III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Изискване: Участниците да са вписани в Централен професионален регистър на строителя (ЦПРС), с право да изпълняват строежи от четвърта група, втора категория или да са вписани в аналогичен регистър, съгласно законодателството на държавата в която са установени. Участниците следва да посочат информацията относно съответствието с изискването за годност (правоспособност) в Раздел А: Годност на Част IV: Критерии за подбор от ЕЕДОП. Копие от удостоверение за вписване в Централен професионален регистър на строителя за изисканите група и категория се представя от участника избран за изпълнител преди сключване на договор. В случай, че участникът е чуждестранно лице, преди сключване на договора следва да извърши регистрация и да представи документ за вписване в ЦПРС. Към III.1.3) Технически и професионални възможности: 15.2.1. Изисквания относно идентичен и сходен опит и тяхното доказване: 15.2.1.1. Участникът трябва да е изпълнил успешно през последните 5 години, считано от датата на подаване на офертата, идентично или сходно с предмета на поръчката строителство, а именно строителни дейности по аварийна поддръжка, строително-ремонтни и строително-монтажни работи на улични водопроводи, сградни водопроводни отклонения, спирателни кранове и пожарни хидранти (без да се включват площадкови мрежи – мрежи, които не са изградени в обхвата на одобрената улична регулация, а са реализирани в границите на имот/група от имоти), изпълнени в територия на населено място категория „0” и „1”, определени в Приложение 2 „Категоризация на населените места” със Заповед № РД-02-14-2021 от 14 август 2012 г. на МРРБ (при участие с обекти, изпълнени извън територията на страната, населените места, в които са изпълнени обектите трябва да бъдат с население над 60 000 жители). При изпълнение на горните дейности участникът трябва да има изпълнени и завършени през последните 5 години, считано от датата на подаване на офертата, минимум: 15.2.1.1.1. аварийни ремонти на уличен водопровод чрез подмяна на парчета с дължина от 0 до 9,99 м на минимум 1 км уличнa водопроводна мрежа; 15.2.1.1.2. аварийни ремонти на уличен водопровод чрез подмяна на парчета с дължина от 10 до 100 м на минимум 3,5 км уличнa водопроводна мрежа. 15.2.1.1.3. аварийни ремонти на уличен водопровод чрез монтаж на аварийна скоба, заварка на планка и затапване - не по-малко от 2000 бр.; 15.2.1.1.4. подмяна на минимум 1000 бр. сградни водопроводни отклонения (СВО); 15.2.1.1.5. минимум 100 бр. СВО от броя, изискан по точка 15.2.1.1.4, изпълнени по безизкопна технология; 15.2.1.1.6. монтаж и/ или подмяна на минимум 500 бр. спирателни кранове (СК); 15.2.1.1.7. минимум 5 бр. СК от броя, изискан по точка 15.2.1.1.6 , изпълнени за СК с диаметър ? ф 400 мм; 15.2.1.1.8. монтаж и/ или подмяна на минимум 130 бр. пожарни хидранти (ПХ); 15.2.1.2. През периода от последните 5 години, считано от датата на подаване на офертата, участникът трябва да е изпълнил работи, предмет на договори за аварийна поддръжка на улична водопроводна мрежа на населено място категория „0” и „1”, определени в Приложение 2 „Категоризация на населените места” със Заповед № РД-02-14-2021 от 14 август 2012 г. на МРРБ (при участие с обекти, изпълнени извън територията на страната, населените места, в които са изпълнени обектите трябва да бъдат с население над 60 000 жители). |
III.1.2) Икономическо и финансово състояние
НЕ
Няма критерии за побор и изисквания за икономическо и финансово състояние! Към III.1.3) Технически и професионални възможности (следва от III.1.1): 15.2.1.3. Доказване: Списък с успешно изпълненото и завършено от участника за последните 5 години, считано от датата на подаване на офертата, идентично или сходно с предмета на поръчката строителство, а именно строителни дейности по аварийна поддръжка, строително-ремонтни и строително-монтажни работи на улични водопроводи, сградни водопроводни отклонения, спирателни кранове и пожарни хидранти, от който трябва да е видно съответствието с изискванията на Възложителя по т. 15.2.1.1. В списъка следва да е посочена и информация, доказваща съответствието на участника с изискванията на т. 15.2.1.2. Списъкът трябва да съдържа минимум следната информация за всеки от изпълнените обекти: наименование на обекта, място на изпълнение, времеви период на изпълнение на строителството (в рамките на изискуемия), диаметър на тръбите, дължина на провода, възложител, за обекти по т.15.2.1.1.1, 15.2.1.1.2, 15.2.1.1.3 и 15.2.1.1.5 - начин на изпълнение (ремонт чрез подмяна на парче, безизкопна технология). В случай, че в списъка фигурират обекти, изпълнени от участника като част от обединение или като подизпълнител, участникът следва да декларира вида и обема на изпълнените от него работи. От посочената в списъка информация, трябва да е видно, че изпълнените и завършени обекти, отговарят на изискванията по т. 15.2.1.1.1, т. 15.2.1.1.2, т. 15.2.1.1.3, т. 15.2.1.1.4, т. 15.2.1.1.5, т. 15.2.1.1.6 и 15.2.1.1.8. За посоченото в списъка по-горе строителство съгласно обявените изисквания, участникът, избран за изпълнител, следва да представи издадени от съответните възложители удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания. Удостоверенията трябва да съдържат и дата и подпис на издателя, както и негови данни за контакт. Списъкът се посочва в Част IV: Критерии за подбор, Раздел В: технически и професионални способности, т. 1 а) от ЕЕДОП. Удостоверенията ще бъдат представени преди сключване на договор от избрания за изпълнител участник. 15.2.2. Изисквания относно лицата, които ще изпълняват строителството и тяхното доказване: 15.2.2.1. За изпълнението на аварийната поддръжка, строително-ремонтните и строително-монтажните работи по водопроводната мрежа в рамките на обществената поръчка (договора), всеки участник трябва да разполага с най-малко 13 (тринадесет) постоянни екипа. Всеки екип трябва да включва минимум двама водопроводчика, багерист и шофьор на камион. 15.2.2.1.1. Всички водопроводчици по т.15.2.2.1. да имат придобита не по-ниска от първа квалификационна група по електробезопасност съгласно Правилник за безопасност и здраве при работа по електрообзавеждането с напрежение до 1000 V от 01.06.2005г. 15.2.2.1.2. Минимум 4 (четири) от водопроводчиците по т. 15.2.2.1. да са обучени за работа в ограничени пространство, съгласно „Наредба № 9 за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при експлоатация и поддържане на водоснабдителни и канализационни системи и в съответствие с Приложение № 1 към чл. 1, ал. 3. 15.2.2.2. В допълнение към посочените по-горе екипи, всеки участник трябва да разполага с най-малко 6 (шест) постоянни екипа за възстановителни работи по уличните настилки, ангажирани с изпълнение на обществената поръчка (договора). Тези екипи следва да включват: 15.2.2.2.1. Минимум по 4 (четири) асфалтьорски екипа, всеки екип трябва да включва минимум двама работника и един машинист на пътно строителна машина; 15.2.2.2.2. Минимум по 2 (два) павьорски екипа, всеки екип трябва да включва минимум двама работника;
Към III.1.3) Технически и професионални възможности (следва от III.1.2) 15.2.2.3. Всеки участник трябва да разполага с минимум 2 (двама) правоспособни заварчика на полиетиленови тръби и фасонни части и минимум 2 (двама) правоспособни заварчика на стоманени тръби. Същите следва да имат придобита не по-ниска от втора квалификационна група по електробезопасност съгласно Правилник за безопасност и здраве при работа по електрообзавеждането с напрежение до 1000 V от 01.06.2005г. 15.2.2.4. Всеки участник трябва да разполага с минимум 7 (седем) технически ръководители, които да осъществяват ръководството на екипите. Същите да имат придобита не по-ниска от трета квалификационна група по електробезопасност съгласно Правилник за безопасност и здраве при работа по електрообзавеждането с напрежение до 1000 V от 01.06.2005г. 15.2.2.5. Доказване: Списък на техническите лица и тези, които отговарят за изпълнение на предмета на обществената поръчка, съгласно изискванията в горните подточки на т. 15.2.2. В списъка следва да са посочени минимум имената, заеманата позиция при изпълнение на поръчката, образованието и/или професионалната квалификация и/или професионалния опит на посочените лица, които отговарят за изпълнение на предмета на обществената поръчка. От списъкът трябва да е видно съответствието с изискванията, посочени в горните подточки. Списъкът се посочва в Част IV: Критерии за подбор, Раздел В: технически и професионални способности, т. 2) от ЕЕДОП.
|
III.1.3) Технически и професионални възможности
НЕ
Следва от III.1.2) 15.2.3. Изисквания относно инструменти, съоръжения и техническо оборудване, необходими за изпълнение на поръчката и тяхното доказване 15.2.3.1. Всеки участник трябва да разполага със следното техническо оборудване за изпълнението на работите, предмет на обществената поръчка: 15.2.3.1.1. Минимум по 14 (четиринадесет) броя: 15.2.3.1.1.1. Багери; 15.2.3.1.1.2. Самосвали; 15.2.3.1.2. Минимум по 19 (деветнадесет) броя бусове с общо тегло до 3,5т.; 15.2.3.1.3. Минимум по 4 (четири) броя валяци; 15.2.3.1.4. Минимум по 3 (три) броя водоноски за питейни нужди, като минимум една водоноска да е с помпа; 15.2.3.1.5. Минимум по 2 (два) броя оборудване за работа в ограничени пространства (трипод с лебедка, въжета, карабинери) ; 15.2.3.1.6. Минимум по 4 (четири) броя: 15.2.3.1.6.1. Газанализатор; 15.2.3.1.6.2. Самоспасителни или изолиращи дихателни апарати; 15.2.3.1.6.3. Ударозащитни каски за работа в ограничени пространства с начелно осветление; 15.2.3.1.6.4. Сбруя за цяло тяло 15.2.3.1.7. Транспортно(и) средство(а), което(които) да е(са) регистрирано(и) по реда на Закона за управление на отпадъците (ЗУО) за транспортиране на строителни отпадъци, съдържащи азбест (код-170605*). Посочените транспортни средства може да съвпадат с един или повече от изисканите по-горе самосвали. 15.2.3.2. Всеки от посочените в съответствие с изискванията от възложителя екипи трябва да разполага и със следното задължително оборудване: помпа за изпомпване на вода от изкоп, като поне 1 (една) да бъде с дебит минимум 1100л/мин и входен диаметър 3’’, необходим набор инструменти (запорни ключове за всички видове СК), моторна дискова резачка, машина за рязане на асфалтови или бетонови настилки, стълба, апарат за дезинфекция (в готовност), ръчна трамбовка, система за укрепване на изкоп, не по-малко от един пожарогасител прахов 6 кг, ЛПС; знаци, конуси, бариери, светлинна сигнализация отговарящи на изискванията за ВОБД съгласно Наредба №3 от 16.08.2010г. за временната организация и безопасността на движението при извършване на строителни и монтажни работи по пътищата и улиците. 15.2.3.3. Участникът трябва да разполага с база на територията определена в Схема № 2 от документацията, в която ще разположи персонала и техниката, необходими за изпълнение на задълженията по договора. 15.2.3.4. Участникът да разполага с асфалтова база, или чрез сключен договор или друг начин да има възможността да закупува асфалто-бетонови смеси при изпълнение на поръчката. 15.2.3.5. Доказване: Декларация за инструменти, съоръжения и техническо оборудване за изпълнението на предмета на поръчката съгласно горните изисквания, съдържаща информация относно техния вид, брой и собственост. Посочените в декларацията инструменти, съоръжения и техническо оборудване трябва да отговарят на изискванията на горните подточки на т.15.2.3. Информацията се посочва в Част IV: Критерии за подбор, Раздел В: технически и професионални способности, т. 9) от ЕЕДОП.
Следва от по-горе: 15.2.4. Изискване: Участникът да прилага система за управление на качеството в съответствие с изискванията на EN ISO 9001 или еквивалент с обхват на сертификацията строителство, включващо строителството, предмет на поръчката. Доказване: Валиден сертификат за регистрация по EN ISO 9001 или еквивалент, издаден от акредитиран орган, с обхват на сертификацията строителство, включващо строителството, предмет на поръчката, заверено копие от който се представя от участника, избран за изпълнител, преди сключване на договора. Информацията (минимум вида на сертификата, наименованието на сертифициращия орган и срок на валидност) относно издадени от независими органи сертификати и доказващи, че икономическият оператор отговаря на стандартите за осигуряване на качеството се посочва в Част IV: Критерии за подбор, Раздел Г: стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление от ЕЕДОП. Забележка: Възложителят, ще приеме еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Възложителят ще приеме и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участника не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В тези случаи участника трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните. 15.2.5. Изискване: Участникът да прилага системи за опазване на околната среда в съответствие с изискванията на EN ISO 14001 или еквивалент с обхват на сертификацията строителство, включващо строителството, предмет на поръчката. Доказване: Валиден сертификат за регистрация по EN ISO 14001 или еквивалент, издаден от акредитиран орган, с обхват на сертификацията строителство, включващо строителството, предмет на поръчката, заверено копие от който се представя от участника, избран за изпълнител, преди сключване на договора. Информацията (минимум вида на сертификата, наименованието на сертифициращия орган и срок на валидност) относно издадени от независими органи сертификати и доказващи, че икономическият оператор отговаря на стандартите за осигуряване на качеството се посочва в Част IV: Критерии за подбор, Раздел Г: стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление от ЕЕДОП. Забележка: Възложителят, ще приеме еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Възложителят ще приеме и други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда, когато участника не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В тези случаи участника трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
|
|
III.1.4) Обективни правила и критерии за участие
За участниците да не са налице основанията за отстраняване посочени в чл.54, ал.1, т. 1-7 и чл.55, ал.1, т.1, 3, 4, 5 от ЗОП. Участниците трябва да отговарят на критериите за подбор и изискванията посочени в документацията за участие и настоящото обявление. Участник, за когото са налице основания по чл.54, ал.1 и посочените от възложителя обстоятелства по чл.55, ал.1 от ЗОП, има право да представи доказателства, че е предприел мерки, които гарантират неговата надеждност, въпреки наличието на съответното основание за отстраняване. Не могат да участват в процедура за възлагане на обществена поръчка кандидати, за които важи забраната по чл.3, т.8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици, освен ако не са приложими изключенията по чл.4 от същия закон. Свързани лица не могат да бъдат самостоятелни участници в една и съща процедура.
|
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ
|
III.1.6) Изискуемата гаранция за обезпечаване на изпълнението на настоящата обществена поръчка е в размер на 2% от прогнозната стойност на договора без да се включва стойността на опциите. 93% от гаранцията се освобождават след получаването на Протокол за изпълнени и подлежащи на изплащане СМР за последния строителен обект, изпълнен по договора. Останалите 7% от стойността на гаранцията се задържат за срок от 5 (пет) години, считано от датата на Протокол за изпълнени и подлежащи на изплащане СМР за последния обект, изпълнен по договора.
|
III.1.7) Възложителят превежда на Изпълнителя дължимата сума до 45 (четиридесет и пет) дни от датата на представяне от Изпълнителя на коректно съставената фактура в отдел “Финансово-счетоводен” на Възложителя. Финансовите условия са описани в документацията за обществената поръчка.
|
III.1.8)
|