Деловодна информация
00969
ОП-06-309(1) 28/08/2019 (дд/мм/гггг)
не
00969-2019-0018 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Каолиново 000931881
Община Каолиново, пл. „Украйна“ № 4
Каолиново BG333 9960 България
Ивайло Иванов - главен юрисконсулт +359 053612210
kaolinovo@abv.bg +359 053612111

Интернет адрес/и

www.kaolinovo.bg.

http://kaolinovo.bg/bg/economic_develobment/porychki


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://pk.lakorda.com/pp.php?pagetype=user&profile=kaolinovo&pp=168
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Рехабилитация на водопроводи в населени места на територията на община Каолиново, по 5 (пет) обособени позиции“
45332200      
Строителство

Предмет на настоящата обществена поръчка е рехабилитация на водопроводи, вкл. възстановяване на уличната настилка в 5 (пет) населени места на територията на Община Каолиново, обособени в 5 (пет) обособени позиции, както следва:
Обособена позиция (ОП) №1: „Рехабилитация на част от вътрешна водопроводна мрежа в гр. Каолиново, чрез подмяна на водопровода по ул. „Миньор““;
ОП №2: „Рехабилитация на част от вътрешна водопроводна мрежа в с. Долина, чрез подмяна на водопровод по ул. „Васил Коларов““;
ОП №3: „Рехабилитация на част от вътрешна водопроводна мрежа в с. Наум, чрез подмяна на водопровода по ул. „Иван Вазов““;
ОП №4: „Рехабилитация на част от вътрешна водопроводна мрежа в с. Сини вир, чрез подмяна на водопроводи по ул. „Ивайло“, ул. „Пирин“ и ул. „Батак““;
ОП №5: „Рехабилитация на част от вътрешна водопроводна мрежа в с. Климент, чрез подмяна на водопровод по ул. „Мир“, ул. „Свобода”, ул. „В. Левски”, ул. „Херсон”, ул. „Хаджи Димитър” и ул. „Орхидея““.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
2149986.61      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
да
всички обособени позиции

II.2) Описание 1

Обособена позиция №1: „Рехабилитация на част от вътрешна водопроводна мрежа в гр. Каолиново, чрез подмяна на водопровода по ул. „Миньор““ 1
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45332200      
45233252      
II.2.3) Място на изпълнение
BG333

Предметът на обособенaта позиция касае изпълнение на дейности, на територията на гр. Каолиново, община Каолиново, област Шумен.

Предмет на настоящата обособена позиция е рехабилитация на част от вътрешна водопроводна мрежа в гр. Каолиново, чрез подмяна на водопровода по ул. „Миньор“ в т.ч.: Предвижда да се подмени водопроводът по улица „Миньор“. Подмяната ще започне от кръстовището на ул. „Д.Благоев“ и ул. „Миньор“ (ОК 21), където ще се осъществи връзка със съществуващ водопровод 080 азбестоциментова тръба. Проектното решение предвижда поставяне на спирателен кран при осъществяване на всяка връзка между ново и старо трасе. Трасето на Клон 1 завършва с осъществяване на връзка със съществуващ водопровод 080 азбестоциментова тръба зад сградат на Общинска администрация. По трасето на водопроводният клон ще бъдат извършени още две връзки със съществуващи клонове за свързване на реконструираният участък към съществуващата мрежа. По трасето на реконструирания участък ще се изградят 3 пожарни хидранта 70/80 . Общата дължина на трасето е 265,00 м от тръби PEHD DN90 PN10. Новият водопровод ще се изпълни от страната на съществуващия водопровод, като се полага с минимално покритие над тръбата от 1,5m до кота терен. Предвидено е връзките със съществуващите водопроводи да се изнесат извън кръстовищата с цел ненарушаването им при бъдеща подмяна. Всички необходими фасонни части са дадени в монтажния план.
Предвижда се възстановяване на уличната настилка. Проектът предвижда дейности по рехабилитация на улична настилка.
Пълният обхват и изчерпателното изброяване на дейностите, дължими от Изпълнителя, са посочени в техническата спецификация и одобрените количествени сметки, приложени към документацията за участие. Количествени сметки са съпътствани от технически проекти, които дават ясна представа за предвидените строително-монтажни работи. За обекта има издадено разрешение за строеж на главния архитект на Община Каолиново.
Критериите по-долу
 
ДА Показател: П1 - Наличието на умения, усвоени в процеса на упражняване на определена длъжност или позиция    100
Подпоказател П1.1 - Наличието на професионален опит в години, на предложените от участника ключови експерти    40
Подпоказател П1.2 - Участие на предложените от участника ключови експерти в брой обекти/строежи/проекти със сходен или идентичен предмет, като изпълняващи длъжността, за която са предложени    60
Цена
100
II.2.6) Прогнозна стойност
79740.19      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
60

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Проект „Рехабилитация на водопроводи в населени места на територията на Община Каолиново”, осъщ. по ПРСР 2014-2020“, по Подмярка 7.2., съгласно ДБФП № 27/07/2/0/00399 между Община Каолиново и ДФЗ.

В прогнозната стойност са включени непредвидени разходи, свързани с прякото изпълнение на СМР: по подмяна на водопровода по ул. „Миньор“- 1 962,01 лв.без ДДС; по възстановяване на улична настилка по ул. „Миньор“- 1 835,14 лв. без ДДС;
Последните ще бъдат направени само при доказана необходимост и след направено изменение на сключения дог. за общ. поръчка при условията и по реда на чл.116 от ЗОП.

II.2) Описание 1

Обособена позиция №2: „Рехабилитация на част от вътрешна водопроводна мрежа в с. Долина, чрез подмяна на водопровод по ул. „Васил Коларов““ 2
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45332200      
45233252      
II.2.3) Място на изпълнение
BG333

Предметът на обособената позиция касае изпълнение на дейности, на територията на с. Долина, община Каолиново, област Шумен.

Предмет на настоящата обособена позиция е рехабилитация на част от вътрешна водопроводна мрежа в с. Долина, чрез подмяна на водопровод по ул. „Васил Коларов“ в т.ч.: Предвижда да се подмени водопроводът по улица „Васил Коларов“. Клон 1 – подмяна на съществуващ водопровод ще започне от кръстовището №33, където ще се осъществи връзка със съществуващ СК 80 водопровод. Трасето на водопровода ще премине под дере в кожух от стоманена тръба ф 200. За преминаването под дерето е приложен детайл №10. Трасето на Клон 1 завършва при осовото кръстовище № 57, където ще има връзка със съществуващи водопроводи Ф80 етернит. По трасето на реконструирания участък се предвиждат 4 пожарни хидранти 70/80. Общата дължина на трасето е 570,00м. от тръби PEHD DN90 PN10. Проектното решение предвижда поставяне на спирателен кран при осъществяване на връзките между новото и старото трасе. Новите водопроводи ще се изпълнят от страната на съществуващия водопровод, като се полага с минимално покритие над тръбата от 1,70 м. Предвидено е връзките със съществуващите водопроводи да се изнесат извън кръстовищата с цел ненарушаването им при бъдеща подмяна. Всички необходими фасонни части са дадени в монтажния план. Предвижда се възстановяване на уличната настилка. Проектът предвижда дейности по рехабилитация на улична настилка.
Пълният обхват и изчерпателното изброяване на дейностите, дължими от Изпълнителя, са посочени в техническата спецификация и одобрените количествени сметки, приложени към документацията за участие. Количествени сметки са съпътствани от технически проекти, които дават ясна представа за предвидените строително-монтажни работи. За обекта има издадено разрешение за строеж на главния архитект на Община Каолиново.
Критериите по-долу
 
ДА Показател П1 - Наличието на умения, усвоени в процеса на упражняване на определена длъжност или позиция    100
Подпоказател П1.1 - Наличието на професионален опит в години, на предложените от участника ключови експерти    40
Подпоказател П1.2 - Участие на предложените от участника ключови експерти в брой обекти/строежи/проекти със сходен или идентичен предмет, като изпълняващи длъжността, за която са предложени    60
Цена
100
II.2.6) Прогнозна стойност
262889.45      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
120

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Проект „Рехабилитация на водопроводи в населени места на територията на Община Каолиново”, осъщ. по ПРСР 2014-2020“, по Подмярка 7.2., съгласно ДБФП № 27/07/2/0/00399 между Община Каолиново и ДФЗ.

В прогнозната стойност са включ. непредвидени разходи, свързани с прякото изпълнение на СМР: по подмяна на водопровода по ул.„В.Коларов“-4 849,41 лв. без ДДС; по възстановяване на улична настилка по ул.„В.Коларов“-7 669,14 лв. без ДДС. Последните ще бъдат направени само при доказана необходимост и след направено изменение на сключения дог. за общ. поръчка при условията и по реда на чл.116 от ЗОП.

II.2) Описание 1

Обособена позиция №3: „Рехабилитация на част от вътрешна водопроводна мрежа в с. Наум, чрез подмяна на водопровода по ул. „Иван Вазов““ 3
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45332200      
45233252      
II.2.3) Място на изпълнение
BG333

Предметът на обособената позиция касае изпълнение на дейности, на територията на с. Наум, община Каолиново, област Шумен.

Предмет на настоящата обособена позиция е рехабилитация на част от вътрешна водопроводна мрежа в с. Наум, чрез подмяна на водопровода по ул. „Иван Вазов“ в т.ч.:Предвижда да се подмени водопроводът по улица „Иван Вазов“. Подмяната ще започне от кръстовище, където се осъществява връзка със съществуващ водопровод Ф80 азбестоциментова тръба. Проектното решение предвижда поставяне на спирателен кран при осъществяване на всяка връзка между новото и старото трасе. Трасето на Клон 1 завършва при кръстовище, където се ще се осъществи връзка със съществуващ водопровод Ф60 азбестоциментова тръба. По трасето на водопроводния клон ще бъдат извършени още три връзки в кръстовища за осъществяване на връзка със съществуващата мрежа. По трасето на реконструирания участък ще се изградят 2 пожарни хидранти 70/80. Общата дължина на трасето е 255,03 м. от тръби PEHD DN90 PN10. Новият водопровод ще се изпълни от страната на съществуващия водопровод, като се полага с минимално покритие над тръбата от 1,50 м. Предвидено е връзките със съществуващите водопроводи да се изнесат извън кръстовищата с цел ненарушаването им при бъдеща подмяна. Всички необходими фасонни части са дадени в монтажния план. Предвижда се възстановяване на уличната настилка. Проектът предвижда ремонтни дейности и дейности по рехабилитация на улична настилка.
Пълният обхват и изчерпателното изброяване на дейностите, дължими от Изпълнителя, са посочени в техническата спецификация и одобрените количествени сметки, приложени към документацията за участие. Количествени сметки са съпътствани от технически проекти, които дават ясна представа за предвидените строително-монтажни работи. За обекта има издадено разрешение за строеж на главния архитект на Община Каолиново.
Критериите по-долу
 
ДА Показател П1 - Наличието на умения, усвоени в процеса на упражняване на определена длъжност или позиция    100
Подпоказател П1.1 - Наличието на професионален опит в години, на предложените от участника ключови експерти    40
Подпоказател П1.2 - Участие на предложените от участника ключови експерти в брой обекти/строежи/проекти със сходен или идентичен предмет, като изпълняващи длъжността, за която са предложени    60
Цена
100
II.2.6) Прогнозна стойност
99390.90      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
60

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Проект „Рехабилитация на водопроводи в населени места на територията на Община Каолиново”, осъщ. по ПРСР 2014-2020“, по Подмярка 7.2., съгласно ДБФП № 27/07/2/0/00399 между Община Каолиново и ДФЗ.

В прогнозната стойност са включ. непредвидени разходи, свързани с прякото изпълнение на СМР: по подмяна на водопровода по ул. „Ив.Вазов“-1 797,90 лв. без ДДС; по възстановяване на улична настилка по ул.„Ив.Вазов“-2 935,00 лв. без ДДС. Последните ще бъдат направени само при доказана необходимост и след направено изменение на сключения дог. за общ. поръчка при условията и по реда на чл. 116 от ЗОП.

II.2) Описание 1

Обособена позиция №4: „Рехабилитация на част от вътрешна водопроводна мрежа в с. Сини вир, чрез подмяна на водопроводи по ул. „Ивайло“, ул. „Пирин“ и ул. „Батак““ 4
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45332200      
45233252      
II.2.3) Място на изпълнение
BG333

Предметът на обособената позиция касае изпълнение на дейности, на територията на с. Сини вир, общ. Каолиново, обл. Шумен.

Предмет на настоящата обособена позиция е рехабилитация на част от вътрешна водопроводна мрежа в с. Сини вир, чрез подмяна на водопроводи по ул. „Ивайло“, ул. „Пирин“ и ул. „Батак“ в т.ч.:
Предвижда да се подмени водопроводът по улици:
-Ул. „Батак“ - Клон 1 - Подмяната ще започне от осовото кръстовище № 97, където ще се осъществи връзка със съществуващ водопровод Ф125 азбестоциментова тръба. В кръстовището е разположена съществуваща шахта, в която се осъществява връзка между главните разпределителни клонове за селото. Проектното решение предвижда поставяне на спирателен кран при осъществяване на връзката между новото и старото трасе. Трасето на Клон 1 завършва при осово кръстовище № 9. По трасето на реконструирания участък ще се ще се изградят 2 пожарни хидранти 70/80. Общата дължина на трасето е 130,00 м. от тръби PEHD DN90 PN10.
-Ул. „Ивайло“ - Клон 2 - Подмяната ще започне от осовото кръстовище № 54, където ще се осъществи връзка с един от главните съществуващи водопроводни клонове - Ф125 азбестоциментова тръба в съществуваща шахта. От тази точка началото си ще започне и Клон 3. Проектното решение предвижда поставяне на спирателен кран при осъществяване на връзките между новото и старото трасе, които са три на брой – при ОК64 и ОК 43 и в началото на клона в съществуващата шахта. Трасето на Клон 2 започва от центъра на село Сини вир и ще осигури захранването с питейна вода на прилежащите по трасето му имоти, както и на северно разположения кв. Омарчево. За отчитане на водните количества, използвани в кв. Омарчево, проектното решение предвижда изграждане на водомерна шахта (ОК 37), за която са приложени детайли № 9 и 10. По трасето между с.Сини вир и кв. Омарчево, Клон 2 ще премине под водоскоци с неголяма дълбочина, което ще позволи безпрепятствено преминаването на водопровода под тяхното дъно. Трасето на Клон 2завършва при сово кръстовище № 43 кв. Омарчево. По трасето на реконструирания участък ще се изградят 10 пожарни хидранти 70/80 и 3 автоматични въздушника DN80. Общата дължина на трасето е 1 940,00 м., от които 784,03 м/. с тръби PEHD DN110 PN10 и 1 155,97 с тръби PEHD DN90 PN10.
-Ул. „Пирин“ - Клон 3 - Подмяната ще започне от осовото кръстовище № 54, където ще се осъществи връзка с един от главните съществуващи водопроводни клонове - Ф125 азбестоциментова тръба в съществуваща шахта. От тази точка началото си ще започне и Клон 2. Проектното решение предвижда поставяне на спирателен кран при осъществяване на връзките между новото и старото трасе, които са две на брой – при ОК31 и в началото на клона в съществуващата шахта. По трасето на Клон 3 ще се осъществи преминаване под дере между В19 и В20, за което е приложен детайл № 8. Кота дъно дере е по-ниско разположеният проектен водопровод не позволява изграждане на надземен ПХ в най-ниската точка на преминаването. Трасето на Клон 3 завършва при осово кръстовище № 31. По трасето на реконструирания участък ще се изградят 6 пожарни хидранти 70/80. Общата дължина на трасето е 500,00 м. от тръби PEHD DN110 PN10.
Новите водопроводи ще се изпълнят от страната на съществуващия водопровод, като се полагат с минимално покритие над тръбата от 1,50 м. до кота терен. Предвидено е връзките със съществуващите водопроводи да се изнесат извън кръстовищата с цел ненарушаването им при бъдеща подмяна. Всички необходими фасонни части са дадени в монтажния план.
Предвижда се възстановяване на уличната настилка за ул. „Ивайло“ и ул. „Батак“. Проектът предвижда ремонтни дейности по рехабилитация на улична настилка.
Пълният обхват и изчерпателното изброяване на дейностите, дължими от Изпълнителя, са посочени в техническата спецификация и одобрените количествени сметки, приложени към документацията за участие. Количествени сметки са съпътствани от технически проекти, които дават ясна представа за предвидените строително-монтажни работи. За обекта има издадено разрешение за строеж на главния архитект на Община Каолиново.
Критериите по-долу
 
ДА Показател П1 - Наличието на умения, усвоени в процеса на упражняване на определена длъжност или позиция    100
Подпоказател П1.1 - Наличието на професионален опит в години, на предложените от участника ключови експерти    40
Подпоказател П1.2 - Участие на предложените от участника ключови експерти в брой обекти/строежи/проекти със сходен или идентичен предмет, като изпълняващи длъжността, за която са предложени    60
Цена
100
II.2.6) Прогнозна стойност
1225001.02      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
240

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Проект „Рехабилитация на водопроводи в населени места на територията на Община Каолиново”, осъщ. по ПРСР 2014-2020“, по Подмярка 7.2., съгласно ДБФП № 27/07/2/0/00399 между Община Каолиново и ДФЗ.

В прогнозната стойност са вкл. непр. разходи, свързани с прякото изпълнение на СМР:по подмяна на водопровода по улици Ивайло,Пирин, Батак, Ф110 -10 904,26 лв. без ДДС и Ивайло,Пирин,Батак, Ф90 -7 366, 72 лв. без ДДС;по възстановяване на улична настилка по улици. Ивайло и Батак-40062,40 лв. без ДДС.Последните ще бъдат направени само при док-на необх. и след направено изменение на дог. за общ. пор.

II.2) Описание 1

Обособена позиция №5: „Рех-я на част от вътрешна вод-на мрежа в с. Климент, чрез подмяна на водопровод по ул. „Мир“, ул. „Свобода”, ул. „В. Левски”, ул. „Херсон”, ул. „Хаджи Димитър” и ул. „Орхидея““ 5
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45332200      
45233252      
II.2.3) Място на изпълнение
BG333

Предметът на обособената позиция касае изпълнение на дейности, на територията на с. Климент, общ. Каолиново, обл. Шумен.

Предмет на настоящата обособена позиция е рехабилитация на част от вътрешна водопроводна мрежа в с. Климент, чрез подмяна на водопровод по ул. „Мир“, ул. „Свобода”, ул. „В. Левски”, ул. „Херсон”, ул. „Хаджи Димитър” и ул. „Орхидея“ в т.ч.:
Предвижда да се подмени водопроводът по улици:
-Ул. „Мир“ - По трасето на реконструирания участък ще се ще се изградят 3 пожарни хидранти 70/80. Общата дължина на трасето е 400,00 м. от тръби PEHD DN90 PN10.
-Ул. „Свобода“ - По трасето на реконструирания участък ще се ще се изградят 4 пожарни хидранти 70/80 и 1 автоматичен въздушник. Общата дължина на трасето е 485,00 м. от тръби PEHD DN90 PN10.
-Ул. „Васил Левски“ - Клон 2 - По трасето на реконструирания участък ще се ще се изградят 1 пожарен хидрант 70/80. Общата дължина на трасето е 170,00 м. от тръби PEHD DN90 PN10.
-Ул. „Васил Левски“ - Клон 2 - По трасето на реконструирания участък ще се изградят 1 пожарен хидрант 70/80. Общата дължина на трасето е 125,00 м. от тръби PEHD DN90 PN10.
-Ул. „Свобода“ и ул. „Херсон“- Клон 4 - По трасето на реконструирания участък ще се ще се изградят 5 пожарни хидранта 70/80. Общата дължина на трасето е 505,00 м. от тръби PEHD DN90 PN10.
-Ул. „Херсон“ - Клон 5 - По трасето на реконструирания участък ще се ще се изградят 2 пожарни хидранта 70/80. Общата дължина на трасето е 450,00 м. от тръби PEHD DN90 PN10.
-Ул. „Орхидея“ - Клон 6 - По трасето на реконструирания участък ще се ще се изградят 2 пожарни хидранта 70/80. Общата дължина на трасето е 274,50 м. от тръби PEHD DN90 PN10.
-Ул. „Хаджи Димитър“ - Клон 7 - По трасето на реконструирания участък ще се ще се изградят 4 пожарни хидранта 70/80. Общата дължина на трасето е 420,00 м. от тръби PEHD DN90 PN10.
-Ул. „Орхидея“ - Клон 8 - По трасето на реконструирания участък ще се ще се изградят 3 пожарни хидранта 70/80. Общата дължина на трасето е 235,00 м. от тръби PEHD DN90 PN10.
Проектното решение предвижда връзките на новото със старото трасе да се изнесат извън кръстовищата, като са заложени съответно тръби 5 м. от съответния диаметър и спирателен кран за всяка връзка, съгласно монтажната схема.
Новите водопроводи ще се изпълнят от страната на съществуващия водопровод, като се полагат с минимално покритие над тръбата от 1,50 м. до кота терен. Предвидено е връзките със съществуващите водопроводи да се изнесат извън кръстовищата с цел ненарушаването им при бъдеща подмяна. Всички необходими фасонни части са дадени в монтажния план.
Предвижда се възстановяване на уличната настилка по ул. „Мир“ (о.т.209-210-о.т.212). Проектите предвиждат ремонтни дейности и дейности по рехабилитация на улична настилка.
Пълният обхват и изчерпателното изброяване на дейностите, дължими от Изпълнителя, са посочени в техническата спецификация и одобрените количествени сметки, приложени към документацията за участие. Количествени сметки са съпътствани от технически проекти, които дават ясна представа за предвидените строително-монтажни работи. За обекта има издадено разрешение за строеж на главния архитект на Община Каолиново.
Критериите по-долу
 
ДА Показател П1 - Наличието на умения, усвоени в процеса на упражняване на определена длъжност или позиция    100
Подпоказател П1.1 - Наличието на професионален опит в години, на предложените от участника ключови експерти    40
Подпоказател П1.2 - Участие на предложените от участника ключови експерти в брой обекти/строежи/проекти със сходен или идентичен предмет, като изпълняващи длъжността, за която са предложени    60
Цена
100
II.2.6) Прогнозна стойност
482965.05      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
185

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Проект „Рехабилитация на водопроводи в населени места на територията на Община Каолиново”, осъщ. по ПРСР 2014-2020“, по Подмярка 7.2., съгласно ДБФП № 27/07/2/0/00399 между Община Каолиново и ДФЗ.

В прогнозната стойност са вкл. непр. разходи за СМР: по подмяна на вод-да по ул.„Мир“-2789,47лв. без ДДС; по възст. на ул. настилка по ул.„Мир“-4853,11лв. без ДДС; по подмяна на вод-да по ул. Свобода,В.Левски,Херсон,Х.Димитър и Орхидея-15355,75 лв. без ДДС;Последните ще бъдат направени само при док-на необх. и след направено изменение на дог. за общ. поръчка при условията на чл.116 от ЗОП.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Критерий за подбор: Участникът следва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камарата на строителите в Република България, съгласно чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите (ЗКС), а за чуждестранни лица - в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени.
Минимално изискване: Участниците следва да притежават регистрация в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камарата на строителите в Република България, съгласно чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите (ЗКС), което да им позволява извършване на строителни работи от предмета на настоящата поръчка - Четвърта група: строежи от благоустройствената инфраструктура, хидротехническото строителство и опазването на околната среда, Трета категория – строежи по чл. 137, ал. 1, т. 3, буква „б“ от ЗУТ - елементи на водоснабдителните и канализационните мрежи, хидротехнически и хидромелиоративни мрежи, съоръжения и инсталации, които не попадат в първа и втора категория, а за чуждестранни лица - в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
Изискването се прилага за всяка обособена позиция!!!
Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за регистрация се доказва от всеки участник в обединението, който ще извършва строителство съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосоченото изискване съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
Удостоверяване: Участникът попълва поле 1) на раздел А: „Годност“ в Част IV: „Критерии за подбор“ от Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) - Образец № 2, като се посочва уеб адрес, орган или служба, издаващи документа, точно позоваване на документа или за чуждестранни лица съответен еквивалентен документ или декларация или удостоверение от компетентните органи съгласно националния му закон за вписването на лицето в съответен професионален регистър на държавата, в която е установен, допускащ съгласно законодателството на държавата, в която лицето е установено и осъществява дейността си извършване на строителните работи - обект на настоящата обществена поръчка.
Документ, с който се доказва: Преди сключване на договор за обществена поръчка (за съответната обособена позиция), възложителят изисква от участника, определен за изпълнител да представи копие на Удостоверение за вписване в ЦПРС към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката, в случай, че същото вече не е било предоставено и/или същото не са достъпно по служебен път или чрез публичен регистър и/или същото не може да бъде осигурено чрез пряк и безплатен достъп до националните бази данни на държавите членки.
В случай, че участникът е чуждестранно лице той може да представи удостоверение за извършване на еднократна или временна строителна услуга за конкретен строеж на територията на Република България, което покрива необходимия обхват на вписване в Централния професионален регистър на строителите за изпълнение на този строеж.
Документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП се представят от участника и при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 от ЗОП. При подаване на оферта участниците попълват само съответния раздел в ЕЕДОП.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Критерий за подбор: Участниците да имат застраховка „Професионална отговорност“, когато такова изискване произтича от нормативен акт.
Удостоверяване: Участникът попълва поле 5) на раздел Б: Икономическо и финансово състояние в Част IV: „Критерии за подбор“ от Единен европейски документи за обществени поръчки (ЕЕДОП) - Образец №2, с посочване на застрахователна сума, уеб адрес, орган или служба, издаващи документа, точно позоваване на документа за наличие на Валидна застраховка за „Професионална отговорност“ по чл. 171 ал.1 от ЗУТ, при лимит на отговорността, съгласно чл.5, ал.2, т.3 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството или еквивалентен документ (за чуждестранните лица). Професионалната дейност от застрахователните полици трябва да отговаря на предмета на поръчката (строител).
Документ, с който се доказва: Преди сключване на договор за обществена поръчка (за съответната обособена позиция), възложителят изисква от участника, определен за изпълнител да представи документи по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“, в случай, че същите вече не са били предоставени и/или същите не са достъпни по служебен път или чрез публичен регистър и/или същите не могат да бъдат осигурени чрез пряк и безплатен достъп до националните бази данни на държавите членки.
Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
Документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП се представят от участника и при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 от ЗОП.
При подаване на оферта участниците попълват само съответния раздел в ЕЕДОП.


Минимално изискване: Участниците, следва да имат и да поддържат за целия период на изпълнение на договора за обществена поръчка, валидна застраховка „Професионална отговорност в строителството и проектирането”, по смисъла на чл. 171 от ЗУТ, за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им, съгласно изискванията на Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн., ДВ, бр. 17 от 02.03.2004 г.), покриваща минималната застрахователна сума за строежи Трета категория – строежи по чл. 137, ал. 1, т. 3, буква „б“ от ЗУТ, определени с чл.5, ал.2, т.3 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството.
За участник, установен/регистриран извън Р България, застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалент на тази по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, но направена съгласно законодателството на държавата, където е установен/регистриран участникът.
Изискването се прилага за всяка обособена позиция!!!
Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за застраховка „Професионална отговорност“ се доказва от всеки участник в обединението, който ще извършва строителство, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.
При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосоченото изискване съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

Критерии за подбор: 1.Участникът да е изпълнил дейности с предмет и обем идентични или сходни с тези на обществената поръчка, за последните 5 год. от датата на подаване на офертата; 2.Участникът следва да разполага с инструменти, съоръжения и техническо оборудване, необходими за изпълнение на поръчката. 3.Участникът трябва да прилага системи за управление на качество; 4.Участникът трябва да прилага системи или стандарти за опазване на околната среда.
Удостоверяване: По т.1 участникът попълва поле 1а) от раздел В: Технически и професионални способности в Част IV: „Критерии за подбор“ от ЕЕДОП - Образец № 2, с посочване на стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема; По т.2 Участникът попълва поле 9) от раздел В: Технически и професионални способности в Част IV: „Критерии за подбор“ от ЕЕДОП – Обр.№ 2, с посочване под формата на списък на инструментите, съоръженията и техническото оборудване, които ще бъдат използвани за изпълнение на поръчката, както и това дали същите са собствени или наети; По т.3. Участникът попълва съответното поле от раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление в Част IV: Критерии за подбор от ЕЕДОП- Обр.№ 2, с посочване на система за управление на качество или еквивалентни мерки, обхвата на сертификация, както и период на валидност; По т.4. Участникът попълва съответното поле от раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление в Част IV: Критерии за подбор от ЕЕДОП – Обр.№ 2, с посочване на система за управление на околна среда или еквивалентни мерки, обхвата на сертификация, както и период на валидност.
Документ, с който се доказва: Преди сключване на договор за обществена поръчка (за съответната обособена позиция), възложителят изисква от участника, определен за изпълнител да представи:
По т.1-Списък на строителството, идентично или сходно с предмета на обществената поръчка, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали то е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
По т.2-Декларация за инструментите, съоръженията и техническото оборудване, които ще бъдат използвани за изпълнение на поръчката.
По т.3 и т.4-Копие на сертификати, издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от ИА „Българска служба за акредитация" или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
Възложителят ще приеме и екв. сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки за чуждестранните лица.
Възложителят ще приеме и други доказателства за екв. мерки за осигуряване на качеството и опазване на околната среда, когато участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В този случай или участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са екв. на изискваните. Док-те, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП се представят от участника и при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 от ЗОП. При подаване на оферта уч-те попълват само съотв. раздел в ЕЕДОП.


Минимално изискване:
1. Участникът, през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, следва да е изпълнил минимум 1 (едно) строителство идентично или сходно с предмета и обема на обществената поръчка.
Под „сходно” строителство с предмета и обема на обществената поръчка следва да се разбира строителни дейности, свързани с реконструкция и/или ремонт на клон/ове на водоснабдителната и/или канализационната мрежа с обем, както следва:
-За ОП №1: с обща дължина на изпълнения/те клон/ове минимум 330 метра;
-За ОП №2: с обща дължина на изпълнения/те клон/ове минимум 761 метра;
-За ОП №3 с обща дължина на изпълнения/те клон/ове минимум 310 метра;
-За ОП №4: с обща дължина на изпълнения/те клон/ове минимум 2 862 метра;
-За ОП №5: с обща дължина на изпълнения/те клон/ове минимум 3 764 метра.
Забележка: В случай че, оферта се подава за повече от една обособена позиция, горното изискване се прилага сумарно. Така например, ако участник подава оферта и за петте обособени позиции, същият следва да докаже изпълнение на минимум сбора от обемите, определени от възложителя за сходни, на съответните позиции.
2. Участникът следва да разполага с инструменти, съоръжения и техническо оборудване, необходими за изпълнение на поръчката, минимум: Комбинирани багери, снабдени с хидрочук - 2 бр.; Еднокошов багер - 1 бр.; Бетоновоз - 1 бр.; Бетонпомна - 1 бр.; Иглени вибратори - 2 бр.; Самосвали - 4 бр.; Челен товарач - 1 бр.; Компресори - подвижни - 2 бр.; Къртачи - пневматични - 2 бр.; Апарати за челно заваряване на PEHD до ф110 - 2 бр.; Ел. агрегати - 2 бр.; Валяци пневматични - 2 бр.; Двубандажен валяк - 1 бр.; Водни помпи - 2 бр.; Фугорезачки - 2 бр.; Ръчна трамбовка - 1 бр..
Изискването се прилага за всяка обособена позиция!!!
Забележка: В случай че, оферта се подава за повече от една обособена позиция, горното изискване не се прилага сумарно. Така например, ако участник подава оферта за повече от една обособена позиция е достатъчно същият да разполага с минимум: Комбинирани багери, снабдени с хидрочук - 2 бр.; Еднокошов багер - 1 бр.; Бетоновоз - 1 бр. и т.н.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, съответствието с изискванията по т.1 и т.2 се доказват от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него. При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосочените изисквания съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
3. Участникът трябва да прилага система за управление на качество EN ISO 9001:2015 или екв., или екв. мерки с обхват на сертификация строителство или екв.
4. Участникът трябва да прилага система за управление на околна среда EN ISO 14001:2015 или екв., или екв. мерки с обхват на сертификация строителство или екв.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, съответствието с изискванията по т.3 и 4 се доказва от всеки участник в обединението, който ще извършва строителство, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосочените изисквания съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


При подписване на договора за съответната обособена позиция, Изпълнителят представя гаранция за изпълнение на договора е в размер на 3% (три на сто) от стойността на договора без вкл. ДДС. Гаранцията за изпълнение на договора може да се представи под формата на: Банкова гаранция; Парична сума, преведена по сметка на Община Каолиново: БАНКА: „Търговска банка Д” АД; БАНКОВ КОД (BIC): DEMIBGSF; БАНКОВА СМЕТКА (IBAN): BG92DEMI92403300055108 или Застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя. Условията за задържане и освобождаване на гаранциите са посочени в проекта на договор.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

30/09/2019 (дд/мм/гггг)   16:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

27/05/2020 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

01/10/2019 (дд/мм/гггг)   10:30 (чч:мм)

Административната сграда на Община Каолиново, гр. Каолиново, пл. „Украйна“ № 4, Ритуална зала

Получените оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. Изискванията на възлож. към личното състояние на участниците е съгласно т. 3. от указанията „Изисквания към участниците“
2.Възложителят отстранява от участие в процедура:
2.1. участник, за когото са налице обст. по чл. 54, ал. 1, т.1, 2, 3, 4, 5, 6 и 7 от ЗОП и чл. 55, ал. 1, т.1, 2 (строителство), 3, 4, 5 от ЗОП;
Участник, за когото са налице основания по чл. 54, ал. 1 от ЗОП и посочените от възложителя обстоятелства по чл. 55, ал. 1 от ЗОП, има право да представи доказателства, че е предприел мерки, които гарантират неговата надеждност, въпреки наличието на съответното основание за отстраняване.
2.2. уч-к, който не отговаря на поставените критерии за подбор или не изпълни друго условие, посочено в обявлението за общ. поръчка или в документацията;
2.3. уч-к, който е представил оферта, която не отговаря на:
а) предварително обявените условия за изпълнение на поръчката;
б) правила и изисквания, свързани с опазване на околната среда, соц. и труд. право, приложими колективни споразумения и/или разпоредби на меж. екологично, соц. и труд. право, които са изброени в прил. № 10 от ЗОП;
2.4. уч-к, който не е представил в срок обосновката по чл. 72, ал. 1 от ЗОП или чиято оферта не е приета съгласно чл. 72, ал. 3 – 5 от ЗОП;
2.5. уч-ци, които са свързани лица;
2.6. за когото е установено, че:
а) е представил док. с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на осн. за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
б) не е предост. изискваща се информация, свързана с удост. липсата на основания за отстраняване или изпълн. на критериите за подбор;
2.7. за когото е налице конфл. на интереси, който не може да бъде отстранен.
2.8. уч-к, подал оферта, която не отговарят на условията за представяне, включително за форма, начин и срок.
2.9. уч-к, който не удължи или не потвърди срока на валидност на офертата си.
2.10. За когото е установено наличие на основ. по чл.3, т.8 от ЗИФОДРЮПДРKЛТДС, освен ако не са приложими изключенията по чл.4 от същия закон.
2.11. За когото е установено наличие на основание по чл.69 от ЗПКОНПИ
Участниците декларират липсата на обстоятелствата по чл. 54 и 55 от ЗОП, чл. 3, ал 8 от ЗИФОДРЮПДРКЛТДС и чл. 69 от ЗПКОНПИ в част ІІІ, раздели А, Б, В и Г на ЕЕДОП.
3. Когато уч-кът е обединение, което не е рег-но като самост. ЮЛ, тогава към офертата се представя копие от документ за създаване на об-то, както и следната информация във връзка с конкр. общ.поръчка: правата и задълженията на участниците в обединението; уговаряне на солидарна отговорност за изпълнение на договора за общ.поръчка; дейностите, които ще изпълнява всеки член на обединението.
Не се допускат промени в състава на обединението след крайният срок за подаване на офертата. Когато в договора за създаването на обединение липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия или състава на обединението се е променил след подаването на офертата – участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата общ. поръчка.
4. Уч-те могат да се позоват на капацитета на трети лица (ТЛ), по отношение на критериите, свързани с икономическото и финансовото състояние, техническите и професионалните способности.
Когато уч-кът се позовава на капацитета на ТЛ, той трябва да може да докаже, че ще разполага с техните ресурси, като представи документи за поетите от третите лица задължения. ТЛ трябва да отговарят на съответните критерии за подбор, за доказването на които уч-кът се позовава на техния капацитет и за тях да не са налице осн-та за отстраняване от пр-та.
5. При участие на обединения, които не са ЮЛ, съотв. с критериите за подбор се доказва от обед-то уч-к, а не от всяко от лицата, включ. в него,с изключение на съотв. рег-я,представяне на сертификат или друго условие,необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на норм. или админ. акт и съобр. разпределението на участието на лицата при изпълн. на дейностите,предвидено в договора за създаване на обединение.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

На основание чл.197 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 179 - срещу решението за откриване на процедурата.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2
Община Каолиново, Главен юрисконсулт
пл. „Украйна“ № 4
Каолиново 9960 България
kaolinovo@abv.bg +359 053612210
www.kaolinovo.bg. +359 053612111

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 28/08/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва