Деловодна информация
00019
ЗОП-20А 23/03/2020 (дд/мм/гггг)
не
00019-2020-0004 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Монтана 000320872
ул. Извора №1
Монтана BG312 3400 България
инж. Калин Каменов, главен експерт Строителство на сгради и съоръжения към Дирекция ТУС в община Монтана +359 96394262
montana@montana.bg +359 96300462

Интернет адрес/и

http://www.montana.bg

http://www.montana.bg/общинска-администрация/обществени-поръчки


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.montana.bg/porachki/публично-състезание-рехабилитация-н
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Рехабилитация на улици на територията на община Монтана“
45233200      
Строителство

Настоящият проект обхваща следните улици, които са обект на интервенция на настоящата процедура.
Основен ремонт на улица „Никола Вапцаров“ от улица „Иван Каменов“ до ул. „Червен бряг“
Подмяна на бетонови бордюри с дължина около 2 200 метра.
Рехабилитация на тротоарни настилки по улицата с асфалт с обща площ 4 200 м2.
Рехабилитация на уличната настилка на улицата с дължина 900 м.
Основен ремонт на улица „Диана“
Подмяна на бетонови бордюри с дължина около 2 200 метра.
Рехабилитация на уличната настилка на улицата с дължина 900 м.
Основен ремонт на булевард „Генерал Арнолди“
Подмяна на бетонови бордюри с дължина около 2 500 метра.
Рехабилитация на тротоарни настилки с асфалт по улицата с обща площ 2 700 м2.
Рехабилитация на уличната настилка на улицата с дължина 550 м.
Изграждане на разделителна ивица между платната за движение.
Реконструкция на питеен водопровод по улицата с дължина 350 м.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
2083333.33      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
II.2.3) Място на изпълнение
BG312

гр. Монтана

Настоящият проект обхваща следните улици, които са обект на интервенция на настоящата процедура.
Основен ремонт на улица „Никола Вапцаров“ от улица „Иван Каменов“ до ул. „Червен бряг“
Подмяна на бетонови бордюри с дължина около 2 200 метра.
Рехабилитация на тротоарни настилки по улицата с асфалт с обща площ 4 200 м2.
Рехабилитация на уличната настилка на улицата с дължина 900 м.
Основен ремонт на улица „Диана“
Подмяна на бетонови бордюри с дължина около 2 200 метра.
Рехабилитация на уличната настилка на улицата с дължина 900 м.
Основен ремонт на булевард „Генерал Арнолди“
Подмяна на бетонови бордюри с дължина около 2 500 метра.
Рехабилитация на тротоарни настилки с асфалт по улицата с обща площ 2 700 м2.
Рехабилитация на уличната настилка на улицата с дължина 550 м.
Изграждане на разделителна ивица между платната за движение.
Реконструкция на питеен водопровод по улицата с дължина 350 м.
Критериите по-долу
 
ДА П2 - Оценка на нивото на изпълнение на строителството    50
Цена
50
II.2.6) Прогнозна стойност
2083333.33      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
12

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да притежава регистрация в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камарата на строителите в Република България, съгласно чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите (ЗКС), за изпълнение на строежи от втора група, минимум трета категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3, буква "в" от ЗУТ и чл. 6, ал. 3, т. 4 от Наредба №1 от 30.07.2003 г. за номенклатурата на видовете строежи, а за чуждестранните лица в аналогичен регистър, съгласно законодателството на държавата членка в която са установени или на друга държава: страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
В случай на обединение изискването се отнася до участника/участниците, които ще извършват дейностите по строителство.
В случай че участникът предвижда участие на подизпълнители, същите трябва да са вписани в Централния професионален регистър на строителя в съответствие с видовете строително-ремонтни работи, които ще извършват като подизпълнители.
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в Раздел А: Годност от част ІV: „Критерии за подбор“ от електронен Единен европейски документи за обществени поръчки (е-ЕЕДОП).
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение с:
* Копие на Удостоверение за вписване в ЦПРС към Камарата на строителите в Република България за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката - за повече информация: http://register.ksb.bg/.
В случай че избраният за изпълнител е чуждестранно лице, той трябва да представи документ, с който да докаже, че има право да изпълнява възлаганата дейност в Република България, за изпълнение на строежи от категорията строежи, в които попада обекта на поръчката, вкл. че е извършил съответната регистрация, когато е необходимо съгласно чл. 112, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Участникът трябва да е реализирал през последните 3 (три) приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, общ оборот в размер на минимум 3 000 000.00 (три милиона) лева без включен ДДС , изчислен на база годишните обороти на участника.
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в поле Общ годишен оборот на Раздел Б: Икономическо и финансово състояние от част ІV: „Критерии за подбор“ от електронен Единен европейски документи за обществени поръчки (е-ЕЕДОП).
В случай че липсва информация относно оборота (общия или конкретния) за целия изискуем период, моля, посочете датата, на която икономическият оператор е учреден или е започнал дейността.
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение с:
Участникът, избран за изпълнител, следва да представи един или няколко от документите по чл. 62, ал. 1, т. 3 и 4 от ЗОП, а именно:
- Годишен финансов отчет или някоя от съставните му части, когато публикуването му се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен.
- Както и/или Справка за общия оборот.
Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
2. Участниците трябва да притежават застраховка „Професионална отговорност“, съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ и съгласно чл. 5 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството.
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в поле Застрахователна полица за риск „професионална отговорност“ на Раздел Б: Икономическо и финансово състояние от част ІV: „Критерии за подбор“ от е-ЕЕДОП.
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение с:
- Документи по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“, в случай че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни.


1. Участникът трябва да е реализирал през последните 3 (три) приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, общ оборот в размер на минимум 3 000 000 (три милиона) лева без включен ДДС, изчислен на база годишните обороти на участника. За участник – чуждестранно лице оборотът се изчислява по официалния курс на БНБ за съответната валута в лева към датата на подаване на офертата.
2. Участниците трябва да притежават застраховка „Професионална отговорност“, съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ и съгласно чл. 5 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, при следните минимални условия:
Валидна застраховка „Професионална отговорност в строителството” за строител съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ с минимална застрахователна сума, съгласно чл. 5, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителство за трета категория строителство съгласно чл. 137, ал. 1 от ЗУТ, съобразно строежа – предмет на обществената поръчка или еквивалентна за чуждестранни лица, в съответствие със законодателството на държавата в която са установени.
Съгласно чл. 5, ал. 2 от Наредбата определя минимални застрахователни суми, както следва: Чл. 5, ал. 2 Минималната застрахователна сума за строител е, както следва: 3. за строежи трета категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3 ЗУТ - 200 000 лв.
Съгласно чл. 163, ал. 1 от ЗУТ „Строителят е физическо или юридическо лице, включващо в състава си физически лица, притежаващи необходимата техническа правоспособност, което по писмен договор с възложителя изпълнява строежа в съответствие с издадените строителни книжа."
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участниците трябва да са изпълнили дейности с предмет и обем, идентични или сходни с предмета на поръчката, през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертите.
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в поле За поръчки за строителство: извършени строителни дейности от конкретния вид от Раздел В: Технически и професионални способности от част ІV: „Критерии за подбор“ от е-ЕЕДОП.
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение със:
- Списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, за последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали то е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
2. Участниците следва да разполагат минимум с ръководен състав и екип за изпълнение на строителството, притежаващи съответната професионална квалификация.
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в поле За поръчки за строителство: Технически лица или органи, които ще извършат строителството от Раздел В: Технически и професионални способности от част ІV: „Критерии за подбор“ от е-ЕЕДОП.
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение със:
- Списък на екипа за изпълнение на строителството, с посочване на следната информация: експерт (трите имена), позиция (съгласно изискванията на възложителя), образование (степен, специалност, година на дипломиране, № на диплома, учебно заведение), професионална квалификация (направление, година на придобиване, № на издадения документ, издател), професионален опит (месторабота, период, длъжност, основни функции), както и документи, които доказват професионалната компетентност на лицата в съответствие с изискванията на чл. 64, ал. 1, т. 6 от ЗОП.
3. Участниците следва да разполагат минимум със следната специализирана техника и транспортни средства.
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение с:
- Декларация на техническото оборудване с посочване на следната информация: вида на техническото оборудване; капацитет, брой, основание за ползване (собственост, наем, лизинг, предварителен договор или друго основание).
4. Участниците трябва да разполагат със собствена или наета асфалтова база (мобилна или стационарна), или предварителен договор за доставка на асфалтови смеси.
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение с:
Декларация (свободен текст) съдържаща информация за наличието на собствена и/или наета асфалтова база (мобилна или стационарна), или предварителен договор за доставка на асфалтови смеси.
При подаване на оферта участниците (по т. 3 и т. 4), попълват тази информация в поле Инструменти, съоръжения или техническо оборудване от Раздел В: Технически и професионални способности от част ІV: „Критерии за подбор“ от е-ЕЕДОП.
4. Участниците трябва да са сертифицирани по следните стандарти:
- Стандарт БДС EN ISO 9001:2015 Система за управление на качеството (или еквивалентен);
- Стандарт БДС EN ISO 14001:2015 Система за управление на околната среда (или еквивалентен).
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в Раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление от част ІV: „Критерии за подбор“ от е-ЕЕДОП.
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение с копия на сертификатите издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.


1. Участниците трябва да са изпълнили дейности с предмет и обем, идентични или сходни с предмета на поръчката – изграждане, реконструкция, основен ремонт, текущ ремонт на пътища и изкърпвания на улични и/или пътни настилки - минимум е (един) обект , през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертите.
За „сходни“ дейности с предмета и обема на поръчката се разбира:
„Изпълнени строително монтажни работи на строежи от трета категория, съгласно Наредба № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи, а именно изграждане, реконструкция, основен ремонт, текущ ремонт на пътища и изкърпвания на улични и/или пътни настилки. - минимум е (един) обект , през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертите.
2. Участниците следва да разполагат минимум с ръководен състав и екип за изпъл-нение на строителството, притежаващи съответната професионална квалификация:
2.1. Ръководител екип.
Професионална квалификация: Висше образование степен „бакалавър“ или еквивалент-на, с професионална квалификация „строителен инженер“ и/или „инженер“ или еквивалентна със специалност „Пътно строителство" или „Транспортно строителство", а когато е придобито извън страната – в област, еквивалентна на посочените;
Професионален опит: Опит като ръководител екип на минимум един сходен строителен обект. Минимум 5 г. трудов стаж по специалността.
2.2. Технически ръководител.
Професионална квалификация: степен на образование, отговарящо на изискванията на чл. 163а, ал. 2 и ал. 4 от ЗУТ или за чуждестранни лица еквивалентен документ, съгласно законо-дателството на държавата, в която са установени.
Професионален опит: опит като технически ръководител при изграждане на минимум един обект в строителството. Минимум 5 г. трудов стаж по специалността.
2.3. Експерт координатор по безопасност и здраве” (КБЗ).
Професионална квалификация: да притежава валиден документ удостоверение за Коор-динатор по безопасност и здраве в строителството, съгласно Наредба № 2/2004 година на МРРБ или за чуждестранни лица еквивалентен документ, съгласно законодателството на държавата, в която са установени.
Професионален опит: да е участвал на подобна позиция при изграждане на минимум един обект в строителството.
2.4. Отговорник по контрола на качеството.
Професионална квалификация: да притежава валиден документ за преминато обучение за контрол на качеството на изпълнение в строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или за чуждестранни лица еквивалентен документ, съгласно законодателството на държавата, в която са установени.
Професионален опит: да е участвал на подобна позиция при изграждане на минимум един обект в строителството.
Продължава в Раздел VI.3) Допълнителна информация!
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


В процедурата може да участва участник, който отговаря на условията на чл. 10, ал. 1 от ЗОП и изискванията на Възложителя. Възложителят отстранява от участие участник, за когото са налице основанията по чл. 54, ал. 1 от ЗОП и чл. 55, ал. 1, т. 1, 3, 4 и 5 от ЗОП, условията по чл. 107 от ЗОП, както и обстоятелствата по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици, освен ако не е налице изключенията по чл. 4 от същия закон, както и обстоятелствата по чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

14/04/2020 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

15/04/2020 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

Заседателната зала на Община Монтана с административен адрес: гр. Монтана, ул. Извора № 1

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Продължение от Раздел III.1.3) Технически и професионални възможности.
3. Участниците следва да разполагат минимум със следната специализирана техника:
- Багер с обем на кофата от 0.5 м3 до 1 м3 - 2 бр.;
- Колесен товарач с обем на кофата до 1,5 м3 - 1 бр.;
- Колесен товарач с обем на кофата минимум 2 м3 - 1 бр.;
- Валяк до 2 т - 1 бр.;
- Валяк до 10 т - 2 бр.;
- Валяк над 10 т - 3 бр.;
- Ръчна трамбовка или виброплоча - 2 бр.
- Автогрейдер - 1 бр.;
- Автобетоносмесител, с обем минимум 3 м3 - 1 бр.;
- Самосвали минимум 13 т - 5 бр.;
- Бордови автомобил минимум 13 т - 1 бр.;
- Машина за рязане на асфалт - 2 бр.;
- Машина за фрезоване на асфалт - 1 бр.;
- Асфалтополагаща машина - 2 бр.
4. Участниците трябва да разполагат със собствена или наета асфалтова база (мобилна или стационарна), или предварителен договор за доставка на асфалтови смеси.
5. Участниците трябва да са сертифицирани по следните стандарти:
- Стандарт БДС EN ISO 9001:2015 Система за управление на качеството за дейности в областта на строителството (или еквивалентен). Възложителят ще приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участникът не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини съгласно чл. 64, ал. 7 от ЗОП, при спазване на чл. 64, ал. 8 от ЗОП.
- Стандарт БДС EN ISO 14001:2015 Система за управление на околната среда за дейности в областта на строителството (или еквивалентен). Сертифицирани съгласно стандарт, издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация” или от друг национален орган, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация (European Cooperation for Accreditation) за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
Възложителят отстранява от участие участници от процедурата, когато:
1. участник, който не отговаря на поставените критерии и за подбор или не изпълни друго условие, поставено в обявлението за обществената поръчка или в документацията;
2. участник, който е представил оферта, която не отговаря на:
а) предварително обявените условия на поръчката;
б) правила и изисквания, свързани с опазване на околната среда, соц. и труд. право, прил. колект. спор. и/или разп. на междун. екол., соц.и труд. право, които са избр. в прилож. № 10, когато е приложимо;
3. участник, който не е представил в срок обосновка по чл. 72, ал. 1 или чиято оферта не е приета съгласно чл. 72, ал. 3 – 5 от ЗОП;
4. участник, които са свързани лица.
Гаранцията, обезпечаваща изпълнението на договора е в размер 5 (пет) на сто от стойността на договора без ДДС. Условията за задържане и освобождаване на гаранцията за изпълнение са посочени в проекта на договор.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

В 10-дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 23/03/2020 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва