Деловодна информация
283
08-19-302 23/08/2019 (дд/мм/гггг)
не
283-2019-0010 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

ОБЩИНА БАНСКО 000024663
пл. Никола Вапцаров №1
Банско BG413 2770 България
Цветанка Обецанова - началник отдел ОПП +359 74988650
ts.obetsanova@bansko.bg +359 74988633

Интернет адрес/и

http://www.bansko.bg/

http://www.bansko.bg/bg/Профил-на-купувача


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://bansko.bg/bg/Профил-на-купувача/Процедури-след-15-04-2016-г/9587-Публично-състезание-с-предмет-Преустройство-на-част-от-дворно-пространство-спортна-площадка-в-Професионална-лесотехническа-ги
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Преустройство на част от дворно пространство – спортна площадка в Професионална лесотехническа гимназия „Никола Вапцаров“ – гр. Банско”
45000000      
Строителство

Настоящата процедура е с предмет: „Преустройство на част от дворно пространство – спортна площадка в Професионална лесотехническа гимназия „Никола Вапцаров“ – гр. Банско” по проект: „Подобряване на енергийната ефективност на ученическо общежитие и преустройство на съществуващи спортни съоръжения и изграждане на нови такива в Професионална лесотехническа гимназия „Никола Вапцаров“ – гр. Банско“, финансиран по подмярка 7.2 от ПРСР 2014-2020 г.” във връзка със сключен договор № BG06RDNP001-7.002-0006-C01 от 23.05.2019 г.“. Участници в настоящата обществената поръчка могат да бъдат всички български или чуждестранни физически или юридически лица, или техни обединения, както и всяко друго образувание, което има право да изпълнява обекта на поръчката, съгласно законодателството на държавата, в която то е установено, които отговарят на изискванията, регламентирани от ЗОП и обявените изисквания от Възложителя. Не се изисква обединенията да имат определена правна форма, за да участва.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
689274.63      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG413

гр. Банско

Настоящата процедура – публично състезание е за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Преустройство на част от дворно пространство – спортна площадка в Професионална лесотехническа гимназия „Никола Вапцаров“ – гр. Банско” по проект: „Подобряване на енергийната ефективност на ученическо общежитие и преустройство на съществуващи спортни съоръжения и изграждане на нови такива в Професионална лесотехническа гимназия „Никола Вапцаров“ – гр. Банско“, финансиран по подмярка 7.2 от ПРСР 2014-2020 г.” във връзка със сключен договор № BG06RDNP001-7.002-0006-C01 от 23.05.2019 г.“.
Критериите по-долу
 
ДА „Качество на техническото предложение“ (КТП)    50
Цена
50
II.2.6) Прогнозна стойност
689274.63      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
150

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Подмярка 7.2 от ПРСР 2014-2020 г. във връзка със сключен договор № BG06RDNP001-7.002-0006-C01 от 23.05.2019 г. между Община Банско и ДФ "Земеделие"

проект: „Подобряване на енергийната ефективност на ученическо общежитие и преустройство на съществуващи спортни съоръжения и изграждане на нови такива в Професионална лесотехническа гимназия „Никола Вапцаров“ – гр. Банско“, финансиран по подмярка 7.2 от ПРСР 2014-2020 г.” във връзка със сключен договор № BG06RDNP001-7.002-0006-C01 от 23.05.2019 г.“.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участниците да са вписани в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строителство от IV (четвърта) група, IV (четвърта) категория (или по-висока) към момента на подаване на офертата, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени.
Обстоятелството се удостоверява в Част ІV, раздел А, т. 1 на еЕЕДОП, като се посочва, информация относно вписването на участника в съответния професионален или търговски регистър в държавата членка, в която е установен като се посочва: номер, дата на издаване и издател на документа, дали съответните документи са на разположение в електронен формат, както и уеб адрес, орган или служба, издаващи документа за регистрация и точно позоваване на документа.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, се прилага чл. 59, ал. 6 от ЗОП.
В случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал.1, т.2 от ЗОП, изискването се доказва със заверено копие от удостоверение за регистрация в ЦПРС или еквивалентен документ.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Застраховка „Професионална отговорност на строителя“ по чл. 171 от ЗУТ;
2. Оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката


1. Участниците да притежават застраховка „Професионална отговорност на строителя“ по чл. 171 от ЗУТ за лица регистрирани на територията на РБ или еквивалентна за чуждестранни лица, в съответствие със законодателството на държавата в която са установени. Минималната застрахователна сума на застраховката, следва да бъде съобразена с категорията на обекта по чл. 137, ал. 1 от ЗУТ, който е предмет на настоящата поръчка, съгласно Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (приета с ПМС № 38 от 24.02.2004г. Обн. ДВ. бр.17 от 2 Март 2004г.) За участник, установен/ регистриран извън РБ, застрахователна сума следва да съответства на тази посочена за категория на обекта предмет на настоящата поръчка, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (приета с ПМС № 38 от 24.02.2004 г., Обн. ДВ. бр.17 от 2 Март 2004г.). Обстоятелството се удостоверява в Част IV, Раздел Б, т. 5 от еЕЕДОП с посочване на информация за размера на застрахователната полица, нейният номер, срок на валидност и от кого е издадена. В случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал.1, т.2 от ЗОП, изискването се доказва със заверено копие на застрахователна полица за „Професионална отговорност в строителството и проектирането“ или еквивалентен документ.
2. Участникът следва да е реализирал минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти, през последните 3 (три) приключили финансови години (2016 г., 2017 г. и 2018 г.), в зависимост от датата, на която е създаден или е започнал дейността си, в размер 680 000,00 (шестстотин и осемдесет хиляди) лева без ДДС.
Под минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти се разбира оборот, реализиран при изпълнение на дейности, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка.
Под дейности идентични или сходни с предмета на настоящата обществена поръчка следва да се разбират: дейности по изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или преустройство на спортни комплекси и/или открити спортни съоръжения, попадащи в обхвата на минимум четвърта група, четвърта категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 4 , б. „д“ от ЗУТ и/или на спортни съоръжения с еквивалентни характеристики извън страната.
*За участник – чуждестранно лице, оборотът се изчислява по официалния курс на БНБ за съответната валута в лева, към датата на подаване на офертата.
Обстоятелството се удостоверява като участникът декларира съответствието с поставеното изискване, като попълва Част IV, Раздел „Б: Икономическо и финансово състояние“, т. 2a) от ЕЕДОП.
В случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал.1, т.2 от ЗОП, изискването се доказва със Справка за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката. Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
При участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с посочения критерий за подбор се доказва от обединението участник като цяло.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Изпълнено строителство през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, което е идентично или сходно с предмета на обществената поръчка.
2. Участникът трябва да разполага с инженерно-технически персонал за изпълнение на поръчката, който включва минимум:
- Технически ръководител - 1 (един) брой;
- Инженер по част „Конструктивна“ - 1 (един) брой;
- Инженер по част „Геодезия“ - 1 (един) брой;
- Инженер по част „Електро“- 1 (един) брой;
- Отговорник по контрола на качеството- 1 (един) брой;
- Координатор по безопасност и здраве (КБЗ) - 1 (един) брой.
3. Участникът следва да притежава сертификация по системи: ISO 9001:2015 i 14001:2015 с предметен обхват в областта на строителството.


1. Изпълнено поне едно строителство през последните 5 години, считано от датата на подаване на офертата, идентично или сходно с предмета на обществената поръчка. Под „строителство, идентично или сходно” с предмета на поръчката се разбира: изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или преустройство на спортни комплекси и/или открити спортни съоръжения, попадащи в обхвата на минимум 4-та група, 4-та категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 4 , б. „д“/ЗУТ и/или на спортни съоръжения с еквив. х-ки извън страната. Посочва се в Част IV, Раздел В, т. 1а) от еЕЕДОП. 2.Участникът да разполага с инженерно-технически персонал, включващ най-малко: 2.1. Технически ръководител - 1бр.: Профес. област (квалиф-я), съгл. чл. 163а, ал.4/ЗУТ, или еквивалент (вкл. и за чуждестранни експерти и/или експерти, с придобита в чужбина спец.). Специф. опит: участие в екип на подобна ръководна позиция в мин. 1 изпълнен обект за ново строителство и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или преустройство на спортни комплекси и/или открити спортни съоръжения попадащи в обхвата на минимум 4-та гр., 4-та кат., съгл. чл. 137, ал. 1, т.4, б.”д”/ЗУТ и/или на спортни съоръжения с еквивалентни характеристики извън страната. 2.2. Инженер по част „Конструктивна“ - 1 бр.: Профес. област (квалиф-я), висше образование по специалност „Строителство на сгради и съоръжения” или „Промишлено и гражданско строителство” или еквивалентна (вкл. и за чуждестранни експерти и/или експерти, с придобита в чужбина специалност). Специф. опит: участие в екип на подобна позиция в мин. 1 изпълнен обект ново строителство и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или преустройство на спортни комплекси и/или открити спортни съоръжения и/или на спортни съоръжения с еквивалентни характеристики извън страната. 2.3. Инженер по част „Геодезия“ - 1 бр.: Профес. област (квалиф-я), висше образование по специалност „Геодезия” или „Маркшайдерство и геодезия” или еквивалент (вкл. и за чуждестранни експерти и/или експерти, с придобита в чужбина специалност). Специф. опит: участие в екип на подобна позиция, при извършване на полско-измервателни работи в мин. 1 изпълнен обект за ново строителство и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или преустройство на спортни комплекси и/или открити спортни съоръжения и/или на спортни съоръжения с еквивалентни характеристики извън страната. 2.4. Инженер по част „Електро“- 1бр.: Профес. област (квалиф-я), висше образование по специалност „Електроинженер” или еквивалент (вкл. и за чуждестранни експерти и/или експерти, с придобита в чужбина специалност). Специфичен опит: участие в екип на подобна позиция, в мин. 1 изпълнен обект за ново строителство и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или преустройство на спортни комплекси и/или открити спортни съоръжения и/или на спортни съоръжения с еквивалентни характеристики извън страната. 2.5. Отговорник по контрола на качеството- 1 бр., който: а) има придобита профес. квалиф-я, съгл. чл. 163а, ал. 2/ ЗУТ, или еквивалент (вкл. и за чуждестранни експерти и/или експерти, с придобита в чужбина специалност); б) притежава валиден документ (Удостоверение/Сертификат) за преминат курс за осъществяване контрол върху качеството на изпълнение на строителството и за съответствие на влаганите в строежите строителни продукти със съществените изисквания по ЗУТ. 2.6. Координатор по безопасност и здраве (КБЗ) – 1бр., който: а) има придобита профес. квалиф-я, съгл. чл. 163а, ал.2/ЗУТ, или еквивалент (вкл. и за чуждестранни експерти и/или експерти, с придобита в чужбина специалност); б) притежава валиден документ (Удостоверение/Сертификат) за преминат курс на обучение за КБЗ по реда на Наредба №2/22.03.2004 г.). ПОЛЕТО ПРОДЪЛЖАВА В РАЗДЕЛ III.2.2 УСЛОВИЯ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПОРЪЧКАТА
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


ПРОДЪЛЖАВА ОТ ПОЛЕ III.1.3): Посочва се в Част IV, Раздел В, т. 6 от еЕЕДОП. Един експерт не може да съвместява две позиции от изискуемия екип. 3. Участникът да притежава: 3.1. сертификат по ISO 9001:2015 - система за управление на качеството или еквивалент или др. док-ва за еквив. мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват в областта на строителството; 3.2. система за управление на околна среда ISO 14001:2015 или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда, с предметен обхват в областта на строителството. Посочва се в Част IV, Раздел „Г“ от ЕЕДОП. Сертификатите да са издадени от независими лица,акредитирани по съответната серия европ. стандарти от ИА "БСА" или от др. нац. орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европ. организация за акредитация или да отговарят на изискванията на чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

12/09/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

13/09/2019 (дд/мм/гггг)   10:30 (чч:мм)

Заседателна зала в сградата на Община Банско, град Банско, пл. "Н. Вапцаров" 1.

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. Преди сключването на договор за обществена поръчка Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да предостави актуални документи, удостоверяващи липсата на основанията за отстраняване от процедурата, както и съответствието с поставените критерии за подбор. Документите се представят и за третите лица и подизпълнителите, ако има такива, съгласно чл. 112, ал. 1 от ЗОП.
2. Гаранции
2.1. При подписване на договора, Изпълнителя представя:
2.1.1. Гаранция за изпълнение на договора е в размер на 3% от стойността на договора без ДДС.
Гаранцията може да бъде под формата на:
- парична сума, преведена по банкова сметка на Възложителя:
IBAN:BG36FINV915033BGN0M1YP;
BIC: FINVBGSF;
ПРИ БАНКА: „Първа инвестиционна банка” АД;
или
- безусловна и неотменяема банкова гаранция, издадена в полза на възложителя със срок на валидност не по-малък от 60 дни след изтичане срока на договора.
или
- застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
Забележка: Когато участникът, определен за изпълнител избере да представи гаранция под формата на Застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя, то застраховката следва да отговаря на следните изисквания:
- застрахователната сума по застраховката следва да бъде равна на 3 % от стойността на договора без ДДС;
- застраховката трябва да бъде сключена за конкретния договор и в полза на Възложителя;
- застрахователната премия трябва да е платима еднократно;
- със срок на валидност най-малко 60 дни след срока на изпълнение на договора;
2.1.2. Гаранция за обезпечаване на авансово предоставените средства по договора в размер на стойността на предоставения аванс.
Гаранцията може да бъде под формата на:
- парична сума, преведена по банкова сметка на Възложителя:
IBAN:BG36FINV915033BGN0M1YP;
BIC: FINVBGSF;
ПРИ БАНКА: „Първа инвестиционна банка” АД;
или
- безусловна и неотменяема банкова гаранция, издадена в полза на възложителя със срок на валидност не по-малък от 60 дни след изтичане срока на договора.
или
- застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
Гаранцията се освобождава до три дни след връщане или усвояване на аванса.
2.2. Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение на договора.
2.3. Когато гаранцията е представена под формата на парична сума или банкова гаранция, то тогава тя може да се предостави от името на изпълнителя за сметка на трето лице – гарант.
2.4. Когато избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията или титуляр на застраховката.
2.5. Участникът, определен за изпълнител на обществена поръчка, представя банковата гаранция или платежния документ за внесената по банков път гаранция за изпълнение на договора или застрахователната полица преди подписването на договора за възлагане на обществената поръчка.
2.6. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществената поръчка.
Забележка: Изпълнителят трябва да предвиди и заплати таксите по откриване и обслужване на гаранциите така, че размерът на получената от Възложителя гаранция да не бъде по-малък от определения в процедурата/договора размер.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т . 1 от Закона за обществените поръчки жалба може да се подава в 10 - дневен срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 - срещу решението за откриване на процедурата.
Жалба може да се подава в 10 дневен срок от получаването на решенията за определяне на изпълнител или за прекратяване на процедура съгласно чл. 197, ал. 1, т. 7 от Закона за обществените поръчки.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 23/08/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва