Деловодна информация
00009
ОП-14 15/07/2019 (дд/мм/гггг)
не
00009-2019-0013 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Девин 000614895
ул.Дружба № 1
Девин BG424 4800 България
Надежда Ризова +359 30412174
obshtina@devin.bg +359 30412661

Интернет адрес/и

www.devin.bg

https://www.devin.bg/index.php?option=com_content&view=category&id=310:ps2019-09-izvarshvane-na-smr-za-izgrazhdane-na-mnogofunktzionalna-sportna-ploshtadka-na-otkrito-v-grad-devin&Itemid=113


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://www.devin.bg/index.php?option=com_content&view=category&id=310:ps2019-09-izvarshvane-na-smr-za-izgrazhdane-na-mnogofunktzionalna-sportna-ploshtadka-na-otkrito-v-grad-devin&Itemid=113
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Избор на изпълнител за извършване на строително – монтажни работи за изграждане на многофункционална спортна площадка на открито в град Девин, община Девин
45212220      
Строителство

Поръчката включва изграждането на многофункционална спортна площадка с изкуствена тревна настилка 50 мм., с размери 18м./30м. със застроена площ 550 кв.м., оградено с мрежа на метална конструкция до височина 5 м. и 4 броя осветителни тела в ъглите на полето на височина 9 м. Площадката ще бъде изградена в двора на училището. Игрището ще бъде разчертано стандартно.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
77243.03      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45212220      
II.2.3) Място на изпълнение
BG424

Поземлен имот 20465.506.9 по кадастралната карта на гр. Девин, Працел II – За училище, кв. 136 по плана на кв. Настан, гр. Девин.

Поръчката включва изграждането на многофункционална спортна площадка с изкуствена тревна настилка 50 мм., с размери 18м./30м. със застроена площ 550 кв.м., оградено с мрежа на метална конструкция до височина 5 м. и 4 броя осветителни тела в ъглите на полето на височина 9 м. Предвиждат се насип 332м3, настилка за многофункционално игрище заедно с основа 550м2, разчертаване на игрище, ограда на метална конструкция и плетена мрежа с H=5м - 98,50м, врата за монтаж на огадата 90/210 1 бр, изкоп за дренаж 87,01м3, дренажна система и осветление. Дренажната система се състои от дренажни жили, които ще бъдат изпълнени от PVC тръби ф160 – 68 м, положени в дренажни призми, запълнени с едър речен и ломен камък 20,808м3. Дренажните жили ще бъдат заустени в отводнителен канал посредством 8 ревизионни шахти, изпълнени от бетонови тръби ф600. Отводнителният канал ще бъде изграден в западния край на игралното поле по неговата дължина с 27 м дебелостенни PVC тръби ф160 мм и фасонни части. Водите от дренажа ще се заустят в съществуващ водосток посредством 8 м дебелостенни PVC тръби ф200 мм и фасонни части. Осветлението на игрището е с LED прожектори, монтирани на метални стълбове с височина 9 м от кота терен. Захранването на осветлението е от табло игрище посредством 130м кабел NYY 3х4, изтеглен в изкоп, а управлението е с кнопка на фасадата на таблото. Полагането на кабелите ще стане в PVC негорима тръба в изкопи. За стълбовете за осветление се предвиждат заземителни уредби от 1 бр. заземителен кол от винкел 65/65/5мм с дължина 2,5 м с шина 40/4мм, с дължина 2 м. Предвидени са изтегляне на 100м кабел NYY 3x1.5 по стълбовете и изтегляне на 50м кабел NYY 5x10 в PVC тр Ф50.
Инвестиционният проект е приложен в Документацията за обществената поръчка.
Изпълнението включва извършването на следните дейности:
1. Законосъобразно, качествено и срочно започване, изпълнение и завършване на строителството, включително доставка на строителни продукти, механизация, работна сила и всякакви услуги и дейности, необходими за изпълнение на строителството в съответствие с техническите спецификации и инвестиционните проекти, съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, всички други действащи нормативни документи, Договора за изпълнението на обществената поръчка, и правилата на Програма за развитието на селските райони 2014 – 2020 г.;
2. Получаване на всички необходими становища и разрешения, необходими за извършване на неговата работа, съгласно българското законодателство;
3. Своевременно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството в съответствие с изискванията на чл. 163, ал. 2, т. 3 от ЗУТ;
4. Съхраняване и предоставяне при поискване от останалите участници в строителството или от контролен орган на строителните книжа, заповедната книга на строежа по чл. 170, ал. 3 от ЗУТ, актовете и протоколите, съставени по време на строителството, и друга техническа документация по изпълнението на строежа;
5. Изготвяне на екзекутивна документация съгласно чл. 175 от Закона за устройство на територията и кадастрални заснемания на обекта в необходимия обхват за изпълнение задълженията на Възложителя, произтичащи от чл. 54а, ал. 2 от Закона за кадастъра и имотния регистър;
6. Проби и изпитвания при завършване на строителните и монтажните работи, където е необходимо;
7. Отстраняване на всички констатирани дефекти в рамките на гаранционния срок;
8. Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на Програма за развитието на селските райони 2014 – 2020 г.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
77243.03      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
120

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
„Програма за развитието на селските райони 2014 – 2020 г.“, Подмярка 7.2, Договор № BG06RDNP001-7.005-0090-C01/14.05.2019г.

Всички промени в количества и/или видове работи, включени в КСС към ценовото предложение, се възлагат с допълнително споразумение към договора за поръчката. Същите се изпълняват чрез частична замяна на СМР от КСС, а когато това е обективно невъзможно – в рамките на сума за непредвидени разходи в размер до 5 % от стойността на договора, която сума не е включена в прогнозната стойност за поръчката.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

В съответствие с чл. 60 ал. 1 от ЗОП Възложителят изисква Участникът да бъде вписан в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камарата на строителите в България (КСБ), съгласно чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите (ЗКС) и Правилника за реда за вписване и водене на ЦПРС, за изпълнение на строежи от „Първа група: „Строежи от високото строителство (жилищно, общественообслужващо, промишлено), прилежащата му инфраструктура, електронни съобщителни мрежи и съоръжения” - строежи от „Четвърта категория”, а за чуждестранни лица - в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата, в която са установени..
Забележка: Участниците следва да имат предвид, че съгласно чл.25а, ал.1 от Закона за камарата на строителите в случаите на временно или еднократно предоставяне на строителни услуги лицата, които имат право да извършват такава дейност по законодателството на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, уведомяват комисията по чл. 26 от закона за пълното и точно наименование на строежа съгласно издаденото разрешение за строеж на основание чл. 148 от Закона за устройство на територията или пълното и точно наименование на строителните и монтажните работи по сключения с главния изпълнител договор и следва да се снабдят с удостоверение за извършване на еднократна или временна строителна услуга за конкретен строеж на територията на Република България, което покрива необходимия обхват на вписване в Централния професионален регистър на строителите за изпълнение на този строеж.
При подаване на офертата, на основание чл. 67, ал. 1 ЗОП, Участникът попълва раздел А: „Годност“ в Част IV: „Критерии за подбор“ от Единен европейски документи за обществени поръчки (ЕЕДОП).
За доказване на това изискване преди сключването на договора участникът, определен за изпълнител, представя заверено копие на валидно удостоверение за вписване в ЦПРС за изпълнение на строежи от първа група, четвърта категория или удостоверение, издадено по реда на чл.25а от Закона за камарата на строителите.
В случай, че участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, удостоверението за регистрация в ЦПРС/документа по чл.25а от Закона за камарата на строителите, се изисква от членове на обединението, който ще изпълняват строителни дейности.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участникът следва да притежава Застраховка „Професионална отговорност” за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията му, съгласно чл. 171от ЗУТ, за цялостно изпълнение на строителството, с общ лимит на отговорността, покриваща минималните застрахователни суми за дейността съгласно чл. 5, ал. 2, т. 4 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството за строежи четвърта категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 4 от ЗУТ, или еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство (за лице от държава - членка на Европейския съюз, или от друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България).
Ако Участникът предвижда участие на подизпълнители, подизпълнителите трябва да имат валидна застраховка "Професионална отговорност" по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, за отделните видове строителни и монтажни работи, които ще извършват, с лимит на отговорност, съгласно Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството или еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство (за лице от държава - членка на Европейския съюз, или от друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България).
При подаване на офертата, на основание чл. 67, ал. 1 ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерии за подбор чрез представяне на ЕЕДОП, попълнен в съответната част, а именно: част IV Критерии за подбор, раздел Б: Икономическо и финансово състояние, т. „Застрахователна полица за риск „професионална отговорност“ (т. 5 от ЕЕДОП във формат .doc).
За доказване на поставеното изискване участникът, избран за изпълнител, следва да представи доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“, или еквивалентни документи за чуждестранните участници, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни.


Участникът следва да притежава Застраховка „Професионална отговорност” за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията му, съгласно чл. 171от ЗУТ, за цялостно изпълнение на строителството, с общ лимит на отговорността, покриваща минималните застрахователни суми за дейността съгласно чл. 5, ал. 2, т. 4 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството за строежи четвърта категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 4 от ЗУТ, или еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство (за лице от държава - членка на Европейския съюз, или от друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България).
Ако Участникът предвижда участие на подизпълнители, подизпълнителите трябва да имат валидна застраховка "Професионална отговорност" по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, за отделните видове строителни и монтажни работи, които ще извършват, с лимит на отговорност, съгласно Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството или еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство (за лице от държава - членка на Европейския съюз, или от друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България).
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участникът трябва да е изпълнил през последните 5 години от датата на подаване на офертата, минимум едно строителство, с предмет, идентичен или сходен с този на настоящата обществена поръчка.
При подаване на офертата, на основание чл.67, ал.1 ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерии за подбор чрез представяне на ЕЕДОП, попълнен в част IV Критерии за подбор, раздел В – Технически и професионални способности, т. „За поръчки за строителство: извършени строителни дейности от конкретния вид“ (т.1а) от ЕЕДОП във формат .doc).
За доказване на поставеното изискване съгласно чл. 62, ал. 1, т. 2 ЗОП участникът, избран за изпълнител, преди сключването на договора следва да представи Списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с Удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
2. Участникът да разполага с персонал със следната професионална компетентност за изпълнението на поръчката:
2.1 Технически ръководител;
2.2. Отговорник Контрол по качеството;
2.3. Отговорник по безопасност и здраве в строителството.
При подаване на офертата, на основание чл.67, ал.1 от ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерии за подбор чрез представяне на ЕЕДОП, попълнен в част IV Критерии за подбор, раздел В – Технически и професионални способности, т. „Технически лица или органи за контрол на качеството“ и „За поръчки за строителство: Технически лица или органи, които ще извършат строителството“ (т. 2 от ЕЕДОП във формат .doc), като задължително посочва:
а) лице (трите имена и позиция (длъжност), която ще заема лицето при изпълнение на обществената поръчка);
б) Образование (специалност / професионална квалификация, № на диплома / № на издадения документ, учебно заведение);
в) Опит (месторабота, период, длъжност / основни функции).
За доказване на поставеното изискване съгласно чл. 64, ал. 1, т. 6 участникът, избран за изпълнител, преди сключването на договора следва да представи: Списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, както и документи, които доказват професионална компетентност на лицата.
3. Участникът следва да прилага система за управление на качеството съответстваща на стандарт БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалентен, с предметен обхват в областта на строителството.
При подаване на офертата, на основание чл. 67, ал. 1 ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерий за подбор чрез представяне на ЕЕДОП, попълнен в част IV Критерии за подбор, раздел Г – Стандарти за осигуряване на качеството.
За доказване на поставеното изискване участникът, избран за изпълнител, преди сключването на договора следва да представи: заверено копие или оригинал на сертификат за управление на качеството БДС EN ISO 9001:2015или еквивалент.
Сертификатът трябва да е издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от ИА „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от ЗНАООС.
Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участникът не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В този случай участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискванията.
ВАЖНО: Съгласно чл. 64, ал. 2 ЗОП Възложителят може да не приеме представено доказателство за технически и професионални способности, когато то произтича от лице, което има интерес, който може да води до облага по смисъла на чл. 54 от ЗПКОНПИ.


1. Участникът трябва да е изпълнил през последните 5 години от датата на подаване на офертата, минимум едно строителство, с предмет, идентичен или сходен с този на настоящата обществена поръчка.
Под строителство с предмет, идентичен или сходен, с тези на поръчката се разбира Изграждане и/или основен ремонт и/или реконструкция на детска и/или спортна площадка, или еквивалентни на тях.
2. Участникът да разполага с персонал със следната професионална компетентност за изпълнението на поръчката:
2.1 Технически ръководител, който има квалификация „строителен инженер”, „архитект“ или „строителен техник” и отговаря на изискванията за образователен ценз, съгласно чл. 163а, ал. 2 от ЗУТ или еквивалентна, с професионален опит като технически ръководител минимум 3 години;
2.2. Отговорник Контрол по качеството, който притежава Удостоверение за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството, за съответствие на влаганите в строежите строителни продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентен документ, с професионален опит като Отговорник Контрол по качеството или еквивалент минимум 2 години;
2.3. Отговорник по безопасност и здраве в строителството, който притежава удостоверение за Експерт за безопасност и здраве съгласно Наредба № РД-07- 2 от 16.12.2009 г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд или еквивалентен документ, с професионален опит като Отговорник по безопасност и здраве в строителството или еквивалент минимум 2 години.
ВАЖНО: По отношение на техническите лица не се допуска едно и също лице да съвместява повече от една позиция, т.е. участникът следва да предложи за различни експерти със съответната професионална компетентност.
ВАЖНО: По отношение експертите - чужденци се прилагат разпоредбите на ДИРЕКТИВА 2005/36/ЕО НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 7 септември 2005 година относно признаването на професионалните квалификации (Консолидирана версия), придобити в други държави членки и в трети държави, с цел достъп и упражняване на регулирани професии в Република България, Закона за признаване на професионалните квалификации и др. приложими актове, уреждащи условията и реда за признаване на професионални квалификации.
3. Участникът следва да прилага система за управление на качеството съответстваща на стандарт БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалентен, с предметен обхват в областта на строителството.
В съответствие с чл. 59, ал. 6 и чл. 66, ал. 2 ЗОП изискването за прилагане на система за управление на качеството съответстваща на стандарт БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалентен, с предметен обхват в областта на строителството се прилага към участниците, както и към всеки от членовете на обединения (когато участникът е обединение, което не е юридическо лице) и подизпълнителите, които ще изпълняват строителни дейности.
ВАЖНО: При участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с критериите за подбор се доказва от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.
ВАЖНО: Съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП, възложителят може да изисква по всяко време след отварянето на офертите представяне на всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Избраният изпълнител преди сключване на договора за поръчката следва да представи гаранция за изпълнение в размер на 3 % от стойността на договора. Гаранцията може да се предостави като Парична сума, Банкова гаранция или Застраховка, обезпечаваща изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя. Участникът сам избира формата на гаранция. Когато избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция/вносител на сумата по гаранцията/титуляр на застраховката. Когато гаранцията е под формата на парична сума или банкова гаранция, тя може да се предостави от името на изпълнителя за сметка на трето лице – гарант. Условията и сроковете за представяне, за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за поръчката. Като условие за извършване на авансовото плащане по Договора изпълнителят трябва да представи гаранция, която обезпечава авансово предоставените средства.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

06/08/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

11/01/2020 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

07/08/2019 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

гр. Девин, ул.Дружба № 1, Общинска администрация-Девин

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. Възложителят ще отстрани от участие в процедурата участник, за когото е налице и някое от следните обстоятелства, посочени в обявлението, възникнали преди или по време на процедурата:
а) обявен е в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си, а в случай че участникът е чуждестранно лице - се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която е установен;
б) лишен е от правото да изпълнява строителство съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
в) сключил е споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
г) доказано е, че е виновен за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
д) опитал е да:
аа) повлияе на вземането на решение от страна на Възложителя, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
бб) получи информация, която може да му даде неоснователно предимство в процедурата за възлагане на обществена поръчка.
2. Основанията по т. 1, б. д) се отнасят за лицата, посочени в чл. 54, ал. 2 и 3 на ЗОП.
3. Отстранява се и участник в процедурата - обединение от физически и/или юридически лица, когато за член на обединението е налице някое от посочените по т.1 основания за отстраняване.
4. Основанията за отстраняване по т.1, б. б) и в) се прилагат до изтичане на 3 г. от влизането в сила на акт на компетентен орган, с който е установено наличието на обстоятелствата, освен ако в акта е посочен друг срок, а по т.1, б. г) до изтичане на 3 г. от влизането в сила на съдебно решение или на друг документ, с който се доказва наличието на обстоятелствата.
Информация относно липсата или наличието на обстоятелства по т.1 се попълва в Част ІІІ, Раздел В от ЕЕДОП.
5.Възложителят ще отстрани от участие в процедурата:
5.1. Участници, които са свързани лица.
5.2. Участник, който няма право да участва в обществени поръчки на основание чл. 3, т. 8 във вр. с чл. 5, ал. 1, т. 3 ЗИФОДРЮПДРКЛТДС, освен когато не са налице условията по чл. 4 от закона.
5.3. Участник, който няма право да участва в обществени поръчки на основание чл. 69, ал. 1 и ал. 2 ЗПКОНПИ.
5.4. Участник, който не отговаря на поставените критерии за подбор или не изпълни друго условие, посочено в обявлението за обществена поръчка или в документацията.
5.5. Участник, който е представил оферта, която не отговаря на:
а) предварително обявените условия за изпълнение на поръчката;
б) правила и изисквания, свързани с опазване на околната среда, социалното и трудовото право, приложими колективни споразумения и/или разпоредби на международното екологично, социално и трудово право, които са изброени в приложение № 10 от ЗОП.
5.6. Участник, който не е представил в срок обосновката по чл. 72, ал. 1 от ЗОП или чиято оферта не е приета съгласно чл. 72, ал. 3 - 5 от ЗОП.
5.7. Участник, подал оферта, която не отговаря на условията за представяне, включително за форма, начин и срок.
5.8. Участник, който след покана от Възложителя, не удължи или не потвърди срока на валидност на офертата си за определен от Възложителя нов срок.
5.9. Участник, който е предложил цена за изпълнение на поръчката, по-висока от определената от Възложителя прогнозна стойност на поръчката.
Информация относно липсата или наличието на обстоятелства по т. 5.1, 5.2 и 5.3 се попълва в Част ІІІ, Раздел Г от ЕЕДОП.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 15/07/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва