Деловодна информация
00738
4 17/02/2020 (дд/мм/гггг)
да
да
17/02/2020 (дд/мм/гггг)
00738-2020-0001 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Патентно ведомство на Република България 000695121
Г. М. Димитров № 52 Б
София BG411 1040 България
Ирина Николова, Яна Младенова +359 29701468
inikolova@bpo.bg +359 28735258

Интернет адрес/и

http://www.bpo.bg/

http://www.bpo.bg/index.php?option=com_content&task=view&id=694&Itemid=420


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.bpo.bg/index.php?option=com_content&task=view&id=694&Itemid=420
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Извършване на строително-монтажни работи (СМР) на работни помещения в административната сграда на Патентно ведомство на Република България“
45400000      
Строителство

Обхватът на строително-монтажните дейности включва циментова замазка, грундиране по стени и тавани, гипсова шпакловка по стени и тавани, фина шпакловка, бояджийски работи, в т.ч. боядисване на радиатори, ремонт на ел. инсталация, демонтаж, доставка и монтаж на ел. ключове и контакти, доставка и монтаж на ламиниран паркет, доставка и монтаж на окачен таван, доставка и монтаж на климатици, доставка и монтаж на осветителни тела, направа на преградна стена от гипсокартон, доставка и монтаж на гранитогрес, доставка и монтаж на первази и ръбоохранителни профили, доставка и монтаж на входна врата и др. строително-монтажни дейности в административната сграда на ПВ – етажи 3, 4, 5, 6 и 7.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
290000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45400000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

Патентно ведомство на Република България, гр. София, 1040, бул. „Д-р Г. М. Димитров“ № 52 Б.

Обхватът на строително-монтажните дейности включва циментова замазка, грундиране по стени и тавани, гипсова шпакловка по стени и тавани, фина шпакловка, бояджийски работи, в т.ч. боядисване на радиатори, ремонт на ел. инсталация, демонтаж, доставка и монтаж на ел. ключове и контакти, доставка и монтаж на ламиниран паркет, доставка и монтаж на окачен таван, доставка и монтаж на климатици, доставка и монтаж на осветителни тела, направа на преградна стена от гипсокартон, доставка и монтаж на гранитогрес, доставка и монтаж на первази и ръбоохранителни профили, доставка и монтаж на входна врата и др. строително-монтажни дейности в административната сграда на ПВ – етажи 3, 4, 5, 6 и 7.
Конкретните видове СМР са посочени в Техническата спецификация – Приложение № 1 и КСС - Приложение № 2, неразделна част от настоящата документация.
На основание чл. 45, ал. 2 от ЗОП офертите могат да се съставят само след посещение на обекта. Оглед на обекта е възможен след предварителна писмена заявка, в която се посочват дата, на която ще се посети обектът и данни за лицата, и представяне на пълномощно/и. От заявката следва да е видно ЕИК, името на фирмата и същата да е подписана и подпечатана. Заявката се изпраща на e-mail: inikolova@bpo.bg; ymladenova@bpo.bg
За извършения оглед към своето техническо предложение всеки участник прилага декларация - свободен текст.
Критериите по-долу
 
ДА Оценка на нивото на изпълнение на строителството, предложено във всяка оферта в съответствие с предмета на обществената поръчка и Техническата спецификация“    30%
Предложен срок за изпълнение на поръчката    20%
Цена
50%
II.2.6) Прогнозна стойност
290000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
60

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Договор за сътрудничество със Службата на Европейския съюз за интелетуална собственост

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да притежава регистрация в Централния професионален регистър на строителя за строежи I група, IV-та или по-висока категория или регистрация в съответен регистър на държава - членка на Европейския съюз или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, като в този случай участникът представя еквивалентен документ, доказващ регистрация членство в аналогична професионална организация на държавата, в която е установен и има силата на вписване в Централния професионален регистър на строителя за обхвата на дейностите, за които е издаден.
За доказване на изискването участникът представя:
При подаването на офертата, участникът декларира съответствието си с поставеното минимално изискване за икономическо и финансово състояние чрез представяне на Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП), изготвен по електронния образец от документацията за обществената поръчка, като следва да посочи изискуемата информацията в Част IV: Критерии за подбор, буква А: „Годност“.
Преди сключване на договора за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, копие на Удостоверение за вписване в ЦПРС към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обектът на поръчката, в случай че данните не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни - за повече информация: http://register.ksb.bg/
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Участникът трябва да притежава валидна застраховка „Професионална отговорност” на участниците в строителството и проектирането по чл. 171 от ЗУТ, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или съответен валиден еквивалентен документ, отговарящи на категорията на строежа по настоящата поръчка.
За доказване на изискването участникът представя:
При подаването на офертата, участникът декларира съответствието си с поставеното минимално изискване за икономическо и финансово състояние чрез представяне на Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП), изготвен по електронния образец от документацията за обществената поръчка, като следва да посочи изискуемата информацията в Част IV.Критерии за подбор, буква Б: „Икономическо и финансово състояние“.
Обстоятелствата във връзка с поставеното изискване се доказват с документите по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП, а именно: доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни.
2. Участникът трябва да е реализирал минимален общ оборот, изчислен на база годишните обороти (чл.61, ал.1, т.1 от ЗОП).
За доказване на изискването участникът представя:
При подаването на офертата, участникът декларира съответствието си с поставеното минимално изискване за икономическо и финансово състояние чрез представяне на Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП), изготвен по електронния образец от документацията за обществената поръчка, като следва да посочи изискуемата информацията в Част IV: Критерии за подбор, буква Б: „Икономическо и финансово състояние“, т. 1а.
Обстоятелствата във връзка с поставеното изискване се доказват с документите по чл. 62, ал. 1, т. 3 и т. 4 от ЗОП, а именно: годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен; справка за общия оборот, при условията на чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП.
В случай че участникът е посочил единен идентификационен код и годишните му финансови отчети са обявени в Tърговския регистър, отчетът за приходи и разходи може да не се представя.
Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. Данните за оборота по т. 2. могат да обхващат най-много последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.


Възложителят изисква от участниците да са реализирали минимален общ оборот, изчислен на база годишните обороти, за последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си в размер на 580 000 лв. (петстотин и осемдесет хиляди) без вкл. ДДС;
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1.Участникът да е изпълнил дейности с предмет и обем, идентични или сходни с този на поръчката за последните пет години от датата на подаване на офертата (чл. 63, ал. 1, т. 1, б. „а“ от ЗОП);
2.Участникът да прилага системи за управление на качеството и за опазване на околната среда (чл.63, ал.1, т.10 и т. 11 от ЗОП);
3. Участникът да разполага с персонал за изпълнение на поръчката, с определена професионална компетентност (чл. 63, ал. 1, т. 5 от ЗОП).


1. Участникът да е изпълнил мин. 1 (една) дейност през последните три години, чийто предмет и обем е еднакъв или сходен с предмета на обществената поръчка, считано от датата на подаване на офертата. Под „изпълнени дейности“ се разбират такива, при които независимо от датата на възлагането им, услугата е приключила в посочения по-горе период. * Под дейности със „сходен“ предмет да се разбират дейности, свързани със строителни и/или монтажни работи на сгради или части от тях. Под дейности със „сходен“ обем да се разбира обемът, съответстващ на посочените строителни операции в Количествената сметка на Техническата спецификация. За доказване на изискването участникът представя: При подаването на офертата, участникът декларира съответствието си с поставеното минимално изискване за икономическо и финансово състояние чрез представяне на ЕЕДОП, в Част IV: Критерии за подбор, буква В: „Технически и професионални способности“. Обстоятелствата във връзка с поставеното изискване се доказват с документите по чл. 64, ал. 1, т. 1 от ЗОП: списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания. 2. Участникът следва да прилага - внедрена и сертифицирана система за управление на качеството съгласно стандарт БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалентен, с обхват дейности в строителството, и внедрена и сертифицирана система за управление на околната среда БДС EN 14001:2015 или еквивалентен, с обхват дейности в строителството. При подаване на оферта участниците декларират съответствието с изискването чрез представяне на ЕЕДОП, в Част ІV: Критерии за подбор, буква Г. Ако съответните документи са на разположение в електронен формат, моля, посочете: уеб адрес, орган или служба, издаващи документа, точно позоваване на документа. Обстоятелствата във връзка с поставените изискване се доказват с документите по чл. 64, ал. 1, т. 10 от ЗОП: сертификат БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалентен и сертификат БДС EN 14001:2015 или еквивалентен сертификат. 3. Участникът трябва да разполага с екип за изпълнение на поръчката от минимум 8 /осем/ лица, с необходимата квалификация и специфичен опит, включващ:
Техн. ръководител – 1 (един) брой, който да отговаря на условията по чл. 163а от ЗУТ и да има най-малко 3 (три) участия в екип, свързани с извършване на цялостно ръководство на обект(и), включващ(и) строителни и монтажни работи на сгради или части от тях;
Координатор по безопасни и здравословни условия на труд (КБЗ) - 1 (един) брой, който да е сертифициран специалист (със завършен курс за КБЗ или еквивалент) и да има най-малко 2 (две) участия в екип, свързани с извършване на дейности по безопасност и здраве на труда на обект(и), включващ(и) строителни и монтажни работи на сгради или части от тях;
Лице за контрол върху качеството на изпълнение на строителството за съответствие на влаганите в строежите строителни продукти - 1 (един) брой, който да притежава валиден сертификат за завършен курс за контрол на качеството и да има най-малко 2 (две) участия в екип, свързани с извършване на дейности по контрол на качеството на обект(и), включващ(и) строителни и монтажни работи на сгради или части от тях;
Продължава в раздел VI. 3- допълнителна информация
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Възложителят отстранява от участие в процедурата участник за когото са налице обстоятелствата по чл. 54, ал. 1, т. 1-7 от ЗОП
Възложителят отстранява от участие в процедурата участник, за когото са налице следните обстоятелства, свързани с националните основания за отстраняване:
1. наличие на свързаност по смисъла на § 2, т. 45 от ДР на ЗОП, по чл. 101, ал. 11 от ЗОП, във връзка с чл. 101, ал. 13 от ЗОП и чл. 107, т. 4 от ЗОП ;
2. наличие на обстоятелство по чл. 3, т. 8 от ЗИФОДРЮПДРКЛТДС, освен когато не са налице условията по чл. 4 от същия закон;
3. наличие на обстоятелства по чл. 69 от ЗЗПКОНПИ.
Възложителят отстранява от участие в процедурата участник за когото е налице обстоятелства по чл. 55, ал. 1, т. 1, т. 4 и т. 5 от ЗОП
Гаранцията за изпълнение на договора се представя от участника, определен за изпълнител на обществената поръчка, при подписване на договора за нейното изпълнение, в размер на 5 % (пет на сто) от стойността на договора без ДДС.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

20/03/2020 (дд/мм/гггг)   16:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

18/06/2020 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

23/03/2020 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

гр. София, Г. М. Димитров 52 Б, етаж 1 - приемна

Получените оферти за участие се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или технич упълномощени представители, както и представители на средставата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

продължение от Раздел III. 1.3.
Техническо лице, което да извършва дейностите по монтаж, въвеждане в експлоатация и гаранционна поддръжка на климатичната техника–1 (един) брой, да притежава валиден документ за правоспособност (сертификат), издаден съгласно Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/2067 от Българска браншова камара по машиностроене и Наредба № 1 от 17 февруари 2017 г. за реда и начина за обучение и издаване на документи за правоспособност на лица, извършващи дейности с оборудване, съдържащо флуорсъдържащи парникови газове, както и за документирането и отчитането на емисиите на флуорсъдържащи парникови газове или еквивалент на този сертификат, и да има опит при изпълнението на минимум един монтаж и пускане в експлоатация на климатична техника;
Работници – 4 (четири) броя, които да имат най-малко по 1 (едно) участие в екип, свързано с извършването на строителни и/или монтажни работи на сгради или части от тях на обект, включващ такива дейности.
Забележка: Възложителят не позволява едно и също лице да бъде посочено за повече от една позиция при критериите за подбор.За предложените от участника в процедурата КБЗ, Лице за контрол върху качеството и Лице, което да извършва дейностите по монтаж, въвеждане в експлоатация и гаранционна поддръжка на климатичната техника, участникът следва да посочи в ЕЕДОП вид, № и дата на съответния/ите документ/и, удостоверяващ/и завършено обучение (за чуждестранните участници аналогичен документ, съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени). При подаване на оферта участниците декларират съответствието с минималното изискване, чрез представяне на ЕЕДОП,в Част IV: Критерии за подбор, буква В, както следва: данни за образованието, опит за всяко лице от персонала, който ще изпълнява поръчката, Обстоятелствата във връзка с поставените изискване се доказват с документите по чл. 64, ал. 1, т. 6 от ЗОП, а именно: списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, както и документи, които доказват професионална компетентност на лицата.
На основание чл. 52, ал. 5 от ЗОП Възложителят изисква мостра на гранитогрес плоча, като съответствието на стоката трябва да бъде доказано при искане от страна на Възложителя.
Мострата се поставя в устойчива опаковка (кашон) и с приложен опис, в който се посочва: 1. наименованието на кандидата или участника, включително участниците в обединението, когато е приложимо; 2. номер на офертата, когато мострата се представя заедно с офертата или след като офертата е вече подадена; 3. адрес за кореспонденция, телефон и по възможност - факс и електронен адрес; 4. наименованието на поръчката. В случаите, когато мострите са изпратени преди офертата, в нея се посочва входящият номер при регистрация в деловодството на възложителя, а когато са изпратени чрез пощенска или друга куриерска услуга - номерът на пратката.
При приемане на мострата върху опаковката се отбелязва от служител в деловодството на ПАТЕНТНО ВЕДОМСТВО НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ поредният номер, датата и часа на получаването и посочените данни се записват във входящ регистър, за което на приносителя се издава документ. Възложителят не приема за участие в процедурата и връща незабавно на участниците мостри, които са представени след изтичане на крайния срок за получаване. Тези обстоятелства се отбелязват във входящия регистър.
Възложителят ще използва мострите за тестване и проверка на параметрите на предлагания артикул за съответствие с изискванията на настоящата техническа спецификация, като дебелина, вид, коефициент на триене (хлъзгавост), цвят и др.
Възложителят ще върне всички мостри в срок до 10 дни от сключването на договора или от прекратяването на процедурата. Възложителят ще задържи мострата на участника, с който е сключен договорът за обществена поръчка, до приключване на договора.
При липса или несъответствие на доставените мостри с изискванията на Възложителя, посочени в Техническата спецификация, участникът се отстранява от участие.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Сългасно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП, а именно: Жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 17/02/2020 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва