Деловодна информация
00497
12-00-151 29/10/2019 (дд/мм/гггг)
не
00497-2019-0004 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Бяла 000530493
пл. Екзарх Йосиф I №1
Бяла BG323 7100 България
Ваня Минкова- Главен юрисконсулт и Денис Братанов- Началник отдел ППОКХД +359 81772020
byala.rs@byala.bg +359 81774634

Интернет адрес/и

http://byala.bg/home/

https://byala-rse.imeon.bg:4443/frmAOP.aspx?hidemenu=y


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://byala-rse.imeon.bg:4443/frmAOP.aspx?FmPCYiznRKI%3d=EyIHhnS%2b5A0%3d
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) на преустройство на сградата на бивша детска градина “Латекс” в многофункционален културен център“
45200000      
Строителство

В обхвата на обществената поръчка е включено проектиране, упражняване на авторски надзор по време на СМР и извършване на строително-монтажни работи във връзка с реализацията на обект„Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) на преустройство на сградата на бивша детска градина “Латекс” в многофункционален културен център“.
Задачите и дейностите по настоящата обществена поръчка са описани подробно в част „Техническа спецификация“ от документацията по настоящата обществена поръчка.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
615000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45200000      
71220000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG323

гр. Бяла, обл. Русе и офисите на Изпълнителя

В обхвата на обществената поръчка е включено проектиране, упражняване на авторски надзор по време на СМР и извършване на строително-монтажни работи във връзка с реализацията на обект „Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) на преустройство на сградата на бивша детска градина “Латекс” в многофункционален културен център“. Задачите и дейностите по настоящата обществена поръчка са описани подробно в част „Техническа спецификация“ от документацията по настоящата обществена поръчка.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
615000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
260

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да бъде вписан в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) за изпълнение на строежи от първа група, четвърта категория и да има издадено удостоверение от Камарата на строителите в Република България или еквивалент, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри, съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени.
Удостоверяване: При подаване на офертата участниците декларират съответствието с това изискване само като попълват съответния раздел в ЕЕДОП /Част IV: Критерии за подбор, раздел А: Годност/.
Доказване: Документите следва да се представят от определения изпълнител преди сключването на договора за обществена поръчка. Доказва се със заверено копие от валидно удостоверение за вписване в ЦПРС към Камарата на строителите за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на обществената поръчка или еквивалент /за чуждестранни лица/.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1) През последните 3 (три) приключили финансови години участникът да е реализирал минимален общ оборот в размер на не по-малко от 1 000 000,00 лв. без ДДС.
Забележка: При участник, който не е развивал дейност последните 3 финансови години, изискванията за размера на оборота следва да са изпълнени за по-кратък срок в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
Удостоверяване: При подаване на офертата участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в ЕЕДОП /Част IV: Критерии за подбор, буква Б: Икономическо и финансово състояние, т. 1а)/.
Доказване: Документите следва да се представят от определения изпълнител преди сключването на договора за обществена поръчка. Доказва се със заверено копие от годишните финансови отчети или техни съставни части за предходните 3 приключили финансови години, когато публикуването им се изисква съгласно законодателството на държавата, вкоято участникът е установен, и справка за общия оборот.
2) Участникът трябва да има валидна застраховка "Професионална отговорност в проектирането" за строежи от IV категория с минимална застрахователна сума съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството.
Забележка: За чуждестранни лица- еквивалентен документ, съобразно законодателството на държавата в която са установени.
Удостоверяване: При подаване на офертата участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в ЕЕДОП /Част IV: Критерии за подбор, раздел, Б. Икономическо и финансово състояние, т. 5)/, като посочват вида на застраховката, номер и дата на издаването й, нейната валидност и застрахователна сума, както и органът/службата, издал/а документа.
Доказване: Документите следва да се представят от определения изпълнител преди сключването на договора за обществена поръчка. Доказва се със заверено копие от валидна застрахователна полица или еквивалентен документ.
3) Участникът трябва да има валидна застраховка "Професионална отговорност в строителството" за строежи от IV категория с минимална застрахователна сума, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството.
Забележка: За чуждестранни лица- еквивалентен документ, съобразно законодателството на държавата в която са установени.
Удостоверяване: При подаване на офертата участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в ЕЕДОП /Част IV: Критерии за подбор, раздел, Б. Икономическо и финансово състояние, т. 5)/, като посочват вида на застраховката, номер и дата на издаването й, нейната валидност и застрахователна сума, както и органът/службата, издал/а документа.
Доказване: Документите следва да се представят от определения изпълнител преди сключването на договора за обществена поръчка. Доказва се със заверено копие от валидна застрахователна полица или еквивалентен документ.


1) През последните 3 (три) приключили финансови години участникът да е реализирал минимален общ оборот в размер на не по-малко от 1 000 000,00 лв. без ДДС.
2) Участникът трябва да има валидна застраховка "Професионална отговорност в проектирането" за строежи от IV категория с минимална застрахователна сума съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството.
3) Участникът трябва да има валидна застраховка "Професионална отговорност в строителството" за строежи от IV категория с минимална застрахователна сума, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1) Участникът за последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, да е изпълнил дейности (строителство) с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката.
Забележка: За "дейност (строителство) с предмет и обем, сходни с тези на поръчката" следва да се разбира: СМР по изграждане и/или основен ремонт и/или реконструкция и/или рехабилитация на сгради и съоръжения за обществено ползване с РЗП минимум 600 кв.м. и минимум четвърта категория. Строителството може да се докаже и при изпълнение на инженеринг.
Удостоверяване: При подаване на офертата участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в ЕЕДОП /Част IV: Критерии за подбор, буква В: Технически и професионални способности, т. 1а)/.
Доказване: Документите следва да се представят от определения изпълнител преди сключването на договора за обществена поръчка. Доказва се със списък на строителството, идентично или сходно с предмета на обществената поръчка, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
2) Участникът трябва да разполага с персонал и/или с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнението на поръчката, отговарящ на поставените от Възложителя изисквания.
Удостоверяване: При подаване на офертата участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в ЕЕДОП /Част IV: Критерии за подбор, буква В: Технически и професионални способности, т. 6)/.
Доказване: Документите следва да се представят от определения изпълнител преди сключването на договора за обществена поръчка. Доказва се със списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, и/или на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, както и документи, които доказват професионалната компетентност на лицата съгласно изискванията на Възложителя.
3) Участникът трябва да има:
• валиден сертификат за внедрена система за управление на качеството по EN ISO 9001:2015 или еквивалентен с обхват „строителство“;
• валиден сертификат за внедрена система за управление на околната среда по EN ISO 14001:2015 или еквивалентен с обхват „строителство“.
Удостоверяване: При подаване на офертата участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в ЕЕДОП /Част IV: Критерии за подбор, буква Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление/.
Доказване: Документите следва да се представят от определения изпълнител преди сключването на договора за обществена поръчка. Доказва се със заверено копие на валиден сертификат, издаден от акредитирано лице, на името на участника за внедрена система за управление на качество ISO 9001:2015 и внедрена система за управление на околната среда ISO 14001:2015 или еквивалентни с изискуемия обхват.
Пълното описание на условията е в документацията за участие.


1) Участникът за последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, да е изпълнил дейности (строителство) с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката.
Забележка: За "дейност (строителство) с предмет и обем, сходни с тези на поръчката" следва да се разбира: СМР по изграждане и/или основен ремонт и/или реконструкция и/или рехабилитация на сгради и съоръжения за обществено ползване с РЗП минимум 600 кв.м. и минимум четвърта категория. Строителството може да се докаже и при изпълнение на инженеринг.
2) Участникът трябва да разполага с персонал и/или с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнението на поръчката, както следва:
2.1. Екип за проектиране и авторски надзор:
1. Проектант по част „Архитектура“, притежаващ валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност или еквивалент;
2. Проектант по част „Конструктивна“, притежаващ валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност или еквивалент;
3. Проектант по част „Електро“, притежаващ валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност или еквивалент;
4. Проектант по част „ОВК“, притежаващ валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност или еквивалент;
5. Проектант по част „ВиК“, притежаващ валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност или еквивалент;
6. Проектант по част „ПУСО“, притежаващ валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност или еквивалент;
7. Проектант по част „Геодезия“, притежаващ валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност или еквивалент;
8. Проектант по част „Пожарна безопасност“, притежаващ валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност или еквивалент;
9. Проектант по част „Енергийна ефективност“, притежаващ валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност или еквивалент.
2.2. Екип за изпълнение на строителство:
1.Технически ръководител: технически правоспособно лице, получило диплома от акредитирано висше училище с квалификация "строителен инженер", "инженер" или "архитект", както и лице със средно образование с четиригодишен курс на обучение и придобита професионална квалификация в областите "Архитектура и строителство" и "Техника" или еквивалент.
2. Координатор по безопасност и здраве: лице, притежаващо удостоверение по чл.5, ал.2 от Наредба № 2 от 2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи или еквивалентен документ за чуждестранни лица.
3. Експерт по контрол по качество: лице, притежаващо удостоверение за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентен документ.
3) Участникът трябва да има:
• валиден сертификат за внедрена система за управление на качеството по EN ISO 9001:2015 или еквивалентен с обхват „строителство“;
•валиден сертификат за внедрена система за управление на околната среда по EN ISO 14001:2015 или еквивалентен с обхват „строителство“.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


1. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 3 % (три процента) от стойността на договора без ДДС. По отношение на гаранцията за изпълнение важат разпоредбите на чл. 111 от ЗОП.
2. За участниците следва да не са налице основанията за отстраняване чл. 54, ал. 1 от ЗОП, чл. 3, т. 8 от ЗИФОДРЮПДРСТЛТДС, чл. 69 от ЗПКОНПИ и чл. 101, ал. 11 от ЗОП. Констатирането на наличие на което и да е от посочените обстоятелства ще доведе до отстраняване на участника с изключения на изрично посочените случаи в ЗОП.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

18/11/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

30/04/2020 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

19/11/2019 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

Заседателна зала в сградата на Общинска администрация- Бяла на адрес: гр. Бяла, обл. Русе, пл. Екзарх Йосиф I №1.

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация могат да присъстват само на публичните заседания на комисията.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. Общата максимална прогнозна стойност на поръчката е в размер на 615 000.00 лв. без включен ДДС, съответно 738 000 лв. с включен ДДС, формирана както следва:
-Изготвяне на технически проект и авторски надзор при изпълнението– 35 000.00 лв. без ДДС, съответно 42000,00 лв. с ДДС;
-Строително- монтажни работи (СМР)– 580 000.00 лв. без ДДС, съответно 696 000.00 лв. с включен ДДС.
Офертите на участниците не трябва да надхвърлят общата прогнозна стойност на настоящата поръчка, както и прогнозните стойности по отделните пера – строителство, авторски надзор и проектиране. Участници, които са предложили по-висока цена от общата прогнозна стойност и/или по отделните пера - изготвяне на проект и авторски надзор и строителство, се отстраняват от участие в процедурата. Определената прогнозна стойност се явява максимална по процедурата, оферти над нея ще бъдат отстранявани.
2. Финансирането на поръчката се осигурява със средства от Републиканския бюджет за 2019 г., 2020 г. и 2021 г., със собствени средства от общинския бюджет за 2019 г., 2020 г. и 2021 г. и др. източници на финансиране.
Към момента на обявяване на обществената поръчка Възложителят разполага с финансови средства от общинския бюджет за 2019 г., които представляват 100 % от прогнозната стойност на поръчката за изготвяне на технически проект.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл.197, ал. 1, т. 4 от ЗОП жалби могат да се подават в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл.179 от ЗОП- срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 29/10/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва