Деловодна информация
00728
ОП-955-00-40 22/02/2019 (дд/мм/гггг)
да
да
22/02/2019 (дд/мм/гггг)
00728-2019-0003 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Народно събрание на Република България 000695018
пл. Народно събрание 2
София BG411 1169 България
Екатерина Георгиева,Николай Бациев, Димитринка Рускова +359 29392459/+359 29393060/+359 29392171
dus@parliament.bg +359 29809677

Интернет адрес/и

www.parliament.bg

www.parliament.bg/bg/publicprocurement


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
www.parliament.bg/bg/publicprocurement/ID/472
Горепосоченото/ите място/места за контакт
до следния адрес: (моля, посочете друг адрес)
НЕ  
Народно събрание на Република България 000695018
пл. Александър І № 1
София BG411 1169 България
Радостина Кирилова +359 29393059
r.kirilova@parliament.bg +359 29813131

Интернет адрес/и

www.parliament.bg

www.parliament.bg/bg/publicprocurement

НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

законодателна дейност

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Инженеринг–проектиране и изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор на обект:Реконструкция на електрически, ОВК инсталации и СМР по фасади и покрив на сграда на НС,София,пл. Кн.Александър I,№1
45000000      IA01
Строителство

Предметът на обществената поръчка е: „Инженеринг – проектиране и изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) и упражняване на авторски надзор на обект: „Реконструкция на електрически, отоплителни, вентилационни и климатични инсталации и строително-монтажни работи по фасади и покрив на сградата на Народното събрание, София, пл. „Княз Александър І” № 1”. Строежът е първа категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 1, б. „л“ от ЗУТ.
Обществената поръчка включва:
•изработване на инвестиционен проект във фаза „Технически проект“ с обхват и съдържание съгласно Закон за устройство на територията (ЗУТ) и Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти;
•изпълнение на СМР съгласно надлежно съгласуван и одобрен инвестиционен проект;
•упражняване на авторски надзор по време на строителството.
Изискванията към изпълнението на дейностите в обхвата на поръчката са подробно описани в Техническите спецификации - раздел I.Б от документацията за участие.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
14629600      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      IA01
45200000      
45310000      
45331000      
45400000      
45261000      
71320000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

сграда на Народното събрание в гр. София, „пл. Княз Александър I“ №1

Изпълнението на предмета на поръчката ще се извършва на два етапа съгласно изискванията на възложителя, при спазване на действащото законодателство, съобразно установените технически норми и стандарти в страната, хармонизирани с европейските стандарти и правилата по безопасност на труда, достъпна среда в т. ч. за хора с увреждания, хигиена, пожарна безопасност и др.
Първият етап на обществената поръчка е проектиране и включва изготвяне на инвестиционен проект във фаза „Технически проект“ за „Реконструкция на електрически, отоплителни, вентилационни и климатични инсталации и строително-монтажни работи по фасади и покрив на сградата на Народното събрание, София, пл. „Княз Александър І” № 1”, съгласно действащата в страната нормативна уредба, с обем и съдържание съгласно Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и изискванията на възложителя.
Вторият етап на обществената поръчка е изпълнението на строителството на строеж „Реконструкция на електрически, отоплителни, вентилационни и климатични инсталации и строително-монтажни работи по фасади и покрив на сградата на Народното събрание, София, пл. „Княз Александър І” № 1”, съгласно действащото в Република България законодателство и в съответствие с одобрения и съгласуван инвестиционен проект във фаза „Технически проект” и упражняване на авторски надзор по време на строителството.
Към Техническото предложение всеки участник представя Работна програма за изпълнение на строително-монтажните работи.
Работната програма за изпълнение на строително-монтажните работи изяснява последователността и взаимната обвързаност на основните строително-монтажни работи по частите на инвестиционния проект.
Работната програма следва да обхваща основните строително-монтажни работи по частите на инвестиционния проект, отчитайки спецификата и местоположението на обекта, необходимостта от изпълнение на строителството в условията на работещо Народно събрание и др. Всеки участник следва да опише технологичния подход, който планира да приложи, както и да предложи социални аспекти – мерки за намаляване на затрудненията на народните представители и администрацията по време на изпълнение на строителството в условията на работещо Народно събрание и провеждане на редовни пленарни заседания в новата пленарна зала, разположена в Блок № ІV в сградата.
Авторският надзор ще се упражнява по време на изпълнение на втория етап.
Конкретните дейности са подробно индивидуализирани в Техническите спецификации - раздел I.Б от документацията за участие и Заданието за проектиране - Приложение № 3.
За видовете и количествата СМР е налична КСС по окрупнени показатели - Приложение № 6.
Сградата е със застроена площ 6484 кв.м. и общо разгърната застроена площ (РЗП) от 45 388 кв.м.
Строежът е първа категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 1, б. „л“ от ЗУТ.
Извършването на оглед на местоизпълнението на СМР е по преценка на участника.
Огледи могат да се извършват всеки работен ден, до изтичане на срока за събиране на оферти за участие в процедурата, в интервала от 9.00 до 16.00 часа, като датата и часът на огледа се съгласуват предварително с възложителя на тел. 02/939 24 59.
За извършване на огледа участникът и/или представителите му трябва да носят със себе си лична карта.
След завършване на огледа се съставя и подписва двустранен протокол, удостоверяващ осъществяването му. Протоколът се изготвя в два еднообразни екземпляра - по един за всяка страна.
Критериите по-долу
 
ДА Техническо предложение    12%
Цена
88%
II.2.6) Прогнозна стойност
14629600      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
630

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Показателят „Цена” включва подпоказатели: “Цена за изготвяне на инвестиционен проект”–до 10 т.; “Цена за упражняване на авторски надзор”– до 5т. и “Цена за изпълнение на СМР”– до 73 т.
Показателят „Техническо предложение“ включва подпоказатели: „Професионална компетентност на проектантския екип“ – до 6 т. и „Социални аспекти, свързани с изпълнението на СМР, предмет на поръчката“ - до 6т.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС), или в аналогичен регистър съгласно законодателството на държавата членка, в която е установен за изпълнение на строителство първа категория.
Документите, с които се доказва съответствието с критериите за подбор са както следва: при подаване на оферта - чрез деклариране на информацията в ЕЕДОП*, а при условията на чл. 67, ал.5 и ал. 6 от ЗОП - чрез представяне на актуален документ, издаден от компетентен орган. В случай че определеният изпълнител е чуждестранно лице, по смисъла на чл. 112, ал. 1, т. 4 от ЗОП то следва в срок не по-дълъг от 1 /един/ месец, считано от датата на влизане с сила на решението за избор на изпълнител, да се впише в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) за изпълнение на строителство първа категория, даващо му право да извършва строителни дейности от съответния вид на територията на Република България или да представи удостоверение по чл. 25а от Закона за камарата на строителите.
*Съответствието на участника с поставеното изискване за годност (вписан в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) се проверява служебно от комисията, назначена от Възложителя да разгледа, оцени и класира подадените оферти, чрез справка в Централния професионален регистър на строителя на Камарата на строителите в България, а за чуждестранните лица – в съответният аналогичен регистър.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1.2.1. Участникът трябва да има реализиран минимален общ оборот в размер 20 000 000 (двадесет милиона) лева, включително минимален оборот от строителство в размер 15 000 000 (петнадесет милиона) лева, изчислен на база годишните обороти, за последните 3 (три) приключили финансови години в зависимост от датата, на която е създаден или е започнал дейността си.
1.2.2. Участникът трябва да притежава валидна застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в проектирането и строителството по чл. 171 от ЗУТ, за дейностите по предмета на поръчката – проектиране и строителство, покриваща минималната застрахователна сума за строеж – първа категория, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или съответен валиден аналогичен документ.


•Справка за реализиран минимален общ оборот в размер 20 000 000 (двадесет милиона) лева, включително минимален оборот от строителство в размер 15 000 000 (петнадесет милиона) лева, изчислен на база годишните обороти, за последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която е създаден или е започнал дейността си. Съгласно чл. 62, ал. 1, т. 4 от ЗОП, справката се представя, в случай, че информацията не е достъпна чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни.
Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ
•Доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в проектирането и строителството по чл. 171 от ЗУТ, за дейностите по предмета на поръчката – проектиране и строителство,покриваща минималната застрахователна сума за строеж – първа категория, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството.
Документите, с които се доказва съответствието с критериите за подбор са както следва: при подаване на оферта - чрез деклариране на информацията в ЕЕДОП, а при условията на чл. 67, ал.5 и ал. 6 от ЗОП - чрез представяне на актуален документ, издаден от компетентен орган.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1.3.1. Участникът следва да е изпълнил дейности с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката* за строителство, изпълнено през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата.
*Под „дейности с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката“ да се разбира строителство, изграждане, основен ремонт и реконструкция на сгради за обществено обслужване, като поне един от обектите е с РЗП - минимум 20 000 кв.метра. Участникът да е изпълнил строително-монтажни работи в тези сгради по части: ВиК, Електрически инсталации и Топлоснабдяване, отопление, вентилация и климатизация (ТОВК).
Забележка: Изпълнените дейности, декларирани от участника, отговарящи на минималните изисквания, следва да бъдат въведени в експлоатация.
1.3.2. Участникът трябва да е сертифициран в областта на строителството по следните стандарти: EN ISO 9001:2015 Система за управление на качеството или еквивалентен; и EN ISO 14001:2015 Стандарт за опазване на околната среда или еквивалентен.
При участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с критериите за подбор се доказва от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответната регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.
В случай че при изпълнение на поръчката участникът ще ползва подизпълнители, посочените критерии за подбор се прилагат за подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, които те ще изпълняват.
В случай че при изпълнение на поръчката участникът ползва капацитета на трети лица, последните следва да отговарят на критериите за подбор, за доказването на които участникът се позовава на техния капацитет. По отношение на критериите, свързани с професионална компетентност, участниците могат да се позоват на капацитета на трети лица, само ако лицата, с чиито образование, квалификация или опит се доказва изпълнение на изискванията на възложителя, ще участват в изпълнението на частта от поръчката, за която е необходим този капацитет.


•Списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали то е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
Забележка: Изпълнените дейности, декларирани от участника, отговарящи на минималните изисквания, следва да бъдат въведени в експлоатация.
•Заверено копие от валиден сертификат за прилаганата система за управление на качеството EN ISO 9001: 2015 в областта на строителството, или еквивалентно/и;
• Заверено копие от валиден сертификат за опазване на околната среда EN ISO 14001:2004/2015 в областта на строителството, или еквивалентно/и.
Сертификатите, трябва да са издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участникът не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини.
Документите, с които се доказва съответствието с критериите за подбор са както следва: при подаване на оферта - чрез деклариране на информацията в ЕЕДОП, а при условията на чл. 67, ал.5 и ал. 6 от ЗОП - чрез представяне на актуален документ, издаден от компетентен орган.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


В откритата процедура може да участва участник, който отговаря на условията на чл. 10, ал. 1 от ЗОП и на изискванията на възложителя. Възложителят отстранява от участие участник, за когото са налице основанията по чл. 54, ал.1, чл. 55, ал.1, т. 1 ЗОП, условията по чл. 107 от ЗОП, както и обстоятелствата по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици. Възложителят отстранява участник, за когото са налице ограниченията по чл. 69 от ЗПКОНПИ.
Гаранцията за обезпечаване изпълнението на договора за обществената поръчка е в размер на 5 (пет) % от стойността му без ДДС. Определеният за изпълнител сам избира формата на гаранцията за изпълнение - парична сума, банкова гаранция или застраховка, обезпечаваща изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
(Продължава в раздел VІ.3.)
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

да

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

23/04/2019 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

24/04/2019 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

сградата на Народното събрание, София 1169, пл. „Княз Александър І” № 1, етаж първи, зала № 132

участниците или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Продължение от ІІІ.2.2.
1.1. В случай че е парична сума, гаранцията се внася в сметка на Народното събрание в БНБ, IBAN: BG49 BNBG 9661 3300 1707 01, BIC: BNBGBGSD.
1.2. Банковата гаранция за изпълнение се издава в полза на Възложителя и е неотменяема, безусловна и изискуема при първо поискване, в което възложителят заяви, че изпълнителят не е изпълнил задълженията си и/или ги е изпълнил неточно. Банковата гаранция е със срок на валидност равен на сбора от сроковете за изпълнение на дейностите в обхвата на поръчката и най – дългия гаранционен срок на СМР, посочен в офертата на определения за изпълнител участник. Текстът й задължително се съгласува с Възложителя. Възложителят упражнява правата си по гаранцията при условията на проекта на договор.
1.3. Застраховката, която обезпечава изпълнението, чрез покритие на отговорността на изпълнителя, е със срок на валидност, равен на сбора от сроковете за изпълнение на дейностите в обхвата на поръчката и най – дългия гаранционен срок на СМР, посочен в офертата на определения за изпълнител участник. Възложителят следва да бъде посочен като трето ползващо се лице по тази застраховка. Застраховката следва да покрива отговорността на изпълнителя и не може да бъде използвана за обезпечение на отговорността на изпълнителя по друг договор. Текстът на застраховката се съгласува с Възложителя. Възложителят упражнява правата си по застраховката при условията на проекта на договор.
1.4. Възложителят освобождава и усвоява гаранцията при условията, посочени в проекта на договора, без да дължи лихви за периода, през който същата е престояла при него.
2. В случаите по т. 7.1, б. „а“ и б. „б“ на раздел I.Б от документацията, Възложителят извършва авансово плащане по договора срещу представена от определения изпълнител 100 % гаранция, обезпечаваща авансовото плащане, издадена в полза на Възложителя в една от формите по чл. 111, ал. 5 ЗОП. Документът за гаранцията за авансово плащане по т. 7.1, б. „а“ се представя от определения изпълнител при сключване на договора, а документът за гаранцията за авансово плащане по т. 7.1, б. „б“ се представя от определения изпълнител в срок до 05.12.2019 г.
2.1. В случай че е парична сума, гаранцията се внася в сметка на Народното събрание в БНБ, IBAN: BG49 BNBG 9661 3300 1707 01, BIC: BNBGBGSD.
2.2. Банковата гаранция, обезпечаваща авансово предоставените средства, се издава в полза на Възложителя и е неотменяема, безусловна и изискуема при първо поискване, в което възложителят заяви, че изпълнителят не е изпълнил задълженията си и/или ги е изпълнил неточно. Банковата гаранция е със срок на валидност равен на срока за изпълнение на съответната дейност в обхвата на поръчката – проектиране или строителство, удължен с 2 (два) месеца. Текстът на банковата гаранция задължително се съгласува с Възложителя. Възложителят упражнява правата си по гаранцията при условията на проекта за договор.
2.3. Застраховката, която обезпечава авансово предоставените средства, следва да покрива пълната отговорност на изпълнителя за тези средства. Застраховката не може да бъде използвана за обезпечение на отговорността на изпълнителя по друг договор. Застраховката е със срок на валидност е със срок на валидност равен на срока за изпълнение на съответната дейност в обхвата на поръчката – проектиране или строителство, удължен с 2 (два) месеца. Текстът на застраховката задължително се съгласува с възложителя. Възложителят следва да бъде посочен като трето ползващо се лице по тази застраховка. Възложителят упражнява правата си по застраховката при условията на проекта на договор.
2.4. Гаранцията, обезпечаваща авансово предоставените средства, се освобождава до три дни след връщане или усвояване на аванса.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

10 - дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл. 197, ал.1, т. 1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 22/02/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва