Деловодна информация
00137
ОП-2083 24/04/2019 (дд/мм/гггг)
не
00137-2019-0004 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Лясковец 000133844
пл. Възраждане № 1
Лясковец BG321 5140 България
Пенка Велкова, Даниела Маринова +359 61922055
obstina@lyaskovets.net +359 61922045

Интернет адрес/и

www.lyaskovets.net

http://www.lyaskovets.net/buyerprofile/bprofile.php?id=20190424-0120


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.lyaskovets.net/buyerprofile/bprofile.php?id=20190424-0120
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Основен ремонт на обслужваща сграда към спортен комплекс в град Лясковец - Етап 1 ОП-2019-007
45000000      
Строителство

Предметът на настоящата обществена поръчка е: „Основен ремонт на обслужваща сграда към спортен комплекс в град Лясковец - Етап 1“.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
67090.62      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG321

Мястото за изпълнение на обществената поръчка е на територията на гр. Лясковец, общ. Лясковец, обл. Велико Търново, ул. „Капитан Дядо Никола” № 44 – УПИ ХХ - за спортна площадка, кв. 82 по ПУП - ПР на

Изпълнението на настоящата обществена поръчка включва строително – монтажни и ремонтни дейности, свързани с изграждане на нова покривна конструкция на обслужваща сграда към спортен комплекс в гр. Лясковец, частична подмяна на дограма и цялостна подмяна на електрическата инсталация в сградата. Предвижданите дейности представляват първи етап от изпълнението на инвестиционен проект за основен ремонт на горепосочената сграда. Техническите изисквания на възложителя и дейностите, включени в предмета на обществената поръчка, са посочени в Техническата спецификация (Приложение № 1 към документацията за участие).
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
67090.62      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
2

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Всеки участник трябва да е регистриран в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камарата на строителите в България, на основание чл. 3, ал. 2 и чл. 15, ал. 1 от Закона за камарата на строителите, за изпълнение на строежи от първа група, подгрупа „строежи от пета категория”, съгласно чл. 5, ал. 1, т. 1 и ал. 4, т. 4 от Правилника за реда за вписване и водене на ЦПРС, в съответствие с чл. 137, ал. 1, т. 5, б. „а“ и б. „г“ от ЗУТ и с чл. 10, ал. 1, т. 4 и чл. 11 от Наредба № 1 от 30.07.2003 г. за номенклатурата на видовете строежи.
За доказване на годност (правоспособност) преди сключването на договора за обществена поръчка, участникът определен за изпълнител представя следните документи:
•Заверено копие от удостоверение за вписване в ЦПРС, придружено с валиден контролен талон по чл. 22 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени, удостоверено с еквивалентен документ, изготвен съгласно националния закон на участника, издаден от компетентен орган от държавата, в която е установен.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

За доказване на икономическото и финансовото състояние преди сключването на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител представя следните документи:
• Заверено копие на валидна застраховка „Професионална отговорност”, която да обхваща категорията строеж съобразно предмета на поръчката – първа група строежи, строежи от пета категория, за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им по смисъла на чл. 171, ал. 1 от ЗУТ и Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, респ. еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
За доказване на икономическото и финансовото състояние преди сключването на договора за обществена поръчка, участникът, определен за изпълнител представя следните документи:
• Справка по чл. 62, ал. 1, т. 4 от ЗОП за общия оборот и за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката – Образец № 2 от документацията за участие и
• Годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква, съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен, с приложена Справка за приходите на строителни предприятия по видове строителство.
Забележка: Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.


1. Всеки участник трябва да има валидна застраховка „Професионална отговорност” за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им по смисъла на чл. 171, ал. 1 от ЗУТ и Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството. Застраховката трябва да покрива минималната застрахователна сума за строежи пета категория.
*Изискването за застраховка за професионална отговорност на лицата по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ не се прилага за лице от държава - членка на Европейския съюз, или от друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България и е предоставило еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
2. През последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която е създаден или е започнал дейността си, участникът трябва да е реализирал минимален общ оборот не по-малко от 134 000 лв. (сто тридесет и четири хиляди лева), включително минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти, не по-малко от 67 000 лв. (шестдесет и седем хиляди лева).
* Годишен общ оборот е сумата от нетните приходи от продажби по смисъла на Закона за счетоводството.
„Нетни приходи от продажби" са сумите от продажба на продукция, стоки и услуги, намалени с търговските отстъпки, данъка върху добавената стойност и други данъци, пряко свързани с приходите.
** Оборот в сферата, попадаща в обхвата на обществената поръчка е сумата, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирана от дейности, попадащи в обхвата на поръчката.
„Дейностите, попадащи в обхвата на поръчката” са дейности по изпълнение на ново строителство и/или реконструкция и/или основен ремонт на сгради, с изпълнени по тях следните видове дейности:
- изграждане на стоманени конструкции;
- изграждане и/или ремонт на покриви;
- изграждане на електрически инсталации .
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

За доказване на техническите и професионални способности преди сключването на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител представя следните документи:
•Списък по чл. 64, ал. 1, т. 1 от ЗОП на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката - Образец № 3 от документацията за участие и
•Удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
•Списък – декларация по чл. 64, ал. 1, т. 3 и т. 6 от ЗОП на лицата, които ще изпълняват строителството и на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, вкл. и контрола на качеството, в който е посочена професионалната компетентност на лицата – Образец № 4 от документацията за участие, както и
•Документи, които доказват професионалната компетентност* и професионалния опит на квалифицирания технически ръководен състав:
- за техническия ръководител – заверено копие от документи, доказващи образование, квалификация и професионален опит, съответстващи на изискванията на възложителя, посочени в документацията на обществената поръчка;
- за отговорника по здравословни и безопасни условия на труд - заверено копие от съответното удостоверение за завършено обучение, както и заверено копие на документи, доказващи професионален опит, съответстващи на изискванията на възложителя, посочени в документацията на обществената поръчка;
- за отговорника по контрола на качеството – заверено копие от съответното удостоверение за завършено обучение, както и заверено копие на документи, доказващи професионален опит, съответстващи на изискванията на възложителя, посочени в документацията на обществената поръчка.
•Заверено копие на валиден сертификат по EN ISO 9001:2015 – за внедрена система за управление на качеството или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват „строителство” или еквивалентен.
•Заверено копие на валиден сертификат за разработена и внедрена интегрирана система за управление на околна среда EN ISO 14001:2015 или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда, с предметен обхват „строителство” или еквивалентен.


1. През последните 5 (пет) години от датата на подаване на офертата, участникът трябва да е изпълнил видове строителни дейност/и с предмет, идентичен или сходен с предмета на обществената поръчка.
*„Строителни дейности с предмет, идентичен или сходен с предмета на обществената поръчка” са дейности по изпълнение на ново строителство и/или реконструкция и/или основен ремонт на сгради, с изпълнени по тях следните видове дейности:
- изграждане на стоманени конструкции;
- изграждане и/или ремонт на покриви;
- изграждане на електрически инсталации“.
2. Участникът трябва да разполага с необходимия брой персонал, в т.ч. квалифициран технически ръководен и изпълнителски състав с определена професионална компетентност за изпълнение на строителството, със следното образование и квалификация или еквивалентни:
Квалифициран технически ръководен състав:
а). Технически ръководител (едно лице), отговарящо на следните изисквания:
- строителен инженер, архитект или строителен техник, който ръководи строителните работи и осигурява изпълнение на отговорностите по чл. 163, ал. 2, т. 1 - 5, а за строежите от пета категория - и отговорностите по чл. 168, ал. 1 и по чл. 169б, ал. 1 от ЗУТ, притежаващо:
- минимум 3 (три) изпълнени обекта с предмет, идентичен или сходен с предмета на настоящата поръчка.
б). Координатор по безопасност и здраве* (едно лице), отговарящо на следните изисквания:
- притежаващо удостоверение или друг документ за правоспособност за извършване на дейност като Координатор по безопасност и здраве в строителството, съгласно Наредба № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи и
- притежаващо минимум 1 (една) година професионален опит като специалист по ЗБУТ - координатор или инспектор по безопасност и здраве.
* Координатор по безопасност и здраве е лице, на което е възложено от възложителя и/или от упълномощеното лице да изпълнява задачите, посочени в чл. 11 от Наредба № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, издадена от министъра на труда и социалната политика и министъра на регионалното развитие и благоустройството.
в). Отговорник по контрола на качеството (едно лице), отговарящо на следните изисквания:
- притежаващо професионална квалификация, която да отговаря на изискванията на чл. 163а, ал. 2 от ЗУТ или еквивалентна;
- притежаващо удостоверение за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентен документ;
- притежаващо минимум 1 (една) година професионален опит като отговорник по качеството.
Квалифициран изпълнителски състав:
г). Квалифицирани строителни работници - квалифицираният изпълнителски състав включва квалифицирани работници с професия съобразно видовете работи по КСС и Националната класификация на професиите и длъжностите в Република България.
3. Всеки участник трябва да притежава сертификат по EN ISO 9001:2015 – за внедрена система за управление на качеството или еквивалент, или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват „строителство“ или еквивалентен обхват, сходен с предмета на поръчката.
4. Всеки участник трябва да има разработена и внедрена интегрирана система за управление на околна среда EN ISO 14001:2015 или еквивалент, или други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда, с предметен обхват „строителство “ или еквивалентен.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


1. Избраният за изпълнител участник трябва да осигури наемане на регистрирани в Дирекция „Бюро по труда” безработни при реализиране на обекта, които са част от общия състав работници, при спазване на следните изисквания:
При срок за изпълнение на договора за СМР 2 (два) месеца:
?да осигури 20 (двадесет) човекомесеца труд, положен от общия състав работници за срока на изпълнение на договора за СМР, като поддържа на трудов договор 10 среден месечен брой работници на обекта;
?Задължително да осигури 6 (шест) човекомесеца труд, положен от квалифицирани/неквалифицирани, наети от Дирекция „Бюро по труда” безработни лица, за срока на изпълнение на договора за СМР, като поддържа на трудов договор 3 (три) среден месечен брой наети от Дирекция „Бюро по труда” за обекта безработни.
?Броят на общия състав работници, в т.ч. и на квалифицирани/ неквалифицирани безработни лица са изчислени на база изготвената за обекта експертната оценка. Продължава в Раздел VI.3.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

17/05/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

13/11/2019 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

20/05/2019 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

Залата на общинския съветник в сградата на Община Лясковец на адрес: гр. Лясковец, пл. „Възраждане” № 1, ет. 1

Получените оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

?Избраният за изпълнител участник трябва да осигури изплащане на заплати и внасяне на осигурителни вноски, на база минимален месечен размер на осигурителния доход по основни икономически дейности и квалификационни групи професии, съгласно Прил. № 1 от Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване; ?Избраният за изпълнител участник трябва да осигури реалистично съотношение между квалифицирани и неквалифицирани работници; ?Избраният за изпълнител участник трябва да осигури застраховане (валидно за целия период на договора за СМР) по Наредбата за задължително застраховане на работниците и служителите за риска „трудова злополука“ на всички работещи на обекта, вкл. на наетите безработни лица.
2. Изпълнението на поръчката следва да се осъществява съобразно изискванията на действащото европейско и национално законодателство, както и съгласно условията и изискванията на възложителя, посочени в Техн. спецификация (Прил. № 1 към документацията за участие). 3. При изпълнение на договора на обществената поръчка, изпълнителят и неговите подизпълнители (ако има такива) са длъжни свързани с опазване на околната среда, социалното и трудово право, приложими да спазват вс. приложими правила и изисквания, колективни споразумения и/или разпоредби на международното екологично, социално и трудово право, съгласно Прил. № 10 към чл. 115 от ЗОП. Възложителят отстранява от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка участник, когато са налице основанията по чл. 54, ал. 1 от ЗОП. Възложителят ще се възползва от предвидената възможност и ще отсрани от участие в процедурата участник, за когото е налице някое от обстоятелствана по чл. 55, ал. 1, т. 1, 2, 3,4 и 5 от ЗОП.Възложителят ще отстрани от участие в процедурата: 1. участник, който не отговаря на поставените критерии за подбор или не изпълни друго условие, посочено в обявлението за обществена поръчка или в документацията за участие. 2. участник, който е представил оферта, която не отговаря на: а). предварително обявените условия за изпълнение на поръчката; б). правила и изисквания, свързани с опазване на околната среда, социалното и трудовото право, приложими колективни споразумения и/или разпоредби на международното екологично, социално и трудово право, които са изброени в Прил. № 10 от ЗОП; 3. участник, който не е представил в срок обосновката по чл. 72, ал. 1 от ЗОП или чиято оферта не е приета съгласно чл. 72, ал. 3 – 5 от ЗОП; 4. участници, които са свързани лица*. 5. участник, подал оферта, която не отговаря на условията за представяне, включително за форма, начин и срок. 6. участник, който няма право да участва в обществени поръчки на основание чл. 3, т. 8 във вр. с чл. 5, ал. 1, т. 3 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружества, регистрирани в юрисдикция с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици, освен когато не са налице условията по чл. 4 от ЗИФОДРЮДРСЛТДС. 7. участник, който след покана от страна на възложителя и в определения в нея срок не удължи срока на валидност на офертата си. 8. участник, който е предложил цена за изпълнение на обществената поръчка, по-висока от определената от възложителя в документацията за участие прогнозна стойност на обществената поръчка. 9. участник, който при проверка по реда на чл. 104, ал. 5 от ЗОП, при която е изискано да предостави разяснения или допълнителни доказателства за данните, посочени в офертата, извърши промени в техническото и/или ценовото си предложение.
Участникът, определен за изпълнител представя гаранция за изпълнение е в размер на 5% от стойността на договора без ДДС, с валидност 6 месеца след приемането на СМР/СРР на обекта.
б). Участникът, определен за изпълнител, избира сам формата на гаранцията за изпълнение. Гаранцията за изпълнение съгласно чл. 111, ал. 5 от ЗОП се представя в една от следните форми:- Парична сума, Банкова гаранция, Застраховка.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 24/04/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва