Деловодна информация
842
12-08-13 10/06/2019 (дд/мм/гггг)
да
да
10/06/2019 (дд/мм/гггг)
842-2019-0004 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Златица 000776464
пл. Македония №1
Златица BG412 2080 България
Ива Петрова - ст. юрисконсулт +359 072860201
ob_zlatica@mail.bg +359 072860201

Интернет адрес/и

http://www.zlatitsa.bg/

http://www.zlatitsa.bg/профил-на-купувача-обществени-поръчк/


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.zlatitsa.bg/открита-процедура-за-възлагане-на-общ-4/
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Изпълнение на Инженеринг-проектиране,упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР на обект„Реконструкция и доизграждане на част от гл.клон I,гл.клонове III,IV и клонове 2,28,34 ..прод. в II.1.4.
45231300      
Строителство

Продължава от Раздел II.1.1. "Наименование" .... от ниската зона на водопроводната мрежа на град Златица, община Златица". Предметът на поръчката e инженеринг-изготвяне на работен проект и строително монтажни работи (СМР), във връзка с реконструкцията на главни и второстепенни клонове и необходимите съоръжения от ниската зона на водопроводната мрежа на гр. Златица, община Златица и упражняване на авторски надзор. Общата дължина на водопроводните клонове, предвидени за реконструкция е 5140 м. Реконструкцията включва подмяна на съществуващата водопроводна мрежа от етернитови и стоманени тръби с полиетиленови тръби с висока плътност /ПЕВП/, отговарящи на съвременните хигиенни и технически изисквания.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
1965000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45231300      
71322200      
45000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG412

Мястото за изпълнение на поръчката е на територията на гр. Златица, община Златица, Република България.

Предметът на поръчката e инженеринг-изготвянето на работен проект и строително монтажни работи (СМР), във връзка с реконструкцията на главни и второстепенни клонове и необходимите съоръжения от ниската зона на водопроводната мрежа на гр. Златица и упражняване на авторски надзор.Общата дължина на водопроводните клонове, предвидени за реконструкция е 5140 м. Реконструкцията включва подмяна на съществуващата водопроводна мрежа от етернитови и стоманени тръби с полиетиленови тръби с висока плътност /ПЕВП/, отговарящи на съвременните хигиенни и технически изисквания. В обхвата на поръчката се включва изпълнението на следните дейности, които са свързани с изготвянето на работен проект и изпълнение на СМР:
1. Изготвяне на работен проект, като се провери и оразмери цялата съществуваща водопроводна мрежа на гр.Златица на базата на одобрена водоснабдителна норма .При изготвяне на проекта да се вземе в предвид общия план за развитие на община Златица/включително данни от НСИ за демографското развитие на общината/,кадастралния и регулационен план на гр.Златица, данни от В и К оператора за съществуващата водопроводна мрежа,данни за съществуващите пътни настилки.2. Извършване на строително-монтажни работи, необходими и съответстващи на техническата спецификация, във връзка с предвидената реконструкция.
3. Доставка и влагане в строителството на необходимите и съответстващи на техническите спецификации строителни продукти (строителни материали, изделия, елементи, детайли, комплекти и др.)
4. Извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания.
5. Участие в процедурата по приемане на строежа – приемо-предавателен протокол за установяване на качествено изпълнени СМР.
6. Гаранционно поддържане на обекта, включващо отстраняване на проявени дефекти през гаранционния срок.
Целите на настоящата процедура са:
- Подобряване състоянието и работата на селищната водопроводна мрежа;
- Подобряване състоянието на водните ресурси чрез намаляване на подаваните водни количества, в резултат на намаление на общите загуби на вода след рехабилитацията на част от ниската зона на селището;
- Подобряване качеството на услугата водоснабдяване
- Намаляване на експлоатационните разходи по поддръжка на водопроводната мрежа
Пълното описание на предвидените дейности са подробно описани в Документацията за участие в процедурата (Указанията), техническата спецификация и техническото задание, явяващи се неразделна част от документацията на настоящата обществена поръчка.
Критериите по-долу
 
ДА “Tехнически показатели” - ТП    60 %
Цена
ФП - 40 %
II.2.6) Прогнозна стойност
1965000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
220

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Оферти, надвишаващи посочената обща прогнозна стойност, както и по отделните дейности, ще бъдат отстранени от участие.Предвижда се финансирането на обществената поръчка да бъде осигурено от МРРБ.Към момента на откриване на процедурата не е осигурено финансиране. В съответствие с чл. 114 от ЗОП изпълнението на поръчката ще се счита за възложено под отлагателното условие след осигурено финансиране.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя, за изпълнение на строежи четвърта група, трета категория, съгласно Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя, а ако е чуждестранно физическо или юридическо лице, същото да има право (съгласно националното му законодателство и при условията на взаимно признаване) да изпълни предмета на поръчката.
В случай на участие на обединение, което не е юридическо лице спазването на изискването се доказва от тези членове на обединението, които съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението са ангажирани с изпълнението на строителство.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела на поръчката, които са им възложени ще изпълняват строителството.
При подаване на офертата участникът декларира съответствие с изискването, като посочва в Част IV, раздел А от ЕЕДОП групата и категорията на строителните обекти, за които е вписан в Централния професионален регистър на строителя, както и номера на Удостоверението за вписване и дата на валидност.
Доказване на посочените изисквания
При условията на чл. 67, ал. 5 от ЗОП възложителят може да изиска документи, чрез които се доказва декларираната в ЕЕДОП информация - копие на валидно удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя или еквивалентен документ за чуждестранните участници, удостоверяващ правото на съответното лице (съгласно националното му законодателство) да изпълни предмета на поръчката.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Участниците в обществената поръчка следва да са реализирали минимален оборот от строително монтажни работи, за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
Участникът следва да предостави информацията в част IV "Критерии за подбор", раздел Б, "Икономическо и финансово състояние " от ЕЕДОП.
Доказване на посочените изисквания - При условията на чл. 67, ал. 5 от ЗОП възложителят може да изиска документи, чрез които се доказва декларираната в ЕЕДОП информация:
- Справка за оборота от строително монтажни работи за последните 3 (три) приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си.
Или
- Копия на годишните отчети за последните 3 (три) приключили финансови години, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която Участникът е установен.
2. Участникът трябва да има валидни застраховки „Професионална отговорност в проектирането“ и „Професионална отговорност в строителството” съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ с минимална застрахователна сума, съгласно чл. 5,ал.1 и ал. 2 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителство за категорията строителство, съобразно строежа – предмет на обществената поръчка или еквивалентна за участник – чуждестранно лице съгласно законодателство на държавата, в която е установен.
- сума на сключената застраховка „Професионална отговорност“, както и номер и валидност на същата. При подаване на офертата участникът декларира съответствие с поставеното изискване, като попълва част IV, раздел Б от ЕЕДОП.
При условията на чл. 67, ал. 5 от ЗОП възложителят може да изиска документи, чрез които се доказва декларираната в ЕЕДОП информация - копие на документи доказващ наличие на застраховка “Професионална отговорност”.


1. Участникът трябва да е реализирал през последните 3 (три) приключили финансови години, в зависимост от датата, на която е създаден или е започнал дейността си, оборот от строително монтажни работи в размер на минимум 3 000 000,00 лева без ДДС. За участник – чуждестранно лице оборотът се изчислява по официалния курс на БНБ за съответната валута в лева към датата на подаване на офертата.
При използване на подизпълнител, изискванията за оборот се отнася и за всеки един на подипълнител , съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
2. Участникът трябва да има валидни застраховки „Професионална отговорност в проектирането“ и „Професионална отговорност в строителството” съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ с минимална застрахователна сума, съгласно чл. 5, ал. 1и ал. 2 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителство за категорията строителство, съобразно строежа – предмет на обществената поръчка или еквивалентна за участник – чуждестранно лице съгласно законодателство на държавата, в която е установен.
- сума на сключената застраховка „Професионална отговорност“, както и номер и валидност на същата.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. През последните 3/три/ години, считано от датата на подаване на офертата,участникът да е изпълнил успешно минимум една услуга, съответстваща на предмета, стойността, обема и сложността на поръчката по изготвяне на инвестиционни проекти във фаза работен проект във връзка с реконструкция или изграждане на В и К мрежи и съоръжения. Участникът предоставя информация в в част ІV,раздел В ,„Технически и професионални способности“, като предостави и информация за услугите,които са индентични или сходни с предмета на поръчката, с посочване на стойностите, датите на които е приключило изпълнението,мястото, вида и получателите на услугата.
2. През последните 5 /пет/ години, считано от датата на подаване на офертата, участникът трябва да е изпълнил строително – монтажни работи, индентични или сходни с предмета на поръчката. Под индентични или сходни с предмета на поръчката следва да се разбира строително-монтажни работи по изграждане и/или реконструкция, и/или рехабилитация, и/или ремонт на водопроводни мрежи с дължина минимум 5 км.При подаване на офертата участникът декларира съответствие с поставеното изискване, чрез попълване на Част IV, раздел В, т. 1а) от ЕЕДОП като предостави и информация за стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема на строителството.
При условията на чл. 67, ал. 5 от ЗОП възложителят може да изиска документи, чрез които се доказва декларирани сходни с предмета на поръчката, изпълнени през последните 3/5 години, считано от датата на подаване на офертите с приложени към него копия на удостоверения за добро изпълнение на посочените услуги и строителство, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото , вида и обема/дължината, както и дали са изпълнени в съответствие с нормативните изисквания.
3.Участниците трябва да разполагат най-малко със следния персонал и/или ръководен състав с определена професионалнакомпетентност за изпълнение на поръчката:
- Ръководител на екипа – да е магистър, с висше образование в областта на промишленото и гражданското строителство, водоснабдяване и канализация, хидротехническо строителство или еквивалент; да има минимум 5 (пет) годишен професионален опит в областта на водоснабдителните и канализационни системи.
- Проектантски екип - Участникът трябва да разполага с квалифициран екип от експерти, имащи квалификация и правоспособност да участват при извършването на проектирането на обекта. Всички експерти трябва да имат минимум 5 (пет) години професионален опит по специалността си, да притежават квалификация и пълна проектантска правоспособност в следните
специалности:
- инженер по водоснабдяване и канализация
- геодезист
- строителен инженер пътно строителство
3. Експерти необходими за изпънението на строителството:
- Ръководител на обекта (1 бр.) – да притежава висше строително образование, специалност „ВиК” или еквивалентна, професионален опит от минимум 5 (пет) години и участие, като „ръководител или зам. ръководител на обект” на минимум 1 обект с предмет, сходен на предмета на обществената поръчка;
- Технически ръководител (1 бр.) – лице, отговарящо на изискванията на чл. 163а от ЗУТ, притежаващо професионален опит от минимум 3 (три) години и участие като „технически ръководител” на минимум 1 обект с предмет, сходен на предмета на обществената поръчка;
- Експерт по контрол на качеството (1 бр.) – да притежава валидно удостоверение/сертификат за контрол на качеството или еквивалент;
- Експерт по безопасност и здраве (КБЗ) (1 бр.) – да притежава валидно удостоверение за Координатор по безопасност и здраве в строителството, съгласно Наредба № 2/2004 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи или еквивалент.
Под обект с предмет, сходен на предмета на обществената поръчка следва да се разбира строително-монтажни работи по изграждане и/или реконструкция, и/или рехабилитация, и/или ремонт на водопроводни.


1. Участникът за участие в поръчката трябва да има внедрени следните системи:
- Система за управление на качеството съгласно стандарта БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалентен с обхват включващ строително монтажни работи.
- Система за управление на околната среда съгласно стандарта БДС EN ISO 14001:2015 или еквивалентен с обхват включващ строително монтажни работи
При подаване на офертата участникът декларира съответствие с изискването, чрез попълване на Част IV, раздел Г от ЕЕДОП като посочи и вида, номера, датата на валидност и обхвата на съответните сертификати.
При условията на чл. 67, ал. 5 от ЗОП възложителят може да изиска документи, чрез които се доказва декларираната в ЕЕДОП информация - копия на валидни сертификати за система за управление на качеството съгласно стандарта БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалентен и система за управление на околната среда съгласно стандарта БДС EN ISO 14001:2015 или еквивалентен с обхват, включващ строително-монтажни работи.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


При подписване на договора, участникът определен за изпълнител,представя гаранция за изпълнение на договора в размер на 1% /един процент/ от цената на договора без ДДС. Гаранцията се предоставя в една от следните форми:
1.парична сума внесена по банкова сметка на Възложителя;
2.банкова гаранция в полза на Възложителя-същата трябва да бъде неотменима и безусловна,с възможност да се усвои изцяло или на части;
3.застраховка,която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
Участникът,определен за изпълнител,избира сам формата на гаранцията за изпълнение.
Към момента на откриване на процедурата не е осигурено финансиране.В съответствие с чл. 114 от ЗОП изпълнението на поръчката ще се счита за възложено под отлагателното условие след осигурено финансиране.В случай,че не бъде осигурено финансиране,дейностите предмет на общ. поръчка няма да се изпълняват, като никоя от страните (Общ.Златица и Изпълнителя) не дължи обезщетение за вреди или пропуснати ползи.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

15/07/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

16/07/2019 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

Заседателна зала на първи етаж на административната сграда на община Златица, находяща се в град Златица, пл. "Македония" № 1

Отварянето на получените оферти се извършва на публично заседание от комисията по чл. 103, ал. 1 от ЗОП, на което могат да присъстват кандидатите или участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Възложителят отстранява от участие в процедурата за възлагане на обществена поръчка, участник, за който са налице или са възникнали преди или по време на процедурата основанията по чл. 54, ал. 1, т. 1, т. 2, т. 3, т. 4, т. 5, т. 6 и т. 7 и определените от възложителя обстоятелства по чл. 55, ал. 1, т. 1 и т. 5 от ЗОП, както следва:
1)Когато участника е осъден с влязла в сила присъда,освен ако е реабилитиран,за престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл.172,чл. 192а, чл. 194-217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, 1л. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс (чл. 54, ал. 1, т. 1 от ЗОП).
2)Когато участника е осъден с влязла в сила присъда,освен ако е реабилитиран,за престъпление,аналогично на тези по предходната точка в държава членка или трета страна (чл. 54, ал. 1, т. 2 от ЗОП);
3)Когато участника има задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т.1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях,към държавата или към общината по седалището на възложителя и на участника, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата,в която участникът е установен, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила (чл. 54, ал. 1, т. 3 от ЗОП);
4)Когато е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП (чл. 54, ал. 1, т. 4 от ЗОП);
5)Когато е установено, че:(чл. 54, ал. 1, т. 5 от ЗОП):
а)участникът е представил документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
б)участникът не е представил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
6)Когато участникът е с установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка е нарушил чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен (чл. 54, ал. 1, т. 6 от ЗОП).
7)Когато е налице конфликт на интереси, който не може да бъде отстранен (чл. 54, ал. 1, т. 7 от ЗОП).
8)Когато участникът е обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл.740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си, а в случай че кандидатът или участникът е чуждестранно лице - се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която е установен (чл. 55, ал. 1, т. 1 от ЗОП);
9)Когато участника e опитал да (чл. 55, ал. 1, т. 5 от ЗОП):
а) повлияе на вземането на решение от страна на възложителя, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
б) получи информация, която може да му даде неоснователно предимство в процедурата за възлагане на обществена поръчка.
ДОКАЗВАНЕ: При подаване на офертата участникът декларира липсата или наличието на основанията за отстраняване чрез представяне на информация в приложните полета на Част III на ЕЕДОП.
: Участниците могат да получат необходимата информация за задълженията, свързани с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в РБ:
?Относно задълженията, свързани с данъци и осигуровки: Национална агенция по приходите: интернет адрес: www.nap.bg
?Относно задълженията, свързани с опазване на околната среда: Министерство на околната среда и водите: http://www3.moew.government.bg/;
?Относно задълженията,свързани със закрила на заетостта и условията на труд: Министерство на труда и социалната политика: Интернет адрес:http://www.mlsp.government.bg

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл.197, ал.1, т.1 от Закона за обществени поръчки (ЗОП) жалба може да се подава е 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 10/06/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва