Деловодна информация
00712
ОП-19-44 05/11/2019 (дд/мм/гггг)
да
да
05/11/2019 (дд/мм/гггг)
00712-2019-0035 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Поморие 000057179
ул. Солна №5
Поморие BG341 8200 България
Мирослав Динолов - Директор Дирекция Обществени поръчки +359 59622004
dop@pomorie.bg +359 59625236

Интернет адрес/и

www.pomorie.bg

https://e-uslugi.pomorie.bg:7443/proc/ZopView.aspx?DosieID=443


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://e-uslugi.pomorie.bg:7443/proc/ZopView.aspx?DosieID=443
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Ремонт, реконструкция на съществуващи брегозащитни съоръжения за защита от абразия на морския бряг в района на морски залив гр. Ахелой – етап I и II“
45000000      
Строителство

Настоящата открита процедура е за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Ремонт, реконструкция на съществуващи брегозащитни съоръжения за защита от абразия на морския бряг в района на морски залив гр. Ахелой – етап I и II“.
Брегоукрепителната бунна система е разположена в югозападната част на залив гр.Ахелой и е част от общата брегоукрепителна система създадена да предотвратява периодични наводнения, причинени от морски щормове между гр. Ахелой и гр. Поморие.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
4929897.10      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
45243000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG341

на територията на община Поморие

Брегоукрепителната бунна система е разположена в югозападната част на залив гр.Ахелой и е част от общата брегоукрепителна система създадена да предотвратява периодични наводнения, причинени от морски щормове между гр. Ахелой и гр. Поморие.
Бунната система се състои в комбинация от каменно-насипни преливаеми съоръжения и брегоукрепителна стоманобетонова подпорна стена. Изградените съоръжения не са в добро техническо състояние и не могат да предпазят високия бряг от вредните щормови вълни.
Проекта на община Поморие предвижда усилване на съществуващите траверси в зоната между „МАРИНА КЕЙП” и „МИДИЯ РЕЗОРТ” и зоната пред къмпинг „Ахелой”. Общият брой на траверсите е девет с различна проектна дължина. Подпорните стени са разделени на четири участъка с различно предназначение и геометрия.
Критериите по-долу
 
ДА Техническо предложение на участника за изпълнение на поръчката    60
Цена
40
II.2.6) Прогнозна стойност
4929897.10      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
24

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участниците да са вписани в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи от четвърта група, първа категория, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени.
В случай, че участникът участва като обединение/консорциум, такава регистрация трябва да има всеки член на обединението/консорциума, който ще извършва строителни дейности.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени ще изпълняват строителство.
При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).
Доказване на посоченото изискване.
Документът, с който се доказва изискването е Удостоверение за вписване в ЦПРС към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обектът на поръчката: строежи от четвърта група, първа категория. В случай, че участникът е чуждестранно лице той може да представи валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава.
Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участникът следва да е реализирал минимален общ оборот, изчислен на база годишните обороти за последните три приключили финансови години (2016, 2017 и 2018 г.) в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, в размер на минимум 9 000 000.00 лева без ДДС.
*“Годишен общ оборот“ е сумата от нетни приходи от продажби.


Участникът следва да е реализирал минимален общ оборот, изчислен на база годишните обороти за последните три приключили финансови години (2016, 2017 и 2018 г.) в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, в размер на минимум 9 000 000.00 лева без ДДС.
*“Годишен общ оборот“ е сумата от нетни приходи от продажби.
За участник – чуждестранно лице оборотът се изчислява по официалния курс на БНБ за съответната валута в лева към датата на подаване на офертата.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването по т. 2.1. се прилага за обединението като цяло.
При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването по т. 2.1. се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени ще изпълняват строителство.
При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).
Доказване на посоченото изискване
Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 62, ал. 1, т. 4 от ЗОП: справка за общия оборот за последните три приключили финансови години (2016, 2017 и 2018 г.), в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1.Участникът следва да е изпълнил за последните пет години,считано от датата на подаване на офертата минимум едно строителство с предмет идентичен или сходен с този на поръчката.
Под строителство „сходно“ с предмета на поръчката се разбира извършени СМР,свързани с изграждане и/или реконструкция и/или основен ремонт на пристанищe и/или брегозащитно съоръжение.
Възложителят не изисква и не се интересува от обема на изпълненото строителство.
За изпълнено строителство се счита такова прието с протокол Обр.15,съгласно Наредба № 3 от 31 юли 2003 г.за съставяне на актове и протоколи по време на строителството.
При участие на обединение,което не е юридическо лице,изискването по т.1.се прилага за обединението като цяло.
При посочване на участие с използване на подизпълнител,изискването по т.1.се отнася и за всеки един от подизпълнителите,съобразно вида и дела от поръчката,който ще изпълняват.
2.Участникът следва да разполага с лица - ръководен състав,които ще отговарят за изпълнението на конкретната обществена поръчка,като минимум както следва:
2.1.Ръководител на обекта;
2.2.Технически ръководител;
2.3.Експерт ЗБУТ и
2.4.Експерт Контрол по качеството
Посочените експерти следва да притежават опит в изпълнението на минимум едно строителство на обект/строеж на същата или еквивалентна позиция,за която са предложени в настоящата поръчка.
Последните двама експерти следва да притежават съответната правоспособност за изпълнение на позицията си или друг еквивалентен документ.
При участие на обединение,което не е юридическо лице,изискването по т.2.се прилага за обединението като цяло.
При посочване на участие с използване на подизпълнител,изискването по т.2.се отнася и за всеки един от подизпълнителите,съобразно вида и дела от поръчката,който ще изпълняват.
3.Участникът следва да притежава сертификация по EN ISO 9001:2015 - система за управление на качеството или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството,с предметен обхват в областта на строителството.
Забележка:
При участие на обединение,което не е юридическо лице съответната информация по т.1 и т.2 се попълва в ЕЕДОП на членовете на обединението,чрез които участникът доказва поставените изисквания и документите се представят от тези членове.Когато участникът предвижда участие на подизпълнители ЕЕДОП и документите се представят и за всеки от посочените подизпълнители.
В случай на участие на обединение,спазването на изискването по т.3 може да бъде осигурено от един или повече от партньорите в обединението,съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите,предвидено в договора за създаване на обединението по отношение на дейностите,свързани със строителството.Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването по т.3 се доказва за тези подизпълнители,които съобразно вида и дела от поръчката,които са им възложени,ще изпълняват дейности,свързани със строителство.


1. Участникът следва да е изпълнил за последните пет години,считано от датата на подаване на офертата минимум едно строителство с предмет идентичен или сходен с този на поръчката.
Под строителство „сходно“ с предмета на поръчката се разбира извършени СМР,свързани с изграждане и/или реконструкция и/или основен ремонт на пристанищe и/или брегозащитно съоръжение.При подаване на офертата Участникът следва да предостави изискуемата информация в ЕЕДОП за строителство с предмет,идентичен или сходен с този на поръчката.Документи за доказване на изискването - съгласно чл.64,ал.1,т.1 от ЗОП: списък на строителството,идентично или сходно с предмета на поръчката,придружен с удостоверения за добро изпълнение,които съдържат стойността,датата,на която е приключило изпълнението,мястото,вида и обема,както и дали то е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
2.Участникът следва да разполага с лица - ръководен състав,които ще отговарят за изпълнението на конкретната обществена поръчка,като минимум както следва:2.1.Ръководител на обекта;2.2.Технически ръководител;2.3.Експерт ЗБУТ и 2.4.Експерт Контрол по качеството.Посочените експерти следва да притежават опит в изпълнението на минимум едно строителство на обект/строеж на същата или еквивалентна позиция,за която са предложени в настоящата поръчка.Последните двама експерти следва да притежават съответната правоспособност за изпълнение на позицията си или друг еквивалентен документ.
При подаване на офертата Участникът следва да предостави изискуемата информация в ЕЕДОП за професионалната компетентност на ръководния състав.Документи за доказване на изискването - съгласно чл.64,ал.1,т.6,предложение второ от ЗОП: списък на членовете на ръководния състав,които ще отговарят за изпълнението на конкретната обществена поръчка,както и документи,които доказват професионалната компетентност на лицата.
3.Сертификатът за система за управление на качеството по стандарт EN ISO 9001:2015 трябва да е валиден и да е издаден от независими лица,които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или от друг национален орган по акредитация,който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация,за съответната област или да отговаря на изискванията за признаване съгласно чл.5а,ал.2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.Възложителят приема еквивалентни сертификати,издадени от органи,установени в други държави членки.Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството,когато участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини.В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже,че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
При подаване на офертата Участникът следва да предостави изискуемата информация в ЕЕДОП.Документи за доказване на изискването: валиден сертификат за система за управление на качеството по стандарт EN ISO 9001:2015 или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството,с предметен обхват в областта на строителството – (заверено копие).
Забележка:
Документите за доказване съответствието с поставените изисквания по точките 1,2 и 3 се представят от участника,определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл.67,ал.5 ЗОП.Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица,ако има такива.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Гаранцията, която да обезпечи изпълнението на договора е в размер на 3 % (три процента) от неговата стойност без ДДС.
Гаранцията, която да обезпечи изпълнението на договора се представя в една от следните форми:
а). депозит на парична сума по сметка на Възложителя;
б). банкова гаранция в полза на Възложителя.
в). застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

10/12/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

07/06/2020 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

11/12/2019 (дд/мм/гггг)   13:30 (чч:мм)

Административната сграда на Община Поморие, находяща се на адрес: гр. Поморие, ул. Солна №5

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване. Не се изисква нотариално заверено пълномощно.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. При откриването на процедурата ЛИПСВА ОСИГУРЕНО ФИНАНСИРАНЕ за дейностите по нея. На основание чл. 114 от ЗОП, Договорът за изпълнение на поръчката влиза в сила след подписването му между страните, като изпълнението на дейностите по него следва да започнат след осигурено финансиране, за което обстоятелство Изпълнителят ще бъде писмено уведомен. В случай, че в срок от 3 (три) месеца от подписването на договора, това условие не бъде изпълнено, всяка от страните ще може да прекрати същия едностранно без предизвестие и без да дължи за това финансови или други компенсации на другата страна.
2. Възложителят отстранява от участие в процедурата участник, за когото е налице някое от изброените основания в чл. 54, ал. 1, т. 1-7 ЗОП и в чл. 55, ал. 1, т. 1-5 ЗОП. Забележка: Възложителят има право да не отстрани от процедурата участник на посоченото в чл. 55, ал. 1, т. 1 ЗОП основание, ако се докаже, че същият не е преустановил дейността си и е в състояние да изпълни поръчката съгласно приложимите национални правила за продължаване на стопанската дейност в държавата, в която е установен.
Възложителят може да не отстрани от процедурата участник, за когото са налице посочените основания ако участникът представи предвидените в чл. 56, ал. 1 ЗОП доказателства за предприети мерки за доказване на надеждност и същите са достатъчни, за да се гарантира неговата надеждност.
Възложителят отстранява от участие в процедурата: 1. участник, който не отговаря на поставените критерии за подбор или не изпълни друго условие, посочено в обявлението за обществена поръчка или в документацията; 2. участник, който е представил оферта, която не отговаря на: а). предварително обявените условия на поръчката; б). правила и изисквания, свързани с опазване на околната среда, социалното и трудовото право, приложими колективни споразумения и/или разпоредби на международното екологично, социално и трудово право, които са изброени в Приложение № 10 към ЗОП; 3. участник, който не е представил в срок обосновката по чл. 72, ал. 1 ЗОП или чиято оферта не е приета съгласно чл. 72, ал. 3-5 ЗОП. 4. участници, които са свързани лица. 5. участник, който попада в обхвата на специфичните национални основания за изключване/отстраняване: осъждания за престъпления по чл. 194 – 208, чл. 213а – 217, чл. 219 – 252 и чл. 254а – 255а и чл. 256 - 260 НК (чл. 54, ал. 1, т. 1 от ЗОП); нарушения по чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 228, ал. 3 от Кодекса на труда (чл. 54, ал. 1, т. 6 от ЗОП); нарушения по чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност в сила от 23.05.2018 г. (чл. 54, ал. 1, т. 6 от ЗОП); наличие на свързаност по смисъла на пар. 2, т. 45 от ДР на ЗОП между кандидати/ участници в конкретна процедура (чл. 107, т. 4 от ЗОП); наличие на обстоятелство по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици; обстоятелства по чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 05/11/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва