Деловодна информация
00307
16.00-97 18/06/2019 (дд/мм/гггг)
не
00307-2019-0023 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Козлодуй 000193250
ул. Христо Ботев № 13
Козлодуй BG313 3320 България
Ирена Кирилова - Попова, директор на Дирекция Национални програми, международни проекти и обществени поръчки +359 97385865
op.ob.kozloduy@gmail.com +359 97380183

Интернет адрес/и

www.kozloduy.bg

http://www.profilnakupuvacha.com/Obshtina_Kozloduy


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.profilnakupuvacha.com/Obshtina_Kozloduy,13129
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Изпълнение на строително–монтажни работи по проект: „Реконструкция и рехабилитация на ул. „Дондуков”, гр. Козлодуй”
45233120      
Строителство

В предмета на обществената поръчка са включени строително-монтажни работи, свързани с реконструкция на улица „Дондуков” в гр. Козлодуй. Общата дължина на участъка, предвиден за реконструкция е 209,09 м.
Целта на проекта е подобряване на пътните настилки поради износване на плътния асфалтобетон, влошената равност, както и изграждането на нова пътна конструкция, монтиране на бетонови пътни бордюри.
Подробно описание на всички предвидени дейности се съдържа в приложената към документацията техническа спецификация.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
175412.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45233120      
II.2.3) Място на изпълнение
BG313

Мястото за изпълнение на поръчката е територията на град Козлодуй, община Козлодуй, Република България.

В предмета на обществената поръчка са включени строително-монтажни работи, свързани с реконструкция на улица „Дондуков” в гр. Козлодуй. Общата дължина на участъка, предвиден за реконструкция е 209,09 м.
Целта на проекта е подобряване на пътните настилки поради износване на плътния асфалтобетон, влошената равност, както и изграждането на нова пътна конструкция, монтиране на бетонови пътни бордюри.
Подробно описание на всички предвидени дейности се съдържа в приложената към документацията техническа спецификация.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
175412.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
45

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Участник, предложил цена, по-висока от прогнозната стойност на обществената поръчка, ще бъде отстранен от участие в процедурата.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС), за изпълнение на строежи втора група, трета категория, съгласно Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя (ПРВВЦПРС), а ако е чуждестранно физическо или юридическо лице, същото да има право (съгласно националното му законодателство и при условията на взаимно признаване) да изпълни предмета на поръчката.
Удостоверяване: При подаване на офертата участникът декларира съответствие с изискването, като посочва в Част IV, раздел А, т. 1) от ЕЕДОП групата и категорията на строителните обекти, за които е вписан в ЦПРС, както и номера на Удостоверението за вписване и дата на валидност, а за чуждестранни лица аналогична информация за съответен еквивалентен документ удостоверяващ правото на съответното лице (съгласно националното му законодателство) да изпълни предмета на поръчката.
ДОКАЗВАНЕ: При условията на чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП декларираната в ЕЕДОП информация се доказва с представяне на заверено копие от валидно удостоверение за вписване в ЦПРС или еквивалентен документ за чуждестранните участници, удостоверяващ правото на съответното лице (съгласно националното му законодателство) да изпълни предмета на поръчката, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни.
В случай, че определения изпълнител е чуждестранен участник, той трябва да представи документ, с който да докаже, че има право да изпълнява възлаганата дейност в Република България, включително че е извършил съответната регистрация съгласно Закона за камарата на строителите, във връзка с разпоредбата на чл. 112, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
В случай, че данните могат да бъдат осигурени чрез пряк и безплатен достъп до национална база данни при държавите членки или до тях има достъп по служебен път или чрез публичен регистър, Възложителят не изисква такъв документ при сключване на договора.
Забележка: При участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с критерия за подбор се доказва от всяко от лицата, включени в обединението, които ще изпълняват строителни дейности, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединение.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Участникът трябва да е реализирал оборот от строително–монтажни работи през последните 3 (три) приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, в размер не по-малък от прогнозната стойност на поръчката без ДДС. За участник – чуждестранно лице оборотът се изчислява по официалния курс на БНБ за съответната валута в лева към датата на подаване на офертата.
2. Участникът следва да притежава и да поддържа за целия период на изпълнение на договора, валидна застраховка „Професионална отговорност в строителството” съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума, съгласно чл. 5, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството за категорията строителство, съобразно строежа – предмет на обществената поръчка или съответен валиден еквивалентен документ, издаден от компетентен орган на държава – членка на Европейския съюз, или на друга държава – страна по споразумението за Европейското икономическо пространство.


1. Участникът трябва да е реализирал оборот от строително–монтажни работи през последните 3 (три) приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, в размер не по-малък от прогнозната стойност на поръчката без ДДС. За участник – чуждестранно лице оборотът се изчислява по официалния курс на БНБ за съответната валута в лева към датата на подаване на офертата.
Удостоверяване: При подаване на офертата участникът декларира съответствие с поставеното изискване, като попълва Част IV, Раздел Б, т. 2а) от ЕЕДОП.
ДОКАЗВАНЕ: При условията на чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1 т. 2 от ЗОП, декларираната в ЕЕДОП информация се доказва със следните документи:
- Справка за оборота от строително-монтажни работи за последните 3 (три) приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си.
Или
- Копия на годишните отчети за последните 3 (три) приключили финансови години, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен.
2. Участникът следва да притежава и да поддържа за целия период на изпълнение на договора, валидна застраховка „Професионална отговорност в строителството” съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума, съгласно чл. 5, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството за категорията строителство, съобразно строежа – предмет на обществената поръчка или съответен валиден еквивалентен документ, издаден от компетентен орган на държава – членка на Европейския съюз, или на друга държава – страна по споразумението за Европейското икономическо пространство.
Удостоверяване: При подаване на офертата участникът декларира съответствие с поставеното изискване, като попълва в част IV, раздел Б, т. 5) от ЕЕДОП, като посочи застрахователната сума на сключената застраховка „Професионална отговорност“, както и номер и валидност на същата.
ДОКАЗВАНЕ: При условията на чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП, участникът следва да представи заверено копие на актуализирана/валидна застрахователна полица или еквивалентен документ /за чуждестранните лица/ съобразно декларираното в ЕЕДОП, а в случай, че срокът на валидност на полицата изтича до датата на подписване на договора – и заверено копие на новата застрахователна полица.
Забележка: Когато по основателна причина кандидат или участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. През последните 5 /пет/ години, считано от датата на подаване на офертата, участникът трябва да е изпълнил строително-монтажни работи, идентични или сходни с предмета и обема на поръчката. Под „СМР, сходни с предмета и обема на поръчката” следва да се разбира изпълнение на строително-монтажни работи в областта на изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или основен ремонт на пътна и/или улична мрежа, с обща дължина минимум 200 линейни метра.
Забележка: Минималното изискване може да бъде доказано с изпълнението на едно или няколко възлагания.
* Строителството се счита за изпълнено, когато за обекта има съставен и подписан Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа – Приложение № 15 към чл. 7, ал. 3, т. 15 от Наредба № 3 от 31 юли 2003 година за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и/или ППП за предаване и приемане на строежа от Възложителя!!!
2. Участникът трябва да разполага с ръководен екип от следните лица за изпълнение на поръчката:
1.) Ръководител на обекта (1 бр.); 2.) Технически ръководител (1 бр.); 3.) Експерт по контрол на качеството (1 бр.); 4.) Експерт по безопасност и здраве (КБЗ) (1 бр.) .
Забележка: Участникът трябва да предложи различни лица за всяка една длъжност от Екипа за изпълнение.
Уточнение: При използването на експерти - чуждестранни лица, доказването на съответствие с поставените изисквания за образователно–квалификационна степен се удостоверява и с посочване на еквивалентни на изисканите специалности. Прилагат се разпоредбите на Директива 2005/26/ЕО, както и условията и реда за признаване на професионални квалификации, придобити в други държави членки и в трети държави, с цел достъп и упражняване на регулирани професии в Република България. С Решение на Министерски съвет № 352 от 21.05.2015 г. е приет Първи национален план за действие по взаимна оценка на регулираните професии в държавите членки съгласно чл. 59 „Прозрачност” от изменената Директива 2005/36/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 7 септември 2005 година относно признаването на професионалните квалификации.
Под „еквивалентно образование” или „еквивалентна специалност” следва да се разбира придобито образование или специалност, приравнени към посочените. Приравнени са специалностите, при които учебната програма на специалността покрива най-малко 80 на сто от учебната програма на някоя от изисканите специалности.


1. През посл. 5г., считано от датата на подаване на офертата, участникът трябва да е изпълнил СМР, идентични или сходни с предмета и обема на поръчката.
Удостоверяване: При подаване на офертата участникът декл. съответствие с поставеното изискване, като попълва в част IV, раздел В, т.1а) от ЕЕДОП, като посочи инф-ция за ст-та, датата, на която е приключило изпълн., мястото, вида и обема на строителството.
ДОКАЗВАНЕ: При условията на чл.67, ал.5 и чл.112, ал.1, т.2 от ЗОП изискването се док. със Списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, изпълнено през последните 5г. считано от датата на подаване на офертите, с приложени към него копия на удостоверения за добро изпълнение на посоченото строителство, които да съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
!!! В случаите, в които уч-кът е декларирал строителни дейности, при изпълнението на които е участвал като партньор в Обединение или като подизпълнител, то той описва само тази част от дейностите, които участникът сам е изпълнил и за които може да представи съответните доказателства.
Забележка: При уч. на обединения, които не са юр. лица, съответствието с критерия за подбор се доказва от обединението участник като цяло.
2. Участникът трябва да разп. с ръководен екип от следните лица за изп. на поръчката:
1.) Ръководител на обекта (1бр.)–с образователно-квалификационна степен минимум „бакалавър” или еквивалентна, с проф. квалификация „строителен инженер” и/или „инженер”, специалност „Пътно строителство” или „Транспортно строителство” или еквивалентна, притежаващ проф. опит от мин. 5г. и участие като „Ръководител или Зам. ръководител на обект” или „Групов технически ръководител” в изп. на минимум 1 обект, идентичен или сходен с предмета на общ. поръчка.
2.) Технически ръководител (1бр.)–технически правоспособно лице, съгласно чл. 163а, ал.2 от ЗУТ или еквивалентно по реда на чл. 163а, ал.3 от ЗУТ за чуждестранните лица, притежаващо проф. опит от мин. 3г. и участие като „технически ръководител” на минимум 1 обект с предмет, идентичен или сходен на предмета на общ. поръчка.
3.) Експерт по контрол на качеството (1бр.)–да притежава валидно удостоверение/сертификат за контрол на качеството или еквивалентен док.;
4.) Експерт по безопасност и здраве (КБЗ) (1бр.)–да притежава валидно удостоверение за Длъжностно лице по безопасност и здраве в строителството, съгласно Наредба № РД-07-2 от 16.12.2009г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здрав. и безопасни усл. на труд или еквивалентен док.
Под „обект с предмет, сходен с предмета на общ. поръчка” следва да се разбира изпълнение на СМР в областта на изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или основен ремонт на пътна и/или улична мрежа.
Удостоверяване: При подаване на офертата уч-кът декларира съответствие с поставеното изискване чрез представяне на цифрово подписан ЕЕДОП, като посочи лицата от ръководния екип, които ще изпълняват поръчката, в това число:
• Специалист/експерт (трите имена и позиция (длъжност), която ще заема лицето при изпълнение на общ. поръчка);
• Професионална/Допълнителна квалификация (направление, год. на придобиване, № на издадения док., издател);
• Професионален опит (месторабота, период, длъжност, участие в обекти, сходни с предмета на поръчката);
Информацията за лицата се попълва в Част IV, раздел В, т.6) от ЕЕДОП.
Забележка: При уч. на обединения, които не са юр. лица, съответствието с критерия за подбор се доказва от обединението участник като цяло.
ДОКАЗВАНЕ: При условията на чл.67, ал.5 и чл.112, ал.1, т.2 от ЗОП изискването се док. със Списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, и/или на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, както и док., които доказват проф. компетентност на лицата.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


При подписв. на дог., участникът определен за изпъл. следва да:
-изп. задължението по чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП, включително за третите лица и подизпълнителите, ако има такива. В случай че във връзка с чл. 67, ал. 5 от ЗОП, при провеждане на процедурата, избраният изпълнител е представил някои от изброените документи, не е необходимо да ги представя повторно;
-представи гаранция за изп. в размер на 3 % от ст-та на дог. без ДДС;
-когато участникът, определен за изпълн. е обединение на физ. и/или юрид. лица, преди скл. на договора, следва да представи заверено копие от удостоверение за данъчна регистрация и за регистрация по БУЛСТАТ или еквивалентни документи съгласно законодателството на държавата, в която обединението е установено.
-Декларация по чл. 59, ал. 1, т. 3 от Закона за мерките срещу изпирането на пари - по образец;
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

08/07/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

04/01/2020 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

09/07/2019 (дд/мм/гггг)   14:00 (чч:мм)

гр. Козлодуй, ул. Христо Ботев № 13, Заседателна зала на Община Козлодуй

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. В процедурата може да участва всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, което отговаря на условията на чл. 10, ал. 1 от ЗОП и изискванията на Възложителя.
2. Възложителят отстранява от участие участник, за когото са налице основанията по чл. 54, ал. 1, чл. 55, ал. 1, т. 1 от ЗОП, възникнали преди или по време на процедурата, условията по чл. 107 от ЗОП, както и обстоятелствата по чл. 3, т. 8 от ЗИФОДРЮПДРКЛТДС, освен ако не са приложими изключенията по чл. 4 от същия закон, както и обстоятелства по чл. 69 от ЗПКОНПИ;
3. Участник, който след искане или покана от Възложителя не удължи или не потвърди срока на валидност на офертата си;
4. Участник, предложил цена, по-висока от прогнозната стойност на обществената поръчка, ще бъде отстранен от участие в процедурата;
5. Ако за участник са налице някои от посочените основания за отстраняване по чл. 54, ал. 1 от ЗОП и чл. 55, ал. 1, т. 1 от ЗОП, същият има правото да представи доказателства, че е предприел мерки, които гарантират надеждността му, въпреки наличието на съответното основание за отстраняване;
6. Офертите на участниците трябва да са изготвени при спазване на задълженията, свързани с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в страната или в държавата, където трябва да се извърши строителството или да се предоставят услугите, и които са приложими към строителството или към предоставяните услуги. Неспазването на посоченото условие води до отстраняване;
7. Когато участникът предвижда участието на подизпълнители при изпълнение на поръчката или ще ползва ресурсите на трети лица, съответните изисквания се прилагат и по отношение на подизпълнителите и на третите лица;
8. Документите, доказващи липсата на основания за отстраняване са посочените в чл. 58 от ЗОП и се представят от участника избран за изпълнител при сключване на договор за обществена поръчка. Възложителят може да изисква по всяко време след отваряне на офертите представяне на всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата;
9. При подаване на офертата, участниците задължително предоставят ЕЕДОП в електонен вид, като той трябва да бъде цифрово подписан и приложен на подходящ оптичен носител към пакета документи за участие в процедурата. Форматът, в който се предоставя документът не следва да позволява редактиране на неговото съдържание;
10. Редът и условията за плащане на възнаграждението на изпълнителя на обществената поръчка са определени в проекта на договора за възлагане на обществената поръчка;
11. Финансирането на обществената поръчка е осигурено от Фонд „Радиоактивни отпадъци”, съгласно чл. 93, ал. 1, т. 5 от ЗБИЯЕ и от бюджетните средства на Община Козлодуй.
Участниците могат да получат необходимата информация за задълженията, свързани с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в Република България и относими към предмета на поръчката, както следва:
Относно задълженията, свързани с данъци и осигуровки:
Национална агенция по приходите:
Информационен телефон на НАП - 0700 18 700;
интернет адрес: www.nap.bg
Относно задълженията, опазване на околната среда:
Министерство на околната среда и водите
Информационен център на МОСВ:
1000 София, ул. "У. Гладстон" № 67 Телефон: 02/ 940 6331 всеки работен ден от 14:00 ч. до 17:00 ч.
Интернет адрес: http://www3.moew.government.bg/
Относно задълженията, закрила на заетостта и условията на труд:
Министерство на труда и социалната политика:
Интернет адрес: http://www.mlsp.government.bg
София 1051, ул. Триадица № 2
Телефон: 02/8119 443

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Жалба срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или за допълнителна информация може да се подава в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 179 от ЗОП, съгласно чл. 197, ал. 1 т. 4 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 18/06/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва