Деловодна информация
00081
 
да
да
20/08/2019 (дд/мм/гггг)
00081-2019-0040 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Варна 000093442
бул. Генерал Колев 92, ет. 5
Варна BG323 9000 България
Мариела Черкезова +359 52820830
op@varna.bg +359 52820848

Интернет адрес/и

www.varna.bg.

http://it.varna.bg:4481/ZopView.aspx?DosieID=932


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://it.varna.bg:4481/ZopView.aspx?DosieID=932
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Изпълнение на инженеринг на обект „Пристрояване, реконструкция, основен ремонт и промяна на предназначение на част от помещения на Блок А и Б и топла връзка за сграда за предоставяне на соц. услуги"
45000000      
Строителство

Предметът на поръчката е свързан с избор на изпълнител, който да разработи инвестиционен проект във фаза технически проект, да извърши строителството за обект: „Пристрояване, реконструкция, основен ремонт и промяна на предназначение на част от помещения на Блок „А“, Блок „Б“ и топла връзка (фоайе) за сграда за предоставяне на социални услуги“ и да осъществи авторски надзор по време на строителството му.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
2436677.07      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
71320000      
71311000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG331

гр. Варна, ул. „Петко Стайнов" № 7-сграда „Общежитие Блок „А", Блок „Б" и Фоайе".

Предвижда се да бъде разработен инвестиционен проект във фаза технически проект, да бъде извършено строителството за обект: „Пристрояване, реконструкция, основен ремонт и промяна на предназначение на част от помещения на Блок „А“, Блок „Б“ и топла връзка (фоайе) за сграда за предоставяне на социални услуги“ и да бъде упражнен авторски надзор по време на строителството на този обект.
В рамките на предмета на поръчката следва да бъдат направени: изготвяне на инвестиционен проект във фаза „Технически проект“ в обхват и съдържание съгласно ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и др. свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите части, придружени от подробни КС и КСС и анализи на цени; съгласуване и изваждане на всички необходими разрешителни, вкл. разрешение за строеж; изготвяне на подробни работни графици за изпълнение на строителните дейности; съгласуване на всички необходими документи и разработения проект с всички контролни органи, експлоатационни дружества, общински и държавни институции съгласно нормативните изисквания преди предаването на проекта на Възложителя за оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите, одобрение и получаване на разрешение за строеж; изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор.
При изготвяне на проектната документация да се ползват предписанията, дадени в изготвените за обекта техническо, конструктивно и енергийно обследване. При извършване на СМР, ще бъдат демонтирани материали и оборудване, трайно закрепени към сградата (дограма, ВиК, ел. инсталации, осветителни тела, настилки, санитарно оборудване и други). Предвид това определянето кои от добитите материали трябва да бъдат заприходени и други, които директно ще се превърнат в отпадък, следва да бъде извършено на етапа на подготовката на инвестиционния проект.
Възложителят предвижда временно пренастаняване в други сгради на социалните услуги с цел продължаване на дейностите до завършване на ремонта.
В рамките на едно строително предприемане проектното предложение предвижда осигуряването сградния фонд за изпълнение на следните сравнително самостоятелно обособени услуги:
- „Приют за временно настаняване на бездомни и социално слаби лица" - Блок „А" от общежитието;
- „Кризисен център за деца" - трети етаж на Блок „Б" от общежитието;
- „Център за обществена подкрепа" - първи етаж на Блок „Б";
- „Други социални услуги" - втори, четвърти и пети етажи на блок „Б" от общежитието.
Критериите по-долу
 
ДА „Техническо предложение на участника за изпълнение на поръчката“    60
Цена
40
II.2.6) Прогнозна стойност
2436677.07      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
25

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Проект - „Подобряване на социалната инфраструктура в град Варна“, финансиран по ОПРР 2014 - 2020 г.

Предвидени са до 90 календарни дни за проектиране (подготовка на инвестиционния проект в първоначален вариант преди коментари от страна на Възложителя) и до 480 календарни дни за СМР. Срокът за съгласуването и одобряване на инвестиционния проект и издаването на разрешение за строеж не се включва в този срок.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участниците да са вписани в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи от първа група, трета категория, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени.
В случай, че участникът участва като обединение/консорциум, такава регистрация трябва да има всеки член на обединението/консорциума, който ще извършва строителни дейности.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени ще изпълняват строителство. При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) - раздел А „Годност“ на ЕЕДОП.
Доказване на посоченото изискване.
Документът, с който се доказва изискването е Удостоверение за вписване в ЦПРС към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обектът на поръчката: строежи от първа група, трета категория. В случай, че участникът е чуждестранно лице той може да представи валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава.
Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Неприложимо.

Неприложимо.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 64, ал. 1, т. 2, предложение второ от ЗОП: списък на услугите, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателства за извършената услуга.
Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
2. Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 64, ал. 1, т. 1 от ЗОП: списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали то е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и ч. 112 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
3. За доказване на изискване за притежаване на валиден сертификат EN ISO 9001:2015 - система за управление на качеството или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват в областта на строителството, участниците представят: валиден сертификат за система за управление на качеството по стандарт EN ISO 9001:2015 или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват в областта на строителството – сходно с предмета на поръчката – (заверено копие).
Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.


1. Участникът следва да е изпълнил за последните три години, считано от датата на подаване на офертата дейности - услуги с предмет, идентични или сходни с тези на поръчката. Под „сходни с тези на поръчката дейности - услуги” се считат проектантски дейности за създаване на технически и/или работни проекти: - за ново строителство и/или основен ремонт и/или реконструкция и/или модернизация и/или разширение и/или рехабилитация и/или еквивалентна дейност за сграда. Възложителят не изисква и не се интересува от обема на изпълнените услуги.
2. Участникът следва да е изпълнил за последните пет години, считано от датата на подаване на офертата дейности – строителство с предмет идентичен или сходен с този на поръчката. Под строителство сходно с предмета на поръчката се разбира:
- ново строителство и/или основен ремонт и/или реконструкция и/или модернизация и/или разширение и/или рехабилитация и/или еквивалентна дейност за обект/строеж - сграда. Обектът да е приключил с акт обр. 15. Възложителят не изисква и не се интересува от обема на изпълненото строителство. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията по т. 1 и 2 се прилагат за обединението като цяло. При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването или изискванията по т. 1 и/или т. 2 се отнасят и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват. При подаване на офертата участникът следва да предостави изискуемата информация в ЕЕДОП за услуги и стро-тво с предмет, идентичен или сходен с този на поръчката. При участие на обединение, което не е ЮЛ съответната информация се попълва в ЕЕДОП на членовете на обединението, чрез които участникът доказва поставените изисквания и документите се представят от тези членове. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители ЕЕДОП и документите се представят и за всеки от посочените подизпълнители.
3. Участникът следва да притежава сертификация по EN ISO 9001:2015 - система за управление на качеството или екв. или други доказателства за екв. мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват в областта на строителството - сходно с предмета на поръчката. Сертификатът за система за управление на качеството по стандарт EN ISO 9001:2015 трябва да е валиден и да е издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от ИА "Българска служба за акредитация" или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговаря на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема екв. сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Възложителят приема и други доказателства за екв. мерки за осигуряване на качеството, когато участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните. В случай на участие на обединение, спазването на изискването за сертификация може да бъде осигурено от един или повече от партньорите в обединението, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението по отношение на дейностите, свързани със строителството. Изискването продължава в раздел VI.3. Допълнителна информация.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Отстранява се от участие в процедурата участник, когато е налице някое от изброените основания в чл. 54, ал. 1, т. 1-7 ЗОП и в чл. 55, ал. 1, т. 1-5 ЗОП. Забележка: Може да не отстрани от процедурата участник на посоченото основание в чл. 55, ал. 1, т. 1 ЗОП, ако се докаже, че същият не е преустановил дейността си и е в състояние да изпълни поръчката съгласно приложимите национални правила за продължаване на стопанската дейност в държавата, в която е установен.
Само лишаване от упражняване на професиите и дейностите, свързани с проектиране и строителство, съгласно чл. 55, ал. 1, т. 2 ЗОП са пречка относно участието в процедурата. Може да не се отстрани от процедурата участник, за когото са налице посочените основания ако представи предвидените в чл. 56, ал. 1 ЗОП доказателства за предприети мерки за доказване на надеждност и същите са достатъчни, за да се гарантира неговата надежност.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

26/09/2019 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

27/09/2019 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

в сградата на Общинско предприятие „Инвестиционна политика” – при Община Варна, на адрес: гр. Варна, бул. „Ген. Колев” № 92, ет. 5

Могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация.
++Внасянето на комплекта офертни документи се извършва в деловодството на Общинско предприятие „Инвестиционна политика”– при община Варна, на адрес: гр. Варна, бул.„Ген. Колев” №92, ет. 5.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. Тех. и проф. възможности (продължение): Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването за сертификация се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени, ще изпълняват дейности, свързани със СМР. При подаване на офертата участникът следва да предостави изискуемата ин-ция в ЕЕДОП, отнасяща се до сертификация за управление на качеството. 2. Критерий за възлагане: оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената, както и на показатели, включващи качествени и екологични аспекти, свързани с поръчката. Ком. оценка има макс. стойност 100 т. КО=П1+П2, където: П1 е показател „Техническо предложение“, П2 е показател „Ценово предложение“. Оценка по Показател П1 ще се изчислява по формулата: П1=Х1+Х2, където: Х1 е Предложение относно изпълнението на дейностите по проектиране с тежест максимум 10 т. и Х2 е Предложение за изпълнение на строителството от предмета на настоящата поръчка с тежест максимум 50 т. Х2 се състои от 3 подпоказателя: „Предлаган подход за качествено изпълнение на строителството“ с максимална тежест 20 т., „Организация за изпълнение на строителството от предмета на настоящата поръчка“ с максимална тежест 20 т. и „Мерки за опазване на околната среда“ с максимална тежест 10 т. 3. Гаранцията, която да обезпечи изпълнението на договора е в размер на 3 % от неговата стойност без ДДС. Гаранцията се представя в една от следните форми: а). депозит на пари по сметка на Възложителя; б). банкова гаранция или в). застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя. При парична сума, същата се внасят по: IBAN - BG 63CECB97903324129200, BIC CECBBGSF на Общинско предприятие „ИП” – Община Варна в „ЦКБ” АД – гр. Варна. Срок на валидност-30 календарни дни след срока на договора, който е до 25 календарни месеца. С договора е предвидена и гаранция, която обезпечава целия размер на авансовото плащане, което в размер на 20 % от стойността на СМР от договора, когато такова е поискано от Изпълнителя. Банковите гаранции/застраховки за изпълнение следва да са адресирани до Община Варна, Общинско предприятие „ИП”– гр. Варна, бул. „Ген. Колев” № 92, ет. 5. 4. Органите, предоставящи информация за данъци, околна среда, закрила на заетостта и условията на труд са: НАП, МОСВ, АЗ и ИА "ГИТ". 5. Договорът за поръчката влиза в сила след уведомеление от страна на Възложителя до Изпълнителя за осигурено финансиране и за влизане в сила на договора, с оглед нормата на чл. 114 ЗОП. 6. СПЕЦ. НАЦ. ОСНОВАНИЯ ЗА ИЗКЛЮЧВАНЕ: Участникът, следва да декларира липсата или наличието на влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от НК; Участникът (единствено и само той), не следва да е свързано лице с други участници в настоящата процедура, съгласно чл. 101, ал. 11 ЗОП; За участника не следва да е установено с влязло в сила наказателно постановление, или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от КТ или чл. 13, ал. 1 от ЗТМТМ или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен; За участника не следва да са налице обстоятелствата по чл. 69 от ЗПКОНПИ и Участникът следва да отговоря на изискванията на чл. 3, т. 8 и чл. 4 от ЗИФОДРЮПДРКТЛТДС.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 20/08/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва