Деловодна информация
257
00 18/02/2020 (дд/мм/гггг)
да
да
18/02/2020 (дд/мм/гггг)
257-2020-0002 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Ботевград 000776089
пл. Освобождение №13
Ботевград BG412 2140 България
инж. Цветелин Цветков op@botevgrad.org +359 072369152/072366611
obshtina@botevgrad.org +359 072366635

Интернет адрес/и

www.botevgrad.bg

https://bit.ly/37EOwc5


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://bit.ly/37EOwc5
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Реконструкция и благоустрояване на Градски парк в град Ботевград, Етап 3 и Етап 4“
45112711      
Строителство

Предвижда се подобряване социализацията на градския парк, реновиране и разширяване на зоните за отдих и спорт, цялостно благоустрояване с цел създаване на условия за активен и пасивен отдих на хора от всички възрасти. Инвестиционният проект е разработен и одобрен за изпълнение и въвеждане в експлоатация на четири етапа.
Общата територия, предмет на реконструкция и благоустрояване, обхваща съществуващите паркови пространства в западната част на града с площ от 65 000 кв.м.
Настоящата обществена поръчка обхваща изпълнение на Етап 3 (Зона 3) – връзката между северната и южната част на парка, и Етап 4 (Зона 4) – най-южната част на парка, която е свързана с градския стадион, съобразно предвиденото в инвестиционния проект.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
753550.55      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
II.2.3) Място на изпълнение
BG412

Паркови пространства, разположени на територията на Община Ботевград, между: ул. „България“ от север, ул. „Г.С.Раковски“ от изток, колеж към ТУ София и прилежащата му озеленена площ от запад и стадион

Обект на настоящата обществена поръчка, открита по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП, e строителство, а предметът на поръчката е „Реконструкция и благоустрояване на Градски парк в град Ботевград, Етап 3 и Етап 4“. Реализирането на цялостния проект „Реконструкция и благоустрояване на Градски парк в град Ботевград“ цели да се подобри физическата и жизнена среда в Община Ботевград като предпоставка за осигуряване на устойчива и екологична среда с по-високо качество на живот и нови възможности за икономическо и социално развитие. Предвижда се подобряване социализацията на градския парк, реновиране и разширяване на зоните за отдих и спорт, цялостно благоустрояване с цел създаване на условия за активен и пасивен отдих на хора от всички възрасти. Инвестиционният проект е разработен и одобрен за изпълнение и въвеждане в експлоатация на четири етапа.Общата територия, предмет на реконструкция и благоустрояване, обхваща съществуващите паркови пространства в западната част на града с площ от 65 000 кв.м.
Настоящата обществена поръчка обхваща изпълнение на Етап 3 (Зона 3) – връзката между северната и южната част на парка, и Етап 4 (Зона 4) – най-южната част на парка, която е свързана с градския стадион, съобразно предвиденото в инвестиционния проект.
Критериите по-долу
 
ДА Критерии „Качество” със следните подпоказатели:    40%
Подпоказател: „Ппк1“ е оценка на професионалната компетентност, изразяваща се в общ професионален опит на предложените от участника ключови експерти    15 точки
Подпоказател: „Ппк2” е оценка на професионалната компетентност, изразяваща се в специфичен професионален опит на предложените от участника ключови експерти    45 точки
Подпоказател: Мк „Мерки за осигуряване на качеството на използваните материали    40 точки
Цена
60%
II.2.6) Прогнозна стойност
753550.55      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
180

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Прогнозната стойност е максималният разполагаем финансов ресурс на Възложителя за изпълнение предмета на настоящата поръчка.
Оферти на участниците, които надхвърлят обявения финансов ресурс на поръчката ще бъдат отстранени като неотговарящи на предварително обявените от възложителя условия на поръчката.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

1. Изискване за Годност (правоспособност) за упражняване на професионална дейност
Участниците следва да са вписани в Централен професионален регистър на строителя за Четвърта група, Трета категория строежи, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата, в която са установени.
Изискването по т.1 се декларира с попълване в Част IV, Раздел А, т. 1 на ЕЕДОП.
Документи за доказване: копие на Удостоверение за вписване в Централен професионален регистър на строителя към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката – строежи от Четвърта група, Трета категория. В случай че участникът е чуждестранно лице, той може представи валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава – членка на Европейския съюз, или на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава.
В случай че съответния документ (удостоверение или друг еквивалентен документ) е достъпен чрез пряк и безплатен достъп до националната база на съответната държава членка, не е нужно участниците да го представят за доказване на поставеното изискване.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Участниците следва да имат „Застраховка за професионална отговорност в строителството”.
Изискването по т. 1. се декларира с попълване на Част IV, Раздел Б, т. 5 на ЕЕДОП.
2. Участниците следва да са реализирали минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти.
Документи за доказване: За доказване на икономическото и финансовото състояние на участниците се представят един или няколко от следните документи, във връзка с поставените изисквания:
1.удостоверения от банки;
2.доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност”";
3.годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква;
4.справка за общия оборот и/или за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката.
Забележка: Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканият от Възложителя документ, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който Възложителят приеме за подходящ.


1. Участниците следва да имат „Застраховка за професионална отговорност в строителството” с покритие в размер съгласно минималната застрахователна сума за обекта, предмет на строителство по поръчката, определена с чл. 5, ал. 2 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн., ДВ., бр. 17 от 02.03.2004 г.).
2.Участниците следва да са реализирали за последните 3 (три) приключили финансови години минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, в размер на 1 000 000 лева без ДДС. Под „сферата, попадаща в обхвата на поръчката” се разбира строителство и/или изграждане и/или реконструкция на различни обекти.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1.Участникът следва да е изпълнил през последните пет години, считано от датата на подаване на офертата, строителство с предмет и обем, идентични или сходни с предмета на поръчката.
Под „строителство с предмет и обем, сходно с предмета на поръчката” следва да се разбира „изграждане и/или реконструкция на обществени публични пространства, благоустрояване, паркоустрояване и озеленяване на пешеходни зони, вътрешно квартални пространства и/ или паркове или благоустрояване и озеленяване на терени с площ 1 хектар или по-големи”.
Изискването по т.1. се декларира с попълването на Част IV, Раздел В, т. 1а на ЕЕДОП.
Документи за доказване: списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
2.Участникът следва да разполага с инструменти, съоръжения и техническо оборудване, необходими за изпълнение на поръчката.
Изискването по т. 2 се декларира с попълване на Част IV, Раздел В, т. 9 на ЕЕДОП.
Документи за доказване: декларация за инструментите, съоръженията и техническото оборудване, които ще бъдат използвани за изпълнение на поръчката.
3.Участникът следва да прилага система за управление на качеството в съответствие със стандарт EN ISO 9001:2015 или по-актуална версия, или еквивалентен с обхват, отговарящ на предмета на поръчката.
4.Участникът следва да прилага система за управление на околната среда със стандарт EN ISO 14001:2015 или по-актуална версия, или еквивалентен с обхват, отговарящ на предмета на поръчката.
5.Участникът следва да прилага система за управление на здравето и безопасността при работа със стандарт EN ISO 18001:2015 или по-актуална версия, или еквивалентен с обхват, отговарящ на предмета на поръчката.
Под „обхват, отговарящ на предмет на поръчката” следва да се разбира „изграждане и/ или строителство и/или ремонт и/или реконструкция на различни обекти”.
Изискването по т.3, т.4 и т.5 се декларира с попълване на Част IV, Раздел Г на ЕЕДОП.
Документ за доказване: копие на валиден сертификат за управление на качеството в съответствие с БДС EN ISO 9001:2015; копие на валиден сертификат за управление на околната среда със стандарт EN ISO 14001:2015 и копие на валиден сертификат за управление на здравето и безопасността при работа със стандарт EN ISO 18001:2015, или по-актуална версия или еквивалентен на името на участника, издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация” или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки.
Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участникът не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. Участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.


1.Участникът следва да е изпълнил през последните пет години, считано от датата на подаване на офертата, строителство с предмет и обем, идентични или сходни с предмета на поръчката.
2.Участникът следва да разполага с инструменти, съоръжения и техническо оборудване, необходими за изпълнение на поръчката, както следва:
-Самосвал – 30т. – минимум 2 броя;
-Багер с чукова уредба – 1 брой;
-Комбиниран мултифункционален багер – 1 брой;
-Бордови автомобил – 10т. – 1 брой;
-Мини челен товарач – 1 брой;
-Вибро плоча – 1 брой;
-Трамбовка тип пачи крак – 1 брой;
-Валяк 10 т – самоходен – 1 брой;
3.Участникът следва да прилага система за управление на качеството в съответствие със стандарт EN ISO 9001:2015 или по-актуална версия, или еквивалентен с обхват, отговарящ на предмета на поръчката.
4.Участникът следва да прилага система за управление на околната среда със стандарт EN ISO 14001:2015 или по-актуална версия, или еквивалентен с обхват, отговарящ на предмета на поръчката.
5.Участникът следва да прилага система за управление на здравето и безопасността при работа със стандарт EN ISO 18001:2015 или по-актуална версия, или еквивалентен с обхват, отговарящ на предмета на поръчката.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


В откритата процедура може да участва участник, който отговаря на условията на чл.10,ал.1 от ЗОП и изискванията на Възложителя. Възложителят отстранява от участие участник, за когото са налице основанията по чл.54, ал.1, чл.55,ал.1,т.1-5 от ЗОП, условията по чл.107 от ЗОП,наличие на обстоятелство по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици, и обстоятелства по чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.Във връзка с чл.55,ал.1,т.2 от ЗОП участникът не трябва да е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, свързана с извършването на строително-монтажни работи.
При подаване на офертата участниците декларират липсата на основания за отстраняване.
На основание чл.112, ал.1 от ЗОП избраният изпълнител представя документите по чл.58,ал.1 от ЗОП.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

19/03/2020 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

20/03/2020 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

пл."Освобождение" №13, зала "Стамен Панчев"

На публичното заседание на комисията могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1.Размерът на гаранцията за изпълнение е 3% от ст-та на договора без ДДС.Гаранцията за изпълнение се представя в една от следните форми:
- заверено копие на платежно нареждане за парична сума, преведена по сметката на Община Ботевград в Първа инвестиционна банка, клон Враца, офис Ботевград, IBAN: BG58 FINV 91503304348314, BIC: FINVBGSF;
- банкова гаранция в оригинал;
- заверено копие на застрахователна полица за застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие от застрахователя на отговорността на изпълнителя, в размер на 3% от цената на договора без включен ДДС.Участникът,определен за изпълнител,избира сам формата на гаранцията за изпълнение.В случай че гаранцията за изпълнение на договора е под формата на банкова гаранция или застраховка,същата трябва да е със срок на валидност най–малко 30 дни след срока на договора. Банковата гаранция трябва да бъде безусловна,неотменима,с възможност да се усвои изцяло или на части в зависимост от претендираното обезщетение и в полза на възложителя.Гаранцията трябва да съдържа задължение на банката гарант,да извърши безусловно плащане,при първо писмено искане от Възложителят,в случай че Изпълнителят не е изпълнил някое от задълженията по договора.Всички разходи по откриването и обслужването на банковата гаранция са за сметка на Изпълнителя.В случай че срокът на валидност на банковата гаранция е по-малък от срока,посочен от Възложителя,Изпълнителят е длъжен един месец преди изтичане срока на валидност на банковата гаранция да удължи нейното действие като представи анекс за удължаването й.При представяне на гаранцията,в документа съобразно вида в който тя се представя,изрично се посочва предмета на дог-ра, за който е представена гаранцията.Условията,при които гаранцията за изпълнение се задържа или освобождава,се уреждат с дог-ра за общ. поръчка.Възложителят освобождава гар-та за изп.,без да дължи лихви за периода,през който средствата законно са престояли при него.
2.Гаранцията за авансово предоставените средства се представя в една от формите по т.1 и следва да покрива 80% от авансово предоставените средства.В случай че гаранцията за авансово предоставените средства се представя под формата на банкова гаранция или на застраховка същата следва да е със срок на валидност,равен на срока на дог-ра. Гаранцията за авансово предоставените средства се освобождава в срок до 3 дни след връщане или усвояване на аванса.
При подаване на заявление за участие или оферта участникът само декл. липсата на основания за отстраняване и съответствие с критериите за подбор чрез представяне на единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).В него се предоставя съответната информация,изисквана от възложителя,и се посочват националните бази данни,в които се съдържат декларираните обстоятелства,или компетентните органи,които съгласно,законодателството на държавата,в която участникът е установен са длъжни да предоставят информация.Когато участникът е посочил,че ще използва капацитета на трети лица за доказване на съответствието с критериите за подбор или че ще използва подизпълнители,за всяко от тези лица се представя отделен ЕЕДОП.Когато участникът е обединение,което не е юридическо лице,ЕЕДОП се подава от всеки от участниците в обединението,но при необходимост от деклариране на обстоятелства,относими към обединението,ЕЕДОП се подава и за обединението.Съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП Възложителят може да изисква от участниците по всяко време след отваряне на офертата да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията,посочена в ЕЕДОП,когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата.
Преди сключването на договор за обществена поръчка,Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител,да предостави актуални документи,удостоверяващи липсата на основанията за отстраняване от процедурата,както и съответствието с поставените критерии за подбор.Документите се представят и за подизпълнителите и за третите лица, ако има такива.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл.197, ал.1, т.1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 18/02/2020 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва