Деловодна информация
00778
15 04/02/2020 (дд/мм/гггг)
не
00778-2020-0001 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Специализирана болница за активно лечение по травматология, ортопедия и спортна медицина-Проф. д-р Димитър Шойлев ЕАД 831142169
ул. Никола Габровски № 1, бл. 2
София BG411 1172 България
Радомира Ковачева +359 888060408
engkovacheva@sporsmed.bg +359 28687443

Интернет адрес/и

http://sportsmed.bg

www.sportsmed.bg/профил-на-купувача/


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
www.sportsmed.bg/профил-на-купувача/
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Публичноправна организация

I.5) Основна дейност 

Здравеопазване

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Инженеринг-проектиране и изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) и упражняване на авторски надзор за
45000000      IA01
Строителство

Предметът на обществената поръчка е : "Инженеринг-проектиране и изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) и упражняване на авторски надзор за "Обновяване и модернизиране на СБАЛТОСМ-ПРОФ. Д-Р ДИМИТЪР ШОЙЛЕВ " гр.София. Строежът е четвърта категория – съгласно чл.8, ал.(2), 3. (изм. - ДВ, бр. 23 от 2011 г., в сила от 23.04.2011 г., доп. - ДВ, бр. 98 от 2012 г., в сила от 11.12.2012 г.) сгради и съоръжения за обществено обслужване с разгъната застроена площ от 1000 до 5000 кв. м включително или с капацитет от 100 до 200 места включително за посетители съгласно номенклатурата по приложение № 2.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
833000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      IA01
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

сграда намираща се в гр. София, район Изгрев, УПИ I, кв. 2, с административен адрес ул. Никола Габровски № 1, район Изгрев, жк Дианабад, гр. София

Обществената поръчка включва:
• изработване на инвестиционен проект във фаза „Технически проект“ с обхват и съдържание съгласно Закон за устройство на територията (ЗУТ) и Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти;
• изпълнение на СМР съгласно надлежно съгласуван и одобрен инвестиционен проект;
• упражняване на авторски надзор по време на строителството;
Изискванията към изпълнението на дейноститев обхвата на поръчката са подробно описани в техническите спецификации.
Стойността, предложена от участника за изпълнение на услугата по изготвяне на инвестиционен проект не може да надвишава 30 000 (тридесет хиляди) лева без ДДС. Стойността, предложена от участника за изпълнение на услугата за упражняване на авторски надзор по време на строителството не може да надвишава 3 000(три хиляди) лева без ДДС. Стойността за изпълнение на строителството, предложена от участника не може да надвишава 800 000(осемстотин хиляди) лева без ДДС. Стойностите (цените) се посочват в български левове, без ДДС. Всички суми следва да бъдат закръглени до втория знак след десетичната запетая. Оферираните стойности (цени) са крайни и не подлежат на промяна.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
833000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
340

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) за изпълнение на строителство, Четвърта категория – съгласно чл.8, ал.(2), 3. (изм. - ДВ, бр. 23 от 2011 г., в сила от 23.04.2011 г., доп. - ДВ, бр. 98 от 2012 г., в сила от 11.12.2012 г.) сгради и съоръжения за обществено обслужване с разгъната застроена площ от 1000 до 5000 кв. м включително или с капацитет от 100 до 200 места включително за посетители съгласно номенклатурата по приложение № 2, а чуждестранните лица – в аналогичен регистър съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени.
Вписването в съответен регистър на държава-членка на Европейския съюз, или на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, има силата на вписване в Централния професионален регистър на строителя за обхвата на дейностите, за които е издадено. На етап подаване на офертата участниците декларират съответствието си с поставения критерий за подбор в ЕЕДОП, част IV „Критерии за подбор“, буква А „Годност“, където посочват данни за притежаваното от тях Удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) за изпълнение на строителство първа категория или аналогичен документ за чуждестранните лица съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени (издател, номер и дата на документа, категория/и строителство, наличие на талон за валидност за 2019 г. и др.). За доказване на съответствие с поставения критерий за подбор участникът представя документи по чл. 60, ал. 1 от ЗОП– доказателства за наличие на Удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) за изпълнение на строителство от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката, освен ако няма електронен достъп до базите данни. При участие на чуждестранни лица, в случаите по чл. 67, ал. 5 ЗОП, за доказване на съответствие с поставения критерий за подбор същите следва да представят валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава-членка на ЕС, или на друга държава – страна по Споразумението за ЕИП, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава.
Забележка: В случай, че определеният изпълнител е чуждестранно лице, по силата на чл. 112, ал. 1, т. 4 от ЗОП следва в срок не по-дълъг от 1 (един) месец, считано от датата на влизане с сила на решението за избор на изпълнител, да се впише в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) за изпълнение на строителство първа категория, даващо му право да извършва строителни дейности от съответния вид на територията на Република България, или да представи удостоверение по чл. 25а от Закона за камарата на строителите.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участникът трябва да притежава валидна застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в проектирането и строителството по чл. 171 от ЗУТ, за дейностите по предмета на поръчката – проектиране и строителство, покриваща минималната застрахователна сума за строеж – четвърта категория, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или съответен валиден аналогичен документ.
Деклариране: На етап подаване на офертата участникът декларира съответствието си с поставения критерий за подбор в ЕЕДОП, част IV „Критерии за подбор“, буква Б „Икономическо и 24 финансово състояние“, където посочва данни за реализирания от него общ и специфичен (от строителство) оборот и за притежаваната от него застраховка „Професионална отговорност“ (издател, вид, номер и дата на документа, професионалната дейност, предмет на застраховката, застрахователна сума и др.).
Доказване: В случаите по чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1, т. 2 ЗОП за доказване на съответствие с поставения критерий за подбор участникът представя документи по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“ и чл. 62, ал. 1, т. 4 от ЗОП, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни.
Забележка: Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.


Участникът трябва да притежава валидна застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в проектирането и строителството по чл. 171 от ЗУТ, за дейностите по предмета на поръчката – проектиране и строителство, покриваща минималната застрахователна сума за строеж – четвърта категория, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или съответен валиден аналогичен документ.
Деклариране: На етап подаване на офертата участникът декларира съответствието си с поставения критерий за подбор в ЕЕДОП, част IV „Критерии за подбор“, буква Б „Икономическо и 24 финансово състояние“, където посочва данни за реализирания от него общ и специфичен (от строителство) оборот и за притежаваната от него застраховка „Професионална отговорност“ (издател, вид, номер и дата на документа, професионалната дейност, предмет на застраховката, застрахователна сума и др.).
Доказване: В случаите по чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1, т. 2 ЗОП за доказване на съответствие с поставения критерий за подбор участникът представя документи по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“ и чл. 62, ал. 1, т. 4 от ЗОП, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни.
Забележка: Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

Участникът, за последните 5 (пет) години считано от датата на подаване на офертата да е изпълнил минимум 1 (една) дейност (строителство) с предмет и обем, идентични или сходни с предмета на поръчката. Под „дейност (строителство) с предмет и обем, идентични или сходни с предмета на поръчката“ следва да се разбира: изпълнени строително-монтажни работи по изграждане и/или основен ремонт и/или реконструкция (рехабилитация) на обществена сграда четвърта категория или по-висока, с РЗП минимум 1000 кв.м.
Забележка 1: Строителството се счита за изпълнено, когато за обекта има съставен и подписан Констативен протокол за установяване годността за приемане на строежа (Акт Обр. 15)/ Протокол за установяване на годността за ползване на строежа (Акт обр. 16), или за обекта е издадено удостоверение за въвеждане в експлоатация/разрешението за ползване.
Забележка 2: Минималните изисквания могат да бъдат доказани с изпълнението на едно или няколко възлагания.
През последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата участникът трябва да е изпълнил услуги с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката, както следва: изготвяне на инвестиционен проект за ново строителство и/или реконструкция/ основен ремонт в сгради за медицинско обслужване, с разгърната застроена площ на сградата минимум 1000 кв. м и упражняване на авторски надзор по време на новото строителство/реконструкцията/основния ремонт;
Забележка 1: Услугите се считат за изпълнени, когато има документ, удостоверяващ приетото изпълнение, издаден от получателя или от компетентен орган, или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информация за изпълнението.
Забележка 2: Минималните изисквания могат да бъдат доказани с изпълнението на едно или няколко възлагания.
3.3. Участникът трябва да разполага с персонал и/или с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнението на поръчката – екипи за проектирането и за изпълнение на СМР.
3.4. Всеки участник трябва да е сертифициран в областта на строителството по следните стандарти: EN ISO 9001:2015 Система за управление на качеството (или еквивалентен) и EN ISO 14001:2015 Стандарт за опазване на околната среда (или еквивалентен)*.


Участникът, за последните 5 (пет) години считано от датата на подаване на офертата да е изпълнил минимум 1 (една) дейност (строителство) с предмет и обем, идентични или сходни с предмета на поръчката.
При подаване на офертата участникът декларира съответствие с поставеното изискване, чрез попълване на Част IV, раздел В от еЕЕДОП като предостави и информация за: стойността; датата, на която е приключило изпълнението (номер и дата на Акт Обр. 15/ Акт обр. 16, или на удостоверение за въвеждане в експлоатация/разрешението за ползване); мястото на изпълнение; вида на изпълнените дейности (ново строителство и/или реконструкция и/или основен ремонт), обема (общата площ) на строителството, обект на строителна интервенция и получател. При условията на чл. 67, ал. 5 от ЗОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата, възложителят може да изиска документи, чрез които се доказва декларираната в ЕЕДОП информация - Списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, изпълнено през последните 5 години, считано от датата на подаване на офертите с приложени към него копия на удостоверения за добро изпълнение на посоченото строителство, които да съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания. Доказване: При условията на чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП, преди сключване на договора, определеният изпълнител представя документите по предходното изречение, ако възложителят не разполага с тях или не може да си ги осигури по реда на чл. 112, ал. 9 от ЗОП.
През последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата участникът трябва да е изпълнил услуги с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката. При подаване на офертата участникът декларира съответствие с поставеното изискване, чрез попълване на Част IV, раздел В, от еЕЕДОП, като предостави и информация за: изпълнените дейности (вида на предоставените услуги; обектите, във връзка с които или по време на изпълнението на които са предоставени услугите); стойностите; датите на документите за предаване и приемане на услугите (издадени от получателите или от компетентни органи); получателите на услугите, идентични или сходни с предмета на поръчката. Доказване: При условията на чл. 67, ал. 5 от ЗОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата, възложителят може да изиска документи, чрез които се доказва декларираната в ЕЕДОП информация - Списък на услугите (проектиране и авторски надзор), които са идентични или сходни с предмета на поръчката, изпълнени през последните 3 години, считано от датата на подаване на офертите с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с документи, които доказват извършените услуги. При условията на чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП, преди сключване на договора, определеният изпълнител представя документите по предходното изречение, ако възложителят не разполага с тях или не може да си ги осигури по реда на чл. 112, ал. 9 от ЗОП.
3.3. Участникът трябва да разполага с персонал и/или с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнението на поръчката – екипи за проектирането и за изпълнение на СМР, в които са включени следните специалисти:
А. Екип за проектирането:А.1).Ръководител на проектантския екип;А.2).Проектант по част „Архитектурна“;А.3).Проектант по част „Конструктивна“;А.4).Проектант по част „ВиК“;А.5).Проектант по част „Електрическа“;А.6).Проектант по част„Отопление, вентилация,климатизация,хладилна техника,топло – и газоснабдяване“;А.7).Проектант по част „Енергийна ефективност“;А.8). Проектант по част„Геодезическа";А.9).Проектант по част„Проект за организация и изпълнение на строителството“;А.10). Проектант по част„Пожарна безопасност“;А.11)Проектант по част"Безопасност и здраве";А.12)Проектант по част"План за управление на строителните отпадъци" Едно лице може да съвместява максимум две длъжности от (Продължава в раздел VI.3)
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


В публичното състезание може да участва участник, който отговаря на на условията на чл.10,ал.1 от ЗОП и на изискванията на възложителя. Възложителят отстранява от участие участник, за когото са налице основанията по чл. 54,ал.1,чл.55,ал.1,т.1 ЗОП, условията по чл.107 от ЗОП,обстоятелствата по чл.69 от ЗПКОНПИ;по чл.3,т.8 от ИФОДРЮПДРКТЛТДС;по чл.13,ал.1 от ЗТМТМ,чл.61,ал.1,чл.62,ал.1 или 3,чл.63,ал.1 или 2 и чл.228,ал.3 от КТ,чл.107,ал.4 ЗОП,чл.254а-255а или чл.256-260,чл.194-208 и 213а-217,чл.219-252 от НК.
Гаранцията за обезпечаване изпълнението на договора е в размер 5 % от стойността на договора. Определ.изпълнител сам избира формата на гаранцията за изпълнение -парична сума, банк. гаранция или застраховка, обезпечаваща изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя. Документът за гаранцията за изпълнение се представя от опр.изпълнител при сключване на договора. Плащането на общата стойност за изпълн.на обществ.поръчкаще се извършва в бълг.левове(Продълж.в раздел VI.3)
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

25/02/2020 (дд/мм/гггг)   13:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

26/02/2020 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

гр. София, ул. Никола Габровси № 1, бл. 2, ет. 5, Заседателна зала

На отварянето на офертите могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Продължение от раздел III.1.3 -... изискуемия експертен екип за проектиране. В тези случаи лицето трябва да покрива изискванията за всяка една от длъжностите, за които е предложено.Участникът трябва да предложи различни лица за всяка една длъжност от Екипа за изпълнение на СМР. Изискванията за всяко лице, включено в екипите за проектиране и изпълнение на СМР, са посочени изчерпателно в раздел II.Б на документацията за участие в процедурата.При подаване на офертата участникът декларира съответствие с поставеното изискване, чрез попълване на Част IV, раздел В от еЕЕДОП и посочва специалистите, които ще изпълняват поръчката, като в зависимост от поставените изисквания към експертите, предостави приложимата информация подробно описана в раздел II на документацията. При условията на чл. 67, ал. 5 от ЗОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата, възложителят може да изиска документи, чрез които се доказва декларираната в ЕЕДОП информация - Списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, и/или на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, както и документи, които доказват професионалната компетентност на лицата. При условията на чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП, преди сключване на договора, определения изпълнител представя документите по предходното изречение, ако възложителят не разполага с тях или не може да си ги осигури по реда на чл. 112, ал. 9 от ЗОП.
Продълж.от раздел.III.2.2. ... по банков път, с/у представена фактура както следва:
а)За изготвяне на технически инвестиционен проект – 50 % аванс от стойността на проектирането в срок до 15 (петнадесет) работни дни след сключване на договора срещу представена 100 % гаранция, обезпечаваща авансово предоставените средства без ДДС, във форма по избор на изпълнителя, съгласно чл. 111, ал. 5 от ЗОП и 50% след одобряване на проекта от компетентните органи. Гаранцията се освобождава след одобряване на проекта от компетентните органи и издаване на Разрешение за строеж.
б)За строително-монтажни работи: Междинни плащания в размер на до 85 % (седемдесет) от общата стойност на строително-монтажните работи - на база месечни актове за завършени, приети без забележки и подлежащи на заплащане СМР в срок до 15 (петнадесет) работни дни след датата на подписването им от страните. Остатъкът от 15 % от окончателната стойност на строително-монтажните работи – в срок до 15 (петнадесет) работни дни от съставяне на заключителен протокол за изпълнение и приети без забележки и подлежащи на заплащане СМР.
в)Плащане на услугата по упражняване на авторски надзор по време на строителството - 80 % от общата стойност за упражняване на авторски надзор, разделена на равни месечни вноски, съобразно срока за изпълнение на строителството, удължен с 30 (тридесет) календарни дни. Плащането се извършва в срок до 15 (петнадесет) работни дни след представяне на месечен отчет за извършената дейност и представяне на фактура от страна на изпълнителя. Плащане на остатъка до 100% от общата стойност за упражняване на авторски надзор– в срок до 15 (петнадесет) работни дни от издаване на Разрешение за ползване от компетентния за това орган.
При плащанията се начислява ДДС, съгласно действащото законодателство.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

10-дневен срок от обстоятелството по чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 04/02/2020 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва