Деловодна информация
00081
 
да
да
17/09/2019 (дд/мм/гггг)
00081-2019-0048 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Варна 000093442
бул. Генерал Колев 92, ет.5
Варна BG331 9000 България
Марина Драгова +359 820830
op@varna.bg +359 52820846

Интернет адрес/и

www.varna.bg

http://it.varna.bg:4481/ZopView.aspx?DosieID=915


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://it.varna.bg:4481/ZopView.aspx?DosieID=915
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Премахване на незаконни строежи от четвърта до шеста категория включително, или на части от тях, съгласно чл.225а от Закона за устройство на територията (ЗУТ) на територията на Община Варна“
45110000      
Строителство

При изпълнение на поръчката следва да се извършват следните дейности: Проектиране (при необходимост) и строително-монтажни работи (СМР) за премахването на незаконни строежи при отказ от страна на извършителите и собствениците на строежите да изпълнят предписанията на проверяващите органи, след влизането в сила на административни актове, издадени по реда на чл.225а от ЗУТ.
Предметът на обществената поръчка включва извършване на подготвителни дейности - изготвяне на проекти, планове и становища и съгласуването им с съответните организации; събаряне на сгради ръчно и механизирано, събиране и транспортиране на строителни отпадъци; дейности по възстановяване на терените; ограждане чрез временни или постоянни огради, направа временна организация на движението и други СМР необходими за изпълнението на предмета на поръчката.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
600000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45110000      
45111300      
45000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG331

Изпълнението на договора ще се осъществява на територия на Община Варна.

Приблизителни количества на изпълнени дейности по договори през 2018 г.:
•Премахване на незаконни строежи от четвърта до шеста категория включително, или на части от тях (РЗП)~380 м2
•Изготвяне на инвестиционен проект – част “План за безопасност и здраве” (ПБЗ) – 27 бр.;
•Изготвяне на план за управление на строителните отпадъци - 1 бр.;
•Изготвяне на конструктивно становище – 3 бр.;
•Събаряне с багер монолитни постройки ~ 550.0 м3;
•Събаряне с багер паянтови постройки ~ 70.0 м3;
•Разваляне на съществуваща ограда ~ 66 м;
•Изваждане на прозорци/врати от зид – 11 бр.;
•Разваляне тухлена зидария на вароциментов разтвор ~ 25.0 м3;
•Демонтаж на покривна конструкция, вкл. сваляне на керемиди ~ 7.0 м3;
•Разбиване на стоманобетонова конструкция ~ 138.0 м3;
•Разбиване на стоманобетон в основи ~ 14.0 м3
•Събиране и транспортиране на строителни отпадъци до:
- Регионално депо за неопасни отпадъци с. Въглен ~ 135.0 т;
- Терен за рекултивация ~ 680.0 м3;
? Натоварване, превоз и разтоварване на имущество, оборудване и др., в склад на ОП “Инвестиционна политика” ~ 140 км;
? Демонтаж на електронни съобщителни кабелни мрежи и съоръжения ~ 76 000 м.
ЗАБЕЛЕЖКА: Посочените количества са приблизителни, като имат за цел да послужат на участниците в процедура, единствено като ориентировъчни и по никакъв начин не обвързват Община Варна с възлагането им.
Обхватът, основните параметри и условията, при които ще се изпълняват дейностите, включени в обхвата на обществената поръчка, ще се определят при всяко конкретно възлагане - вътрешен конкурентен избор по реда на чл.82, ал.4 от ЗОП.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
600000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
48

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Срок на рамковото споразумение:4 години,като задълженията по изпълнението му влизат в сила при изтичане на срока или при изчерпване на финанс. ресурс по скл. рамково спораз. с №Д16001537ВН/24.11.2016г.Срокът на всеки конкретен договор скл. въз основа на рамк. спораз. е до 6 мес. На основание на чл.113,ал.3 от ЗОП-Срокът на договорите може да надхвърля крайния срок на спораз. с не повече от 3мес.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

1. Участниците следва да имат регистрация в Централния професионален регистър на строителя съгласно изискванията на ЗКС и ЗУТ, ако участника в процедурата е чуждестранно ФЛ или ЮЛ следва да има регистрация в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
*Мотиви: Това изискване е наложено от вида на работите, които се налага да се извръшват: Предвид това е необходимо потенциалните изпълнители – строители да имат регистрация в КСБ за изпълнение на строежи от съответната категория съгласно Наредба №1 за номенклатурата на видовете строежи.
Забележка
В случай, че участникът участва като обединение/ консорциум, такава регистрация трябва да има всеки член на обединението/консорциума, който ще извършва дейности по събаряне и премахване.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени, ще изпълняват строителство.
Участникът следва да декларира в част ІV., Раздел „А“ Годност от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) това изискване.
В случаите на чл.67, ал.5 от ЗОП се представя: Декларация, че има регистрация в Централния професионален регистър на строителя, съгласно изискванията на ЗКС и ЗУТ или ако участника в процедурата е чуждестранно ФЛ или ЮЛ да има регистрация в професионални или търговски регистри на държавата, в която е установен, или да декларира или удостовери за наличието на такава регистрация от компетентните органи, съгласно националния му закон.
Забележка:
При провеждане на вътрешно конкурентния избор по реда на чл.82,ал.4 от ЗОП, Възложителят може да изисква от участниците, определени за потенциални изпълнители, и други документи необходими за изпълнението на конкретния договор, когато това е предвидено в нормативен акт.
За всеки обект Възложителя ще изисква от потенциалните изпълнители да представят съответната и необходимата за изпълнение регистрация в Централния професионален регистър на строителя, съгласно изискванията на ЗКС и ЗУТ.
Участниците следва да имат предвид, че повечето обекти попадат в обхвата на „Първа група: строежи от високото строителство (жилищно, обществено обслужващо, промишлено), прилежащата му инфраструктура, електронни съобщителни мрежи и съоръжения” - строежи от „Четвърта категория“.
*Чуждестранните лица следва да представят съответното удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя за съответната категория отговаряща на обекта на етап вътрешно конкурентен избор по чл. 82, ал.4 от ЗОП.
2. Участниците, следва да притежават регистрационен документ за изпълнение на дейностите по събиране и транспортиране на отпадъци, издаден съгласно чл. 35, ал. 3 от Закона за управление на отпадъците (ЗУО) по реда на глава пета, раздел II от ЗУО или съответно еквивалентен документ.
Мотиви: За извършване на дейностите по събиране и транспортиране на отпадъци по смисъла на § 1, т. 41 и 43 от допълнителните разпоредби на Закона за управление на отпадъците - ЗУО ( чл. 35, ал. 2, т. 2) се изисква съгласно чл. 35, ал.3 ЗУО, регистрация и издаване на документ по реда на глава пета, раздел II от ЗУО.
Участникът следва да декларира в част ІV., Раздел „А“ Годност от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) това изискване.
В случаите на чл.67, ал.5 от ЗОП се представя: Заверено копие на регистрационен документ за изпълнение на дейностите по събиране и транспортиране на отпадъци, издаден съгласно чл. 35, ал. 3 от Закона за управление на отпадъците (ЗУО) по реда на глава пета, раздел II от ЗУО или съответно еквивалентен документ.
В случай, че участникът участва като обединение/ консорциум, такава регистрация следва да има всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението, което ще извършва дейности по събиране и транспортиране на отпадъци.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участникът следва да има застраховка "Професионална отговорност в строителството".
Участникът следва да декларира в част ІV, раздел Б „Икономическо и финансово състояние“ на ЕЕДОП това изискване.
В случай, че участникът участва като обединение/консорциум, такава застраховка трябва да има всеки член на обединението/консорциума, който ще извършва строителни дейности.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители това изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени, ще изпълняват дейности, свързани със строителство.


В случаите на чл.67, ал.5 и 6 от ЗОП се представя: копие от застрахователна полица "Професионална отговорност в строителството" или еквивалент, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни.
Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителя приеме за подходящ.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участникът следва да докаже, че има опит в изпълнение на минимум едно строителство с предмет и обем идентично или сходно с предмета на обществената поръчка, изпълнено през последните 5 /пет/ години, считано от датата на подаване на офертата.
Участникът следва да декларира в част ІV., буква „В“ от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) тези изисквания.
В случаите на чл.67, ал.5 от ЗОП се представя: списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания;
2. Участникът да разполага с инструменти, съоръжения и техническо оборудване, необходими за изпълнение на поръчката.
Участникът декларира в част ІV. от раздел В: Технически и професионални способности в Част IV: Критерии за подбор от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП.
В случаите на чл.67, ал.5 от ЗОП се представя: списък на техническите средства и съоръжения необходими за изпълнение на поръчката;
3. Участникът следва да разполага с екип, отговарящ за изпълнението на поръчката.
Участникът следва да декларира в част ІV., буква „В“ от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) тези изисквания), в който подробно описва данните за образованието за всяко лице от изискуемия ръководен и изпълнителски персонал, така че да се удостовери съответствие с минимално поставените изисквания за професионална компетентност.
В случаите на чл.67, ал.5 от ЗОП се представя: - Списък на техническите лица, които ще отговарят за изпълнението на поръчката, в който е посочен професионалната компетентност на лицата съобразно минималните изисквания на Възложителя.


1. Участникът следва да докаже, че има опит в изпълнение на минимум едно строителство с предмет и обем идентично или сходно с предмета на обществената поръчка, изпълнено през последните 5 /пет/ години, считано от датата на подаване на офертата.
Забележка: Под „дейности с предмет и обем, идентичен или сходен с тези на обществената поръчка“ следва да се разбира строителство на строежи от пета категория или по-висока и/или премахване на строежи или части от тях от шеста категория или по-висока. Обем на изпълненото строителство на строежи – с общо РЗП не по-малко от 300 кв. м и/или премахване на строежи или части от тях от шеста категория или по-висока - с общо РЗП не по-малко от 500 кв. м.
Мотиви: Поради спецификата на предмета на поръчката, а именно премахване на незаконни строежи от четвърта до шеста категория включително, или на части от тях, съгласно чл.225а от Закона за устройство на територията (ЗУТ), се налага да се търси строител с доказан опит, за да се обезпечи изпълнението на договора при спазване на всички необходими мерки по безопасност и хигиена на труда, опазване на околната среда и предпазване от увреждане на трети лица и имоти.
2. Участникът да разполага със следния минимален брой и вид инструменти, съоръжения и техническо оборудване, необходими за изпълнение на поръчката, както следва:
Механизация:
- автокран – до 10 тона с телескопична стрела – 1 бр.
- автокран – от 10 тона до 20 тона с телескопична стрела - 1 бр.
- автокран – над 20 тона с телескопична стрела – 1 бр.
- колесен челен товарач – 1 бр.
- комбиниран колесен багер с кофа, хидравличен къртач и хидравлична щипка – 1 бр.
- верижен багер с кофа, хидравличен къртач и хидравлична ножица до 30 тона – 1 бр.
- пневматичен къртач – 1 бр.
- булдозер – 1 бр.
- автовишка до 20 м. – 1 бр.
Автотранспорт:
- бордови автомобил с кран до 3 тона – 1 бр.
- бордови автомобил с кран над 3 тона до 8 тона– 1 бр.
- бордови самосвал – 3 бр.
- бордови влекач – 1 бр.
- бордови автомобил с цистерна (водоноска) – 1 бр.
- бордови автомобил лекотоварен – 1 бр.
3. Участникът следва да разполага с екип, отговарящ за изпълнението на поръчката, включващ минимум:
- 1 (един) строителен инженер, специалност „Строителство на сгради и съоръжения“ или еквивалент, образователна степен „Бакалавър“ или еквивалент, с минимум 2 (две) години професионален опит по специалността.
- 1 (един) проектант по част „Конструктивна“, които да притежава валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност по Закона за камарите на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране или еквивалентен документ.
- 1 (един) експерт по безопасност и здраве в строителството, който да притежава удостоверение за „Експерт за безопасност и здраве” съгласно Наредба № РД-07-2 от 16.12.2009 г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд или еквивалентен документ, с минимум 2 (две) години професионален опит като експерт по здравословни и безопасни условия на труд.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


При изготвяне на „Техническото предложение за изпълнение на поръчката”, участниците следва да предложат:
1. Да декларира, че ще изпълнява предмета на обществената поръчка съобразно техническата спецификация.
2. Работна програма за изпълнение на дейностите – Приложение №1
3. Характеристики, свързани с опазване на околната среда по време на изпълнението на предмета на поръчката – Приложение №2.
4. Мерки за намаляване на затрудненията при изпълнение на СМР за участниците в движението, живущите и търговците в близост до строителните обекти – Приложение №3.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

ДА
  
Рамково споразумение с няколко оператора
  3
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

24/10/2019 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 5

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

25/10/2019 (дд/мм/гггг)   14:00 (чч:мм)

в сградата на Общинско предприятие „Инвестиционна политика” – при община Варна, на адрес: гр. Варна, бул.„Ген. Колев” № 92, ет. 5

Могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация.
++Внасянето на комплекта офертни документи се извършва в деловодството на Общинско предприятие „Инвестиционна политика”– при община Варна, на адрес: гр. Варна, бул.„Ген. Колев” №92, ет. 5.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

да


Прогнозният срок за публикуване на следващо обявление е след приключване рамковото споразумение, което се сключва за срок на изпълнение до 4 години, а именно приблизително 09.2023г.

VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1.Възложителят отстранява от процедурата участник,за когото са налице основанията по чл.54,ал.1 и чл.55,ал.1,т.1 от ЗОП, възникнали преди или по време на процедурата, както и в случаите на участник в процедурата, който е обединение и са налице някои от обстоятелствата по чл.54,ал.1 и чл.55,ал.1,т.1 от ЗОП за физически и/или юридически лица-член на обединението.Информацията относно липсата или наличието на основанията за отстраняване се декларират в ЕЕДОП,Част III.
2.Специфични национални основания за изключване, които следва да се декларират в Част III от ЕЕДОП: 1. Участникът следва да декларира липсата или наличието на влязла в сила присъда за престъпление по чл.194-208, чл.213а-217, чл.219-252, чл.254а-255а или чл.256-260 НК. 2. Участникът не следва да е свързано лице с други участници в настоящата процедура, съгласно чл. 101, ал. 11 ЗОП.3. За участникът не следва да e установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 228, ал. 3 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен;4. За участникът не следва да e установено нарушение по чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност.5. За участникът не следва да са налице обстоятелствата по чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.6. Участникът следва да отговоря на изискванията на чл. 3, т. 8 и чл. 4 от ЗИФОДРЮПДРКТЛТДС.В случай, че за участника не се прилагат Специфични национални основания за изключване, е достатъчно да се посочи опция „НЕ“ в Част III, раздел Г от ЕЕДОП.
3. При подписване на рамково споразумение, потенциалните изпълнители не внасят гаранция за изпълнение. Гаранция за изпълнение се представя преди подписването на всеки конкретен договор от изпълнителя, определен за изпълнител по рамковото споразумение ред.На основание чл.111, ал.2 от ЗОП, Възложителят определя гаранция за изпълнение на договора в размер на 5% от стойността на договора, която следва да се внесe от спечелилия участник по сметка на Възложителя или да се представи банкова гаранция или да се представи застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя преди подписването на договора. Внасянето на гаранцията за изпълнение под формата на парична сума се извършва с платежно нареждане по IBAN: BG 63CECB97903324129200 BIC: CECBBGSF на Общинско предприятие „Инвестиционна политика” – Община Варна в „ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА”АД – гр. Варна. Гаранцията за изпълнението на договора се освобождава в едномесечен срок след приключване на договора.
4. Критерий за възлагане на откритата процедура за сключване на рамково споразумение: Икономически най-изгодната оферта се определя въз основа критерия за възлагане – най-ниска цена - 1.Максимални единични цени за подготвителни дейности преди извършване на СМР – 20%;2.Максимални единични цени за видове работи за премахв. на строежи в градска част – 40%;3.Максимални единични цени за видове работи за премахв. на строежи – св. ст. сгради – 20%;4.Максимални единични цени за видове механизация и автотранспорт - 10%;5.Максимални стойности на компоненти на ценообразуването- 10%.
5. Въз основа на потребностите на община Варна и в рамките на определената сума за съответните услуги, предмет на настоящата поръчка през бюджетна година, възложителят или упълномощеното от него лице провежда вътрешно конкурентен избор за сключване договори по обществена поръчка, като прилага условията на рамковото споразумение. Офертите на потенциалните изпълнители ще бъдат оценявани и класирани въз основа на Икономически най-изгодната оферта, който се определя въз основа критерия за възлагане най-ниска цена, съгласно чл.70, ал.2, т.1 от ЗОП: Потенциални изпълнители на обществената поръчка (страни по рамковото споразумение) оферират: Обща цена за изпълнение.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

В 10-дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл.197, ал.1, т.1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 17/09/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва