласно ТСОС.
Доказване: Изискването по т.1. се доказва със списък на доставките по чл. 64, ал. 1, т. 2 от ЗОП, свързани с производство и доставка на релсови превозни средства, използвани за превоз на пътници от одобрен „тип”, които са идентични или сходни* с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, контакт за връзка, броя и параметрите на пътнически релсови превозни средства съгласно ТСОС, заедно с документи, които доказват извършената/те доставка/и, изпълнена/и през последните 3/три/ години, считано от датата на подаване на заявленията. Документите, доказващи изпълнението на извършената/извършените доставки, свързани с производство и доставка на релсови превозни средства, използвани за превоз на пътници от одобрен „тип”, декларирани в ЕЕДОП, се представят от кандидата при поискване от Възложителя, по всяко време след отваряне на заявленията за участие, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП.
В случаите, в които кандидатът е участвал в качеството си на партньор в обединение или като подизпълнител, се описва дела и частта от доставките, които кандидатът самостоятелно е изпълнил.
Минимално изискване на Възложителя по т.2:
2. Кандидатът следва да има успешно внедрена система за управление на качеството по БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалент с обхват предмета на поръчката, издаден на името на кандидата.
ВАЖНО! При подаване на заявленията кандидатите декларират съответствието си с критерия за подбор по т. 2, като попълват информацията в раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление, в Част IV: Критерии за подбор от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).
Доказване: Съответствието с посоченото изискване се доказва със заверено от кандидата копие на валиден сертификат за внедрена система за управление на качеството по БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалент с обхват предмета на поръчката. Сертификатът следва да е издаден от независими акредитирани лица, съобразно чл. 64, ал.5 от ЗОП. Същият се представя от кандидата, при поискване по всяко време след отваряне на заявленията за участие, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП.
При участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с критерия за подбор се доказва от всеки член в обединението, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, съгласно чл.59, ал.6 от ЗОП.
III.1.4) Обективни правила и критерии за участие 

Условия, наличието на които води до отстраняване на кандидатите и/или участниците от процедурата: 1. При наличието на основанията по чл. 107 във връзка с чл. 144, ал. 2 от ЗОП. 2. При наличието на основанията по чл. 54 от ЗОП и чл. 55, ал. 1, т.1 от ЗОП. 2.1. Кандидат и/или Участник, за когото са налице основания по чл.54, ал.1 и чл. 55, ал. 1, т.1 от ЗОП, има право да представи доказателства, че е предприел мерки, които гарантират неговата надеждност, съгласно чл. 56, ал.1 от ЗОП. 3. При условие че за участника се установи, че е лице, което е регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим, или е контролирано от лице регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим лица съгласно, чл. 3, т. 8 от ЗИФОДРЮПДРКТЛТДС (Загл. изм. - ДВ, бр. 48 от 2016 г., в сила от 01.07.2016 г.). 4. При наличие на обстоятелствата по чл. 69 от от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ
III.1.6)
І.Определеният за изпълнител на обществената поръчка представя на Възложителя гаранция за изпълнение, в размер на 5 % от стойността на договора без ДДС, със срок на валидност 30 /тридесет/ дни след изтичане на срока на договора. Гаранцията се представя в една от следните форми:- безусловна и неотменяема банкова гаранция в оригинал;- застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя, в оригинал;- парична сума/депозит/, внесена по банковата сметка на Възложителя „БДЖ-Пътнически превози” ЕООД - Банка: „ЦКБ” АД, гр.София, IBAN: BG 04 CECB 979033G1 3736 03, BIC: CECBBGSF. 1.Гаранцията, представена като парична сума или безусловна и неотменяема банкова гаранция, може да се предостави от името на изпълнителя за сметка на трето лице – гарант. 2. Когато гаранцията за изпълнение на договора е учредена в чуждестранна банка и чужда валута, е необходимо … Продължава в раздел VІ.3)Допълнителна информация ....
III.1.7)
Цена и начин на плащане - съгласно раздел III от проекта на договора, приложение към документацията за участие.
III.1.8)
Кандидат в процедурата може да бъде всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, както и всяко друго образувание, което има право да изпълнява доставки, съгласно законодателството на държавата, в която то е установено. Възложителят не поставя изискване за създаване на юридическо лице за изпълнение на поръчката.Когато определеният изпълнител е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица договорът за обществена поръчка се сключва, след като Изпълнителят представи пред Възложителя заверено копие от удостоверение за данъчна регистрация и регистрация по БУЛСТАТ на създаденото обединение или еквивалентни документи съгласно законодателството на държавата, в която обединението е установено, на основание чл.70 от ППЗОП.

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Процедура на договаряне с предварителна покана за участие в състезателна процедура

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Периодични индикативни обявления - комунални услуги; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

18/11/2019 (дд/мм/гггг)   16:45 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

30/01/2020 (дд/мм/гггг)   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

    (чч:мм)



 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Продължава от Раздел II.1.4.) "Кратко описание"
4. Обучение на 14 лица, персонал на Възложителя, които ще поддържат вагоните, вкл. за: електрическо оборудване – 3 броя, климатични системи – 2 броя, спирачно оборудване – 2 броя, вакуумни тоалетни – 2 броя, електронно оборудване – 2 броя, ходова част – 3 броя.
Продължава от раздел ІІІ.1.6) Изискуеми депозити и гаранции ... стойността й да отговаря на левовата равностойност, изчислена по официалния курс на БНБ в деня на учредяването й. Същата да бъде с официален превод на български език.
3. Условията за задържането и освобождаването на гаранцията за изпълнение са уредени в проекта на договор, приложение към документацията за участие. ІІ.Гаранцията за авансово плащане обезпечава 100% стойността на аванса, определен в чл.5, ал.1 от проекта на договор, в размер на не повече от 30% от общата стойност на договора и се представя по избор на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ в една от формите посочени в т.І на раздел ІІІ.1.6) Изискуеми депозити и гаранции, /в случай че участникът е оферирал авансово плащане/. Условията за освобождаването на гаранцията за авансово плащане са уредени в проекта на договор, приложение към документацията за участие.
ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
УСЛОВИЯ ЗА ОТВАРЯНЕ НА ЗАЯВЛЕНИЯТА ЗА УЧАСТИЕ:
Дата: 20.11.2019г.; Час: 14:00 часа
Място: гр.София, ул. "Иван Вазов" №3
Получените заявления за участие се отварят на публично заседание , на което могат да присъстват кандидатите или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
Отварянето на заявленията се извършва на основание чл.54, ал.1 от ППЗОП.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

10 - дневен срок, от обстоятелството по чл. 197, ал.1, т.1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 18/10/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва