Деловодна информация
00383
12-24-36 17/03/2020 (дд/мм/гггг)
да
да
17/03/2020 (дд/мм/гггг)
00383-2020-0004 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община град Добрич 000852932
ул. Българич 12
Добрич BG332 9300 България
инж. Мария Качанова, Николай Великов +359 58601203
dobrich@dobrich.bg +359 58600166

Интернет адрес/и

http://www.dobrich.bg

http://egateway.dobrich.bg/procurement/view/92e44767-d947-4aa1-9695-3cb81099318f/4e91381d-51b9-4484-8d2c-a38a71753d8a


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://egateway.dobrich.bg/procurement/view/92e44767-d947-4aa1-9695-3cb81099318f/4e91381d-51b9-4484-8d2c-a38a71753d8a
Горепосоченото/ите място/места за контакт
до следния адрес: (моля, посочете друг адрес)
НЕ  
Община град Добрич 000852932
гр. Добрич, ул. България12, Център за услуги и информация, ет.1
Добрич BG332 9300 България
Пенка Илиева, Севдалина Борисова +359 58600395
dobrich@dobrich.bg +359 58600166

Интернет адрес/и

http://www.dobrich.bg

http://egateway.dobrich.bg/procurement/view/92e44767-d947-4aa1-9695-3cb81099318f/4e91381d-51b9-4484-8d2c-a38a71753d8a

НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) по одобрен Работен инвестиционен проект на обект „Реконструкция на сграда за приют за бездомни лица и семейства“
45000000      
Строителство

Предметът на поръчката е свързан с избор на изпълнител, който да изпълнени предвидените строително-монтажни работи (СМР) по одобрен работен инвестиционен проект на обект: „Реконструкция на сграда за приют за бездомни лица и семейства“ във връзка с изпълнението на проект – „Реконструкция на сграда за приют за бездомни лица и семейства”, финансиран по процедура, код BG16RFОP001-1.011 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Добрич“, Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
417672.92      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG332

град Добрич, ул. „Хан Кардам“ № 13, сграда с идентификатор 72624.623.4417.2 по ККР.

Поръчката е с наименование: „Изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) по одобрен Работен инвестиционен проект на обект „Реконструкция на сграда за приют за бездомни лица и семейства“. Местонахождение на обекта: Сградата се намира в ПИ 72624.623.4417 по кадастралната карта на град Добрич. Обектът е с административен адрес град Добрич, ул. „Хан Кардам“ № 13, сграда с идентификатор 72624.623.4417.2 по ККР. Попада в УПИ III - „За ЖС, гаражи и озеленяване“, кв.101 по Подробен устройствен план на Централна градска част град Добрич. Разработен, съгласуван с Министерство на културата и одобрен е инвестиционен проект с № 165/27.09.2019 г. по следните части: „Архитектура“, „Конструкции“, „ВиК“, „Електрическа“, „ОВК“, „Геодезия“, „Пожарна безопасност“, „Енергийна ефективност“, фаза: Работен проект. Основни цели на проекта са:
- възстановяване на сградата, която се намира в аварийно състояние и привеждането й в състояние, отговарящо на действащите нормативни уредби в строителството;
- преустройство на сградата в приют за бездомни лица и семейства, с всички необходими помещения и инженерна инфраструктура за него. Издадено е разрешение за строеж № 171 от 27.09.2019 г. КАТЕГОРИЯ НА ОБЕКТА: четвърта. Информация за съществуващото състояние на обекта: Обектът е общинска собственост с Акт за частна общинска собственост № 5094/05.06.2014 г., вписан в Служба по вписванията – Добрич с вх. рег. № 5226 от 05.06.2014 г., Акт № 8, том XII. Сградата притежава статут на архитектурно-строителна недвижима културна ценност от местно значение, декларирана със списък от 1971г. на НИПК – Обект № 81, описан в списъци и графични материали на недвижимите културни ценности – Приложения към Общия устройствен план на Община град Добрич. Първоначално е била с функции на жилищна сграда, но след 1990 г. в нея са се помещавали канцеларии на различни политически партии и организации. С разработения проект се цели отстраняване на сериозните конструктивни проблеми по сградата и преустройството й съгласно новата функция. При изготвянето на проекта е подходено с нужното уважение към сградата с оглед на нейния статут на недвижима културна ценност. Всички използвани финишни материали при ремонта на фасадите ще са аналогични на използваните при оригиналното изграждане на сградата. Основната цел на проекта е да се преустрои сградата за новата функция – приют за бездомни лица и семейства, като в процеса на преустройството се изпълнява усилване на конструкцията на сградата с нови стоманобетонни вертикални елементи – колони и шайби и се изпълняват нови подови конструкции от стоманобетонови плочи. При реконструкцията е предвидено да се възстановят изцяло фасадите на сградата, като се предвижда изпълнение на нова фасадна мазилка от същия тип, от който е изпълнена. При изпълнение на новата вароциментова мазилка се предвижда всички фасадни елементи да бъдат ретсврирани в оригиналния им вид и използване на оригиналния цвят на сградата. С цел повишаване енергийната ефективност на сградата се предвижда нова дограма – дървена със стъклопакет, с оригиналното членение. Помещенията, които ще се обособят по етажите са, както следва:
-Полуподземен етаж К -2,50; - Първи етаж К 0,00. В една от стаите е обособено място за хранене за лица с увреждания, които нямат възможност да използват трапезарията в долния етаж. Санитарния възел на този етаж също ще бъде пригоден за ползване от лица с увреждания; - Втори етаж К +3,15; - Трети етаж К + 6,01 – ниския подпокривен етаж.
Технико – икономически показатели:
Площ на имота 151,00 м2
ЗП в имота 151,00 м2
ЗП на сградата 116,00 м2
РЗП на сградата (без покрив - тераса) 440,80 м2
Плосък покрив тераса 32,97 м2.
Общата прогнозна стойност на обществената поръчка е до 417 672,92 лева без ДДС, в това число и 10 % непредвидени разходи.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
417672.92      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
12

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Проект - „Реконструкция на сграда за приют за бездомни лица и семейства”, финансиран по ОПРР 2014 - 2020 г.

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участниците да са вписани в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи от първа група, четвърта категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 4, б. “е“ ЗУТ - недвижими културни ценности с категория "местно значение", а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени.
В случай, че участникът участва като обединение/консорциум, изискването се отнася за членовете на обединението/консорциума, съгласно чл. 3, ал. 3 и ал. 4 ЗКС.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени ще изпълняват строителство.
При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) - раздел А „Годност“ на ЕЕДОП.
Доказване на посоченото изискване.
Документът, с който се доказва изискването е Удостоверение за вписване в ЦПРС към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обектът на поръчката: строежи от първа група, четвърта категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 4, б. “е“ ЗУТ - недвижими културни ценности с категория "местно значение". В случай, че участникът е чуждестранно лице той може да представи валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава.
Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите, ако има такива.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Неприложимо.

Неприложимо.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Документи за доказване на изискването съгласно чл. 64, ал. 1, т. 1 от ЗОП - списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
2. Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 64, ал. 1, т. 6, предложение второ от ЗОП: списък на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, както и документи, които доказват професионална компетентност на лицата. Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
3. Документи за доказване на изискването: валиден сертификат за система за управление на качеството по стандарт EN ISO 9001:2015 или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват в областта на строителството – сходно с предмета на поръчката – (заверено копие).
Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.


1. Участникът следва да е изпълнил за последните пет години, считано от датата на подаване на офертата строителство с предмет идентичен или сходен с този на поръчката. Под строителство сходно с предмета на поръчката се разбира: ново строителство и/или основен ремонт и/или реконструкция и/или модернизация и/или разширение и/или рехабилитация и/или еквивалентна дейност за обект/строеж: сграда - културна ценност. Възложителят не изисква и не се интересува от обема на изпълненото строителство. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването по т. 1 се прилага за обединението като цяло. При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването по т. 1 се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват. При подаване на офертата Участникът следва да предостави изискуемата информация в ЕЕДОП за дейности с предмет, идентичен или сходен с тези на поръчката. При участие на обединение, което не е юридическо лице съответната информация се попълва в ЕЕДОП на членовете на обединението, чрез които участникът доказва поставеното изискване и документите се представят от тези членове. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители ЕЕДОП и документите се представят и за всеки от посочените подизпълнители.
2. Участникът следва да разполага с лица - ръководен състав, които ще отговарят за изпълнението на поръчката с определена професионална компетентност за това, като минимум както следва: 1. Ръководител на обекта; 2. Технически ръководител;
3. Експерт ЗБУТ и 4. Експерт Контрол на качеството. За специфичен професионален опит на всеки от изискуемите експерти се приема: участие в изпълнението на минимум едно ново строителство/основен ремонт/реконструкция на сграда в качеството си на ръководител на обект/технически ръководител/експерт, в зависимост от позицията, за която е възложено изпълнението на дейностите, свързани със строителството в рамките на настоящата поръчка. Едно лице не може да заема повече от една позиция. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването по т. 2 се прилага за обединението като цяло. При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването по т. 2 се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват. При подаване на офертата Участникът следва да предостави изискуемата информация в ЕЕДОП за професионалната компетентност на ръководния състав по начин, посочен от възложителя относно изискуемата информация за лицата - ръководен състав. При участие на обединение, което не е юридическо лице съответната информация се попълва в ЕЕДОП на членовете на обединението, чрез които участникът доказва поставените изисквания и документите се представят от тези членове. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители ЕЕДОП и документите се представят и за всеки от посочените подизпълнители.
3. Участникът следва да притежава сертификация по EN ISO 9001:2015 - система за управление на качеството или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват в областта на строителството – сходно с предмета на поръчката. Забележка: Сертификатът за система за управление на качеството по стандарт EN ISO 9001:2015 трябва да е валиден и да е издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговаря на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки.
Изискването продължава в точка VI.3) от настоящото обявление.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Отстранява се от участие в процедурата участник, когато е налице някое от изброените основания в чл. 54, ал. 1, т. 1-7 ЗОП и в чл. 55, ал. 1, т. 1-5 ЗОП. Забележка: Може да не отстрани от процедурата участник на посоченото основание в чл. 55, ал. 1, т. 1 ЗОП, ако се докаже, че същият не е преустановил дейността си и е в състояние да изпълни поръчката съгласно приложимите национални правила за продължаване на стопанската дейност в държавата, в която е установен.
Само лишаване от упражняване на професиите и дейностите, свързани със строителство, съгласно чл. 55, ал. 1, т. 2 ЗОП са пречка относно участието в процедурата. Може да не се отстрани от процедурата участник, за когото са налице посочените основания ако представи предвидените в чл. 56, ал. 1 ЗОП доказателства за предприети мерки за доказване на надеждност и същите са достатъчни, за да се гарантира неговата надежност.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

27/04/2020 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

28/04/2020 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

в сградата на Община град Добрич, на адрес: гр. Добрич, ул. „България” № 12

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване. Не се изисква нотариално заверено пълномощно.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. Технически и професионални възможности (продължение): Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
Забележка: В случай на участие на обединение, спазването на изискването по т. 3.3. може да бъде осигурено от един или повече от партньорите в обединението, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението по отношение на дейностите, свързани със строителството.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването по т. 3.3. се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени, ще изпълняват дейности, свързани със строителство.
При подаване на офертата Участникът следва да предостави изискуемата информация в ЕЕДОП, отнасяща се до сертификация за управление на качеството.
2. Гаранцията, която да обезпечи изпълнението на договора е в размер на 5 % от неговата стойност без ДДС. Гаранцията се представя в една от следните форми: а). депозит на парична сума по сметка на Възложителя; б). банкова гаранция в полза на Възложителя или в). застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя. Изпълнителят избира сам формата на гаранцията. При гаранция-парична сума, същата се внасят по следната банкова сметка на Възложителя: IBAN: BG71SOMB 91303310000501, BIC: SOMBBGSF, Банка: „Общинска банка” АД, клон Добрич.
С договора е предвидена и гаранция, която обезпечава целия размер на авансовото плащане, когато такова е поискано от Изпълнителя под формата на платежно нареждане по посочената по-горе банкова сметка/банкова гаранция/застраховка (свободна форма) относно авансовото плащане, което е 20 % от стойността на договора без ДДС.
3. Специфични национални основания за изключване от ЕЕДОП: A. Участникът, следва да декларира липсата или наличието на влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс. Б. Участникът (единствено и само той), не следва да е свързано лице с други участници в настоящата процедура, съгласно чл. 101, ал. 11 ЗОП. B. За участника не следва да е установено с влязло в сила наказателно постановление, или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен. Г. За участника не следва да са налице обстоятелствата по чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество и
Д. Участникът следва да отговоря на изискванията на чл. 3, т. 8 и чл. 4 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици.
4. Органите в Република България, предоставящи информация за данъци, околна среда, закрила на заетостта и условията на труд са: НАП, МОСВ, АЗ и ИА "ГИТ" и
5. Договорът за настоящата поръчка влиза в сила след писмено уведомеление от страна на Възложителя до Изпълнителя за осигурено финансиране при прилагане на разпоредбата на чл. 114 ЗОП.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 17/03/2020 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва