Деловодна информация
00017
ОП-66-00-55(1) 30/04/2020 (дд/мм/гггг)
не
00017-2020-0024 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Кмет на Община Берковица - публичен възложител по чл. 5, ал. 2, т. 9 от ЗОП 000320559
пл. Йордан Радичков №4
Берковица BG312 3500 България
Паулина Харалампиева – Мл. експерт ЕФПП +359 5389145
ob@berkovitsa.com +359 5388405

Интернет адрес/и

http://berkovitsa.bg/profil_new/

http://berkovitsa.bg/profil_new/?p=9318%20


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://berkovitsa.bg/profil_new/?p=9318
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Изпълнение на инженеринг (проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на строителни и монтажни дейности) за подобряване на образователната инфраструктура на ЛПГ-гр.Берковица
45000000      
Строителство

С настоящата обществена поръчка ще се възложат дейности по изготвяне на инвестиционен проект във фаза „Работен“, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор на сградата Лесотехническа професионална гимназия гр. Берковица, състояща се от 3 броя функционално обособени и свързани помежду си блокове с общо РЗП 3 263,20 кв.м.
В работния проект следва да бъдат включени и изпълнени следните дейности:
1. Всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници (при доказана техническа осъществимост и икономическа целесъобразност), които водят до съответствие на сградата с нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „С" и имат пряк екологичен ефект;
2. Всички задължителни мерки по конструктивното възстановяване/усилване, предписани в техническото обследване на сградата;
3. Всички задължителни мерки, предписани
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
1042351.13      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG312

Лесотехническа професионална гимназия с административен адрес: гр.Берковица, ул. „Калето“ № 2

С настоящата обществена поръчка ще се възложат дейности по изготвяне на инвестиционен проект във фаза „Работен“, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор на сградата Лесотехническа професионална гимназия гр. Берковица, състояща се от 3 броя функционално обособени и свързани помежду си блокове с общо РЗП 3 263,20 кв.м.
В работния проект следва да бъдат включени и изпълнени следните дейности:
1. Всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници (при доказана техническа осъществимост и икономическа целесъобразност), които водят до съответствие на сградата с нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „С" и имат пряк екологичен ефект;
2. Всички задължителни мерки по конструктивното възстановяване/усилване, предписани в техническото обследване на сградата;
3. Всички задължителни мерки, предписани в техническия паспорт на сградата;
4. Всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда, предписани в техническото обследване на сградата и съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания.
5. Съпътстващи строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и задължителните мерки от техническото обследване, както и възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването на всяка сграда.
С изпълнение на проекта се предвижда внедряването на следните ЕСМ:
Мярка В1- Смяна дървена дограма с алум.дограма
Мярка В2 -Топлинна изолация на външни стени
Мярка B3-Топлинна изолация на покрив
Мярка C1 - Ремонт осветителна инсталация.
Мярка C2 - Ремонт отоплителна инсталация
Мярка C3 - ЕСМ по прибори за измерване,контрол и управление
Мярка С4 - Подмяна котел с нов
Критериите по-долу
 
ДА Срок за изпълнение    40
Цена
60
II.2.6) Прогнозна стойност
1042351.13      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
300

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Възложителят ще финансира дейностите със средства, които ще бъдат предоставени от Министерство на регионалното развитие и благоустройството /МРРБ/ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020.

Изпълнението на настоящата обществена поръчка е под условие и зависи от получаването на целево финансиране от Министерство на регионалното развитие и благоустройството. На основание чл. 114 от ЗОП, в проекта на договор (чл. 2, ал. 1) възложителят е предвидил клауза за отложено изпълнение.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участниците следва да имат регистрация в Централния професионален регистър на строителя, съгласно Закона за камарата на строителите за изпълнение на строежи с обхват I група, минимум IV категория, по смисъла на чл. 5, ал. 6, т. 1.4.3. от Правилника за реда за вписване и водене на ЦПРС, издаден от Председателя на КСБ, обн. ДВ бр. 101 от 22.11.2013г., която да му позволява извършването на строителните работи, предмет на настоящата поръчка, а за чуждестранно лице – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която е установено. Участникът попълва в раздел А: „Годност“, Част IV: „Критерии за подбор“ от ЕЕДОП информация, относно документа за регистрация (наименование на документа; номер на вписване на документа в съответния Регистър; срок на валидност на контролния талон, неразделна част от Удостоверението за вписване в Регистъра или друг еквивалентен документ; групата и категорията/ите строеж/и), и посочва наименованието на органа или службата, извършила регистрацията и издала документа за упражняване на професионална дейност).Участникът, определен за изпълнител представя заверено копие на валидно Удостоверение от Камара на строителите в България.При участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието се доказва от лицето което ще изпълнява строителството, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, съгласно чл. 59, ал. 6 от ЗОП и чл. 3, ал. 3 от ЗКС.
В случай, че избраният за изпълнител е чуждестранно лице, при подписване на договора следва да представи копие на валидно Удостоверение от Камара на строителите в България по реда на чл. 17, ал. 3 от ЗКС.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Участниците трябва да имат: -Застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в строителството по чл. 171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума за строежи с обхват минимум четвърта категория, съобразно чл. 5, ал. 2, т. 4 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или съответен валиден аналогичен документ.
-Застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в проектирането по чл. 171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума за строежи с обхват минимум четвърта категория, съобразно чл. 5, ал. 1, т. 4 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или съответен валиден аналогичен документ.


1. Участникът попълва в раздел Б: Икономическо и финансово състояние, Част IV: „Критерии за подбор“ от ЕЕДОП информация за вида на застраховката, стойността и валидността й, както и издателя/застрахователя.1. Участникът, определен за изпълнител представя копие на застраховка „Професионална отговорност в проектирането и строителството“, покриваща минималната застрахователна сума за строежи с обхват минимум четвърта категория или аналогичен документ. Изискването не се прилага за лице от държава - членка на Европейския съюз, или от друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България и е предоставило еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство. (чл. 171а, ал. 1 от ЗУТ). Когато предоставената застраховка или гаранция покрива само частично рисковете, възложителят ще изиска допълнителна застраховка или гаранция, която да обхване непокритите рискове, в съответствие с чл. 173, ал. 2 и чл. 174, ал. 1 от ЗУТ и при спазване изискванията на чл. 27, ал. 3 от Закона за дейностите по предоставяне на услуги. (чл. 171а, ал. 2 от ЗУТ)
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1.Участникът, да е изпълнил през последните 3 години от датата на подаване на офертата, поне една услуга за проектиране с предмет и обем, идентична или сходна с тази на настоящата обществена поръчка.
За „идентична или сходна, услуга, с предмета и обема на поръчката“ се приема: изготвяне на инвестиционен проект във фаза технически или работен за изграждане/реконструкция/ основен ремонт на административни и/или жилищни сгради с РЗП минимум 3000 кв.м. Ако дейностите по проектиране са изпълнени в рамките на инженеринг относимият период е 5 години.
1.1.Участникът да е изпълнил през последните 5 години от датата на подаване на офертата, строителство с предмет и обем, идентично или сходно с настоящата обществена поръчка.
За „идентично или сходно, строителство, с предмета и обема на поръчката“ се приема: изпълнение на строителство и/или проектиране и изпълнение на строеж за изграждане/реконструкция/ основен ремонт на административни и/или жилищни сгради с РЗП минимум 3000 кв.м.
2) Участникът трябва да разполага с персонал и ръководен състав с професионална квалификация за изпълнени на поръчката, както следва:
2.1. Екип от проектанти с Пълна проектантска правоспособност, съгласно чл. 230 от ЗУТ и чл. 7 от ЗКАИИП, а за чуждестранни лица с еквивалентна правоспособност, съгласно законодателството на държавата, в която са установени по Части „Архитектурна”; „Конструкции”; „Електро”; „ВиК”; „ОВК”; „Енергийна ефективност”; „ПБЗ”; „Пожарна безопасност”; „План за управление на строителните отпадъци“.
Всеки един от проектантите следва да има опит в изпълнение на минимум един сходен обект, а именно: изготвяне на инвестиционен проект във фаза технически или работен, по съответната част за изграждане/реконструкция/ основен ремонт на жилищна и/или административна сграда.
2.2. Строителен екип:
Технически ръководител – с кавалификация съгласно чл. 163, ал. 2 от ЗУТ и опит като технически ръководител на поне един обект с предмет и обем сходен или идентичен на предмета на поръчката.
Специалист - контрол на качеството – да има опит като специалист контрол по качеството на поне един обект с предмет и обем сходен или идентичен на предмета на поръчката.
Специалист по безопасност и здраве (СБЗ) - специалист в областта на проектирането, строителството и безопасното и здравословно изпълнение на СМР, да притежава документ за завършен курс или друг вид документ, който дава възможност за изпълнение на функциите на "специалист по безопасност и здраве", а за чуждестранни лица еквивалентно съгласно законодателството на държавата, в която са установени.
3) Участникът трябва да притежава внедрена система за управление на качеството EN ISO 9001:2015 или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с обхват проектиране и строителство.
4) Участникът трябва да притежава внедрена система за опазване на околната среда EN ISO 14001:2015 или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда, с обхват проектиране и строителство.


1. Участникът попълва раздел В: Технически и професионални способности, Част IV: „Критерии за подбор“ от ЕЕДОП, информация относно: (1) проектантски дейности, които са изпълнени и са идентични или сходни с предмета и обема на поръчката, чрез посочване на обекта и вида и обема на изпълнените услуги; (2) лицето, получило услугата (Възложител/Инвеститор); (3) стойност на изпълненото проектиране; (4) датата, на която е приключило изпълнението на услугата (датата, на която е съставен приемо-предавателен протокол, или друг еквивалентен документ за предаване и приемане на проектантската услуга, с ясно посочване на конкретния документ).
1.1.Участникът попълва раздел В: Технически и професионални способности, Част IV: „Критерии за подбор“от еЕЕДОП, информация относно: (1) строителните работи, които са изпълнени и са идентични или сходни с предмета и обема на поръчката, чрез посочване на обекта и вида и обема на изпълнените СМР; (2) лицето, получило строителните дейности (Възложител/Инвеститор); (3) стойност на изпълнените строителни работи; (4) датата, на която е приключило изпълнението на строителните дейности.
2. Участникът попълва раздел В: Технически и професионални способности, Част IV: „Критерии за подбор“от ЕЕДОП, като посочва изискуемата информация относно професионалната компетентност на проектантския екип и инженерно техническия състав за изпълнение на строителството.
3) Участникът попълва раздел Г: Схеми за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление, Част IV: „Критерии за подбор“ от ЕЕДОП, с посочване на конкретния документ, обхват, валидност и издател.
4)Участникът попълва раздел Г: Схеми за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление, Част IV: „Критерии за подбор“ от eЕЕДОП с посочване на конкретния документ, обхват, валидност и издател.
*едно физическо лице може да изпълнява функциите само на един експерт от проектантския и инженерно-техническия екип.
На основание чл. 64, ал. 2 от ЗОП, Възложителят може да не приеме представено доказателство за технически и професионални способности, когато то произтича от лице, което има интерес, който може да води до облага по смисъла на чл. 54 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.
Възложителят може да изисква от участниците по всяко време да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, когато това е необходимо за законосъобразното възлагане на процедурата. Преди сключването на договор за обществена поръчка възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да предостави актуални документи, удостоверяващи липсата на основанията за отстраняване от процедурата, както и съответствието с поставените критерии за подбор. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
При участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с критериите за подбор се доказва от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

22/05/2020 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

27/05/2020 (дд/мм/гггг)   14:00 (чч:мм)

Гр. Берковица, пл. Йордан Радичков №4, ет. 1 "Заседателна зала"

Отварянето на офертите е публично и могат да присъстват участниците в процедурата или техните упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

При сключване на договор участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение в размер на 5 % от стойността на договора без ДДС. Участникът представя и гаранция покриваща 100% от авансово предоставените средства.
Гаранциите се представят в една от следните форми:А) безусловна, неотменяема банкова гаранция, в оригинал или
Б) парична сума внесена по разплащателна сметка на Община Берковица, удостоверено с платежно нареждане, или
В) застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя, в оригинал.
Банковата гаранция трябва да съдържа задължение на банката гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на възложителя. Застраховката, която обезпечава изпълнението, трябва да съдържа клаузи относно задължителното изплащане на застрахователното обезщетение при предявена писмена претенция на възложителя.
Застрахователната сума трябва да е равна на размера на гаранцията. Застраховката трябва да е за конкретния договор и в полза на конкретния Възложител. Застрахователната премия трябва да е платима еднократно. Условията и сроковете за задържане и освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществената поръчка.
Когато избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията или титуляр на застраховката.Разходите по откриването и поддържането на гаранцията са за сметка на изпълнителя.
Схемата на плащане на инженерната услуга(съгл.документацията за участие и проекта на договор):
1.авансово плащане в размер на 35% от сумата за изготвяне на работен проект в срок до 30 дни,при получен аванс от УО на ОПРР 2014-2020 г. и след датата на предоставяне на фактура в оригинал и на гаранция за авансово предоставените средства в размер на тези средства. Гаранцията, която обезпечава авансово предоставените средства се освобождава до 3 дни след връщане или усвояване на аванса. 2.междинно плащане в размер на 35% от сумата за изготвяне на работен проект,в срок до 10 дни след предаване на изготвения работен проект и надлежно представена фактура.3.окончателно плащане след приспадане на авансовото и междинно плащане, в срок до 10 дни, след издаване на Разрешение за строеж и подписването на окончателен ППП между представител на Възложител и Изпълнител за извършената услуга и надлежно представена фактура.
4. авансово плащане за изпълнение на строителството в размер на 20% от сумата за строителните дейности.Изплащането се извършва в срок до 10 дни след влизане в сила на Разрешение за строеж и след предоставяне на фактура в оригинал /при спазване на разпоредбата на член 66,ал.4 от ЗОП-когато е приложимо/ и на гаранция за авансово предоставените средства в размер на тези средства, предоставена в една от следните форми: парична сума, банкова гаранция, застраховка. 5. междинни плащания за изпълнение на строителството в размер до 50% от стойността на обекта в срок до 10 дни от подписване на двустранен протокол за изпълнените към момента СМР, одобрен от лицето осъществяващо строителен надзор и инвеститорския контрол, както и фактура. Всяко междинно плащане се извършва след подписване и представяне на протокол – обр. №19 за действително извършени и подлежащи на разплащане СМР при минимум 10 % изпълнени СМР.6. окончателното плащане за действително изпълнените строителни дейности след приспаднати авансовото и междинните плащания в срок до 10 дни, считано от датата на подписване без забележки на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа.
7. стойността на услугата авторски надзор се заплаща в срок от 10 дни от датата на подписване без забележки на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 30/04/2020 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва