Деловодна информация
00422
О-ОП-52 25/06/2019 (дд/мм/гггг)
не
00422-2019-0010 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Министерство на труда и социалната политика 000695395
ул. Триадица № 2
София BG411 1051 България
Наталия Иванова, длъжност началник отдел „Управление на собствеността“ +359 28119480
Natalia.Ivanova@mlsp.government.bg +359 29884405

Интернет адрес/и

https://mlsp.government.bg/

http://profile.mlsp.government.bg/510c94c476c8a787b8fe802cffe4289d


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://profile.mlsp.government.bg/510c94c476c8a787b8fe802cffe4289d
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

Социална закрила

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Извършване на текущи ремонти в помещения на Центровете за предоставяне на услуги по проект BG05M90PO001-3.002 „Центрове за заетост и социално подпомагане“ по ОП РЧР 2014-2020“
45400000      
Строителство

Предмет на настоящата обществена поръчка е „Извършване на текущи ремонти в помещения на Центровете за предоставяне на услуги по проект BG05M90PO001-3.002 „Центрове за заетост и социално подпомагане“ по ОП РЧР 2014-2020“.
Поръчката предвижда сключване на рамково споразумение с участника класиран на първо място за извършването на текущи ремонти в обекти, в които са разположени Центровете за заетост и социална подпомагане, представляващи ремонтни работи, възлагани с конкретните договори, които ще се изразяват основно, но не само, в следните работи: текущ ремонт на сгради; достъпна архитектурна среда; мазачески работи; бояджийски работи; облицовъчни работи; дърводелски работи; тенекеджийски работи; полагане на настилки; стъкларски работи; столарски работи; облицовъчни работи и дограми - фасадни и интериорни, ремонт по ВиК, Ел и ОВКИ инсталациите и др.
Обхватът и обемът на отделните поръчки, възлагани въз основа на рамковото споразумение, ще зависи от конкретната необходимост на проекта.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
500000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45400000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG

на територията на Република България

Предмет на настоящата обществена поръчка е „Извършване на текущи ремонти в помещения на Центровете за предоставяне на услуги по проект BG05M90PO001-3.002 „Центрове за заетост и социално подпомагане“ по ОП РЧР 2014-2020“.
Поръчката предвижда сключване на рамково споразумение с участника класиран на първо място за извършването на текущи ремонти в обекти, в които са разположени Центровете за заетост и социална подпомагане, представляващи ремонтни работи, възлагани с конкретните договори, които ще се изразяват основно, но не само, в следните работи: текущ ремонт на сгради; достъпна архитектурна среда; мазачески работи; бояджийски работи; облицовъчни работи; дърводелски работи; тенекеджийски работи; полагане на настилки; стъкларски работи; столарски работи; облицовъчни работи и дограми - фасадни и интериорни, ремонт по ВиК, Ел и ОВКИ инсталациите и др.
Обхватът и обемът на отделните поръчки, възлагани въз основа на рамковото споразумение, ще зависи от конкретната необходимост на проекта, както и от изискванията на нормативната уредба в срока на рамковото споразумение.
Възложителят ще конкретизира обема на работа и максималния срок за изпълнение при възлагане на всеки отделен договор в рамките на споразумението при отправянето на писмена покана за представяне на оферта за изпълнение на конкретна поръчка до потенциалния изпълнител, с който е сключено рамковото споразумение.
Критериите по-долу
 
ДА Предлаган подход, план за работа и организация    25
Стратегия за вътрешно фирмен контрол върху технологичната последователност и качество на строителните процеси    15
Рискове пред изпълнението на плануваните СМР и методи за тяхното избягване и преодоляване    10
Цена
50
II.2.6) Прогнозна стойност
500000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
 / 31/12/2020 (дд/мм/гггг)

да


Срокът на рамковото споразумение може да бъде удължен, в случай на удължаване срока на изпълнение на проект BG05M90PO001-3.002 „Центрове за заетост и социално подпомагане“ по ОП РЧР 2014-2020, но удължаването не може да бъде повече от четири години, считано от датата на подписване на рамковото споразумение.
II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
проект BG05M90PO001-3.002 „Центрове за заетост и социално подпомагане“ по ОП РЧР 2014-2020

Гаранцията за изпълнение в размер на 5 % (пет на сто) от прогнозната стойност на всеки конкретен договор. Гаранцията се внася,съгласно условията определени в документацията, рамковото споразумение и всеки конкретен договор.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

1 Към датата на сключване на договора Участникът, определен за изпълнител, следва да бъде вписан в Централния професионален регистър на строителя, съгласно Закона за камарата на строителите за изпълнение на строежи I-ва група ІІІ-та или по-висока категория и които са вписани в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) за изпълнение на обекти от първа група. В случай на обединение изискването се доказва от участника, който ще извършва дейностите по строителството. За чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата, в която са установени.
Изискването по т. 1. се доказва с декларирането му в ЕЕДОП, в който се описва удостоверението и се посочва регистъра, в който е вписан или се описва заявлението за вписване във съответния регистър.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. за последните три приключили финансови години да са реализирали минимален общ оборот, включително минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти;
2. участниците следва да имат сключена застраховка "Професионална отговорност"


1. Участникът следва да има реализиран минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, в размер на 1 000 000 (един милион) лева, изчислен на база годишните обороти, за последните 3 (три) приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
*Под дейност, сходна с предмета на настоящата обществена поръчка, следва да се разбират дейности, свързани със строително-монтажните и ремонтни работи в обществени сгради.
Участникът попълва поле 2 а) от раздел Б: Икономическо и финансово състояние в Част IV: Критерии за подбор от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).
Поставеното изискване се доказва с документи по чл. 62, ал. 1, т. 4 от ЗОП – справка за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката.
2. Участникът трябва да притежава валидна към датата на подаване на офертата застраховка за професионална отговорност по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, която да отговаря на категорията строеж (І-ва група, ІІІ-та категория) от предмета на поръчката, покриваща минималната застрахователна сума, определена с Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн. ДВ, бр. 17 от 02.03.2004 г.) или еквивалентна. Участникът попълва поле 2 а) от раздел Б: Икономическо и финансово състояние в Част IV: Критерии за подбор от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).
Поставеното изискване се доказва с документи по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“.
При подаване на офертата участниците попълват само съответния раздел в ЕЕДОП
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участникът следва да е изпълнил дейности с предмет, идентичен или сходен с този на поръчката за последните пет години от датата на подаване на офертата. (чл. 63, ал. 1, т. 1, б. "а" от ЗОП); *Под дейност, идентична или сходна с предмета на настоящата обществена поръчка, следва да се разбират дейности, свързани със строително-монтажните и ремонтни работи.
2. Участникът следва да прилага внедрена система за управление на качеството по стандарт БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалентен с обхват на сертификация, сходен с предмета на настоящата обществена поръчка;
3. Участникът следва да прилага внедрена система за управление на околната среда по стандарт ISO 14001:2015 или еквивалентен с обхват на сертификация, сходен с предмета на настоящата обществена поръчка.


1. Участникът трябва да е изпълнил минимум 3 (три) дейности – строителство с предмет идентичен или сходен с тези на поръчката за последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата.
*Под дейност, идентична или сходна с предмета на настоящата обществена поръчка, следва да се разбират дейности, свързани със строително-монтажните и ремонтни работи в обществени сгради. Участникът попълва поле 1 а) от раздел В: Технически и професионални способности в Част IV: Критерии за подбор от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).
Поставеното изискване се доказва с документи по чл. 64, ал. 1, т. 1 от ЗОП – списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
При подаване на офертата участниците попълват съответния раздел в ЕЕДОП.
2. Участникът следва да прилага внедрена система за управление на качеството по стандарт БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалентен с обхват на сертификация, сходен с предмета на настоящата обществена поръчка; Участникът попълва раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление в Част IV: Критерии за подбор от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).
3.Участникът следва да прилага внедрена система за управление на околната среда по стандарт ISO 14001:2015 или еквивалентен с обхват на сертификация, сходен с предмета на настоящата обществена поръчка Участникът попълва раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление в Част IV: Критерии за подбор от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП)
4. Участникът следва да разполага с персонал и с ръководен състав със следната професионална компетентност за изпълнение на обществената поръчка:
•Ръководител обект/Технически ръководител, който: има висше образование, с професионална квалификация „строителен инженер”, специалност, намираща приложение в едно или повече от следните професионални направления: „Промишлено и гражданско строителство, „Строителство на сгради и съоръжения” или еквивалентна; има минимум 5 г. професионален стаж и доказан опит като ръководител в реконструкция или ремонт на сгради от социалната инфраструктура (жилищни и/или административни сгради или обекти/сгради за широко обществено ползване/обслужване);
•Отговорник по контрола на качеството, който има придобита:
професионална квалификация, отговаряща на изискванията на чл. 163 а, ал. 2 от ЗУТ; притежава минимум 3 г. професионален опит по специалността; има валиден сертификат за преминат курс за контрол на качеството или еквивалентно;
•Координатор по ЗБУТ - лице, притежаващо удостоверение (сертификат) за завършен курс за длъжностно лице по здраве и безопасност или еквивалентно и минимум 3 год. професионален опит по специалността;
Участникът попълва поле 2 от раздел В: Технически и професионални способности в Част IV: Критерии за подбор от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).
Поставеното изискване се доказва с документи по чл. 64, ал. 1, т. 3 от ЗОП – Списък на служителите/експертите, които ще отговарят за извършване на РСМР – специалист по ЗБУТ, за който се посочва документът за придобита квалификация
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


1.В процедурата може да участва участник, който отговаря на условията на чл. 10 от ЗОП и изискванията на възложителя. 2.Участниците могат ползват подизпълнители или капацитета на трети лица, като за тях не трябва да са налице основанията за отстраняване. 3. Изпълнителят трябва да представи гаранция, обезпечаваща изпълнението на договора, при подписването му в размер на 5 % /пет на сто/ от стойността на всеки конкретен договор. Гаранциите се представя във форма по избор, съгласно чл. 111, ал. 5 от ЗОП. Срокът на валидност на гаранциите/застраховките следва да бъде 30 календарни дни след приключване/прекратяване на всеки конкретен договор. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение са уредени в проекта на договор.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

ДА
  
Рамково споразумение с един оператор
  
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

15/07/2019 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

15/11/2019 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

16/07/2019 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

град София, ул. Триадица № 2 - сградата на МТСП

При отварянето на офертите могат да присъстват участниците и/или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Възложителят отстранява от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка участник, съгласно основанията на чл. 54, ал. 1 и чл. 55, ал. 1, т.1, и т. 5, буква „а“ и буква „б“ от ЗОП.
Възложителят отстранява от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка и:
1.Участници, които са свързани лица. /„Свързани лица“ са тези по смисъла на §2, т. 45 от Допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки - "Свързани лица" са тези по смисъла на § 1, т. 13 и 14 от допълнителните разпоредби на Закона за публичното предлагане на ценни книжа./Обстоятелството се декларира в част ІІІ, Раздел Г „Други основания за изключване, които могат да бъдат предвидени в националното законодателство“ от ЕЕДОП.
2. Участник който няма право да участва в обществени поръчки на основание чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици (ЗИФОДРЮДРКЛТДС), освен когато са налице изключенията по чл. 4 от ЗИФОДРЮДРКЛТДС. Обстоятелството се декларира в част ІІІ, Раздел Г „Други основания за изключване, които могат да бъдат предвидени в националното законодателство“ от ЕЕДОП.
3. Участник, който не отговаря на поставените критерии за подбор или не изпълни друго условие, посочено в обявлението за обществена поръчка или в тази документация.
4. Участник, който е представил оферта, която не отговаря на:
а) предварително обявените условия на поръчката;
б) правила и изисквания, свързани със опазване на околната среда, социалното и трудовото право, приложими колективни споразумения и/или разпоредби на международното екологично, социално и трудово право, които са изброени в приложение № 10 от ЗОП. За липсата на посочените обстоятелства се попълва декларация (представен е образец).
5. Участник, който не е представил в срок обосновката по чл. 72, ал.1 от ЗОП или чиято оферта не е приета съгласно чл. 72, ал. 3 - 5 от ЗОП.
6. Участник, който след покана от Възложителя и в определения в нея срок не удължи срока на валидност на офертата си.
7. Участник, който подлежи на отстраняване на основание чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобито имущество (ЗПКОНПИ)
8. Възложителят ще отстрани всеки участник, за когото не може да бъде извършена идентификация на клиента, чрез регламентираните в Закона за мерките срещу изпирането на пари (ЗМИП) способи, включително когато клиентът е юридическо лице - на физическите лица, които са негови действителни собственици , по смисъла на §2, ал. 1 от ДР на ЗМИП, както и ако не са декларирани обстоятелствата по чл. 59, ал. 1, т. 3 от ЗМИП

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

На основание чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП жалба може да се подава в 10 дневен срок от изтичане на срока по чл. 179 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 25/06/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва