Деловодна информация
00044АПИ-Областно пътно управление Разград
24-00-128 17/09/2019 (дд/мм/гггг)
да
да
17/09/2019 (дд/мм/гггг)
00044-2019-0100 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

АПИ-Областно пътно управление Разград 000695089
ул. Княз Дондуков №3
Разград BG324 7200 България
Диана Йорданова +359 84661919
opu_razgrad@api.bg +359 84662696

Интернет адрес/и

www.api.government.bg

http://www.api.bg/index.php/bg/obshestveni-porachki/profil-na-kupuvacha-sled-30-dekemvri-2014


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.api.bg/index.php/bg/obshestveni-porachki/profil-na-kupuvacha-sled-30-dekemvri-2014
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

проектиране, ремонт и строителство на пътища и пътни съоръжения

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Избор на изпълнител за извършване на строителство на обект:Основен ремонт на път ІІІ-4904/О.п. Разград-Кубрат/-ж.п.гара Разград-/Разград-Дянково/ от км 0+000 до км 4+607 с дължина 4,607км
45233120      
Строителство

Предметът на поръчката включва: извършване на рехабилитация на описаните в документацията пътни отсечки, реконструкция на участъци с недостатъчна носимоспособност на пътната настилка, почистване на втоците, оттоците и радиетата на малките съоръжения. Подмяна на ограничителната система, полагане на хоризонтална маркировка и попълване на вертикална сигнализация с липсващите пътни знаци.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
2813279.17      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45233120      
II.2.3) Място на изпълнение
BG324

област Разград

Изпълнение на СМР съгласно Инвестиционния проект и Техническото предложение за изпълнение на поръчката, предписанията и заповедите в Заповедната книга, в т.ч. предвидените с Количествено – стойностната сметка СМР.
Изпълнение на действителните количества СМР, необходими за изпълнение на обекта, които са в по-голям размер от количествата, предвидени в проекта и/или не са били включени в проекта.
Доставка и влагане в строителството на необходимите и съответстващи на Техническите спецификации и на Инвестиционния проект строителни продукти.
Производство и/или доставка на строителни детайли/елементи и влагането им в строежа.
Да се изиска от Възложителя в съответствие с разпоредбите на чл. 38 от Закона за пътищата, осигуряване на терени за нуждите на строителството–за временно строителство, за складиране на материали и техника и други нужди във връзка с изпълнение на строителството, установени с изготвения от него план за безопасност и здраве на обекта, само в случаите, когато същите са извън територията, върху която се изгражда строежа.
Осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд по време на строителството.
Изграждане на временни отбивни пътища и/или временна организация на движението, съгласно изискванията на Техническите спецификации и възстановяване на пътищата, използвани по време на строителството.
В случаите, когато е необходимо в допълнение на Инвестиционния проект извършване на проектантски работи във връзка с изграждането на строежа, Изпълнителят ще уведоми Възложителя за възникналата необходимост от допълнително проектиране; извършване на работи по преместване, при изпълнение на строителството, на подземни и надземни мрежи и съоръжения.
Организиране на дейностите по събиране, транспортиране, обезвреждане и оползотворяване на строителните и другите отпадъци, възникнали в резултат на осъществяване на дейностите, в съответствие с изискването на българското законодателство.
Извършване на прецизно геодезическо замерване на теренната основа на строежа.
Извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания.
Съставяне на строителни книжа и изготвяне на екзекутивната документация на строежа.
Участие в процедурата по въвеждане на строежа в експлоатация.
Отстраняване на недостатъците, установени при предаването на строежа и въвеждането му в експлоатация.
Отстраняване на дефекти в гаранционните срокове на строежа.
Всички останали дейности, необходими за изпълнението на предмета на обществената поръчка и гаранционното поддържане на строежа.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
2813279.17      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
10

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Поръчката се възлага въз основа на „икономически най-изгодната оферта“, която се определя въз основа на критерий за възлагане „най-ниска цена“. Изпълнението на обществената поръчка се финансира от държавния бюджет. Към настоящия момент не е осигурено финансиране. Договорът за изпълнение на поръчката влиза в сила след подписването му, при условията на чл.114 ЗОП.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Изисква се участникът да притежава регистрация в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камарата на строителите в Република България, съгласно чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите (ЗКС), за изпълнение на строежи от Втора група, II-ра категория, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени. Съгласно чл.67ал.5 ЗОП изискването се доказва с представяне на копие от документа за регистрация в ЦПРС към Камарата на строителите в Република България.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Изисква се участникът в процедурата да е реализирал минимален общ оборот в размер не по - малък от 5 000 000/пет милиона/лв. без ДДС, изчислен на база годишните обороти на участника, включително минимален оборот в размер на 2 813 000лв. /два милиона осемстотин и тринадесет хиляди/лв. без ДДС в сферата на строителството на пътища-ново строителство и/или реконструкция, и/или рехабилитация, и/или основен ремонт на автомагистрали и/или на пътища от Републиканската пътна мрежа (РПМ), и/или на улици, и/или на пътища от Общинската пътна мрежа (ОПМ), и/или на пътни съоръжения към тях в страната, и/или на пътища, и/или на пътни съоръжения към тях с еквивалентни характеристики извън страната. Изискуемите обороти следва да са реализирани през последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си. Съгласно чл.67ал.5 ЗОП изискването се доказва с представянето на:
- удостоверения от банки или
- годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква съгласно законодателството на държавата в която участникът е установен, както и
- справка в свободен текст за общия оборот и за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката.
Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.


Изисква се участникът в процедурата да е реализирал минимален общ оборот в размер не по - малък от 5 000 000/пет милиона/лв. без ДДС, изчислен на база годишните обороти на участника, включително минимален оборот в размер на 2 813 000лв. /два милиона осемстотин и тринадесет хиляди/лв. без ДДС в сферата на строителството на пътища-ново строителство и/или реконструкция, и/или рехабилитация, и/или основен ремонт на автомагистрали и/или на пътища от Републиканската пътна мрежа (РПМ), и/или на улици, и/или на пътища от Общинската пътна мрежа (ОПМ), и/или на пътни съоръжения към тях в страната, и/или на пътища, и/или на пътни съоръжения към тях с еквивалентни характеристики извън страната. Изискуемите обороти следва да са реализирани през последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си. Съгласно чл.67ал.5 ЗОП изискването се доказва с представянето на:
- удостоверения от банки или
- годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква съгласно законодателството на държавата в която участникът е установен, както и
- справка в свободен текст за общия оборот и за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката.
Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1.Изисква се участникът в процедурата през последните 5 (пет) години от датата на подаване на офертата, да е изпълнил строителство, идентично или сходно с предмета на поръчката.За сходно с предмета се приема ново строителство, реконструкция, рехабилитация, основен ремонт на автомагистрали или на пътища от РПМ или от ОПМ, или на пътни съоръжения към тях в страната или извън нея. При попълване на ЕЕДОП да се има предвид, че: Строителството се счита за изпълнено, когато за обекта има съставен и подписан Констативен акт обр. 15/ Протокол обр. 16 или друг документ за предаване и приемане на строежа от възложителя, за което обстоятелство участникът следва да посочи в ЕЕДОП вид, № и дата на съответния документ. Съгласно чл.67ал.5 ЗОП изискването се доказва с представянето на: Списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания. 2.Изисква се участникът в процедурата да разполага с инструменти, съоръжения и техническо оборудване, необходими за изпълнение на поръчката, но не по-малко от: Пътна фреза с ширина 1000 мм-1 бр.; Автогудронатор-1 бр.; Асфалтополагаща машина-1 бр.; Валяк бандажен вибрационен /двуосен / до 10 т.-2 бр.; Валяк бандажен вибрационен /двуосен / до 2,5 т.- 1 бр.; Пневматичен валяк-1 бр.; Автогрейдер-1 бр.; Челен товарач-2 бр.; Автомобил – поливомияч-1 бр.; Трактор – мотометачка-1 бр.; Колесен багер – мин. 0,5 м3-2 бр.; Автомобил – самосвал-8 бр.; Компресор за сгъстен въздух-1 бр.; Моторна фугорезачка за асф. и бетонови повърхности-1 бр.; Моторна виброплоча-1 бр.; Моторна дърворезачка-2 бр.; Моторна клонокастрачка /храсторез/- 2 бр.; Моторна духалка-1 бр. Изисква се участникът да разполага с акредитирана лаборатория за срока на договора – собствена или чрез договор с трето лице. При условията на чл.67ал.5 ЗОП изискването се доказва с представянето на: Декларация за инструментите, съоръженията и техническото оборудване, които ще бъдат използвани за изпълнение на поръчката. 3. Изисква се участникът в процедурата да прилага система за управление на качеството, сертифицирана съгласно стандарт БДС EN ISO 9001:2015 (или еквивалентен сертификат, издаден от органи, установени в други държави членки) с обхват, включващ строителство на пътища. При попълване на ЕЕДОП да се има предвид разпоредбата на чл. 64, ал. 3, ал. 5, ал. 7 и ал. 8 от ЗОП. При условията на чл.67ал.5 ЗОП изискването се доказва с представянето на: Валидни сертификати, издадени от акредитирани лица, за контрол на качеството, удостоверяващи съответствието със съответния стандарт. Участникът, определен за изпълнител, трябва да има валиден сертификат през целия срок на изпълнение на договора, а когато е приложимо да прилага еквивалентните мерки. 4.Участникът в процедурата да прилага система за опазване на околната среда, сертифицирана съгласно стандарт БДС EN ISO 14001:2015 (или еквивалентен сертификат, издаден от органи установени в други държави членки с обхват, включващ строителство на пътища.При условията на чл.67ал.5 ЗОП изискването се доказва с представянето на: Валидни сертификати, издадени от акредитирани лица за контрол на качеството, удостоверяващи съответствието със съответния стандарт. 5.Изисква се участникът в процедурата да разполага с персонал и/или с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнението на поръчката, включващ най-малко: А) Ръководител на обекта - 1 (един) брой; Б) Инженер по част „Пътна“- 1 (един) брой; В) Инженер по част „Геодезия“- 1 (един) брой; Г) Отговорник по контрол на качеството - 1 (един) брой; Д) Координатор безопасност и здраве (КБЗ) - 1 (един) брой. Минималните изисквания за професионална компетентност към персонала са посочени в документацията на обществената поръчка. При попълване на ЕЕДОП, участникът в процедурата трябва да има предвид, че:

Продължение: 1. Едно физическо лице може да изпълнява повече от една функция на експерт в офертата на един участник.
2. За предложеният от участника в процедурата КБЗ, участникът следва да посочи в ЕЕДОП вид, № и дата на съответния/ите документ/и, удостоверяващи завършен курс за КБЗ в строителството. 3. За изпълнен обект се счита обектът, за който има съставен и подписан Констативен акт обр. 15, Протокол обр. 16 или друг документ за предаване и приемане на строежа от възложителя, за което обстоятелство участникът следва да посочи в ЕЕДОП вид, № и дата на съответния документ.
Горепосочените лица трябва да имат необходимете образование и професионален опит, посочени от възложителя в документацията за обществената поръчка.
При условията на чл.67ал.5 ЗОП изпълнение изискването се доказва с представянето на: Списък на персонала, който ще изпълнява поръчката и/или на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, както и документи които доказват професионалната компетентност на лицата.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Участник може да бъде отстранен от процедурата на основанията, посочени в чл.54, чл.55 и 107 от ЗОП, както и посочените в ЗМИП и ЗПКОНПИ, също и на основанията изрично посочени в документацията за обществената поръчка.
За обезпечаване изпълнението на договора за обществената поръчка, избраният изпълнител предоставя гаранция за изпълнение в размер на 5 % от общата Цена на договора без ДДС. Гаранцията следва да бъде със срок на валидност 65 месеца, считано от датата на издаване на уведомлението за осигурено финансиране и е до 30 календарни дни след издаване на Разрешение за ползване. До 30 дни след издаване на Разрешение за ползване изпълнителят трябва да представи нова гаранция на стойност 50% от първоначалната стойност, със срок до изтичане на гаранционния срок на обекта. Изпълнителят сам избира формата на гаранцията за изпълнение.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

да

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

24/10/2019 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

25/10/2019 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

административна сграда на ОПУ Разград, гр. Разград, ул. Княз Дондуков № 3, ІІ-ри етаж, заседателна зала

На отварянето на офертите могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Възложителят отстранява отучастие в процедурата участникза когото е налице някое от основанията за отстраняване по чл.54ал.1т.1-7 от ЗОП и чл.55ал.1т.3-5 от ЗОП.Информацията относно липсата или наличието на основания за отстраняване се попълва в електронен ЕЕДОП част ІІІ, Раздел Б и раздел В. Отстранява се участник, за който са налице обстоятелствата почл.3т.8 от Закона за икономическите и финансови отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и технитедействителни собственици, освен когато са налице условията по чл.4 от Закона. Участникът деклариратези обстоятелства като попълва ЕЕДОП част ІІІ, Раздел Г. Другите основания за отстраняване на участници от процедурата са изчерпателно посочени в документацията на настоящата поръчка.
Офертата, се представя на български език в запечатана, непрозрачна опаковка от участника, или от упълномощен от него представител - лично или чрез пощенска или друга куриерска услуга с препоръчана пратка с обратна разписка, на адрес: гр. Разград, ул. ”Княз Дондуков” № 3. Опаковката включва документите по чл. 39, ал. 2 и ал. 3, т. 1 от ППЗОП, опис на представените документи, както и отделен запечатан непрозрачен плик с надпис „Предлагани ценови параметри“, който съдържа ценовото предложение по чл. 39, ал. 3, т, 2 от ППЗОП.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

На обжалване подлежи всяко решение на възложителя по процедура за възлагане на обществена поръчка. Сроковете за подаване на жалба по процедурата са съгласно на чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП до Комисия за защита на конкуренцията с копие и до възложителя.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 17/09/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва