Деловодна информация
00913
УС-06-91 04/05/2020 (дд/мм/гггг)
не
00913-2020-0003 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Пордим 000413999
ул. Иван Божинов 1
Пордим BG314 5897 България
инж. Райна Дончева +359 65132217
obshtina@pordim.bg +359 65132216

Интернет адрес/и

http://www.pordim.bg/

https://sop.bg/pordim-333/


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://sop.bg/pordim-333/
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Текущ ремонт на дълготрайни материални активи, включени в разпределение на средствата за капиталови разходи в община Пордим през 2020 година и поддържане на платната за движение на Републиканските път
45233252      
Строителство

Предметът на поръчката обхваща извършване на текущ ремонт на улици, общински пътища на територията на Община Пордим и на локални повреди по третокласните пътища в границите на град Пордим.
Уличната мрежа на територията на Община Пордим е изградена 70-те години на миналия век и е силно амортизирана. В гр. Пордим уличната мрежа е изградена 100 %, от които е асфалтирана 90 %. В селата уличната мрежа е изградена 90 %, а е асфалтирана 60 %. Дейността предвижда извършване на текущ ремонт на следните места:
- Съществуващи улици в населените места:
= с. Борислав – ул. “Н.Й.Вапцаров” и ул. „Петър Берон“;
= с. Вълчитрън – ул. “Лачко Ангелов” и ул. „П.К.Яворов“;
= с. Згалево – ул. “Георги Димитров”, ул. „Странджа“ и ул. „Христо Ботев“;
= с. Каменец – ул. „Хан Аспарух“, ул. „Трети Март“ и ул. „Св. Св. Кирил и Методий“;
= с. Катерица – ул. „Лиляна Бърдарова“ и ул. „Георги Димитров“;
= с. Тотлебен – ул. “Св. Св. Кирил и Методий”, ул. “Любен Каравелов“, ул. “Пирот“, ул. “П. Р. Славейков
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
283800      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45233252      
II.2.3) Място на изпълнение
BG314

Населените места в Община Пордим

Предметът на поръчката обхваща извършване на текущ ремонт на улици, общински пътища на територията на Община Пордим и на локални повреди по третокласните пътища в границите на град Пордим.
Уличната мрежа на територията на Община Пордим е изградена 70-те години на миналия век и е силно амортизирана. В гр. Пордим уличната мрежа е изградена 100 %, от които е асфалтирана 90 %. В селата уличната мрежа е изградена 90 %, а е асфалтирана 60 %. Дейността предвижда извършване на текущ ремонт на следните места:
- Съществуващи улици в населените места:
= с. Борислав – ул. “Н.Й.Вапцаров” и ул. „Петър Берон“;
= с. Вълчитрън – ул. “Лачко Ангелов” и ул. „П.К.Яворов“;
= с. Згалево – ул. “Георги Димитров”, ул. „Странджа“ и ул. „Христо Ботев“;
= с. Каменец – ул. „Хан Аспарух“, ул. „Трети Март“ и ул. „Св. Св. Кирил и Методий“;
= с. Катерица – ул. „Лиляна Бърдарова“ и ул. „Георги Димитров“;
= с. Тотлебен – ул. “Св. Св. Кирил и Методий”, ул. “Любен Каравелов“, ул. “Пирот“, ул. “П. Р. Славейков“, ул. “Г. Бенковски“ и ул. “Девети септември“;
- Общински пътища:
= IV-ти клас общински път – с. Катерица – с. Борислав;
= IV-ти клас общински път – с. Борислав – с. Одърне;
- Републикански път в границите на град Пордим – PVN 3402;
Критериите по-долу
 
ДА Срок за изпълнение на СМР    60
Цена
40
II.2.6) Прогнозна стойност
283800.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
120

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът следва да притежава регистрация в Централния професионален регистър на строителя за втора група, втора категория строежи, в съответствие с ПРВВЦПРС (Правилник за реда на вписване и водене на централния професионален регистър на строителя) или регистрация в съответен регистър на държава - членка на Европейския съюз или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, като в този случай участникът представя еквивалентен документ, доказващ регистрация в аналогична професионална организация на държавата, в която е установен и има силата на вписване в Централния професионален регистър на строителя за обхвата на дейностите, за които е издаден.
В случай на участие на обединение, което не е юридическо лице спазването на изискването се доказва от тези членове на обединението, които съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението са ангажирани с изпълнението на строителство.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени ще изпълняват строителство.
Участникът следва да предостави изискуемата информация по т.1 в част IV „Критерии за подбор“, раздел А „Годност“, т.1 от ЕЕДОП, като посочва данни относно вписването на участника в съответния професионален регистър в държавата членка, в която е установен, с точно позоваване на документа, в т.ч. номер, дата и обхват, като се посочва дали съответните документи са на разположение в електронен формат, както и уеб адрес, орган или служба, издаващи документа за регистрация.
Доказване на посочените изисквания
За доказване на посочените изисквания, участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключването на договор за обществена поръчка:
- Заверено от участника копие на валидно удостоверение за вписване в ЦПРС за изпълнение на строежи от втора група, втора категория и талон към него или декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи, съгласно съответния национален закон, за участниците – чуждестранни лица, или съответен валиден аналогичен документ.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

2.1. Участниците в обществената поръчка следва да са реализирали минимален общ оборот за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си в размер равен или по-голям от двукратния размер на прогнозната стойност на обществената поръчка без включен ДДС.
При използване на подизпълнител, изискванията за оборот се отнасят и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
Участникът следва да предостави изискуемата информация по т. 2.1. в Част ІV „Критерии за подбор“, Раздел Б, „Икономическо и финансово състояние“ т. 2 от ЕЕДОП.
Доказване на посочените изисквания
За доказване на посочените изисквания по т. 2.1, участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключването на договор за обществена поръчка:
- заверено копие от годишните финансови отчети за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, когато публикуването им се изисква;
- справка по години за реализирания общ оборот за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
2.2. Участникът следва да има валидна застраховка „Професионална отговорност“, съгласно чл. 171 от ЗУТ, с лимит на отговорността съгласно чл. 5, ал.2, т.4 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или еквивалентен документ за чуждестранните лица, съобразно законодателството на държавата в която са установени, с покритие, съответстващо на обема и характера на поръчката, произтичащо от нормативен акт (обектите, предмет на поръчката са втора група, втора категория строежи).
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени, ще изпълняват строителство.
Участникът следва да предостави изискуемата информация по т. 2.2. в Част ІV „Критерии за подбор“, Раздел Б, „Икономическо и финансово състояние“ т. 5 от ЕЕДОП.
Доказване на посочените изисквания
За доказване на посочените изисквания, участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключването на договор за обществена поръчка:
- Заверено копие от валидна застраховка „Професионална отговорност“, съгласно чл.171 от ЗУТ, с лимит на отговорността съгласно чл. 5, ал. 2, т. 4 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или еквивалентен документ за чуждестранните лица, съобразно законодателството на държавата в която са установени, с покритие, съответстващо на обема и характера на поръчката, произтичащо от нормативен акт (обектите, предмет на поръчката са втора група, втора категория строежи).
Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.


III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

3.1. Участникът следва да е изпълнил през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, дейности с предмет, идентичен или сходен с предмета на поръчката.
Под „дейности с предмет, идентичен или сходен с предмета на поръчката“ се има предвид едно изпълнено СМР по изграждане и/или реконструкция и/или ремонт на пътища и/или улици. Възложителят не поставя изискване към обема на изпълнените дейности.
При използване на подизпълнител, изискванията по т. 3.1. се отнасят и за всеки един от подизпълнителите, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени, ще изпълняват строителство.
Участникът следва да предостави изискуемата информация по т. 3.1. в Част ІV „Критерии за подбор“, Раздел В „Технически и професионални способности“, т. 1а) от ЕЕДОП за строителството с предмет, идентичен или сходен с този на поръчката, с посочване на стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания, изпълнени за последните пет години, считано от датата на подаване на офертата.
Доказване на посочените изисквания
За доказване на посочените изисквания по т. 3.1 участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключването на договор за обществена поръчка:
- Списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
3.2. Участникът трябва да притежава валиден сертификат, който удостоверява наличието на: система за управление на качеството по стандарт ISO EN 9001:2015 или еквивалент. В обхвата на сертификация следва да се включва изпълнение на дейности по строителство.
Сертификатите трябва да са валидни и да са издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Когато участникът не е имал достъп до такъв сертификат или е нямал възможност да го получи в съответните срокове по независещи от него причини, той може да представи други доказателства за еквивалентни мерки за система за управление на сигурността на информацията. В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
В случай, че участникът участва като обединение, изискването се прилага за всеки член на обединението, който ще упражнява строителство, съобразно разпределението на участието при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.
Участникът следва да предостави информация по т. 3.2. за сертификата в част IV „Критерии за подбор“, Раздел Г „Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление“ от ЕЕДОП, като посочва минимум следните данни: вид и номер на сертификатите, обхват на сертификация, уеб адрес, орган или служба, издаващи документа, точно позоваване на документа и срок на неговата валидност.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискванията по т. 3.2. се доказват за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени ще изпълняват строителство.


3.3. Участникът следва да разполага с екип, ангажиран с изпълнението на поръчката, в минимален състав, както следва:
- Технически ръководител – да притежава висше образование с минимална образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или „магистър” или еквивалентна образователна степен, в случаите когато е придобита в чужбина, с професионална квалификация „строителен инженер“, „инженер“ или „архитект“ или средно образование с четиригодишен курс на обучение, със специалност „строителен техник“, или еквивалентна специалност, съгласно чл. 163а от ЗУТ.
- Пътен Инженер – да притежава висше образование с образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или „магистър” или еквивалентна образователна степен, в случаите когато е придобита в чужбина, специалност „Пътно строителство” или „Транспортно Строителство“ или еквивалентна.
- Инженер геодезист – да притежава висше образование с образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или „магистър” или еквивалентна образователна степен, в случаите когато е придобита в чужбина, специалност „Геодезия” или еквивалентна.
- Специалист за контрол на качеството/отговорник по качеството - да притежава валидно удостоверение за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството, за съответствие на влаганите в строежите строителни продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентно.
- Експерт по безопасност и здраве в строителството - да притежава удостоверение за „Експерт по безопасност и здраве“ съгласно Наредба №РД-07-2 от 16.12.2009 г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд или еквивалентно.
Всеки от експертите в екипа следва да е взел участие в съответното експертно качество, за което е предложен, в изпълнението на строителство с предмет, идентичен или сходен с предмета на поръчката.
Под „строителство с предмет, идентичен или сходен с предмета на поръчката“ се има предвид СМР по изграждане и/или реконструкция и/или ремонт на пътища или улици. Възложителят приема еквивалентни образователни степени и специалности от лица, придобили образованието си в чужбина, или получили специалност с друго наименование, но еквивалентна на изискуемата. Тежестта за доказване на еквивалентността е на участника.
Участникът трябва да посочи отделни лица за всяка от позициите от експертния състав.
Участникът следва да предостави изискуемата информация по т. 3.3. в Част ІV „Критерии за подбор“, Раздел В „Технически и професионални способности“, т. 6 от ЕЕДОП. Посочва се пълната информация, необходима за доказване на въведените към всеки от експертите минимални изисквания, в това число: номер, дата и учебно заведение, издало дипломата за висше образоване; описание на общия професионален опит; описание на идентичното или сходно строителство, с посочване на конкретни обекти.
Доказване на посочените изисквания.
За доказване на посочените изисквания по т. 3.3 участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключването на договор за обществена поръчка:
- Списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, и/или на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, както и документи, които доказват професионална компетентност на лицата;
Забележка: Възложителят има право да не приеме представено доказателство за технически и професионални способности, когато то произтича от лице, което има интерес, който може да води до облага по смисъла на чл. 2, ал. 3 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


5. При подписване на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител, е длъжен да:
5.1. представи документ за регистрация в съответствие с изискването по чл.10, ал.2 от ЗОП ;
5.2. представи документи, удостоверяващи липсата на основанията за отстраняване от процедурата, както и съответствието с поставените критерии за подбор, включително за третите лица и подизпълнителите, ако има такива;
5.3. представи определената гаранция за изпълнение на договора;
5.4. извърши съответната регистрация, представи документ или изпълни друго изискване, което е необходимо за изпълнение на поръчката съгласно изискванията на нормативен или административен акт и е поставено от възложителя в условията на обявената поръчка.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

28/05/2020 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 5

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

29/05/2020 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

Заседателната зала на Община Пордим

Процедурата по отваряне, разглеждане, оценка и класиране на офертите се извършва по реда на раздел VIII от ППЗОП.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. Гаранцията за изпълнение на договора се представя от участника, определен за изпълнител на поръчката, при подписване на договора, в размер на 3 % (три на сто) от стойността на договора.
2. Условията за освобождаване и задържане на гаранцията за изпълнение са определени в проекта на договора.
3. Гаранцията може да се предостави от името на Изпълнителя за сметка на трето лице - гарант.
4. Участникът определен за изпълнител избира сам формата на гаранцията за изпълнение.
5. Когато избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията или титуляр на застраховката.
6. Гаранцията за изпълнение се представя по един от следните начини:
6.1. под формата на банкова гаранция – в оригинал;
6.2. парична сума (платежно нареждане в копие);
6.3. застраховка (оригинал на полица), която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
7. Ако гаранцията за изпълнение на договора се представя под формата на парична сума, тя се превежда по сметката на Община Пордим, в Банка – ТБ „Инвест Банк“ АД – клон Плевен; Банков код (BIC): IORTBGSF; Банкова сметка (IBAN): BG 18 IORT 7380 3337 000000; Титуляр на сметката: Община Пордим, като банковите такси по превода са за сметка на наредителя.
8. В случай, че гаранцията за изпълнение на договора е под формата на банкова гаранция, същата трябва да бъде безусловна, неотменима и платима изцяло или частично в посочен от възложителя размер при първо писмено поискване, в което възложителят заяви, че изпълнителят не е изпълнил задължение по договора за възлагане на обществената поръчка или, че възложителят е прекратил договора поради виновно неизпълнение на задълженията на изпълнителя.
9. В случай, че гаранцията за изпълнение се представи като банкова гаранция или застраховка, то срокът на действието й следва да бъде 30 дни след изтичане срока на договора.
10. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ на обществената поръчка следва да представи гаранция, която да обезпечи авансово предоставените средства по сключения договор. Гаранцията се представя под формата на банкова гаранция или парична сума или застраховка в полза на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, в деня на издаване на фактура за авансово плащане от страна на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Гаранцията трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши безусловно плащане при първо писмено искане, подписано от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ в случай, че ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ не е издължил авансовото плащане, съгласно условията на Договора, и сумата, която ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ не е съумял да изплати.
11. При представяне на гаранцията с платежно нареждане, банкова гаранция или застраховка, в тях изрично се посочва предметът на договора, за изпълнението на който се представя гаранцията.
12. Разходите по откриването и поддържането на гаранциите са за сметка на изпълнителя. Последният следва да предвиди и заплати такси по откриване и обслужване на гаранциите така, че размерът на получената от възложителя гаранция да не бъде по-малък от определения в настоящата процедура.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 04/05/2020 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва