Деловодна информация
01175
12-00-20 10/02/2020 (дд/мм/гггг)
не
01175-2020-0001 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Българска академия на науките (БАН) 000662018
ул. “15-ти ноември” № 1
София BG411 1040 България
инж. Ивайло Петров - ст. експерт, БАН +359 29795298
i.petrov@cu.bas.bg +359 29817262

Интернет адрес/и

http://www.bas.bg/

http://www.bas.bg/профил-на-купувача/


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.bas.bg/профил-на-купувача/
Горепосоченото/ите място/места за контакт
до следния адрес: (моля, посочете друг адрес)
НЕ  
Българска академия на науките (БАН) 000662018
ул. “15-ти ноември” № 1
София BG411 1040 България
акад. Юлиан Ревалски - Председател на БАН +359 29795298
i.petrov@cu.bas.bg +359 29817262

Интернет адрес/и

http://www.bas.bg/

http://www.bas.bg/профил-на-купувача/

НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Публичноправна организация

I.5) Основна дейност 

Научна дейност.

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Текущ ремонт, консервация и реставрация на фасади и на художествени елементи с подмяна на дограмата и текущ ремонт на покрива на недвижимата културна ценност - Администр. сграда на БАН, гр. София.
45000000      
Строителство

Предметът на поръчката включва 2 (две) обособени позиции, описани в настоящото обявление.
Обособена позиция № 1 включва: Ремонт на част от покрива - 1950 м2; Ремонт, консервация и реставрация на фасадите и на художествени елементи по тях прибл. 3000 кв.м. Изграждане на Външно художествено осветление на фасадите; Подмяна на окабеляване за съществуващо външно видеонаблюдение.
Обособена позиция № 2 предвижда пълна подмяна на автентичната дървена двукатна дограма с нова дървена дограма с трислоен профил и двоен стъклопакет. Новата дървена дограма, която се предвижда да се достави и монтира е прибл. 700 кв.м. Запазва се оригиналното членение и детайл на дограмите, както и арковидната форма на прозорците. Предвижда се подмяната на дограмата да се извърши чрез вграждане на новата дървена дограма в старата каса. На местата, при които ще се демонтират вътрешните крила, се предвижда изработване на декоративна вторична каса за покриване на дефектите.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
2222950      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
да
всички обособени позиции

II.2) Описание 1

„Текущ ремонт, консервация и реставрация на фасади и на художествени елементи и текущ ремонт на покрива на Административната сграда на БАН, гр. София, ул. "15 Ноември" № 1“ 1
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
45261000      
45443000      
45454100      
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

Р България, Административната сграда на Българска академия на науките (БАН), гр. София, ул. „15 ноември“ № 1.

Обособена позиция номер 1 включва: Ремонт на част от покрива - 1950 м2; Ремонт, консервация и реставрация на фасадите и на художествени елементи по тях прибл. 3000 кв.м. Изграждане на Външно художествено осветление на фасадите. Подмяна на окабеляване за съществуващо външно видеонаблюдение, други дейности, описани в Техническата Спецификация.
Критериите по-долу
 
ДА "Организация и начин на изпълнение на дейностите (Т)"    40
Цена
60
II.2.6) Прогнозна стойност
1272700      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
220

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Определената от Възложителя по-горе в т. II.2.6) прогнозна стойност представлява максимална стойност по отношение на офертите на участниците по Обособена позиция № 1 с включени 10% непредвидени разходи.
Посоченият по-горе в т. II.2.7) срок за изпълнение е максимален срок. Участниците могат да предлагат по-кратък срок за изпълнение.
Финансирането на поръчката се осигурява от бюджета на БАН.

II.2) Описание 1

„Подмяна на дограмата на административната сграда на БАН, гр. София, ул. „15 ноември“ № 1“. 2
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
45454100      
45421000      
44221200      
44221100      
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

Р България, Административната сграда на Българска академия на науките (БАН), гр. София, ул. „15 ноември“ № 1.

Обособена позиция № 2 предвижда пълна подмяна на автентичната дървена двукатна дограма с нова дървена дограма с трислоен профил и двоен стъклопакет с нискоемисийно (К) стъкло или еквивалентно стъкло. Новата дървена дограма, която се предвижда да се достави и монтира е прибл. 700 кв.м. Запазва се оригиналното членение и детайл на дограмите, както и арковидната форма на прозорците. Предвижда се подмяната на дограмата да се извърши чрез вграждане на новата дървена дограма в старата каса. Целта на този метод е запазване на автентичното звучене на интериора на помещенията. Изпълнителят следва да вземе точните размери за всеки
прозорец по мярка от място. На местата, при които ще се демонтират вътрешните крила, се предвижда изработване на декоративна вторична каса за покриване на дефектите, включително перваз, показани с детайл, част от документацията. Предвиждат се и реставрационно-консервационни дейности на съществуващите дървени каси на прозорците.
Критериите по-долу
 
ДА Организация и начин на изпълнение на дейностите (Т)    40
Цена
60
II.2.6) Прогнозна стойност
950250      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
180

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Определената от Възложителя по-горе в т. II.2.6) прогнозна стойност представлява максимална стойност по отношение на офертите на участниците по Обособена позиция № 2 с включени 5% непредвидени разходи.
Посоченият по-горе в т. II.2.7) срок за изпълнение е максимален срок. Участниците могат да предлагат по-кратък срок за изпълнение.
Финансирането на поръчката се осигурява от бюджета на БАН.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Изискване само за Обособена позиция № 1: Участникът трябва да притежава към датата, определена като краен срок за получаване на оферти, регистрация в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) при Камарата на строителите в България, която регистрация дава право на участника да изпълнява Строежи по чл. 137, ал. 1, т. 1, буква „м“ от Закона за устройство на територията (ЗУТ) - недвижими културни ценности с категория "световно значение" и "национално значение", както и сгради в границите и охранителните зони на археологическите резервати извън урбанизирани територии, а за чуждестранните участници – регистрация в аналогичен регистър съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени, която регистрация им дава право да изпълняват Строежи, аналогични на Строежите по чл. 137, ал. 1, т. 1, буква „м“ от (ЗУТ). (За повече информация виж https://register.ksb.bg/). Ако участникът е обединение, което не е юридическо лице съответствието с критерия за подбор се доказва от всяко от лицата, включени в него, което ще изпълнява съответната дейност съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в документа/договора за създаване на обединението.
Когато участник, предвижда участие на подизпълнители, съответствието с критерия за подбор се доказва и от тях, съобразно вида и дела от обособената позиция, който ще изпълняват и за тях не трябва да са налице основания за отстраняване от процедурата.
При подаване на оферта, информацията относно изискването се посочва от участника в ЕЕДОП, в съответствие с указанията за попълването му.
Изискването се доказва с представяне на копие от удостоверение за регистрация в ЦПРС на Камарата на строителите в Р България за изпълнение на посочения вид строежи. За чуждестранните лица изискването се доказва с представяне на аналогичен документ, доказващ такава регистрация в аналогичен регистър, съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени.
При сключване на договор за изпълнение на Обособена позиция № 1, избраният за изпълнител представя копие от удостоверение за регистрация в ЦПРС, даваща право на участника за изпълнение на посочения вид строежи - Строежи по чл. 137, ал. 1, т. 1, буква „м“ от ЗУТ. За чуждестранно лице се представя документ, с който следва да се докаже, че има право да изпълнява възлаганата дейност в Република България, включително че е извършил съответната регистрация, съгласно Закона за камарата на строителите, във връзка с чл. 112, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Изискване само за Обособена позиция № 1: Участникът по Обособена позиция № 1 следва да притежава валидна към датата, определена като краен срок за получаване на оферти застраховка „Професионална отговорност“ за строител съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, която застраховка да покрива професионалната отговорност на участника за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията на участника. Застраховката трябва да бъде за минимална застрахователна сума, съгласно посоченото в раздел „Изисквано минимално/ни ниво/а“ от тази точка. Ако участникът е чуждестранно лице, той трябва да има еквивалентна застраховка, издадена съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен, при спазване на разпоредбите на чл. 171а от ЗУТ.

Изискване само за Обособена позиция № 1: Участникът по Обособена позиция № 1 следва да притежава валидна към датата, определена като краен срок за получаване на оферти застраховка „Професионална отговорност“ за строител съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, която застраховка да покрива професионалната отговорност на участника за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията на участника. Застраховката трябва да бъде за минимална застрахователна сума, съгласно чл. 5, ал. 2, т. 1 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството /приета с ПМС № 38 от 24.02.2004 г., обн. ДВ. бр.17 от 2 Март 2004 г./ за строежи първа категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 1 ЗУТ. Ако участникът е чуждестранно лице, той трябва да има еквивалентна застраховка, издадена съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен, при спазване на разпоредбите на чл. 171а от ЗУТ. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за застраховка „Професионална отговорност“ се доказва от всеки участник в обединението, който ще извършва строителни и монтажни работи по обособена позиция № 1, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

За Обособена позиция № 1:
1. Участникът трябва да е изпълнил през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата строителни дейности с предмет и обем, съгласно посоченото в раздел „Изисквано минимално/ни ниво/а“ от тази точка. При подаване на оферта, информацията относно изискването се посочва от участника в ЕЕДОП, а се доказва със списък на строителството, съдържащ изпълнените дейности, посочени в ЕЕДОП, придружен с удостоверения за добро изпълнение.
2. Участникът трябва да разполага с квалифициран персонал - ръководен /инженерно-технически/ състав и изпълнителски състав /работници и специалисти/, с професионална компетентност за изпълнението на обособена позиция № 1 – общо минимум 16 човека, съгласно посоченото в раздел „Изисквано минимално/ни ниво/а“ от тази точка. При подаване на оферта, информацията относно изискването се посочва от участника в ЕЕДОП, а се доказва със списък на лицата, както и с документи, които доказват професионална компетентност на лицата.
3. Участникът трябва да притежава валиден сертификат за управление на качеството по стандарт БДС EN ISO 9001:2015 или EN ISO 9001:2015 или еквивалентен сертификат, издаден от органи, установени в други държави членки с обхват, включващ извършване на строителни работи, или да има внедрени еквивалентни мерки за управление на качеството съгласно чл. 64, ал. 7 от ЗОП. При подаване на оферта, информацията относно изискването се посочва от участника в ЕЕДОП, а се доказва с копие от валиден сертификат или внедрени еквивалентни мерки за управление на качеството.
4. Участникът трябва да притежава валиден сертификат за управление на околната среда по стандарт БДС EN ISO 14001:2015 или EN ISO 14001:2015 или еквивалентен сертификат, издаден от органи, установени в други държави членки с обхват, включващ извършване на строителни работи, или да има внедрени еквивалентни мерки за опазване на околната среда съгласно чл. 64, ал. 7 от ЗОП. При подаване на оферта, информацията относно изискването се посочва от участника в ЕЕДОП, а се доказва с копие от валиден сертификат или внедрени еквивалентни мерки.
За Обособена позиция № 2:
1. Участникът трябва да е изпълнил през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, дейност/и, с предмет и обем, съгласно посоченото в раздел „Изисквано минимално/ни ниво/а“ от тази точка. При подаване на оферта, информацията относно изискването се посочва от участника в ЕЕДОП, а се доказва със списък на строителството/дейностите, съдържащ изпълнените дейности, посочени в ЕЕДОП, придружен с удостоверения за добро изпълнение.
2. Участникът трябва да разполага с квалифициран персонал - ръководен /инженерно-технически/ състав и изпълнителски състав /работници и специалисти/, с професионална компетентност за изпълнението на обособена позиция № 2 – общо минимум 9 човека, съгласно посоченото в раздел „Изисквано минимално/ни ниво/а“ от тази точка. При подаване на оферта, информацията относно изискването се посочва от участника в ЕЕДОП, а се доказва със списък на лицата, както и с документи, които доказват професионална компетентност на лицата.
3. Участникът трябва да притежава валиден сертификат за управление на качеството по стандарт БДС EN ISO 9001:2015 или EN ISO 9001:2015 или еквивалентен сертификат, издаден от органи, установени в други държави членки с обхват, включващ извършване на строителни работи и/или производство на дограма и/или ремонт на дограма и/или доставка и монтаж на дограма, или да има внедрени еквивалентни мерки за управление на качеството съгласно чл. 64, ал. 7 от ЗОП. При подаване на оферта, информацията относно изискването се посочва от участника в ЕЕДОП, а се доказва с копие от валиден сертификат или внедрени еквивалентни мерки за управление на качеството.
За повече подробности виж файл „Указания към участниците, включващи и указания за подготовка на офертата“ от документацията за участие.


За Обособена позиция № 1:
Участникът трябва:
1. Да е изпълнил през последните 5 години от датата на подаване на офертата:
• строителна/и дейност/и свързана/и с консервация и реставрация на сграда недвижима културна ценност с категория „световно значение“ или „национално значение“ или „местно значение“, с размер на реставрираната площ не по-малко от 1500 кв.м. и
• строителна/и дейност/и свързана/и с ремонт на покрив / подмяна на покривно покритие на сграда с размер на ремонтираната / подменена площ не по-малко от 1000 кв.м.
Критерият за подбор може да бъде покрит в рамките на едно или няколко възлагания, или с един или няколко обекта.
2. Да разполага с: Технически ръководител* - 1 бр., отговарящ на чл. 163а, ал. 2 от ЗУТ; Специалист - 1 бр., вписан в публичния регистър по чл.165 от Закона за културното наследство със специалност: Архитектура и/или Консервация и реставрация, а за чуждестранните лица да е вписан в еквивалентен регистър с еквивалентна специалност; Специалист по управление/контрол на качеството* – 1 бр., притежаващ валидно Удостоверение/Сертификат; Координатор ЗБУТ* – 1 бр., притежаващ валиден документ по чл. 5, ал. 2 от Наредба № 2 от 22.03.2004 г.; Ръководител на бригада* 1 бр., с опит в ремонт на покриви; Ръководител на бригада* 1 бр., с опит в ремонт на фасада/и.
За ремонт покрив: 1 бр. работник – изграждане и ремонт покривни покрития; 1 бр. работник – дърводелец, дървени конструкции; 1 бр. работник – тенекеджия.
За ремонт фасада: 1 бр. работник гипсаджия – орнаменти с опит на поне 1 обект недвижима културна ценност;
2 бр. работника зидаро-мазач; 2 бр. работника бояджия сгради; 1 бр. работник каменар, каменна зидария, с опит на поне 1 обект недвижима културна ценност или каменоделец облицовки, с опит на поне 1 обект недвижима културна ценност; 1 бр. електромонтьор електронна апаратура или строителен електротехник.
3. Да притежава валиден сертификат за управление на качеството по стандарт БДС EN ISO 9001:2015 или EN ISO 9001:2015 или еквивалентен с обхват извършване на строителни работи, или да има внедрени еквивалентни мерки.
4. Да притежава валиден сертификат за управление на околната среда по стандарт БДС EN ISO 14001:2015 или EN ISO 14001:2015 или еквивалентен с обхват извършване на строителни работи, или да има внедрени еквивал. мерки.
За Обособена позиция № 2:
Участникът трябва:
1. Да е изпълнил през последните 5 години от датата на подаване на офертата, дейност/и, включващи доставка и монтаж на дървена дограма за обект недвижима културна ценност с категория „световно значение“ или „национално значение“ или „местно значение“. Обемът на доставената и монтирана дървена дограма по изпълнените дейности трябва да е минимум 400 кв.м. Критерият за подбор може да бъде покрит в рамките на едно или няколко възлагания, или с един или няколко обекта.
2. Да разполага с: Технически ръководител* – 1 бр., отговарящ на чл. 163а, ал. 2 от ЗУТ; Специалист – 1 бр., вписан в публичния регистър по чл.165 от Закона за културното наследство със специалност: Архитектура и/или Консервация и реставрация, а за чуждестранните лица да е вписан в еквивалентен регистър с еквивалентна специалност; Специалист по управление/контрол на качеството* – 1 бр., притежаващ валидно Удостоверение/Сертификат; Координатор ЗБУТ* – 1 бр., притежаващ валиден документ по чл. 5, ал. 2 от Наредба № 2 от 22.03.2004 г.; 2 бр. работника - монтаж / ремонт на дограма; 2 бр. работника – дърводелци; 1 бр. работник за довършителни строителни работи – измазване, боядисване.
3. Да притежава валиден сертификат за управление на качеството по стандарт БДС EN ISO 9001:2015 или EN ISO 9001:2015 или еквивалентен с обхват извършване на строителни работи и/или производство на дограма и/или ремонт на дограма и/или доставка и монтаж на дограма, или да има внедрени еквивал. мерки.
* Посочените лица по отношение и на двете обособени позиции трябва да имат професионална компетентност и опит съгласно посоченото в документацията за участие.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


За всяка обособена позиция се сключва отделен договор. Участникът, определен за изпълнител за съответната обособена позиция, представя гаранция за изпълнение на договора в размер на 3% от общата стойност на договора без ДДС, вкл. и непредвидените разходи. За повече подробности виж файл „Указания към участниците, включващи и указания за подготовка на офертата“ от документацията за участие и проекта на договор. Възложителят освобождава гаранцията за изпълнение на Договора поетапно: 80% след приемане на работата на Изпълнителя и останалата част след изтичане на най-дългия гаранционен срок на изпълнените работи, съгласно условията на договора, който срок не може да бъде повече от 10 години.
По договора за всяка обособена позиция се предвижда авансово плащане в размер на 30% от стойността на договора за съответната Обособена позиция с ДДС без непредвид. разходи. Гаранцията за авансовото плащане се представя в сроковете съгласно проекта на договора от документацията за участие.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

16/03/2020 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

31/12/2020 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

17/03/2020 (дд/мм/гггг)   14:30 (чч:мм)

сградата на Българска академия на науките, Р България, гр. София 1040, ул. “15 ноември” № 1, стая 207.

Получените оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. Възложителят отстранява от участие в процедурата участник, за когото са налице обстоятелствата по чл. 54, ал. 1 от ЗОП, чл. 55, ал. 1 от ЗОП и чл. 107 от ЗОП, при спазване на разпоредбите на чл. 57 ЗОП. По отношение на чл. 55, ал. 1, т. 2 от ЗОП участникът не трябва да е лишен от правото да упражнява професия или дейност свързана с извършване на строителни работи съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието.
2. Основанията по чл. 54, ал. 1, т. 1, 2 и 7 от ЗОП се отнасят за лицата, които представляват участника, членовете на управителни и надзорни органи и/или за други лица, съгласно посоченото в чл. 54, ал. 2 и 3 от ЗОП.
3. Възложителят отстранява от процедурата участник, за който са налице някое от посочените по-долу специфични национални основания за отстраняване.
Специфичните национални основания за изключване, които се прилагат за тази поръчка са:
а) осъждане на участника с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 194 – 208, чл. 213а – 217, чл. 219 – 252 и чл. 254а – 255а и чл. 256 – 260 от Българския Наказателен кодекс (чл. 54, ал. 1, т. 1 от ЗОП);
б) установено за участника с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение по чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 228, ал. 3 от Кодекса на труда (чл. 54, ал. 1, т. 6 от ЗОП);
в) установено за участника с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение по чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност (чл. 54, ал. 1, т. 6 от ЗОП);
г) наличие на свързаност по смисъла на пар. 2, т. 45 от Допълнителните разпоредби на ЗОП между участници в една и съща обособена позиция от настоящата поръчка (чл. 107, т. 4 от ЗОП);
д) наличие за участника на обстоятелство по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици (загл. изм. - ДВ, бр. 48 от 2016 г., в сила от 01.07.2016 г.);
е) наличие за участника на обстоятелства по чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.
Основанията по буква „а“ се отнасят за лицата по чл. 54, ал. 2 и 3 от ЗОП и при прилагането на чл. 40 от Правилника за прилагането на ЗОП.
Основанията по буква „е“ и чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество се отнасят за:
• всички лица, които представляват участника съгласно документа му за регистрация;
• всички лица, упълномощени да представляват участника в процедурата пред Възложителя БАН.
• всеки съдружник във фирмата на участника и всяко лице, което притежава дялове или е управител във фирмата на участника.
• всеки член на орган на управление или контрол на участника.
При същите условия основанията по буква „е“ се отнасят и за:
• всеки член на обединението, когато участникът е обединение, което не е юридическо лице;
• всеки подизпълнител и от всяко трето лице, когато участникът е декларирал, че ще използва подизпълнител/и за изпълнението на поръчката и/или ресурсите на трети лица съгласно чл. 65 и чл. 66 от ЗОП.
Участникът декларира липсата или наличието на обстоятелства свързани със Специфичните национални основания за изключване в ЕЕДОП – Част III - Раздел Г, в полето „Прилагат ли се специфичните национални основания за изключване“.
4. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, в офертата трябва да бъде приложено копие на договора (документа) за обединение, от който да е видно правното основание за създаване на обединението, както и допълнителна информация, съгласно посоченото в документацията за участие.
5. Участниците в обществената поръчка могат да се позоват на капацитета на трети лица, независимо от правната връзка между тях, както и да използват подизпълнители при изпълнение на обществената поръчка, съгласно разпоредбите на чл.65 от ЗОП и чл.66 от ЗОП.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. 'Витоша' № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

1. Решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или за допълнителна информация може да се обжалва в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 179 от Закона за обществените поръчки (ЗОП).
2. Ред за подаване на жалби - съгласно Глава двадесет и седма от ЗОП.
3. На обжалване по реда на глава 27 от ЗОП подлежат и действия или бездействия на възложителя, с които се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата. Жалбата по чл. 196, ал. 5 ЗОП се подава в 10-дневен срок от уведомяване за съответното действие, а ако лицето не е уведомено, както и при бездействие – от датата, на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие.
4. Не подлежат на самостоятелно обжалване действията на възложителя по издаване на решенията по т. 1.
5. Жалбата се подава до Комисията за защита на конкуренцията с копие и до възложителя, чието решение, действие или бездействие се обжалва.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2
Комисия за защита на конкуренцията
бул. 'Витоша' № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 10/02/2020 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва