Деловодна информация
00183
12-00-382 10/09/2019 (дд/мм/гггг)
да
да
10/09/2019 (дд/мм/гггг)
00183-2019-0017 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Златоград 000614938
ул. Стефан Стамболов №1
Златоград BG424 4980 България
инж. Цветелина Бодурова +359 30712551
ObA-zlatograd@zlatograd.bg +359 30714023

Интернет адрес/и

www.zlatograd.bg

http://www.zlatograd.bg/?pid=2,op5&id_op=188


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.zlatograd.bg/?pid=2,op5&id_op=188
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Реконструкция и рехабилитация на улици. Пълното наименование на предмета на поръчката е посочено в Раздел II.1.4.
45233252      
Строителство

„Изпълнение на СМР на улици „Рила“, „Плиска“, „Виктор Юго“ и „Клокотница“, съоръженията и принадлежностите към тях в гр. Златоград“
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
403567.82      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45233252      
II.2.3) Място на изпълнение
BG424

Улици „Рила“, „Плиска“, „Виктор Юго“ и „Клокотница“, находящи се в град Златоград, община Златоград, област Смолян, Република България

Изпълнение на реконструкция и рехабилитация на улици „Рила“, „Плиска“, „Виктор Юго“ и „Клокотница“, съоръженията и принадлежностите към тях в гр. Златоград.
Пълният обхват на обособената позиция е изчерпателно посочен в техническите спецификации и инвестиционните проекти, представляващи неразделна част от документацията за участие в процедурата.
Критериите по-долу
 
ДА Програма за управление на дейностите - П1    50
Цена
50
II.2.6) Прогнозна стойност
403567.82      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
15

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
ПРСР 2014-2020 г. ДБФП № №21/07/2/0/00466/25.09.2018

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът следва да притежава регистрация в Централния професионален регистър на строителя към Камарата на строителите в Република България, съгласно чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите (ЗКС), за изпълнение на строежи от втора група, четвърта категория строежи, в съответствие с чл. 5, ал. 6 от ПРВВЦПРС (Правилник за реда на вписване и водене на централния професионален регистър на строителя) или регистрация в съответен регистър на държава - членка на Европейския съюз или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, като в този случай участникът представя еквивалентен документ, доказващ регистрация в аналогична професионална организация на държавата, в която е установен и има силата на вписване в Централния професионален регистър на строителя за обхвата на дейностите, за които е издаден.
В случай на участие на обединение, което не е юридическо лице спазването на изискването се доказва от тези членове на обединението, които съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението са ангажирани с изпълнението на строителство.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени ще изпълняват строителство.
Участникът следва да предостави изискуемата информация по т.1 в част IV „Критерии за подбор“, раздел А „Годност“, т.1 от ЕЕДОП, като посочва данни относно вписването на участника в съответния професионален регистър в държавата членка, в която е установен, с точно позоваване на документа, в т.ч. номер, дата и обхват, като се посочва дали съответните документи са на разположение в електронен формат, както и уеб адрес, орган или служба, издаващи документа за регистрация.
Доказване на посочените изисквания
За доказване на посочените изисквания, участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключването на договор за обществена поръчка, съгласно чл. 64 от ЗОП:
Заверено от участника копие на валидно удостоверение за вписване в ЦПРС за изпълнение на строежи от втора група, четвърта категория строежи в съответствие с чл. 5, ал. 6 от ПРВВЦПРС и талон към него или декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи, съгласно съответния национален закон, за участниците – чуждестранни лица, или съответен валиден аналогичен документ.
Възложителят отстранява от участие в поръчката участник, за когото е приложима забраната по чл. 3, т. 8 от ЗИФОДРЮПДРКЛТДС, както и участници, които са свързани лица по § 1, т. 13 от ДР на ЗППЦК, участник, за когото са налице обстоятелствата по чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество, както и участник който е представил оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на поръчката или не е представил в срок обосновка по чл. 72, ал. 1 от ЗОП или чиято оферта не е приета съгласно чл. 72, ал. 3-5 от ЗОП или чието ценово предложение надвишава определената от възложителя прогнозна стойност на поръчката или участник, който след покана от възложителя и в определения в нея срок не е удължил срока на валидност на офертата си, както и участник, който не отговаря на условията, посочени в настоящото обявление и в документацията или не отговаря на правилата и изискванията свързани с опазване на околната среда, социалното и трудово право, приложими колективни споразумения и/или разпоредби на международното екологично, социално и трудово право. Пълно описание на основанията за отстраняване е посочено в документацията за участие.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Възложителят определя следните минимални изисквания за икономическото и финансово състояние на участника:
1. Участниците в обществената поръчка следва да са реализирали минимален общ оборот за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си в размер равен или по-висок от 500 000 лв. (петстотин хиляди лева) без включен ДДС.
При използване на подизпълнител, изискванията за оборот се отнасят и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
Участникът следва да предостави изискуемата информация в Част ІV „Критерии за подбор“, Раздел Б, „Икономическо и финансово състояние“ т. 2 от ЕЕДОП.
2. Участниците в обществената поръчка следва да имат валидна застраховка „Професионална отговорност“ по чл. 171, ал.1 от ЗУТ, при лимит на отговорността, съгласно чл. 5, ал. 1 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството или еквивалентен документ, за чуждестранните лица, съобразно законодателството на държавата в която са установени, с покритие, съответстващо на обема и характера на поръчката, произтичащо от нормативен акт (обектът, предмет на поръчката е втора група, четвърта категория строеж).
При използване на подизпълнител, изискването се отнася и за всеки един от подизпълнителите, който ще изпълнява дейности, свързани със строителство.
Участникът следва да предостави изискуемата информация в Част ІV „Критерии за подбор“, Раздел Б, „Икономическо и финансово състояние“ т. 5 от ЕЕДОП.


1. Участниците в обществената поръчка следва да са реализирали минимален общ оборот за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си в размер равен или по-висок от 500 000 лв. (петстотин хиляди лева) без включен ДДС.
При използване на подизпълнител, изискванията за оборот се отнасят и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
2. Участниците в обществената поръчка следва да имат валидна застраховка „Професионална отговорност“ по чл. 171, ал.1 от ЗУТ, при лимит на отговорността, съгласно чл. 5, ал. 1 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството или еквивалентен документ, за чуждестранните лица, съобразно законодателството на държавата в която са установени, с покритие, съответстващо на обема и характера на поръчката, произтичащо от нормативен акт (обектът, предмет на поръчката е втора група, четвърта категория строеж).
При използване на подизпълнител, изискването се отнася и за всеки един от подизпълнителите, който ще изпълнява дейности, свързани със строителство.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участникът следва да е изпълнил през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, минимум една дейност с предмет, идентичен или сходен с предмета на поръчката.
Под „дейности с предмет, идентичен или сходен с предмета на поръчката“ следва да се разбира: изпълнение на строителство, при които е изпълнявано изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт на пътища и/или улични мрежи и съоръженията към тях. Възложителят не поставя изрично изискване за обем на дейностите.
При използване на подизпълнител, изискването се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
Участникът следва да предостави изискуемата информация в Част ІV „Критерии за подбор“, Раздел В „Технически и професионални способности“, т. 1а) от ЕЕДОП за дейностите с предмет и обем, идентичен или сходен с този на поръчката, с посочване на стойностите, датите и получателите, изпълнени за последните пет години, считано от датата на подаване на офертата.
2. Участникът следва да разполага с екип, както следва:
Ръководител на екипа: висше образование степен „магистър” или екв. в случаите когато е придобита в чужбина. Проф. квалификация „строителен инженер“, специалност „Пътно строителство“. Област на висше образование: „Технически науки”, професионално направление „Архитектура, строителство и геодезия“, съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления, утвърден с Постановление № 125 на Министерския съвет от 24.06.2002 г. за утвърждаване класификатор на областите на висше образование и професионални направления (нар. ПМС № 125/ 24.06.2002 г.) или екв.
Проф. опит – Мин. 5 г. професионален опит по специалността. Участие като ръководител на екип при изпълнение на минимум 2 строит., при които е изпълнявано изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт на пътища и/или улични мрежи и съоръженията към тях.
Инженер геодезист: висше образование степен „магистър” или екв., в случаите когато е придобита в чужбина. Област на висше образование: „Технически науки”, професионално направление „Архитектура, строителство и геодезия“, съгласно ПМС № 125/ 24.06.2002 г., специалност „Геодезия” или екв.
Проф. опит - Участие като инженер геодезист при изпълнение на мин. едно строителство, при които е изпълнявано изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт на пътища и/или улични мрежи и съоръженията към тях.
Технически ръководител: средно образование с четиригодишен курс на обучение или еквивалентна образователна степен, в случаите когато е придобита в чужбина. Професионална квалификация „строителен техник“в областите "Архитектура и строителство" или „Техника“, или екв.
Професионален опит – Мин. 3 г. опит по специалността. Участие като технически ръководител в изпълнение на мин. едно строителство, при които е изпълнявано изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт на пътища и/или улични мрежи и съоръженията към тях.
Продължава в раздел VІ.3 Допълнителна информация.


Възложителят определя следните минимални изисквания, въз основа на които се установява, че участниците разполагат с необходимите ресурси и опит за изпълнение на поръчката при спазване на подходящ стандарт за качество:
1. Участникът следва да е изпълнил през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, минимум една дейност с предмет, идентичен или сходен с предмета на поръчката.
Под „дейности с предмет, идентичен или сходен с предмета на поръчката“ следва да се разбира: изпълнение на строителство, при които е изпълнявано изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт на пътища и/или улични мрежи и съоръженията към тях. Възложителят не поставя изрично изискване за обем на дейностите.
При използване на подизпълнител, изискването се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
2. Участникът следва да разполага с екип, ангажиран с изпълнението на поръчката, в минимален състав, както следва:
Ръководител на екипа
Инженер геодезист
Технически ръководител
Квалифицирано лице по безопасност и здраве
3. Участникът следва да разполага минимум със следното техническо оборудване
Самосвал - 2 бр.
Автобагер - 1 бр.
Фреза - 1 бр.
Автогудронатор - 1 бр.
Асфалтополагач - 1 бр.
Фугорез - 1 бр.
Цистерн/ Водоноска - 1 бр.
Валяк – вибрационен, двубандажен - 1 бр.
Валяк - пневмоколесен - 1 бр.
Машина за запълване на пукнатини с горещо продухване и подгряване на пукнатината - 1 бр.
Компресор за чистене основи при кръпки - 1 бр.
Валяк-ръчен вибрационен/до 2,5 т/ - 1 бр.
Компресор над 6 атм. - 1 бр.
Ръчен къртач за асфалтова настилка - 1 бр.
4. Участникът трябва да притежава сертификати, които удостоверяват съответствието на участника със стандарт за система за управление на качеството:
- EN ISO 9001:2015 и/или еквивалент, включващ в обхвата си изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт на пътища и/или улични мрежи и съоръжения към тях.
EMAS и/или EN ISO 14001: 2015 и/или еквивалент - за управление на околната среда, включващ в обхвата си изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт на пътища и/или улични мрежи и съоръжения към тях.
Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Когато участникът не е имал достъп до такъв сертификат или е нямал възможност да го получи в съответните срокове по независещи от него причини, той може да представи други доказателства за еквивалентни мерки за система за управление на качеството и управление на околната среда. В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Участникът, определен за Изпълнител, при подписване на договора представя гаранция за изпълнение в размер на 3 % от стойността на договора за обществената поръчка. По отношение на нея важат разпоредбите на чл. 111 от ЗОП. Гаранцията се предоставя в една от следните форми: а) парична сума; б) банкова гаранция;в) застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.Условията и сроковете за задържане, респ. освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществената поръчка. При представяне на гаранцията за изпълнение, в платежното нареждане, в банковата гаранция или застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя, изрично се посочва договора, за който се представя гаранцията.
С договора е предвидена и гаранция, която обезпечава целия размер на авансовото плащане под формата на платежно нареждане/банкова гаранция/застраховка.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

10/10/2019 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

07/04/2020 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

11/10/2019 (дд/мм/гггг)   10:30 (чч:мм)

Сградата на ОбА Златоград, находяща се в гр. Златоград, ул. Стефан Стамболов № 1, ет. 2, Заседателна зала

На публичното отваряне на офертите могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
Представителят на участника се допуска след удостоверяване на неговата самоличност и представяне на съответно пълномощно.
Присъстващите вписват имената си и се подписват в изготвен от комисията списък.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Квалифицирано лице по безопасност и здраве
Да притежава валидно удостоверение за квалификация по безопасност и здраве или еквивалентна.
Професионален опит - Участие като координатор по безопасност и здраве при изпълнение на минимум едно строителство, при които е изпълнявано изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт на пътища и/или улични мрежи и съоръженията към тях.
Посочените от участника лица могат да съчетават повече от една позиция в предложения екип за изпълнение на поръчката.
Участникът следва да предостави изискуемата информация в Част ІV „Критерии за подбор“, Раздел В „Технически и професионални способности“, т. 6 от ЕЕДОП.
3. Участникът следва да разполага минимум със следното техническо оборудване
Самосвал - 2 бр.
Автобагер - 1 бр.
Фреза - 1 бр.
Автогудронатор - 1 бр.
Асфалтополагач - 1 бр.
Фугорез - 1 бр.
Цистерн/ Водоноска - 1 бр.
Валяк – вибрационен, двубандажен - 1 бр.
Валяк - пневмоколесен - 1 бр.
Машина за запълване на пукнатини с горещо продухване и подгряване на пукнатината - 1 бр.
Компресор за чистене основи при кръпки - 1 бр.
Валяк-ръчен вибрационен/до 2,5 т/ - 1 бр.
Компресор над 6 атм. - 1 бр.
Ръчен къртач за асфалтова настилка - 1 бр.
4. Участникът трябва да притежава сертификати, които удостоверяват съответствието на участника със стандарт за система за управление на качеството:
- EN ISO 9001:2015 и/или еквивалент, включващ в обхвата си изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт на пътища и/или улични мрежи и съоръжения към тях.
- EMAS и/или EN ISO 14001: 2015 и/или еквивалент - за управление на околната среда, включващ в обхвата си изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт на пътища и/или улични мрежи и съоръжения към тях.
Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Когато участникът не е имал достъп до такъв сертификат или е нямал възможност да го получи в съответните срокове по независещи от него причини, той може да представи други доказателства за еквивалентни мерки за система за управление на качеството и управление на околната среда. В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
Участникът следва да предостави информация за сертификатите в част IV „Критерии за подбор“, Раздел Г „Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление“ от ЕЕДОП.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискванията се доказват за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени ще изпълняват дейности, свързани с ремонт на улична мрежа.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Жалби могатд да се подават съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП - в 10-дневен срок след изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 10/09/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва