III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
1. Участникът следва да разполага с обект/и (собствени или наети), регистриран/и по чл. 12 от Закона за храните от Българска агенция по безопасност на храните (БАБХ), за производство и/ или търговия с храни, от които ще извършва доставката на храни по настоящата обществена поръчка. Всеки участник трябва да разполага с минимум един обект, регистриран по чл. 12 от ЗХ, с обхват на регистрацията, издадена от съответната ОДБХ, включващ всички групи храни от предмета на обособената позиция, за която участва. Когато се участва за две или повече обособени позиции, изискването важи за всяка от тях поотделно - при наличието на само 1 обект, същият следва да е регистриран по отношение на всяка от групите храни, за които участникът е подал оферта. При участник обединение на физически и/или юридически лица всяко физическо/ юридическо лице, включено в обединението, което ще извършва дейност, за която е необходима посочената регистрация, следва да разполага с обект/и, регистриран/и по чл. 12 от Закона за храните, за групите храни от предмета на обособената позиция, за която обединението участва съобразно с извършваната от лицето дейност. Документи, които участникът следва да представи: При подаване на оферта, участникът декларира съответствието с изискването в ЕЕДОП, като посочва в Част IV, раздел А) - адрес, номер и дата на регистрация на обекта съгласно чл.12 от Закона за храните, както и групите храни, за които е валидна регистрацията му и/или се посочва публично достъпна електронна база данни, в която се съдържа изискваната информация. 2. В допълнение към изискванията по точка 1, участниците по Обособена позиция 1 „Доставка на месо, месни продукти и риба” и Обособена позиция 2 „Доставка на мляко и млечни продукти” следва да отговарят на следните изисквания: а) Участникът следва да има регистрация за всички свои или наети обекти по чл. 7, ал. 3, т. 5 от Закона за ветеринарномедицинската дейност в съответните публични регистри на БАБХ; б) В случай че участникът е лице, получаващо пратки от суровини и храни от животински произход от държава - членка на Европейския съюз, предназначени за пускане на пазара и търговия, то следва да е регистрирано в ОДБХ. Документи, които участникът следва да представи: При подаване на оферта, участникът декларира съответствието с изискването в ЕЕДОП, като посочва в Част IV, раздел А), номер и дата на съответната регистрация, както и уебадреса/ите на публично достъпна/и електронна база данни, в която/ито се съдържа изискваната нформация. 3. В допълнение към изискванията по предходната точка 1 участниците по Обособена позиция 3 „Доставка на свежи плодове и зеленчуци” следва да отговарят на следното изискване: В съответствие с чл. 4, ал. 1 от Наредба № 16/ 28.05.2010 за изискванията за качество и контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци, участниците следва да са вписани в базата данни на Българската агенция по безопасност на храните за търговците на пресни плодове и зеленчуци. Изискуеми документи: При подаване на оферта, участникът декларира съответствието с изискването в ЕЕДОП, като посочва в Част IV, раздел А), номер и дата на регистрацията, както и уебадреса на публично достъпна електронна база данни, в която се съдържа изискваната нформация. |
III.1.2) Икономическо и финансово състояние
НЕ
1. Всеки участник, който подава оферта за една или повече обособени позиции от настоящата обществена поръчка, трябва да е реализирал минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на съответната обособена/и позиция/ции, изчислен на база годишните обороти за последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си в размер, както следва: За Обособена позиция № 1 „Доставка на месо, месни продукти и риба” - оборот в размер на 58 358,50 лв. от търговия с месо, месни продукти и риба. За Обособена позиция № 2 „Доставка на мляко и млечни продукти” - оборот в размер на 49 803,63 лв. от търговия с мляко и млечни произведения. За Обособена позиция № 3 „Доставка на свежи плодове и зеленчуци” - оборот в размер на 43 972,75 лв. от търговия с плодове и зеленчуци. За Обособена позиция № 4 „Доставка на пакетирани, консервирани храни и други хранителни продукти” - оборот в размер на 57 451,90 лв. от търговия с пакетирани и консервирани храни. При подаване на оферта, участникът декларира съответствието с изискването в ЕЕДОП, като попълва в част IV, раздел „Б“, т. 2а, както и уебадреса/ите на публично достъпна/и електронна база данни, в която/ито се съдържа изискваната нформация. Участникът следва да представи към офертата си също и Справка за оборота за последните три приключили финансови години в сферата/те, попадаща/и в обхвата на обособената/те позиция/ции, за която участникът подава оферта. 2. Коефициент на обща ликвидност (Кол) - минимум 1,5* Показателите за ликвидност са количествени характеристики на способността на предприятието да изплаща текущите си задължения с наличните текущи активи. Индикатор са за възможността на кандидата/участника да поема възникнали финансови затруднения. Те са показатели, показващи ликвидността в статика (към даден момент). Участниците следва да са постигнали положително съотношение между определени активи и пасиви, а именно – между текущите активи и текущите задължения за последната отчетна година (2018 г.). Коефициентът на обща ликвидност се изчислява по Методиката към чл. 61, ал. 1, т. 3 ЗОП за установяване на минимални допустими съотношения между определени активи и пасиви, съгласно Приложение № 2 към чл. 31, ал. 2 ППЗОП, въз основа на данни (в хил. лв.) от счетоводния баланс към 31 декември на последната финансова година (2018 г.) по следната формула: Текущи активи (ТА) Кол = _________________________________________, Текущи задължения (ТЗ) където: К ол е коефициентът на обща ликвидност на стойност 1,5; ТА - сумата на текущите активи (краткотрайни/краткосрочни); всички активи, придобити с цел да бъдат използвани или реализирани в срок от една и над една година съобразно оперативния цикъл на предприятието 1. ТЗ - сумата на текущите задължения (текущи пасиви); всички задължения, които следва да бъдат погасени в срок до една година. При подаване на оферта, участникът декларира съответствието с изискването в ЕЕДОП, като посочва в част IV, раздел Б, т.4 изчисления коефициент на обща ликвидност на база годишен финансов отчет (ГФО) към 31 декември 2018г., както и уебадреса/ите на публично достъпна/и електронна база данни, в която/ито се съдържа изискваната по-горе информация. * Минимално допустимо съотношение е стойността на коефициента за ликвидност, посочен в т. 2, над която се счита, че за участника е налице съответствие с изискванията по чл. 61, ал. 1, т. 3 ЗОП. 1 Оперативен цикъл на предприятието е времето от придобиването на активите (суровини, материали и др.), които влизат в процес на преработка, до реализацията на създадения продукт в парични средства или в парични еквиваленти.
|
III.1.3) Технически и професионални възможности
НЕ
1. Участникът следва да е извършил минимум 1 (една) доставка на хранителни продукти, сходни с предмета на настоящата обществена поръчка за последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата.Участникът следва да е изпълнил дейности с предмет* и обем**, идентични или сходни с предмета на настоящата обществена поръчка. Документи, които участникът следва да представи: При подаване на офертата участникът декларира сътоветствието с изискванията за технически и професионални способности в ЕЕДОП част IV, раздел В, т. 1б). На основание чл. 64, ал. 1, т. 2 и чл. 63, ал. 1, т. 1, буква „б” ЗОП, участникът следва да представи към офертата си и списък на доставките, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство**** за извършената доставка. Като „доставка с предмет и обем, идентична или сходна с предмета на настоящата обществена поръчка“ се приема минимум 1 (една), изпълнена*** доставка на хранителни продукти – подобна на изискванията на възложителя в настоящата поръчка. * Под сходни дейности на предмета на настоящата поръчка се разбират дейности, с предмет аналогичен на обособената позиция, за която кандидатът участва. ** Под идентичен или сходен обем за съответната обособена позиция следва да се разбира извършването на една или няколко от посочените доставки на обща стойност не по-малка от прогнозната стойност на обособената позиция, за която кандидатът участва. ***„Изпълнена” е тази доставка, чието изпълнение е приключило до датата на подаване на офертата, в рамките на заложения от възложителя период, независимо от датата на възлагането ?. **** Доказателството за извършена доставка се представя под формата на документ (референция за добро изпълнение или друго), издаден от получателя или от компетентен орган, или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информация за доставката. Документите, доказващи извършената доставка, следва да са подписани от издателя и приложени към офертата в заверено копие с „Вярно с оригинала”, две имена и подпис на участника. 2. Участникът следва да има въведени ISO 22000:2005 – Система за управление на безопасността на храните или еквивалентно, и ISO 9001:2008 – Система за управление на качеството или еквивалентно, или други доказателства за въведени еквивалентни мерки за осигуряване на качеството с област на приложение – продажба и доставка на хранителни продукти за целия период на изпълнение на настоящата обществена поръчка. Системите следва да са внедрени в обекта, от който ще се извършват доставките. Документи, които участникът следва да представи: При подаване на офертата участникът декларира сътоветствието с изискванията за технически изисквания в ЕЕДОП част IV, раздел В. На основание чл. 64, ал. 1, т. 10 и чл. 63, ал. 1, т. 10 от ЗОП, участникът следва да представи в офертата си и заверени копия на сертификати за въведените стандарти или други доказателства за въведени еквивалентни мерки за осигуряване на качеството с област на приложение – продажба и доставка на хранителни продукти, придружени с Декларации, че ще поддържат сертификацията през целия период на изпълнение на настоящата обществена поръчка. 3. Участникът следва да разполага с транспортни средства за доставка на хранителни продукти в съответствие с изискванията на Приложение II, глава IV на Регламент (ЕО) 852/2004 на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2004 г. относно хигиената на храните (OB L 139, 30.4.2004 г.) и Наредба 1 от 26.01.2016 г. за хигиена на храните (ДВ, обн. бр.10 от 05.02.2016г.). Документи, които участникът следва да представи: При подаване на оферта, участникът декларира съответствието с изискването в ЕЕДОП, като посочва в Част IV, раздел В, ред „Техническо оборудване“ транспортните средства (марка, модел, рег. № ), както и датата и номерата на удостоверенията за регистрация за специализираните транспортни средства за превоз на храни от животински произход, издадени от ОДБХ по реда на чл. 246 от ЗВМД.
|
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ
|