Деловодна информация
00137
ОП-1131 28/02/2019 (дд/мм/гггг)
не
00137-2019-0002 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Лясковец 000133844
пл. Възраждане № 1
Лясковец BG321 5140 България
Даниела Маринова +359 61922055
obshtina@lyaskovets.net +359 61922045

Интернет адрес/и

www.lyaskovets.net

http://www.lyaskovets.net/d4_adm_buyerprofile.php


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.lyaskovets.net/buyerprofile/bprofile.php?id=20190228-0117
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Аварийно-възстановителни работи на Църква „Света Параскева” - с. Козаревец
45000000      
Строителство

Предметът на настоящата обществена поръчка е: „Аварийно-възстановителни работи на Църква „Света Параскева” - с. Козаревец”.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
110217.37      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
45400000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG321

Мястото за изпълнение на обществената поръчка е на територията на с. Козаревец, общ. Лясковец, обл. Велико Търново, на ул. „Земеделец” № 1.

В съответствие с предвижданията на инвестиционния проект по части „Архитектурна” и „Конструкции” са предвидени следните строителни дейности (СМР/СРР):
- Ремонт на покривната конструкция с подменяне на компроментирани конструктивни елементи, нова дъсчена и летвена обшивка. Ново покритие от керамични керемиди;
- Изпълнение на нови ламаринени обшивки. Направа хидроизолация кубе.
- Възстановяване ерозирала зидария на комините;
- Укрепване чрез подбиване с бетон основата на каменните стени и колоните по конструктивен детайл;
- Направа на вертикална планировка, нова водоплътна настилка около сградата и отвеждане на повърхностните води от основите на сградата;
- Преизграждане на външните тухлени стени на склада;
- Изпълнение на вътрешна стена на склада от гипскартон;
- Подменяне на компрометирани дървени елементи – дървени стълбища, оребряване на кубето, подовете на камбанарията;
- Армирана бетонова настилка по цялата площ на притвора вкл. и склада;
- Направа на настилка от гранитогрес в притвора.
Критериите по-долу
 
ДА Технически показател „Организация на работа” (ТП)    50
Цена
50
II.2.6) Прогнозна стойност
110217.37      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
150

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да е регистриран в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камарата на строителите в България, на основание чл. 3, ал. 2 и чл. 15, ал. 1 от Закона за камарата на строителите, за изпълнение на строежи от първа група, подгрупа „строежи от пета категория”, съгласно чл. 5, ал. 1, т. 1 и ал. 4, т. 4 от Правилника за реда за вписване и водене на ЦПРС, в съответствие с чл. 137, ал. 1, т. 5, б. „г“, във връзка с чл. 137, ал. 1, т. 5, б. „а“ от ЗУТ и с чл. 11 от Наредба № 1 от 30.07.2003 г. за номенклатурата на видовете строежи.
За доказване на годност (правоспособност) преди сключването на договора за обществена поръчка, участникът определен за изпълнител представя следните документи:
•Копие от удостоверение за вписване в ЦПРС, придружено с валиден контролен талон по чл. 22 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени, удостоверено с еквивалентен документ, изготвен съгласно националния закон на участника, издаден от компетентен орган от държавата, в която е установен.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

За доказване на икономическото и финансовото състояние преди сключването на договора за обществена поръчка, участникът, определен за изпълнител представя следните документи:
• Справка по чл. 62, ал. 1, т. 4 от ЗОП за общия оборот и за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката – Образец № 2 от документацията за участие и
• Годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква, с приложена Справка за приходите на строителни предприятия по видове строителство.
• Валидна застраховка „Професионална отговорност”, която да обхваща категорията строеж съобразно предмета на поръчката, за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им по смисъла на чл. 171, ал. 1 от ЗУТ и Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, респ. еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
Забележка:
Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.


1. През последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която е създаден или е започнал дейността си, участникът трябва да е реализирал минимален общ оборот не по-малко от 220 000 лв. (двеста и двадесет хиляди лева), включително минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти, не по-малко от 110 000 лв. (сто и десет хиляди лева).
* Годишен общ оборот е сумата от нетните приходи от продажби.
** Оборот в сферата, попадаща в обхвата на обществената поръчка е сумата, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирана от строителни дейности, попадащи в обхвата на поръчката.
*** Дейностите, попадащи в обхвата на поръчката, са строително-ремонти и строително-монтажи работи (СМР/СРР) от изпълнение на ново строителство и/или реконструкция и/или основен ремонт на сгради за обществено обслужване, жилищни и смесени сгради.
2. Участникът трябва да има валидна застраховка „Професионална отговорност” за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им по смисъла на чл. 171, ал. 1 от ЗУТ и Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството. Застраховката трябва да покрива минималната застрахователна сума за строежи за изисканата категория.
*Изискването за застраховка за професионална отговорност на лицата по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ не се прилага за лице от държава - членка на Европейския съюз, или от друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България и е предоставило еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

За доказване на техническите и професионални способности преди сключването на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител представя следните документи:
• Списък по чл. 64, ал. 1, т. 1 от ЗОП на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката - Образец № 3 от документацията за участие и
•Удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
• Валиден сертификат по EN ISO 9001:2015 – за внедрена система за управление на качеството или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват „строителство” или еквивалентен.
Забележка:
Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато кандидат или участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
•Валиден сертификат за разработена и внедрена интегрирана система за управление на околна среда EN ISO 14001:2015 или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда, с предметен обхват „строителство” или еквивалентен.
Забележка:
Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда, когато кандидат или участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
Сертификатите трябва да са издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация” или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки.
• Списък – декларация по чл. 64, ал. 1, т. 3 и т. 6 от ЗОП на лицата, които ще изпълняват строителството и на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, вкл. и контрола на качеството, в който е посочена професионалната компетентност* на лицата – Образец № 4 от документацията за участие.
*Съгласно § 2, т. 41 от Допълнителните разпоредби на ЗОП, „професионална компетентност" е наличието на знания, получени чрез образование или допълнителна квалификация, и/или на умения, усвоени в процеса на упражняване на определена длъжност или позиция в изпълнение на трудови, служебни или граждански правоотношения.


1. През последните 5 (пет) години от датата на подаване на офертата, участникът трябва да е изпълнил видове строителни дейности с предмет, идентичен или сходен с предмета на обществената поръчка.
*„Строителни дейности с предмет, идентичен или сходен с предмета на обществената поръчка” са дейности по изпълнение на ново строителство и/или реконструкция и/или основен ремонт на една или повече сгради за обществено обслужване, жилищни и смесени сгради.
2. Участникът трябва да притежава сертификат по EN ISO 9001:2015 – за внедрена система за управление на качеството или еквивалент, или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват „строителство” или еквивалентен обхват, сходен на предмета на поръчката.
3. Участникът трябва да има разработена и внедрена интегрирана система за управление на околна среда EN ISO 14001:2015 или еквивалент, или други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда, с предметен обхват „строителство “ или еквивалентен.
4. Участникът трябва да разполага с необходимия брой персонал, в т.ч. квалифициран технически ръководен и изпълнителски състав с определена професионална компетентност за изпълнение на строителството, със следното образование и квалификация или еквивалентни:
• Квалифициран технически ръководен състав:
а). Технически ръководител (едно лице), отговарящо на следните изисквания:
- строителен инженер, архитект или строителен техник, който ръководи строителните работи и осигурява изпълнение на отговорностите по чл. 163, ал. 2, т. 1 - 5, а за строежите от пета категория - и отговорностите по чл. 168, ал. 1 и по чл. 169б, ал. 1 от ЗУТ;
- да има минимум 2 (две) години професионален опит като технически ръководител в областта на изграждането и/или преустройство и/или реконструкцията на строителни обекти.
б). Длъжностно лице (орган) по безопасност и здраве при работа* (едно лице), отговарящо на следните изисквания:
- да притежава удостоверение или друг документ за правоспособност за извършване на дейност като длъжностно лице по безопасност и здраве, съобразно изискванията на Наредба № РД-07-2 от 16 декември 2009 г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, издадена от министъра на труда и социалната политика и министъра на регионалното развитие и благоустройството и
- да има минимум 1 (една) година професионален опит като специалист по безопасност и здраве при работа.
* Длъжностно лице по безопасност и здраве при работа е лице, на което е възложено да изпълнява функциите и задачите, определени в Наредба № 3 от 27 юли 1998 г. за функциите и задачите на длъжностните лица за организиране изпълнението на дейностите със защита от професионалните рискове и превенция на тези рискове.
в). Отговорник по контрола на качеството (едно лице), отговарящо на следните изисквания:
- да притежава професионална квалификация, която да отговаря на изискванията на чл. 163а, ал. 2 от ЗУТ или еквивалентна;
- да притежава удостоверение за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентен документ и
- да има минимум 1 (една) година професионален опит като отговорник по качеството.
• Квалифициран изпълнителски състав:
Квалифицираният изпълнителски състав включва квалифицирани работници с професия „Строителни работници и сродни на тях” с професия съобразно видовете работи по КСС и Националната класификация на професиите и длъжностите в Република България.
Не се допуска едно и също лице физическо лице да съвместява повече от една ръководна/експертна позиция при изпълнение на обществената поръчка, с оглед компетентността и отговорностите, които всяко от тях ще има при изпълнение на поръчката.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


?Изпълнението на поръчката следва да се осъществява съобразно изискванията на действащото европейско и национално законодателство, както и съгласно условията и изискванията на възложителя, посочени в Техническата спецификация (Прил. № 1).?При изпълнение на договора на обществената поръчка, изпълнителят и неговите подизпълнители (ако има такива) са длъжни да спазват всички приложими правила и изисквания, свързани с опазване на околната среда, социалното и трудово право, приложими колективни споразумения и/или разпоредби на международното екологично, социално и трудово право, съгласно Прил. № 10 към чл. 115 от ЗОП.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

01/04/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

02/04/2019 (дд/мм/гггг)   09:00 (чч:мм)

Залата на общинския съветник в сградата на Община Лясковец на адрес: гр. Лясковец, пл. „Възраждане” № 1, ет. 1.

Получените оферти се отварят на датата, посочена в обявлението на обществената поръчка, на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Възложителят отстранява от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка участник, когато са налице основанията по чл. 54, ал. 1 от ЗОП. Възложителят ще се възползва от предвидената възможност и ще отсрани от участие в процедурата участник, за когото е налице някое от обстоятелствана по чл. 55, ал. 1, т. 1, 2, 3,4 и 5 от ЗОП.Възложителят ще отстрани от участие в процедурата:
1. участник, който не отговаря на поставените критерии за подбор или не изпълни друго условие, посочено в обявлението за обществена поръчка или в документацията за участие.
2. участник, който е представил оферта, която не отговаря на:
а). предварително обявените условия на поръчката;
б). правила и изисквания, свързани с опазване на околната среда, социалното и трудовото право, приложими колективни споразумения и/или разпоредби на международното екологично, социално и трудово право, които са изброени в Приложение № 10 от ЗОП;
в). участник, който не е представил в срок обосновката по чл. 72, ал. 1 от ЗОП или чиято оферта не е приета съгласно чл. 72, ал. 3 – 5 от ЗОП;
г). участници, които са свързани лица*.
*„Свързани лица“ са:
а). лицата, едното от които контролира другото лице или негово дъщерно дружество;
б). лицата, чиято дейност се контролира от трето лице;
в). лицата, които съвместно контролират трето лице;
г). съпрузите, роднините по права линия без ограничения, роднините по съребрена линия до четвърта степен включително и роднините по сватовство до четвърта степен включително.
**„Контрол“ е налице, когато едно лице:
а). притежава, включително чрез дъщерно дружество или по силата на споразумение с друго лице, над 50 на сто от броя на гласовете в общото събрание на едно дружество или друго юридическо лице или
б). може да определя пряко или непряко повече от половината от членовете на управителния или контролния орган на едно юридическо лице; или
в). може по друг начин да упражнява решаващо влияние върху вземането на решения във връзка с дейността на юридическо лице.
3. Участник, който няма право да участва в обществени поръчки на основание чл. 3, т. 8 във вр. с чл. 5, ал. 1, т. 3 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружества, регистрирани в юрисдикция с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици (ЗИФОДРЮДРСЛТДС), освен когато не са на лице условията по чл. 4 от ЗИФОДРЮДРСЛТДС.
4. Участник, който след покана от страна на възложителя и в определения в нея срок не удължи срока на валидност на офертата си.
5. Участник, който е предложил цена за изпълнение на обществената поръчка, по-висока от определената от възложителя в документацията за участие прогнозна стойност на обществената поръчка.
6. Участник, който при проверка по реда на чл. 104, ал. 5 от ЗОП, при която е изискано да предостави разяснения или допълнителни доказателства за данните, посочени в офертата, извърши промени в техническото и/или ценовото си предложение.
Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение на договора за обществена поръчка при сключването му. В противен случай договор за обществена поръчка не се подписва с участника, определен за изпълнител.
а). Гаранцията за изпълнение е в размер на 3% (три процента) от стойността на договора без ДДС.
б). Участникът, определен за изпълнител, избира сам формата на гаранцията за изпълнение. Гаранцията за изпълнение съгласно чл. 111, ал. 5 от ЗОП се представя в една от следните форми:
- Парична сума, внесена по банкова сметка на Община Лясковец:
Банка ДСК” ЕАД, BIC: STSABGSF,IBAN: BG63STSA93003300180001
- Оригинал на безусловна и неотменима банкова гаранция, издадена от българска или чуждестранна банка, в полза на Община Лясковец. В този случай срока на валидност на същата трябва да бъде равен на срока на действие на договора плюс 30 (тридесет) дни.
- Застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 28/02/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва