Деловодна информация
00797
93-ОП19-90 18/12/2019 (дд/мм/гггг)
да
да
18/12/2019 (дд/мм/гггг)
00797-2019-0073 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Бургас 000056814
ул.Александровска № 26
Бургас BG341 8000 България
Валерия Димитрова - Даалова +359 56907288
v.daalova@burgas.bg +359 56860912

Интернет адрес/и

https://www.burgas.bg/

https://www.burgas.bg/bg/notice/details/62/40928


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://www.burgas.bg/bg/notice/details/62/40928
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„ПРОЕКТИРАНЕ, СТРОИТЕЛСТВО И АВТОРСКИ НАДЗОР (ИНЖЕНЕРИНГ) НА ОБЕКТ „ФАСАДНА КОНСЕРВАЦИЯ И РЕСТАВРАЦИЯ НА СГРАДАТА НА ХРАМ „Св. Св. КИРИЛ И МЕТОДИЙ” – гр. БУРГАС”
45000000      
Строителство

„ПРОЕКТИРАНЕ, СТРОИТЕЛСТВО И АВТОРСКИ НАДЗОР (ИНЖЕНЕРИНГ) НА ОБЕКТ „ФАСАДНА КОНСЕРВАЦИЯ И РЕСТАВРАЦИЯ НА СГРАДАТА НА ХРАМ „Св. Св. КИРИЛ И МЕТОДИЙ” – гр. БУРГАС”
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
943436      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
71000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG341

гр.Бургас, пл. „Св. Св. Кирил и Методий“

Фасадна реставрация и консервация на храм – паметник, с художествена и архитектурно – строителна недвижима културна ценност от национално значение.В обхвата на обществената поръчка са включени следните дейности: ПРОЕКТИРАНЕ- изготвяне на работен инвестиционен проект съгласно задание за проектиране,СТРОИТЕЛСТВО – изпълнение на предвидените в инвестиционния проект КРР, АВТОРСКИ НАДЗОР – упражняване на авторски надзор по ЗУТ по време на строителството.3.1 Проектиране:
Целта на работния инвестиционен проект е визията на храма, максимално да се доближи до оригиналното обемно – пространствено и художествено въздействие на една от най-значимите в градската територия сгради – архитектурно строителна и художествена недвижима ценност от национално значение.При разработване на проекта да се спазват:Одобреното техническо задание за изготвяне на проект за фасадна реставрация и консервация на сградата на храм „Св. Св. Кирил и Методий” – гр. Бургас;Изисквавията посочени в Становище на Министерство на културата, с което е съгласувано техническо задание за изработване на проект за фасадна реставрация и консервация на сградата на храм „Св. Св. Кирил и Методий” – гр. Бургас;Препоръки от проект за аварийно конструктивно укрепване на храм „Св. Св. Кирил и Методий” – гр. Бургас, част „Фасадна реставрация”.РИП се изготвя при спазване на изискванията на чл. 140 – 142; 147-148 от Наредба №4 от 21 май 2001г. за обхвата и съдържаниято на инвестиционните проекти.За избор на най-икономически изгоден и същевременно най-щадящ вариант за КРР при изпълнение на изискванията за съхранение и реставрация на оригинала да се изготвят два варианта на идейно решение с избор на технология с КСС към тях. РИП да се изготви въз основа на избран от Възложителя вариант.СМР-Изпълнението на консервационно - реставрационните работи се извършва по одобрения РИП, изготвен в рамките на обхвата на обществената поръчка при спазване на действащото законодателство. Изпълнението на СМР се извършва в съответствие с част трета „Строителство” от ЗУТ и започва след издаване на разрешение за строеж от компетентния орган.Изпълнителят ще осъществява авторски надзор съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение.
Критериите по-долу
 
ДА Показател „Срок за проектиране на инвестиционен проект“ (СПИП)    5
Показател „Срок за изпълнение на строителството“ (СИС)    5
Показател „Мерки за осигурявне на нормалното функциониране на сградата при изпълнение на СМР“ (МНФ)    15
Показател „План за изпълнение на дейностите по проектиране и строителство ” (ПИДПС)    20
Цена
55
II.2.6) Прогнозна стойност
943436      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
375

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
„Силата на водата. Подкрепа за повишаване потенциала на Община Бургас като конкурентоспособна туристическа дестинация“

Посоченият срок за изпълнение предмета на обществената поръчка е по предложение на участника в календарни дни и включва:Срок за изготвяне на идейно решение-не по-кратък от 30дни и не по-дълъг от 45дни. Срок за изготвяне на РИП–не по-кратък от 30 дни и не по-дълъг от 90 дни.Срок за изпълнение на строителството–не по-кратък от 100 дни и по-дълъг от 240 календарни дни.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

1. Годност (правоспособност) за упражняване на професионална дейност и доказателства: Участникът трябва да има регистрация в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камара на строителите в България за изпълнение на строежи от категорията строеж, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри, съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, в която попадат обектите, а именно: I-ва група, I-ва категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 1, буква „м” от ЗУТ, чл. 3 от НАРЕДБА № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи и Правилник за реда за вписване и водене на ЦПРС.
Документ, с който се доказва: При подаване на офертата, участникът попълва раздел А „Годност”, Част IV „Критерии за подбор” в Единният европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).
*Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, доказване на обстоятелството, че същият е вписан в ЦПРС към Камара на строителите в България за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката, освен ако няма електронен достъп до базите данни – за повече информация: http://register.ksb.bg. Възложителят ще изиска, в случай, че участникът, определен за изпълнител е чуждестранно лице, същото да представи валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава-членка на ЕС, или на друга държава – страна по Споразумението за ЕИП, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава.При подаване на оферта, участниците попълват само съответния раздел в еЕЕДОП.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1.Участникът трябва да има застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в строителството и проектирането по чл. 171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума за тази категория строеж: Първа група, I-ва категория (строежът е I-ва категория по чл. 137, ал. 1, т. 1, буква „м” от ЗУТ, чл. 3 от НАРЕДБА № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи и чл. 5 ал. 6 т. 1.1.6 от Правилник за реда за вписване и водене на ЦПРС), а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка в която са установени, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или съответен валиден аналогичен документ.

1.Доказване: Документ, с който се доказва: При подаване на оферта участниците попълват раздел Б в Част IV: Критерии за подбор от еЕЕДОП.
*Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи документи по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни. Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
При подаване на оферта участниците, попълват само съответния раздел в ЕЕДОП.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1.Участниците трябва да имат опит в: Проектиране, идентично или сходно с предмета на настоящата обществена поръчка,изпълнено през последните 3г.,считано от датата на подаване на офертата.Когато проектирането,идентично или сходно с предмета на настоящата поръчка, е изпълнено по договор за инженеринг,референтният период за придобиване на опит е 5г.,считано от датата на подаване на офертата.Под„дейности с предмет и обем,идентични или сходни с тези на поръчката“ следва да се разбира: изпълнение на услуги по изработване на ТИП и/или РИП,свързани с реставрация и консервация на сгради недвижима културна ценност.2.Изпълнение на СМР(строителство и/ или проектиране и изпълнение на строеж),идентично или сходно с предмета на настоящата обществена поръчка, изпълнено през последните 5г.,считано от датата на подаване на офертата.Под „дейности с предмет и обем,идентични или сходни с тези на поръчката“ следва да се разбира:изпълнение на реставрационни и консервационни дейности по сгради недвижима културна ценност.Изискванията по т.1 и 2. могат да се докажат от участника и чрез изпълнение на инженеринг (проектиране и строителство) на обект –недвижима културна ценност.3.Участникът трябва да разполага с екип от минимум експерти, които да отговарят за изпълнението на поръчката със следната професионална компетентност:Ръководител екип и проектант по част „Архитектура”-експерт с висше образование в област„Технически науки“и професионално направл.„Архитектура,строителство и геодезия“,проф. квалифик.„архитект”,съгл. ПМС125 от 24.06.2002г.за утвържд. на Класификатор на областите на висше образование и професионалните направления или аналогична специалност,ако образователната степен е придобита в държава,където няма подобни специалности;да притежава валидно удостоверение за ППП по ЗКАИИП;да е вписан в публичния регистър на Министерство на културата/МК/по чл.165отЗКН и Наредба№3/2011г.на МК или еквивалент,съгл. законодателството на държавата,в която е издаден.Специфичен опит:участие като Ръководител или член на екип за проектиране и/или изпълнение на реставрационни и консервационни дейности по сгради недвижима културна ценност.Проектант по част„Технология на КРР”-експерт с висше образование в област „Технически науки“ и професионално направление„Архитектура, строителство и геодезия“,съгл.ПМС125/24.06.2002г.;специалност и/или специализация в областта на консервацията и реставрацията на архитектурно – строителни културни ценности; валидно удостоверение за ППП по ЗКАИИП;да е вписан в публичния регистър на МК по чл.165 от ЗКН и Наредба№3/2011г.на МК или еквивалент,съгл.законодателството на държавата,в която е издаден.Специфичен опит:участие в изготвянето на инвестиционен проект за реставрация и консревация на сгради недвижима културна ценност.Технически ръководител-експерт с професионална квалификация,отговаряща на изискванията на чл. 163а,ал.2 и 4 от ЗУТ или еквивалентна (в случай, че образованието е придобито в друга държава).Специфичен опит: опит като Технически ръководител при изпълнението на дейности по реставрация и консервация на сгради недвижима културна ценност.Освен горепосочените ключови експерти,участниците следва да разполагат с екип от проектанти по следните части:Електрическа;Пожарна безопасност;ПБЗ;ПУСО;ПСД;3.Участниците трябва да прилагат система за управление на качеството, сертифицирана, съгласно стандарт EN ISO9001:2008 или EN ISO 9001:2015 в областта на строителството(или еквивалентен сертификат,издаден от органи,установени в други държави членки)с обхват,аналогичен с обхвата на поръчката.4.Участниците трябва да прилагат система за опазване на околната среда, сертифицирана съгласно стандарт БДС EN ISO 14001:2015 (или еквивалентен сертификат, издаден от органи, установени в други държави членки) с обхват, аналогичен с обхвата на поръчката.

Сертификатите по т.3 и т.4 следва да са издаден/и от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от ИА„Българска служба за акредитация” или от друг национален орган, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация(European Cooperation for Accreditation)за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл.5а,ал.2 от ЗНАООС.Доказване: т.1 -При подаване на офертата,участникът попълва съответното поле от раздел В:Технически и професионални способности в Част IV: „Критерии за подбор“ ЕЕДОП.Преди сключване на договор за обществена поръчка,Възложителят изисква от участника,определен за изпълнител:Списък на услугите,които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка,с посочване на стойностите, датите и получателите,заедно с доказателство за извършената услуга.т.2.При подаване на офертата,участникът попълва съответното поле от раздел В:Технически и професионални способности в Част IV:„Критерии за подбор“ ЕЕДОП.Преди сключване на договор за обществена поръчка,Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител:Списък на строителството,идентично или сходно с предмета на поръчката,придружен с удостоверения за добро изпълнение,които съдържат стойността, датата,на която е приключило изпълнението,мястото,вида и обема,както и дали то е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.Забележка:Строителството се счита за изпълнено,когато за обекта има съставен и подписан Констативен акт обр. 15 или Протокол обр. 16 или друг документ за предаване и приемане на строежа от Възложителя!В Част IV:Критерии за подбор, Раздел В: Технически и професионални способности,поле1 от ЕЕДОП,участникът следва да посочи информация относно № и дата на документа!т.3.При подаване на офертата, участникът попълва съответното поле от раздел В:Технически и професионални способности в Част IV:„Критерии за подбор“ЕЕДОП.Преди сключване на договор за обществена поръчка,Възложителят изисква от участника,определен за изпълнител:Списък на персонала,който ще отговаря за изпълнение на поръчката, както и документи,които доказват професионалната компетентност на лицата.т.4 и т.5.При подаване на офертата, участникът попълва поле раздел Г:Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление в Част IV: Критерии за подбор от еЕЕДОП.Преди сключване на договор за обществена поръчка,Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи копие на валиден сертификат, издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция„Българска служба за акредитация“/ИА“БСА“/ или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгл.чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участникът не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. Участникът, определен за изпълнител, трябва да разполага с валиден сертификат през целия срок на изпълнение на договора, а когато е приложимо да прилага еквивалентните мерки.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


1.За участника не следва да са налице обстоятелствата по чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество,както и чл.54,чл.55,ал.1,т.1,3,4 и 5 от ЗОП и чл.3,т.8 от ЗИФОДРЮПДРСЛТДС,освен ако не са приложими изключенията по чл.4 от същия закон. 2.Гаранцията за изпълнение е в размер 2 % (два процента) от стойността на договора без ДДС, със срок на валидност минимум срока за изпълнение на договора, увеличен с 60 дни. Гаранцията се представя във форма по избор, съгласно чл. 111, ал. 5 от ЗОП. Когато участникът избере да внесе гаранциите като парична сума, тя се внася по сметка: ОБЩИНА БУРГАС,IBAN – BG 89 SOMB 9130 3323 9965 01,BIC – SOMBBGSF в ТБ „Общинска банка“ АД, клон Бургас.Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение, са уредени в проекта на договор, неразделна част от одобрената документация за обществената поръчка.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

03/02/2020 (дд/мм/гггг)   17:15 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

04/02/2020 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

гр. Бургас, сградата на Община Бургас, ул. "Александровска № 26, Заседателна зала.

Получените оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители,както и представители на средствата за масово осведомяване, съгласно чл.54,ал.1 от ППЗОП.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Посочената прогнозна стойност на поръчката е максималният финансов ресурс, с който Възложителят разполага.
Участник, предложил цена за изпълнение, надвишаваща прогнозната стойност на поръчката, ще бъде отстранен от участие в процедурата!Настоящата обществена поръчка се финансира в рамките на проект „Силата на водата. Подкрепа за повишаване потенциала на Община Бургас като конкурентоспособна туристическа дестинация“, чрез безвъзмездна финансова помощ по процедура BG16RFOP001-6.002 „Развитие на туристическите атракции” по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014 – 2020г., финансов инструмент и собствени средства на Община Бургас.Към датата на обявяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка не е осигурено финансиране!Органите, от които участниците могат да получат необходимата информация, свързана с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в страната са НАП, Министерство на околната среда и водите, Агенция по заетостта и Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ (http://nap.bg, http://www3.moew.government.bg, www.mlsp.government.bg, http://www.gli.government.bg, http://www.az.government.bg/).При изпълнение дейностите по обществената поръчка, Изпълнителя следва да спазва всички приложими нормативни документи.При изготвяне на офертата си, участниците попълват приложените към документацията образци!

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

На основание чл.197, ал.1, т. 1 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП- срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 18/12/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва