Деловодна информация
00060Община Каварна
РД-22-214-001 22/10/2019 (дд/мм/гггг)
не
00060-2019-0009 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Каварна 000852697
ул. Добротица №26
Каварна BG332 9650 България
инж. Светлана Иванова +359 57081821
obshtina@kavarna.bg +359 57085122

Интернет адрес/и

www.kavarna.bg

http://www.kavarna.bg/profil-na-kupuvacha/obshchestveni-porychki-vyzlagani-chrez-protseduri-po-zop/ps-04-2019-22-10-2019g-izgrazhdane-na-nov-grobishchen-park-gr-kavarna/


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.kavarna.bg/profil-na-kupuvacha/obshchestveni-porychki-vyzlagani-chrez-protseduri-po-zop/ps-04-2019-22-10-2019g-izgrazhdane-na-nov-grobishchen-park-gr-kavarna/
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

"Изграждане на нов гробищен парк гр. Каварна" ( цялото наименование е описано в раздел VI.3 "Допълнителна информация") ПС-04-2019
45000000      
Строителство

Предмет на настоящата поръчка е строителство по инвестиционен технически проект за следните обекти:
-"Изграждане на обслужваща сграда за персонал, ритуална лавка, навес за подавки и обществена тоалетна", представляващ трети етап
- ,,Ритуална зала със ЗП=РЗП=95,70 м?, алейна мрежа с площ 510,50 м? “ представляващ четвърти етап и
- „Православен храм (параклис) със ЗП=РЗП=32,40кв.м., централен портал с колонада -архитрав, пешеходни настилки, път с паркинг“ представляващ пети етап от изграждане на нов гробищен парк в имот с идентификатор 35064.38.16 в гр. Каварна.
Категория на строежа е трета категория - съгласно чл.6, ал. 6 от Наредба 1/2003 г. за номенклатурата на видовете строежи.
Предмета на поръчката включва изграждането на две служебни едноетажни постройки, ритуална зала и част от алейната мрежа в новия гробищен парк, православен храм с централен портал с колонада -архитрав, пешеходни настилки, път с паркинг в имот с идентификатор 35064.38.16 в гр. Каварна.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
542892.01      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45200000      
45210000      
45212000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG332

Мястото за изпълнение на поръчката е поземлен имот с идентификатор 35064.38.16 по кадастралната карта на гр. Каварна, обл. Добрич.

Предмета на поръчката включва изграждането на две служебни едноетажни постройки (обслужваща сграда за персонала, ритуална лавка, навес за подавки и обществена тоалетна), ритуална зала и част от алейната мрежа в новия гробищен парк, православен храм (параклис) със централен портал с колонада -архитрав, пешеходни настилки, път с паркинг в имот с идентификатор 35064.38.16 в гр. Каварна.
Трети етап от обект: "Изграждане на нов гробищен парк гр. Каварна"- „Обслужваща сграда за персонал, ритуална лавка, навес за подавки и обществена тоалетна“ със ЗП=РЗП=99,70 м?.
Предвижда се изграждане на две служебни постройки зад централния портал на гробищния парк от двете страни на главната алея и ритуалната сграда. Сградите са едноетажни с четирискатни начупени покриви.
В едната постройка намираща се в северозападната част на площада се изграждат служебни технически помещения:
-Помещение – стая за гробари- 5,60 кв.м., със санитарен възел, оборудван с душ кабина към него – 2,80 кв. м.;
-Ритуална лавка за извършване на търговия с погребални принадлежности / цветя, венци и др./ - 20,80 кв.м. , склад за ритуална лавка – 4,40 кв.м.;
- Санитарен възел с предверие - 3,20 кв. м.;
- Склад за инвентар – 5,20 кв. м.;
- Коридор – 1,40 кв. м.
Сградата е със застроена площ 53,10 кв.м. Конструкцията е монолитна със скелетно – гредова система. Ограждащи и преградни стени се зидат с керамични тухли. Покривът е четирискатен и се покрива с керамични фалцови керемиди. Дограмата е“ PVC“ – стъклопакет.
Четвърти етап от обект: "Изграждане на нов гробищен парк гр. Каварна"- ,,Ритуална зала със ЗП=РЗП=95,70 м?, алейна мрежа с площ 510,50 м?“.
Разгърнатата застроена площ на ритуалната зала е 95,70 кв.м. Сградата се явява като централно ядро /доминанта/ обединяваща другите обслужващи сгради и архитектурни елементи около себе си, които оформят единния ансамбъл на гробището. Главният вход на ритуалната сграда се намира срещу централния портал на гробищния парк. Другите два входа/изхода се намират срещу напречната главна алея. Сградата в план е многоъгълна – тип ротонда. В центъра на помещението се разполага постамент за ковчег с покойника. Срещу главния вход се намира преградна стена, която отделя залата от стаята на уредника. Върху преградната стена ще има поставка за снимка и данни на покойника, а от лявата страна на преградната стена се намира трибуна.
Конструкцията на сградата е смесена. Монолитна със скелетно-гредова система до кота + 5,10. От кота 4,75м. е метална конструкция на многоъгълен покрив с фонар, състоящ се от стоманени ригели и столици.
Пети етап от обект: "Изграждане на нов гробищен парк гр. Каварна"- „Православен храм (параклис) със ЗП=РЗП=32,40кв.м., централен портал с колонада -архитрав, пешеходни настилки, път с паркинг“.
Етапът включва изграждане на православния храм/ параклис/ е 32,40 кв.м., на централния портал с колонада- архитрав, полагане на настилки от бетонови блокчета върху пешеходни тротоари и площадки / бетонови блокчета – 596 кв.м. и изграждане на път с паркинг / асфалтово покритие – 1336 кв. м. и бордюри 280 л.м./.
Конструкцията е оразмерена за земетръс за IX степен с Кс=0,27. Изчислителните усилия се поемат със стоманобетонови колони/ шайби/.Покривът е пресечена пирамида с наклон 45 гр. Покритието на гредите е декоративно , съобразено с общия вид на комплекса.
Материали за конструкцията: Бетон В20 и В 25 , Армировка от Стомана А I и АIII.
Основни дейности: земни работи, кофражни работи, армировъчни работи, бетонови работи, ВиК работи, зидарски работи, хидроизолации, сухо строителство, бояджийски работи, дограма, ел.инсталации.
За строежа има одобрени инвестиционни проекти във фаза ,,техническа“ и издадено и влязло в сила разрешение за строеж № 105/15.09.2017 г., влязло в сила на 06.10.2017 г.
Обектът на строителство е самостоятелен строеж по смисъла на ЗУТ и § 2, т.51 от Допълнителните разпоредби на ЗОП. Същият се характеризира с икономическа и техническа идентичност.
Критериите по-долу
 
ДА Организация за изпълнение на поръчката    50т.
Цена
50т.
II.2.6) Прогнозна стойност
542892.01      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
180

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Възложителят може да изиска от класираните участници да удължат срока на валидност на офертите си до момента на сключване на писмен договор за обществената поръчка.
Участник, който откаже да удължи срока на валидност на офертата си след отправяне на покана от страна на Възложителя в определения в поканата срок, ще бъде отстранен от участие.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът следва да е регистриран в ЦПРС*за I-ва група, за строежи минимум III-та категория или еквивалент съобразно държавата, в която е установен. Вписването в съответен аналогичен регистър на държава - членка на ЕС, или на друга държава-страна по споразумението за Европейското икономическо пространство има силата на вписване в ЦПРС за обхвата на дейностите, за които е издадено.
* Удостоверение за регистрация в ЦПРС или в аналогичен професионален или търговски регистър на държава - членка на ЕС или на друга държава-страна по споразумението за Европейското икономическо пространство, следва да се представи от всеки участник, член на обединение/консорциум или подизпълнител, в случай, че конкретните лица ще извършват СМР, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите по поръчката, предвидено в договора за създаване на обединение/консорциум или предвижданото участие на подизпълнител.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени, ще изпълняват строителство.
При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в Единен европейски документ за обществени поръчки (еЕЕДОП) - част ІV, раздел А „Годност“ на еЕЕДОП.
При участие на обединение, което не е юридическо лице доказването на поставеното изискване се извършва чрез попълване на съответния раздел в ЕЕДОП, който е представен от тези членове на обединението, които ще изпълняват строителство.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители доказването на годността се извършва чрез попълване на съответния раздел в еЕЕДОП, който е представен от подизпълнителя/ите, които ще изпълняват строителство.
Документът, с който се доказва изискването е Удостоверение за вписване в ЦПРС за I-ва група, за строежи минимум III-та категория за изпълнение на строежи освен ако същият не е достъпен чрез пряк и безплатен достъп в национална база данни.
*Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 или на основание чл.112, ал.1, т.2 от ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите, ако има такива.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участниците следва да притежават валидна към датата на подаване на офертата застраховка по чл. 171 от ЗУТ за „Професионална отговорност” с лимит на отговорността съгласно чл. 5, ал. 2, т. 4 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или еквивалентен документ за чуждестранните лица, съобразно законодателството на държавата в която са установени, с покритие, съответстващо на обекта на поръчката, произтичащо от нормативен акт ( обектът - предмет на поръчката, е I-ва група, за строежи минимум III-та категория).

При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в ЕЕДОП - Част IV: Критерии за подбор, буква Б: Икономическо и финансово състояние, т. 5) от ЕЕДОП.
В случай на участие на обединение, спазването на изискването може да бъде осигурено от един или повече от членовете в обединението, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението по отношение на дейностите, свързани със строителството.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени, ще изпълняват дейности, свързани със строителство.
Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност" с изискуемото покритие – копие от застрахователна полица или еквивалент, в случай че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни. Доказателствата се представят при условията на чл. 67, ал. 5 или чл.112, ал.1, т.2 от ЗОП.
Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

Участникът да е изпълнил дейност/и с предмет, идентичен или сходен с този на поръчката за последните 5 (пет) години от датата на подаване на офертата.
Минимално изискване: Участникът следва да е изпълнил минимум 1 дейност с предмет, идентичeн или сходeн с този на поръчката, за последните 5 години, считано от датата на подаване на офертата.
При подаване на офертата участникът следва да предостави изискуемата информация в Част ІV, Раздел В, от ЕЕДОП.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването се прилага за обединението като цяло.
При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
При участие на обединение, което не е юридическо лице съответната информация се попълва в ЕЕДОП на членовете на обединението, чрез които участникът доказва поставените изисквания и документите се представят от тези членове.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители ЕЕДОП и документите се представят и за всеки от посочените подизпълнители.
Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 64, ал. 1, т. 1 от ЗОП: списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали то е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания. Доказателствата се представят при условията на чл. 67, ал. 5 или чл.112, ал.1, т.2 от ЗОП.
Участникът трябва да прилага системи за управление на качеството и системи или стандарти за опазване на околната среда.
- БДС EN ISO 9001:2015 Система за управление на качеството за дейностите или еквивалент, с обхват в областта на строителството;
- БДС EN ISO 14001:2015 Система за внедрена система за управление на околната среда или еквивалент, с предметен обхват в областта на строителството.
При подаване на офертата Участникът следва да предостави изискуемата информация в Част ІV, Раздел Г от ЕЕДОП.
В случай на участие на обединение, спазването на изискването може да бъде осигурено от един или повече от членовете в обединението, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението по отношение на дейностите, свързани със строителството.
Документи за доказване на изискването – съгласно чл. 64, ал .1 т. 10 от ЗОП валидни сертификати EN ISO 9001:2015 и EN ISO 14001:2015 или еквивалентни или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството и за опазване на околната среда, с обхват в областта на изпълнение на строителство. Доказателствата се представят при условията на чл. 67, ал. 5 или чл.112, ал.1, т.2 от ЗОП.
Участниците трябва да разполагат с персонал за изпълнение на поръчката, както следва:
Технически ръководител – Технически правоспособно лице, получило диплома от акредитирано висше училище с квалификация „строителен инженер“,“инженер“или „архитект“, както и лица със средно образование с четиригодишен курс на обучение и придобита професионална квалификация в областите „Архитектура и строителство“и „Техника“;
Специалист по контрола и качеството – професионална квалификация минимум средно специално образование, притежаващо Удостоверение за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентен документ за чуждестранни лица, с опит не по-малко от 3 години като контрол на качеството;
Специалист безопасност и здраве – професионална квалификация минимум средно специално образование, да притежава валидно удостоверение за Длъжностно лице по безопасност и здраве в строителството, съгласно Наредба №РД-07-2 от 16.12.2009г.


При подаване на офертата участниците декларират изискването - съгласно чл. 64, ал. 1 , т.6 от ЗОП, като представят Списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, и/или членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението на поръчката, в който посочват лицата и тяхната професионална компетентност, който списък се попълва в част IV, раздел ,,В“, от ЕЕДОП.
Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за Изпълнител да представи Списък на лицата от Ръководния инженерно-технически персонал, отговорни за изпълнение на строителството, в който е посочена професионалната компетентност на лицата.
Доказателствата се представят при условията на чл. 67, ал. 5 или чл.112, ал.1, т.2 от ЗОП.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

11/11/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

08/05/2020 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

12/11/2019 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

Община Каварна, град Каварна, административната сграда на Община Каварна, ет.2, Зала №209.

Заседанието по отваряне на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Наименование на обществената поръчка:
"Изграждане на нов гробищен парк гр. Каварна"
Трети етап –„Обслужваща сграда за персонал, ритуална лавка,
навес за подавки и обществена тоалетна“ със ЗП=РЗП=99,70 м?,
Четвърти етап - ,,Ритуална зала със ЗП=РЗП=95,70 м?, алейна мрежа с площ 510,50м?“ и
Пети етап- „Православен храм (параклис) със ЗП=РЗП=32,40кв.м., централен портал с колонада -архитрав, пешеходни настилки, път с паркинг“
Гаранцията за изпълнение:
Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 5 % (пет процента) от стойността на договора без ДДС.
Същата може да се предостави в една от следните форми:
1.Парична сума;
2.Банкова гаранция;
3.Застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
Участникът избира сам формата на гаранцията за изпълнение. В документа следва да се отбележи предмета на поръчката. Когато избраният за изпълнител е обединение, което не е ЮЛ, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата на гаранцията или титуляр на застраховката.
Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка, представя документът за предостоставената гаранция за изпълнение на договора при неговото сключване.
Задържане и освобождаване на гаранцията за изпълнение:
Условията, при които гаранцията за изпълнение се задържа или освобождава се уреждат с договора за възлагане на обществената поръчка между Възложителя и Изпълнителя.
Договорът за възлагане на обществената поръчка не се сключва преди спечелилият участник да представи документ за гаранция за изпълнение, съгласно обявените изисквания.
Възложителят освобождава гаранцията за изпълнение без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.
Когато Изпълнителят е избрал гаранцията за изпълнение да е под формата на банкова гаранция или застраховка, то в нея следва да е посочено, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на Възложителя и че е със срок на валидност минимум 60 (шестдесет) календарни дни, считано от окончателното приемане на изпълнението по договора. Участникът трябва да представи и гаранция за гаранционните срокове предвидени в договора, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.
Настоящата обществена поръчка е без осигурено финансиране и се открива под условие, че Възложителят ще осигури финансиране за изпълнението й, като в посочения смисъл съгласно разпоредбата на чл.114 от ЗОП се предвижда клауза за отложено изпълнение в проекта на договор /”Договора”/. Отложеното изпълнение се състои в:
- липсата на осигурено финансиране за изпълнението на Договора;
- обуславяне на изпълнението на всеки строителен етап, част от строежа, в това число извършване на подписване на Протокол за започване на строителството /Протокол за откриване на строителна площадка и за определяне на строителна линия и ниво съгласно приложения №2 и 2а от Наредба №3 от 31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройство /Обн. ДВ бр.72 от 15.08.2003г./, само след осигуряване получаване на финансиране за изпълнението на етапа, а не единствено на база сключването на договора;
- възможност при липса на финансиране всяка от страните да прекрати Договора без предизвестие след изтичане на тримесечен срок от сключването му, като в този случай страните не си дължат обезщетение за претърпените вреди от прекратяването на договора и неустойки.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

В 10-дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл. 197, ал. 1, т. 1 и ал. 2 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 22/10/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва