Деловодна информация
1387
12-00-119 12/06/2020 (дд/мм/гггг)
не
1387-2020-0006 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Никола Козлево 000931568
пл. 23-ти Септември № 5
с. Никола Козлево BG333 9955 България
Петър Димитров - Секретар на Община Никола Козлево +359 53282002
obankozlevo@abv.bg +359 53282020

Интернет адрес/и

http://nikolakozlevo.bg/

https://profilnakupuvacha.com/1464


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://profilnakupuvacha.com/1464,13748
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Основен ремонт на път „SHU1060 от км. 14+800 до км. 15+400“
45230000      
Строителство

Извършване на СМР по сновен ремонт на път „SHU1060 от км. 14+800 до км. 15+400“. Ремонтът на пътния участък, следва да подобри конструктивното състояние на съществуващата настилка и да се подобрят експлоатационните условия на трасето, да осигури безопасност на движението и добро повърхностното отводняване.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
200000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45230000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG333

Път „SHU1060 от км. 14+800 до км. 15+400“, в землището на с. крива река, община Никола Козлево

Поставяне и поддържане на временна пътна сигнализация при извършване на строителни и монтажни работи (СМР) за осигуряване на безопасността на движение -бр. 1; Премахване и извозване на компрометирана асфалтобетонова настилка, включително всички съпътстващи разходи -м3 323,36; Изсичане на храсти и млада гора, включително събиране и изнасяне на изсечения материал, натоварване и превоз с бордова кола, включително всички свързани с това разходи - м2 2484; Изкоп на неподходящ повърхностен пласт за профилиране на банкети, включително натоварване, транспортиране на определено разстояние, разтоварване на депо и оформянето му - м3 180,6; Изкоп и оформяне на необлицован окоп, включително натоварване и превоз на депо и всички свързани с това разходи- м3 165,6; Доставка и полагане на земни почви (хумус) за попълване зад бордюри и всички свързани с това разходи - м3 26,5; Почистване на водостоци от наноси - ръчно, включително всички свързани с това разходи - глоб. сума 1; Оформяне короните на дърветата и изнасяне на изсечения материал -бр. 15;
Направа първи битумен разлив за връзка върху добре почистена основа - м2 3936,00; Доставка и полагане на неплътен асфалтобетон с дебелина след уплътняване мин.4 см, включително вземане на проби, съгласно нормативните документи и всички свързани с това разходи - т 362,11; Направа втори битумен разлив за връзка - м2 3936,00; Доставка и полагане на плътен асфалтобетон, тип А, за износващ пласт с дебелина след уплътняването мин 4 см, включително вземане на проби, съгласно нормативните документи и всички свързани с това разходи - т 377,86; Подравняване и оформяне на пътната настилка, включително попълване на изровени участъци с трошен камък и валиране на настилката до достигане на проектно ниво, включително всички съпътстващи разходи- м3 262,20; Доставка и полагане на трошен камък за стабилизирани банкети с различна широчина и дебелина на пласта, съгласно проекта и всички свързани с това разходи - м3 124,20; Доставка и полагане на бетонови бордюри с размер 15/25/50, включително изкоп, подложен материал, бетон за укрепване С 16/20 и всички свързани с това разходи - м 66,00; Направа на ново вточно казанче на водосток при км14+929, съгласно ПКС и графична част на проекта - м 1,00; Доставка и монтаж на ограничителна система за пътища, с клас на действие съгласно БДС EN1317: N2W5, включително всички свързани с това разходи - м 26,00; Демонтаж на пътни знаци, включително всички свързани с това разходи -бр 1,00;
Доставка и полагане на хоризонтална маркировка / цвят - бял /от боя с перли- машинно и ръчно, съгласно чертежите, включително всички свързани с това разходи - м2 81,07; Доставка на стандартни, рефлектиращи пътни знаци, включително всички свързани с това разходи-бр. 16,00; Укрепване на пътни знаци, включително всички свързани с това разходи - бр 10,00;
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
200000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
100

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Гаранция за изпълнение в размер на 1% от стойността на договора.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

1.1 Изискване: Участниците в обществената поръчка трябва да са вписани в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камара на строителите в България (КСБ), а за чуждестранните лица - в аналогичен регистър съгласно законодателството на държава – членка на Европейския съюз, в която са установени или на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
Минимално ниво: участникът следва да има правоспособност да изпълнява строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката – втора група, четвърта категория.
1.1.1. Удостоверяване: Обстоятелството се удостоверява с посочване в ЕЕДОП, Част IV: Критерии за подбор, раздел А. Годност чрез изписване на данните за вписването в ЦПРС, респ. в аналогичен регистър, с посочване на уеб адрес, орган или служба, издаващи документа, точно позоваване на документа, както и на и групата и категорията строежи, описани в него.
1.1.2 Доказване: При условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП - чрез представяне на заверено копие от валидно Удостоверение за вписване в ЦПРС към Камарата на строителите в Република България за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката.
В случай, че избраният за изпълнител е чуждестранно лице, той трябва да представи документ, с който да докаже, че има право да изпълнява възлаганата дейност в Република България, за изпълнение на строежи от категорията строежи, в който попада обекта на поръчката, включително че е извършил съответната регистрация, когато е необходимо съгласно чл. 112, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

2.1. Изискване, вкл. минимално ниво: Участниците в обществената поръчка трябва през последните 3 (три) приключили финансови години, в зависимост от датата, на която са създадени или са започнали дейността да са реализирали минимален общ оборот в размер на 400 000,00 (четиристотин хиляди) лева, изчислен на база годишните обороти .
2.1.2 Удостоверяване: За удостоверяване на поставеното изискване участниците попълват данни за общия оборот за съответните финансови години съгласно годишните им финансови отчети в ЕЕДОП, Част IV: Критерии за подбор, раздел, Б. Икономическо и финансово състояние, т.1а.
2.1.3 Доказване: При условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП – чрез представяне на заверени копия на годишните финансови отчети за последните приключили 3 (три) финансови години или техните съставни части, когато публикуването им се изисква.
2.2. Изискване: Участниците в обществената поръчка следва да са застраховани със застраховка „Професионална отговорност“, съгласно чл. 171, ал. 1 от Закона за устройство на територията. За участник, установен/регистриран извън Република България застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалентна на тази по чл. 171. ал. 1 от ЗУТ, съгласно законодателството на държавата, където е установен/регистриран участникът. Застрахователното покритие следва да съответства на обема и характера на поръчката, произтичащо от нормативен акт. За участник, установен/регистриран извън Република България застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалентна на тази по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, съгласно законодателството на държавата, където е установен/регистриран участникът.
Минимално ниво: Участникът да е застрахован с „Професионална отговорност“ за застрахователно събитие на стойност съобразно чл. 5, ал. 2, т. 4 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството.
2.2.1. Удостоверяване: За удостоверяване на поставеното изискване участниците попълват данни (застрахователна сума, уеб адрес, орган или служба, издаващи документа, точно позоваване на документа – №, дата на издаване, вида на застрахованата дейност и период на валидност) в ЕЕДОП, Част IV: Критерии за подбор, раздел, Б. Икономическо и финансово състояние, т. 5.
2.2.2. Доказване: При условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП – чрез представяне на заверено копие на актуализирана/валидна застрахователна полица или еквивалентен документ /за чуждестранните лица/ съобразно декларираното в ЕЕДОП, а в случай, че срокът на валидност на полицата изтича до датата на подписване на договора – и заверено копие на новата застрахователна полица.


2.1. Изискване, вкл. минимално ниво: Участниците в обществената поръчка трябва през последните 3 (три) приключили финансови години, в зависимост от датата, на която са създадени или са започнали дейността да са реализирали минимален общ оборот в размер на 400 000,00 (четиристотин хиляди) лева, изчислен на база годишните обороти .
2.1.2 Удостоверяване: За удостоверяване на поставеното изискване участниците попълват данни за общия оборот за съответните финансови години съгласно годишните им финансови отчети в ЕЕДОП, Част IV: Критерии за подбор, раздел, Б. Икономическо и финансово състояние, т.1а.
2.1.3 Доказване: При условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП – чрез представяне на заверени копия на годишните финансови отчети за последните приключили 3 (три) финансови години или техните съставни части, когато публикуването им се изисква.
2.2. Изискване: Участниците в обществената поръчка следва да са застраховани със застраховка „Професионална отговорност“, съгласно чл. 171, ал. 1 от Закона за устройство на територията. За участник, установен/регистриран извън Република България застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалентна на тази по чл. 171. ал. 1 от ЗУТ, съгласно законодателството на държавата, където е установен/регистриран участникът. Застрахователното покритие следва да съответства на обема и характера на поръчката, произтичащо от нормативен акт. За участник, установен/регистриран извън Република България застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалентна на тази по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, съгласно законодателството на държавата, където е установен/регистриран участникът.
Минимално ниво: Участникът да е застрахован с „Професионална отговорност“ за застрахователно събитие на стойност съобразно чл. 5, ал. 2, т. 4 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството.
2.2.1. Удостоверяване: За удостоверяване на поставеното изискване участниците попълват данни (застрахователна сума, уеб адрес, орган или служба, издаващи документа, точно позоваване на документа – №, дата на издаване, вида на застрахованата дейност и период на валидност) в ЕЕДОП, Част IV: Критерии за подбор, раздел, Б. Икономическо и финансово състояние, т. 5.
2.2.2. Доказване: При условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП – чрез представяне на заверено копие на актуализирана/валидна застрахователна полица или еквивалентен документ /за чуждестранните лица/ съобразно декларираното в ЕЕДОП, а в случай, че срокът на валидност на полицата изтича до датата на подписване на договора – и заверено копие на новата застрахователна полица.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

3.1. Изискване, вкл. минимално ниво: Участникът следва да разполага със следния минимален технически екип за изпълнение на поръчката:
а) Технически ръководител:
- да притежава степен на образование, отговарящо на изискванията на чл. 163а, ал. 2 от ЗУТ или еквивалентно;
- да има опит като технически ръководител при изпълнение на строителни дейности, свързани с изграждане и/или реконструкция, и/или ремонт на сграда.
б) Длъжностно лице по безопасност и здраве:
- да притежава валидно удостоверение или сертификат за преминато обучение като длъжностно лице по безопасност и здраве или еквивалентно.
в) Специалист по контрол върху качеството:
- да притежава удостоверение или сертификат за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение в строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентно.
Забележка: Под „еквивалентно образование” следва да се разбира специалност, получена в чуждестранно учебно заведение в еквивалентни на тези области специалности по смисъла на ПМС 125 от 24.06.2002 г. за утвърждаване Класификатор на областите на висше образование и професионалните направления. Под „еквивалентно обучение“ следва да се разбира обучение, проведено от чуждестранен обучител на теми, еквивалентни на изискваните за съответните позиции.
3.1.1. Удостоверяване: За удостоверяване на поставеното изискване участниците попълват данни в ЕЕДОП, Част IV: Критерии за подбор, раздел, В. Технически и професионални способности, т. 6 с посочване на професионалната компетентност на лицата и специфичния опит, изискуем от възложителя;
3.1.2. Доказване: При условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП – чрез представяне на Списък на персонала, който ще изпълнява поръчката и на ръководния състав, който ще отговаря за изпълнението, в който е посочена професионалната компетентност на лицата, съобразно декларираните в ЕЕДОП обстоятелства.
!!! Един експерт не може да съвместява повече от две позиции от изискуемия технически екип за изпълнение на поръчката.


3.1. Изискване, вкл. минимално ниво: Участникът следва да разполага със следния минимален технически екип за изпълнение на поръчката:
а) Технически ръководител:
- да притежава степен на образование, отговарящо на изискванията на чл. 163а, ал. 2 от ЗУТ или еквивалентно;
- да има опит като технически ръководител при изпълнение на строителни дейности, свързани с изграждане и/или реконструкция, и/или ремонт на сграда.
б) Длъжностно лице по безопасност и здраве:
- да притежава валидно удостоверение или сертификат за преминато обучение като длъжностно лице по безопасност и здраве или еквивалентно.
в) Специалист по контрол върху качеството:
- да притежава удостоверение или сертификат за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение в строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентно.
Забележка: Под „еквивалентно образование” следва да се разбира специалност, получена в чуждестранно учебно заведение в еквивалентни на тези области специалности по смисъла на ПМС 125 от 24.06.2002 г. за утвърждаване Класификатор на областите на висше образование и професионалните направления. Под „еквивалентно обучение“ следва да се разбира обучение, проведено от чуждестранен обучител на теми, еквивалентни на изискваните за съответните позиции.
3.1.1. Удостоверяване: За удостоверяване на поставеното изискване участниците попълват данни в ЕЕДОП, Част IV: Критерии за подбор, раздел, В. Технически и професионални способности, т. 6 с посочване на професионалната компетентност на лицата и специфичния опит, изискуем от възложителя;
3.1.2. Доказване: При условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП – чрез представяне на Списък на персонала, който ще изпълнява поръчката и на ръководния състав, който ще отговаря за изпълнението, в който е посочена професионалната компетентност на лицата, съобразно декларираните в ЕЕДОП обстоятелства.
!!! Един експерт не може да съвместява повече от две позиции от изискуемия технически екип за изпълнение на поръчката.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Срокът за изпълнение на обществена поръчка не може да бъде по - кратък от 30 календарни дни и не по - дълго от 100 календарни дни, като тези срокове се явяват минимален и максимален срок за офериране от участниците при подаване на офертата.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

20/07/2020 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

31/12/2020 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

21/07/2020 (дд/мм/гггг)   09:00 (чч:мм)

Заседателна зала на Община Никол Козлево, с. Никола Козлево 9955, общ. Никола Козлево, област Шумен, пл. 23-ти Септември № 5

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. Възложителят отстранява от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка участник, за който е налице поне едно от следните обстоятелства:
1.1. осъден е с влязла в сила присъда, за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194-217, чл. 219-252, чл. 253-260, чл. 301-307, чл. 321, 321а и чл. 352-353е от Наказателния кодекс;
1.2. осъден е с влязла в сила присъда, за престъпление, аналогично на тези по т.3.1., в друга държава членка или трета страна;
1.3. има задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на участника, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган;
Изискването не се прилага в случаите по чл. 54, ал. 5 от ЗОП, а именно:
• се налага да се защитят особено важни държавни или обществени интереси;
• размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е до 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.
1.4. налице е неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП
1.5. е установено, че:
а) е представил документ с невярно съдържание, с който се доказва декларираната липса на основания за отстраняване или декларираното изпълнение на критериите за подбор;
б) не е предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
1.6. е установено с влязло в сила наказателно постановление, или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
1.7. е налице конфликт на интереси, който не може да бъде отстранен1.
1.8. е обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл.740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си, а в случай че участникът е чуждестранно лице - се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която е установен;
Възложителят има право да не отстрани от процедурата участник на посоченото в т. 3.8. основание, ако се докаже, че същият не е преустановил дейността си и е в състояние да изпълни поръчката съгласно приложимите национални правила за продължаване на стопанската дейност в държавата, в която е установен.
1.9. лишен е от правото да упражнява определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
1.10. сключил е споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
1.11. доказано е, че е виновен за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
1.12. опитал е да:
а) повлияе на вземането на решение от страна на възложителя, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
б) получи информация, която може да му даде неоснователно предимство в процедурата за възлагане на обществена поръчка.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

В десетдневен срок съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 12/06/2020 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва