Деловодна информация
00307
16.00-56 20/03/2020 (дд/мм/гггг)
не
00307-2020-0015 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Козлодуй 000193250
ул. Христо Ботев № 13
Козлодуй BG313 3320 България
Ирена Кирилова - Попова, директор на Дирекция Национални програми, международни проекти и обществени поръчки +359 97385865
op.ob.kozloduy@gmail.com +359 97380183

Интернет адрес/и

www.kozloduy.bg

http://www.profilnakupuvacha.com/Obshtina_Kozloduy


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://profilnakupuvacha.com/Obshtina_Kozloduy,13661
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

"Изграждане на детски площадки в междублоковите пространства на гр. Козлодуй и в селата на община Козлодуй"
45236210      
Строителство

Процедурата е за сключване на рамково споразумение с едно лице със срок от 4 (четири) години от сключването му.
Изготвянето на работните проекти ще става на базата на идейните решения на изпълнителя, които същият е длъжен да изработи за всеки конкретен обект и да предостави на възложителя за съгласуване и одобрение преди сключването на договорите по рамковото споразумение. Видът и количествата на предвидените СМР, съоръжения и оборудване, предложени за съгласуване и одобрение от изпълнителя ще се определят за всеки обект поотделно на базата на писмено задание на възложителя, съобразено с предвидените средства по бюджета на Община Козлодуй, етапа на реализиране на инвестиционната програма на общината и спецификите на конкретния обект.
Подробно описание на всички предвидени дейности се съдържа в приложената към документацията техническа спецификация.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
833332.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45236210      
II.2.3) Място на изпълнение
BG313

територията на община Козлодуй, област Враца, Република България

Процедурата е за сключване на рамково споразумение с едно лице със срок от 4 (четири) години от сключването му.
Изготвянето на работните проекти ще става на базата на идейните решения на изпълнителя, които същият е длъжен да изработи за всеки конкретен обект и да предостави на възложителя за съгласуване и одобрение преди сключването на договорите по рамковото споразумение. Видът и количествата на предвидените СМР, съоръжения и оборудване, предложени за съгласуване и одобрение от изпълнителя ще се определят за всеки обект поотделно на базата на писмено задание на възложителя, съобразено с предвидените средства по бюджета на Община Козлодуй, етапа на реализиране на инвестиционната програма на общината и спецификите на конкретния обект.
Условията, при които ще се реализира предметът на поръчката, правата и задълженията на страните, са подробно разписани в проекта на Рамково споразумение и в проекта на договор за възлагане на обществена поръчка.
Подробно описание на всички предвидени дейности се съдържа в приложената към документацията техническа спецификация.
Критериите по-долу
 
ДА Качествените аспекти на техническото предложение    50 т.
Цена
50 т.
II.2.6) Прогнозна стойност
833332.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
48

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Настоящата обществена поръчка се финансира със средста от бюджета на Община Козлодуй. Стойността и честотата на поръчките, които ще бъдат възложени по Рамковото споразумение ще се определя съгласно разчета за поименно разпределение на капиталовите разходи за всяка година, одобрен от Общински съвет - Козлодуй в зависимост от възникналата необходимост и финансовата обезпеченост.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът следва да има регистрация в Централния професионален регистър на строителя, съгласно Закона за камарата на строителите за изпълнение на строежи с обхват четвърта група, четвърта категория, която да му позволява извършването на строителните работи, предмет на настоящата поръчка, а за чуждестранно лице - еквивалентен документ или декларация от компетентните органи, съгласно националния му закон за вписването на лицето в съответен професионален регистър на държавата, в която е установен, допускащ съгласно законодателството на държавата, в която лицето е установено и осъществява дейността си, извършване на строителните работи, които са предмет на настоящата обществена поръчка, придружен с превод на български език. В случай на участник-обединение, което не е юридическо лице, изискването се отнася до участника/участниците, които ще извършват дейностите по строителство.
Удостоверяване: Обстоятелството се удостоверява с посочване в Част IV: „Критерии за подбор“, раздел А: „Годност“, поле 1) от Единен европейски документи за обществени поръчки (ЕЕДОП). Участникът следва да посочи групата и категорията на строителните обекти, за които е вписан в Централния професионален регистър на строителя, както и номера на Удостоверението за вписване и дата на валидност, а за чуждестранни лица аналогична информация за съответен еквивалентен документ удостоверяващ правото на съответното лице (съгласно националното му законодателство) да изпълни предмета на поръчката.
ДОКАЗВАНЕ: В случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП се представя заверено копие на валидно Удостоверение от Камара на строителите в България или декларация от участника, че същият е вписан в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи с обхват четвърта група, четвърта категория, съобразно Правилника за реда и вписване и водене на ЦПРС или е извършил съответна регистрация, а за чуждестранно лице еквивалентен документ или декларация от компетентните органи съгласно националния му закон за вписването на лицето в съответен професионален регистър на държавата, в която е установен, допускащ съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен и осъществява дейност по извършване на строителните работи предмет на настоящата обществена поръчка, придружен с превод на български език.
Забележка: Във връзка с разпоредбата на чл. 112, ал. 1, т. 4 от ЗОП ако определеният изпълнител е чуждестранен участник, той трябва да представи документ, с който да докаже, че има право да изпълнява възлаганата дейност в Република България.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Участникът трябва да е реализирал минимален общ оборот, в размер на не по-малко от 800 000,00 лева за последните три приключили финансови години, или в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
Забележка: За участник – чуждестранно лице оборотът се изчислява по официалния курс на БНБ за съответната валута в лева към датата на подаване на офертата.
Уточнение: Изискуемият оборот се изчислява на база годишните обороти по смисъла на § 2, т. 67 от ДР на ЗОП.
2. Участникът трябва да има застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в строителството с минимална застрахователна сума на застрахователната полица, произтичаща от нормативен акт (чл. 171, ал. 1 от ЗУТ във вр. с чл. 5, ал. 2, т. 5 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството) или еквивалентна за участник – чуждестранно лице съгласно законодателство на държавата в която е установен, покриваща минималната застрахователна сума за строежи с обхват пета категория.
Изискването не се прилага за лице от държава - членка на Европейския съюз, или от друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България и е предоставило еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
Когато предоставената застраховка или гаранция покрива само частично рисковете, възложителят може да изиска допълнителна застраховка или гаранция, която да обхване непокритите рискове, в съответствие с чл. 173, ал. 2 и чл. 174, ал. 1 от ЗУТ и при спазване изискванията на чл. 27, ал. 3 от Закона за дейностите по предоставяне на услуги.


1. Удостоверяване: При подаване на офертата участникът декларира съответствие с поставеното изискване, като попълва данни за съответните финансови години в част Част IV Критерии за подбор, раздел Б. Икономическо и финансово състояние, поле 1а) от ЕЕДОП.
ДОКАЗВАНЕ: При условията на чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП, Възложителят изисква представяне на заверени копия на годишните финансови отчети за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
2. Удостоверяване: При подаване на офертата участникът декларира съответствие с поставеното изискване, като попълва в Част IV: Критерии за подбор, раздел Б. Икономическо и финансово състояние, т. 5 от ЕЕДОП, като посочи застрахователната сума на сключената застраховка „Професионална отговорност“, както и номер и валидност на същата.
ДОКАЗВАНЕ: При условията на чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП, Възложителят изисква представяне на заверено копие на актуализирана/валидна застрахователна полица или еквивалентен документ /за чуждестранните лица/ съобразно декларираното в ЕЕДОП, а в случай че срокът на валидност на полицата изтича до датата на подписване на договора – и заверено копие на новата застрахователна полица.
Забележка: Когато по основателна причина кандидат или участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
Минимално ниво: застраховка за строежи най-малко от 5-та (пета) категория.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

Участникът:
1. Участникът трябва да разполага с персонал и/или ръководен състав:
Ръководител обект – мин 1 бр –
Да притежава образователно квалификационна степен минимум „бакалавър“ или еквивалентна - специалност "Ландшафтна архитектура" или еквивалентна (когато образованието е придобито в чужбина).
Да притежава валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност /ППП/ по съответната част, съгласно чл. 230 от ЗУТ или еквивалент съгласно законодателството на държава – членка на Европейския съюз, или на друга държава – страна по споразумението за Европейското икономическо пространство.
Специфичен опит: участие в екип на позиция ръководител на подобни обекти, свързано с извършване на цялостно ръководство при изработване на проектна документация, в най – малко 2 (два) изпълнени и приети проекти за изпълнение на строително-монтажни работи, включващи изграждане и/или реконструкция и/или основен ремонт и/или рехабилитация на площадки за игра.
Експерт Геодезист – мин 1 бр
Да притежава валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност /ППП/ по съответната част, съгласно чл. 230 от ЗУТ или еквивалент съгласно законодателството на държава – членка на Европейския съюз, или на друга държава – страна по споразумението за Европейското икономическо пространство.
Техническият ръководител – мин 1 бр
Технически правоспособно лице по смисъла на чл. 163а, ал. 2 или чл. 163а, ал. 3 от ЗУТ или еквивалентно за чуждестранни лица, съгласно законодателството на държавата, в която са установени.
Да притежава опит като технически ръководители на минимум два изпълнени обекта за изпълнение на строително-монтажни работи, включващи изграждане и/или реконструкция и/или основен ремонт и/или рехабилитация на площадки за игра.
Участникът трябва да предложи различни лица за всяка една длъжност от Екипа за изпълнение.
Под „еквивалентно образование” или „еквивалентна специалност” следва да се разбира, придобито образование или специалност приравнени към посочените.
2. Участникът следва да има внедрена система - по стандарт БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалент за внедрена система за управление на качество или еквивалентна, с обхват на сертификация, идентичен или сходен с предмета на поръчката (строителство на детски и спортни площадки и съоръжения).


1. Удостоверяване: За удостоверяване на поставеното изискване участниците попълват данни в Част IV: Критерии за подбор, раздел В. Технически и професионални способности, поле 6 от ЕЕДОП, като посочи лицата от ръководния екип, които ще изпълняват поръчката в това число:
• Специалист/експерт (имена и позиция), която ще заема лицето при изпълнение на обществената поръчка);
• Образование (степен, специалност, учебно заведение);
• Професионален опит – специфичен (период, длъжност, месторабота, участие в дейности сходни с предмета на поръчката, за когото се изисква).
ДОКАЗВАНЕ: При условията на чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП, Възложителят изисква - Списък на персонала, който ще изпълнява поръчката и/или членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението на поръчката, в който са посочени имена, образованието, професионалния опит на лицата, упоменати в минималните изисквания, както и документи, които доказват професионалната компетентност на лицата.
Уточнение: При използването на експерти - чуждестранни лица, доказването на съответствие с поставените изисквания за образователно - квалификационна степен се удостоверява и с посочване на еквивалентни на посочените специалности.
Когато Участникът е установен и регистриран извън Република България, се представя списък на експертите, като притежаваните от тях специалности и правоспособност следва да съответстват на изискуемите или да са еквивалентни, съобразно законодателството на държавата, в която е придобита образователно-квалификационната си степен и специалност конкретния експерт.
По отношение ключовите експерти - чужденци се прилагат разпоредбите на Директива 2005/26/ЕО, както и условията и реда за признаване на професионални квалификации, придобити в други държави членки и в трети държави, с цел достъп и упражняване на регулирани професии в Република България. С Решение на Министерски съвет № 352 от 21.05.2015 г. е приет Първи национален план за действие по взаимна оценка на регулираните професии в държавите членки съгласно чл. 59 „Прозрачност“ от изменената Директива 2005/36/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 7 септември 2005 година относно признаването на професионалните квалификации.
2. Удостоверяване: При подаване на офертата за удостоверяване на поставеното изискване участникът декларира съответствие с изискването, чрез попълване на данни в Част IV: Критерии за подбор, раздел Г. Технически и професионални способности от ЕЕДОП.
ДОКАЗВАНЕ: При условията на чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП участникът представя заверено копие на Сертификат БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалент за внедрена система за управление на качество или еквивалентна, с обхват на сертификация строителство на детски и спортни площадки и съоръжения, издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или от друг национален орган за акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


1.При подпис. на рамково споразумение, участникът определен за изпъл. следва да представи:
- Изпълни задължението по чл.112, ал.1, т.2 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива. В случай че във връзка с чл.67, ал.5 ЗОП, при провеждане на процедурата избрания изпълнител е представил някои от изброените документи, не е необходимо да ги представя повторно;
- Декларации по чл.59, ал.1, т.3, чл.42, ал.2, т.2 и чл.66, ал.2 от Закона за мерките срещу изпирането на пари–по образец;
- Когато участникът, определен за изпъл. е обединение на ФЛ и/или ЮЛ, преди скл. на договора, се представя заверено копие от удостоверение за данъчна регистрация и регистрацията по БУЛСТАТ или еквивалентни документи съгласно законодателството на държавата, в която обединението е установено.
2. При сключване на договори по рамковото споразумение се представя гаранция за изпълнение в размер на 1% от стойността на договора по рамковото споразумение без ДДС.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

ДА
  
Рамково споразумение с един оператор
  
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

09/04/2020 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

09/10/2020 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

10/04/2020 (дд/мм/гггг)   08:30 (чч:мм)

гр. Козлодуй, ул. Христо Ботев № 13, Заседателна зала на Община Козлодуй

Получените оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

В процедурата може да участва всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, което отговаря на условията на чл.10, ал.1 ЗОП и изискванията на възложителя.
Възложителят отстранява от участие участник, за когото са налице основанията по чл.54, ал.1, чл. 55, ал.1, т.1 ЗОП, възникнали преди или по време на процедурата, условията по чл. 107 ЗОП, както и обстоятелствата по чл.3, т.8 ЗИФОДРЮПДРКЛТДС, освен ако не са приложими изключенията по чл.4 от същия закон, както и обстоятелства по чл. 69 от ЗПКОНПИ; участник, който не е представил в срок обосновката по чл.72, ал.1 от ЗОП или чиято оферта не е приета съгласно чл.72, ал.3-5 от ЗОП; участник, който след искане или покана от Възложителя не удължи или не потвърди срока на валидност на офертата си; участник, който е предложил цена за изпълнение на поръчката, по-висока от определената от Възложителя прогнозна стойност на поръчката.
Ако за участник са налице някое от посочените основ. за отстраняване по чл.54, ал.1 и чл.55, ал.1, т.1 ЗОП, той има право да представи доказателства, че е предприел мерки, които гарантират надеждността му, въпреки наличието на съответното основание за отстраняване.
Офертите на участниците трябва да са изготвени при спазване на задълженията, свързани с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в страната или в държавата, където трябва да се предоставят услугите и които са приложими. Неспазването на посоченото условие води до отстраняване.
Когато участникът предвижда участието на подизп. при изпълнение на поръчката или ще ползва ресурсите на трети лица, съответните изисквания се прилагат и по отношение на подизпълнителите и третите лица.
Документите, доказващи липсата на основ. за отстраняване са посочените в чл.58 ЗОП и се представят от участника избран за изп. при скл. на рамково споразумение. за обществена поръчка. Възложителят може да изисква от участниците по всяко време, след отваряне на офертите, да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата.
При подаване на офертата, участниците задължително предоставят ЕЕДОП в електронен вид, като той трябва да бъде цифрово подписан и приложен на подходящ оптичен носител към пакета документи за участие в процедурата. Форматът, в който се предоставя документът не следва да позволява редактиране на неговото съдържание.
С подаването на оферти се счита, че участниците се съгласяват с всички условия на възложителя, в т.ч. с определения от него срок на валидност на офертите и с проекта на рамково споразумение и дог-р.
Участниците могат да получат необходимата информация за задълженията, свързани с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в Република България и относими към предмета на поръчката, както следва:
Относно задълженията, свързани с данъци и осигуровки:
Национална агенция по приходите:
Информационен телефон на НАП - 0700 18 700;
интернет адрес: www.nap.bg
Относно задълженията, опазване на околната среда:
Министерство на околната среда и водите
Информационен център на МОСВ:
1000 София, ул. "У. Гладстон" № 67 Телефон: 02/ 940 6331 всеки работен ден от 14:00 ч. до 17:00 ч.
Интернет адрес: http://www3.moew.government.bg/
Относно задълженията, закрила на заетостта и условията на труд:
Министерство на труда и социалната политика:
Интернет адрес: http://www.mlsp.government.bg
София 1051, ул. Триадица №2
телефон: 02/8119443

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Жалба срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или за допълнителна информация може да се подава в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 179 от ЗОП, съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 20/03/2020 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва