Деловодна информация
00864
К-344 21/03/2019 (дд/мм/гггг)
не
00864-2019-0005 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Исперих 000505821
ул. Дунав №2
Исперих BG324 7400 България
Айлин Шукриева - Началник отдел Обществени поръчки +359 84312178
op_isperih@abv.bg +359 84314712

Интернет адрес/и

www.isperih.bg

http://e-procurement.bg:8080/pk/00864#104


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://e-procurement.bg:8080/pk/00864#104
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Изпълнение на СМР с предмет: Ремонт на улици в гр. Исперих и населените места на община Исперих по обособени позиции”
45233252      
Строителство

Целта на обществена поръчка е възстановяване и подобряване на транспортно – експлоатационните качества на настилките на уличната мрежа в Община Исперих, с оглед осигуряване на безопастност на движение и комфорт на пътуващите.
Обекти за изпълнение:
• Ремонт на ул. „Шипка” от ОК 173 до ОК152 и ул. „Царевец” от ОК 152 до ОК 150, с. Малко Йонково
• Ремонт на ул. „Митко Палаузов” от ОК86 до ОК95, с. Китанчево
• Ремонт на ул. „Христо Ботев” от ОК43 до ОК66 и ул. „Арда” от ОК66 до ОК 86, с. Вазово
• Ремонт на ул. „Драва” от ОК 61 до ОК56 и ул. „Стефан Караджа” от ОК106 до ОК122, с. Подайва
• Ремонт на ул. „Димчо Дебелянов” от ОК 17 до ОК 28, с. Духовец
• Ремонт на ул. „Борис Савов” от ОК 27 до ОК 30 и ул. „Лудогорие” от ОК 25 до ОК 26, с. Делчево
• Ремонт на ул. „Вежен”, гр. Исперих
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
285103.33      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
да
максимален брой обособени позиции:
2

II.2) Описание 1

Ремонт на улична мрежа в с. Малко Йонково, с. Подайва и с. Духовец, разделена на подобекти 1
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45233252      
II.2.3) Място на изпълнение
BG324

с. Малко Йонково, с. Подайва и с. Духовец общ. Исперих

Предвижда се асфалтиране на улиците както следва:
• Подобект №1: Ремонт на ул. „Шипка” от ОК 173 до ОК 152 и ул. „Царевец” от ОК 152 до ОК 150, с. Малко Йонково - с обща дължина - 335м.;
• Подобект №2: Ремонт на ул. „Драва” от ОК 61 до ОК 56 и ул. „Стефан Караджа” от ОК 106 до ОК 122, с. Подайва с обща дължина - 670м.;
• Подобект №3: Ремонт на ул. „Димчо Дебелянов” от ОК 17 до ОК 28, с. Духовец с обща дължина - 365м.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
133800      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
50

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

II.2) Описание 1

Ремонт на улична мрежа в с. Вазово, с. Китанчево, с. Делчево и гр. Исперих, разделена на подобекти 2
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45233252      
II.2.3) Място на изпълнение
BG324

с. Китанчево, с. Вазово, с. Делчево и гр. Исперих община Исперих

Предвижда се Ремонт на
• Подобект №1: Ремонт на ул. „Христо Ботев” от ОК 43 до ОК 66 и ул. „Арда” от ОК 66 до ОК 86, с. Вазово с обща дължина - 350м.;
• Подобект №2: Ремонт на ул. „Митко Палаузов” от ОК 86 до ОК 95, с. Китанчево с обща дължина - 415м.;
• Подобект №3: Ремонт на ул. „Борис Савов” от ОК 27 до ОК 30 и ул. „Лудогорие” от ОК 25 до ОК 26, с. Делчево с обща дължина - 310м.;
• Подобект №4: Ремонт на ул.”Вежен”, гр. Исперих с обща дължина - 130м.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
151303.33      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
50

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участниците следва да притежават регистрация в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камарата на строителите в Република България, съгласно чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите (ЗКС), което да им позволява извършване на строителни работи от предмета на настоящата поръчка - Втора група: строежи от транспортната инфраструктура, строежи от ІV-та категория – строежи по чл. 137, ал.1, т.4, буква „а” от ЗУТ – частни пътища, улици от второстепенната улична мрежа V и VI клас и съоръженията към тях, а за чуждестранни лица - в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство. ИЗИСКВАНЕТО СЕ ПРИЛАГА ЗА ВСЯКА ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ!!! Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за регистрация се доказва от всеки участник в обединението, който ще извършва строителство съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосоченото изискване съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват. Участникът попълва поле 1) на раздел А: „Годност“ в Част IV: „Критерии за подбор“ от еЕЕДОП, като се посочва уеб адрес, орган или служба, издаващи документа, точно позоваване на документа или за чуждестранни лица съответен еквивалентен документ или декларация или удостоверение от компетентните органи съгласно националния му закон за вписването на лицето в съответен професионален регистър на държавата, в която е установен, допускащ съгласно законодателството на държавата, в която лицето е установено и осъществява дейността си извършване на строителните работи - обект на настоящата обществена поръчка. Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител да представи копие на Удостоверение за вписване в ЦПРС към Камарата на строителите в Република България за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката. В случай, че участникът е чуждестранно лице, той може да представи удостоверение за извършване на еднократна или временна строителна услуга за конкретен строеж на територията на Република България, което покрива необходимия обхват на вписване в Централния професионален регистър на строителите за изпълнение на този строеж на основание чл.25а от ЗКС. Документите за доказване на поставените изисквания се представят от участника и при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и 6 ЗОП. При подаване на оферта участниците попълват само съответния раздел в еЕЕДОП.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участникът да има застраховка „Професионална отговорност“ с покритие съответстващо на обема и характера на поръчката.

Участниците, следва да имат и да поддържат за целия период на изпълнение на договора за обществена поръчка, валидна застраховка „Професионална отговорност в строителството и проектирането”, по смисъла на чл. 171 от ЗУТ, за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им, съгласно изискванията на Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн., ДВ, бр. 17 от 02.03.2004 г.), покриваща минималната застрахователна сума за строежи IV-та категория – строежи по чл. 137, ал.1, т.4, буква „а” от ЗУТ, определени с чл.5, ал.2, т.4 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството. ИЗИСКВАНЕТО СЕ ПРИЛАГА ЗА ВСЯКА ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ!!!Удостоверяване: Участникът попълва поле 5) на раздел Б: Икономическо и финансово състояние в Част IV: „Критерии за подбор“ от еЕЕДОП, с посочване на застрахователна сума, уеб адрес, орган или служба, издаващи документа, точно позоваване на документа за наличие на Валидна застраховка за „Професионална отговорност“ по чл. 171 ал.1 от ЗУТ, при лимит на отговорността, съгласно чл.5, ал.2, т.4 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството или еквивалентен документ (за чуждестранните лица). Професионалната дейност от застрахователните полици трябва да отговаря на предмета на поръчката.
Доказване: Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител да представи документи по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“. Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. Документите за доказване на поставените изисквания се представят от участника и при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и 6 ЗОП. При подаване на оферта участниците попълват само съответния раздел в еЕЕДОП.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участникът да е изпълнил дейности с предмет и обем идентични или сходни с тези на обществената поръчка, за последните 5 (пет) години от датата на подаване на офертата - ИЗИСКВАНЕТО СЕ ПРИЛАГА ЗА ВСЯКА ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ!!!
2. Участникът следва да разполага с инструменти, съоръжения и техническо оборудване, необходими за изпълнение на поръчката- ИЗИСКВАНЕТО СЕ ПРИЛАГА ЗА ВСЯКА ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ!!!
3. Участникът следва да разполага с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнението на поръчката- ИЗИСКВАНЕТО СЕ ПРИЛАГА ЗА ВСЯКА ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ!!!


1. Участникът, през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, следва да е изпълнил строителство идентично или сходно с предмета и обема на обществената поръчка. Забележка: Под „сходно” строителство с предмета на обществената поръчка следва да се разбира изграждане и/или реконструкция, и/или рехабилитация и/или ремонт на улична и/или пътна мрежа;Под „сходно” с обема на обществената поръчка следва да се разбира строителство с дължина на трасето, не по-малко от: -за Обособена позиция №1- 1370 м.-за Обособена позиция №2- 1205 м.
Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, съответствието с това изискване се доказват от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него. Удостоверяване: Участникът попълва от еЕЕДОП, с посочване на стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема.
Доказване: Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи Списък на строителството, идентично или сходно с предмета на обществената поръчка, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали то е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
2. Участникът следва да разполага с инструменти, съоръжения и техническо оборудване, необходими за изпълнение на поръчката, както следва:1. Комбиниран багер – 1 бр.; 2. Фреза – 1 бр.;3. Мини челен товарач – 1 бр.; 4. Самосвали – 2 бр.;5. Фугорез – 1 бр.; 6. Духалка – 1 бр.; 7. Автогудронатор – 1 бр.;8. Асфалтополагач – 1 бр.; 9. Валяк бандажен – 2 бр.;10. Валяк пневматичен – 1 бр.;11. Водоноска – 1 бр.;12. Авто метла – 1 бр.; 13. Компресор за сгъстен въздух – 1 бр. Забележка: В случай че, оферта се подава за повече от една обособена позиция, горното изискване не се прилага сумарно. Така например, ако участник подава оферта за повече от една обособена позиция е достатъчно същият да разполага с минимум: Комбиниран багер – 1 бр.; Фреза – 1 бр.; Мини челен товарач – 1 бр. и т.н. Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, съответствието с това изискване се доказват от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него.
При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосоченото изискване съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
Удостоверяване:Участникът попълва еЕЕДОП, с посочване под формата на списък на инструментите, съоръженията и техническото оборудване, които ще бъдат използвани за изпълнение на поръчката, както и това дали същите са собствени или наети. Доказване: Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи Декларация за инструментите, съоръженията и техническото оборудване, които ще бъдат използвани за изпълнение на поръчката.
3. 1.Технически ръководител на обектите – изисква се да е назначен по трудов договор и да притежава изискваната от Закона за устройството образователна степен и квалификация съгласно чл. 163а ЗУТ; да има опит на управленска/ координираща позиция на минимум 1 (един) строителен обект с предмет еднакъв или сходен с предмета на обществената поръчка.
2. Специалист – контрол на качеството – изисква се да е назначен по трудов договор, съгласно чл. 15, ал.1, т.4, б. „б“ от ЗКС, да има придобита професионална квалификация отговаряща на изискванията на чл. 163а, ал. 2 от ЗУТ или еквивалентна, да има валиден сертификат за преминат курс за контрол на качеството или еквивалентно; Да има опит при изпълнението на минимум 1 (един) строителен обект с предмет еднакъв или сходен с предмета на обществената поръчка, като изпълняващ длъжността, за която е предложен. Продължава в :раздел VI.3)
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Гаранцията обезпечаваща изпълнението на договора съгласно чл. 111, ал. 2 от ЗОП е определена в размер на 3% от стойността на договора. Гаранцията се предоставя в една от следните форми:1. парична сума;2. банкова гаранция;3. застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
Гаранцията за изпълнение може да се предостави от името на изпълнителя за сметка на трето лице - гарант.Участникът, определен за изпълнител, избира сам формата на гаранцията за изпълнение или за авансово предоставените средства.Когато избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията или титуляр на застраховката.
Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за обществена поръчка.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

11/04/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

12/04/2019 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

гр. Исперих, Заседателна зала на Община Исперих партерен етаж на ул. Дунав №2

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

продължение от раздел III.1.3)3.Специалист по ЗБУТ - изисква се да е назначен по трудов договор, съгласно
чл.15, ал.1, т.4, б.„в“ от ЗКС, изисква се да има придобита професионална квалификация, отговаряща на изискванията на чл. 163а, ал. 2 от ЗУТ или еквивалентна, притежаващ валидно удостоверение (сертификат) за завършен курс за координатор по здраве и безопасност или еквивалентно. Да има опит при изпълнението на минимум 1 (един) строителен обект, като изпълняващ длъжността, за която е предложен.
Удостоверяване: При подаване на офертата обстоятелството се декларира в съответната част от ЕЕДОП с посочване на име, месторабота, професионална квалификация, образование, опит/ стаж и други данни за персонала, който ще изпълнява поръчката.
При сключване на договора, участникът избран за изпълнител следва да представи - Списък на персонала, който ще изпълнява поръчката и/или членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, както и документи които доказват професионалната компетентност на тези лица;
Участник в настоящата процедура може да бъде всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, както и всяко друго образувание, което има право да изпълнява строителство съгласно законодателството на държавата, в която е установено, като всеки участник трябва да отговаря на предварително обявените изисквания в документацията за участие.1.Възложителят отстранява от участие в процедурата участник, за когото е налице някое от основанията, посочени по-долу, възникнало преди или по време на процедурата:а)е осъден с влязла в сила присъда,за престъпление по чл.108а, чл.159а–159г,чл.172,чл.192а,чл.194–217,чл.219–252,чл.253–260,чл.301–307, чл.321, 321а и чл.352–353 е от НК; или за престъпление, аналогични на посочените в друга държава членка или трета страна;б)има задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл.162,ал.2,т.1 от ДОПК и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на участника, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила;в)е налице неравнопоставеност в случаите по чл.44,ал.5 от ЗОП;г)е установено,че:е представил документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;не е предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;д) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, принудителна административна мярка по чл. 404 от КТ или съдебно решение, нарушение на чл.61,ал.1,чл.62,ал.1 или 3,чл.63,ал.1 или 2,чл.118,чл.128,чл.228,ал.3,чл.245 и чл.301–305 от КТ или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;е)е налице конфликт на интереси, който не може да бъде отстранен.Основанията по б.“а”и“е” се отнасят за лицата, които представляват участника, за лицата, които са членове на управителни и надзорни органи на участника, др. лица,които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи. 2.Възложителят ще отстрани: участник или член на обединение,който е обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от ТЗ, или е преустановил дейността си, а в случай че участникът е чуждестранно лице - се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която е установен; участници, които са свързани лица; участник, който няма право да участва в обществени поръчки на основание чл. 3, т. 8 във вр. т ЗИФОДРЮПДРКТЛТДС.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Жалби се подават пред Комисията за защита на конкуренцията в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 179 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за измененеие или за допълнителна информация, на основание чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 21/03/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва