Деловодна информация
00268
ФУМИ 198 20/02/2019 (дд/мм/гггг)
не
00268-2019-0005 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Държавна агенция за бежанците при Министерския съвет 831601932
бул. Княгиня Мария Луиза № 114 Б
София BG411 1233 България
Р. Радионова,юрисконсулт отдел ОПМ, инж. К. Ядкова - главен експерт отдел УСМТО +359 28080922
sar@saref.government.bg +359 29559476

Интернет адрес/и

www.aref.government.bg

www.profilnakupuvacha.com/Държавна%20агенция%20за%20бежанците%20при%20Министерския%20съвет,12883


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.profilnakupuvacha.com/Държавна%20агенция%20за%20бежанците%20при%20Министерския%20съвет%2C12883
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

предоставяне на международна закрила

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Изграждане на пречиствателна станция в РПЦ, гр.Харманли“
45200000      
Строителство

Обществена поръчка включва:
Проектиране и изграждане на външна канализационна система и модулна пречиствателна станция за битово - отпадъчни води /МПСОВ/ от РПЦ –гр.Харманли, в т.число:
-Прединвестиционни проучвания /ПИП/
-Проектиране – изготвяне на работен инвестиционен проект
-Строителство, което включва: строително – монтажни работи; доставка и монтаж на машините, съоръжения и оборудване; тестване на оборудването и въвеждане в експлоатация на МПСОВ; изграждане на необходимите площадкови канализационни мрежи; изграждане на отвеждащ колектор от МПСОВ до заустването във водоприемника;
-Авторски надзор по време на строителството
- Въвеждане в експлоатация на МПСОВ
- Обучение на персонала, осигурени ръководства по поддръжка и експлоатация, контрола на настройките, измервателните системи и уреди
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
2000000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45200000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG42

РПЦ- гр. Харманли, териториално поделение на ДАБ при МС

Обществената поръчка включва:
проектиране и изграждане на външна канализационна система и модулна пречиствателна станция за битово - отпадъчни води /МПСОВ/ от РПЦ –гр.Харманли, в т.число:
-Прединвестиционни проучвания /ПИП/ относно: необходимостта от изграждане на площадкова канализация на територията на РПЦ като по възможност максимално се запази съществуващата канализация; проучване местоположението и вида на МПСОВ, технологията на пречистване, мястото на заустване на пречистените води с посочени геодезически и географски координати на заустване;
- Проектиране – изготвяне на работен инвестиционен проект, включително подаване на искане до общината за издаване на скица – виза за проектиране от главния архитект на общината; Работният проект да включва и необходимата площадкова канализация на територията на РПЦ и отвеждащия колектор до заустването;
- Строителство, което включва: строително – монтажни работи; доставка и монтаж на машините, съоръжения и оборудване; тестване на оборудването и въвеждане в експлоатация на МПСОВ; изграждане на необходимите площадкови канализационни мрежи; изграждане на отвеждащ колектор от МПСОВ до заустването във водоприемника. Съставяне на изискващите се актове и протоколи съгласно Наредба №3/2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, екзекутивни чертежи /при необходимост/ и друга строителна документация относно изпълненото строителство;
- Подаване на искания до РИОСВ и Басейнова дирекция относно издаване на необходимите разрешителни съгласно Закона за опазване на околната среда и Закона за водите, съгласуване на инвестиционния проект със специализираните контролни органи при необходимост – РИОСВ, БД, РИОКОЗ, ПБЗН и др., осигуряване на необходимите становища от експлоатационните предприятия /при необходимост/, дейностите по одобряване на инвестиционния проект и издаване на Разрешение за строеж;
- Авторски надзор по време на строителството;
- Геодезическо заснемане на изпълнената МПСОВ и отвеждащия колектор и нанасяне в Кадастралната карта и в действащия ПУП;
- Въвеждане в експлоатация на МПСОВ, която да осигурява необходимите проектни параметри, съгласно разрешителното за заустване;
- Обучение на персонала, осигурени ръководства по поддръжка и експлоатация, контрола на настройките, измервателните системи и уреди.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
2000000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
10

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Обществената поръчка се финансира със средства по Споразумение за отпускане на безвъзмездни средства по Фонд „Убежище, миграция и интеграция“- Спешни мерки 2016 - HOME/2016/AMIF/AG/EMAS/0046

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

- Участникът следва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя /ЦПРС/ за изпълнение на строежи трета категория или по-висока, съгласно Наредба № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи, а за чуждестранно лице — в аналогичен регистър съгласно законодателството на държавата членка, в която е установено.
В случай, че чуждестранно лице бъде определено за изпълнител на обществената поръчка, към датата на сключване на договора, следва да е вписано в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи от посочената категория.
При подаване на офертата, участникът декларира съответствието с посоченото изискване чрез предоставяне на е-ЕЕДОП, където посочва информацията от издаденото на негово име Удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя за строежи от трета категория или по-висока.
Преди сключване на договора участникът, избран за изпълнител, представя Удостоверението за вписване в Централния професионален регистър на строителя за строежи от трета категория или по-висока.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участникът трябва да притежава валидна застраховка „Професионална отговорност в проектирането и строителството”, която да обхваща трета категория строеж или по-висока. За участник, установен/регистриран в Република България, застраховката за професионална отговорност следва да бъде съгласно чл. 171, ал. 1 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). За участник, установен/регистриран извън Република България застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалентна на тази по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, съгласно законодателството на държавата, където е установен/регистриран участникът. Застрахователното покритие следва да е не по-малко от минимума, приложим за строежи от трета категория строежи или по - висока, съгласно чл. 5, ал. 1 и ал. 2 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството. Застраховката на чуждестранните лица следва да осигурява минимум посоченото застрахователно покритие.
При подаване на офертата, участникът декларира съответствието с посоченото изискване чрез предоставяне на е-ЕЕДОП, където посочва стойност на застрахователната сума, №, дата и издател на застраховката, валидност на застраховката.
Преди сключване на договора участникът, избран за изпълнител, представя копие на застрахователната полица.
В настоящата процедура възложителят поставя изискване за предвиждане на солидарна отговорност за изпълнение на поръчката между участника и третото лице, в случаите, когато участникът използва капацитета на трето лице за доказване съответствието с изискването за икономическо и финансово състояние.


Участникът трябва да притежава към датата на подаване на офертата валидна застраховка „Професионална отговорност в строителството” за строежи мининум трета категория, която да поддържа за целия срок за изпълнение на обществената поръчка.
Комисията, назначена за разглеждане и оценка на офертите, съответно възложителят, може да изисква от участниците по всяко време да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата.
В този случай следва да се представи копие на валидна застраховка „Професионална отговорност в проектирането/строителството”, която да обхваща категория строеж съобразно предмета на поръчката - трета или по-висока или еквивалентен документ за участник, установен/регистриран в Република България. Застраховката на чуждестранните лица следва да осигурява минимум посоченото застрахователно покритие.
Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от Възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който Възложителят приеме за подходящ.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

- Участникът трябва да е изпълнил дейности с предмет проектиране на МПСОВ - да е изготвил технически или работни инвестиционни проекти поне за един обект с предмет, идентичен или сходен с този на поръчката през последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата.
- Участникът следва да е изпълнил или да е участвал в изпълнението на СМР за поне един обект с предмет, идентичен или сходен с този на поръчката през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата.
Обемът на изпълнените дейности не е от значение за настоящата обществена поръчка и ще се счита за приемлив опит на участника за нейното изпълнение.
При подаване на офертата, участникът декларира съответствието с посоченото изискване чрез предоставяне на е-ЕЕДОП, където посочва: списък на дейностите, кратко описание, стойностите, датите и получателите.
Преди сключване на договора участникът, избран за изпълнител, представя списък на услугите по проектиране, идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите и доказателства за извършената услуга и списък на строителствата, сходни с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълненото е в съответствие с нормативните изисквания.
- Участникът трябва да разполага с ръководен състав с инженерно – технически компетентност за изпълнение на поръчката, както следва:
Ръководител на обекта – инженерна специалност, който да притежава професионален опит по специалността минимум 2 (две) години и специфичен опит - участие в екип на такава позиция в минимум 1 (един) обект
Технически ръководител – който да притежава техническа правоспособност съгласно чл.163а, ал.2 и ал.3 от ЗУТ, да е назначен на трудов договор при изпълнителя и да притежава професионален опит на такава позиция минимум 2 (две) години;
Координатор по безопасност и здраве – който да е преминал курс за координатор по безопасност и здраве или еквивалент и отговаря на критериите по чл. 5, ал. 2 от Наредба № 2 от 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, издадена от МТСП и МРРБ.
Тази длъжност може да бъде изпълнявана и от техническия ръководител на обекта, в случай, че същият е преминал курс за координатор по безопасност и здраве или еквивалент.
Проектанти по всички видове специалности съобразно частите на проекта, посочени в техническата спецификация.
При подаване на офертата, участникът декларира съответствието с посоченото изискване чрез предоставяне на е-ЕЕДОП, където посочва: за ръководния състав - имената на лицата, заемана позиция, образование, професионален опит за съответната позиция, а за проектантите - имената на лицата, специалност, № на удостоверение за правоспособност, информация за налична застраховка „професионална отговорност“ и професионален опит за проектанта по част технологична.
- Участникът следва да прилага система за управление на качеството, сертифицирана съгласно стандарт: EN ISO 9001:2015 (или еквивалентен стандарт) с обхват строителство, сходно с предмета на поръчката, или еквивалентни мерки за осигуряване на качеството.
При подаване на офертата, участникът декларира съответствието с посоченото изискване чрез предоставяне на е-ЕЕДОП, където посочва обхвата, издателя и валидността на документа.
Преди сключване на договора участникът, избран за изпълнител, представя копие на притежавания от него документ.


Под „дейности (проектиране) сходни с предмета на поръчката“следва да се разбира: проектиране или проектиране и изпълнение на СМР, свързани с изграждане на пречиствателни станции за битово – отпадъчни води и/или отпадъчни води от промишлени предприятия и/или инфилтратни води от депа за отпадъци.
Под „дейности (изпълнение на СМР) сходни с предмета на поръчката“следва да се разбира: изпълнение или проектиране и изпълнение на СМР, свързани с изграждане на пречиствателни станции за битово – отпадъчни води и/или отпадъчни води от промишлени предприятия и/или инфилтратни води от депа за отпадъци.
Проектантите, които ще изготвят съответните части от проекта, трябва да притежават документи за пълна проектантска правоспособност, издадени от КАБ или КИИП за 2019 г., както и валидна застраховка, съгласно Наредбата за условията и реда за задължителното застраховане в проектирането.
Проектантите, които ще изготвят съответните части от проекта и притежават и друга правоспособност, могат да изготвят проекти и по другите части.
Проектантът по част технологична на проекта да е участвал като проектант в изработката поне на един инвестиционен проект за МПСОВ по тази част.
Сертификатът по стандарт: EN ISO 9001:2015 (или еквивалентен стандарт) трябва да е издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
Участникът декларира съответствието си с техническите и професионални възможности посредством попълване на съответните полета на Единния европейски документ за обществени поръчки.
Участникът може да докаже съответствието си с изискванията за технически възможности и/или квалификация с възможностите на едно или повече трети лица. В тези случаи, участникът представя доказателства, че при изпълнение на поръчката ще има на разположение ресурсите на трети лица.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


В процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да участват български или чуждестранни физически или юридически лица или техни обединения, както и всяко друго образувание, което има право да извършва СМР съгласно законодателството на държавата, в която е установено и което отговаря на условията, посочени в ЗОП и обявените изисквания на възложителя в указанията за участие.
Възложителят отстранява от участие в процедурата за възлагане участник, за когото е налице някое от следните основания за отстраняване, посочени в чл. 54, ал. 1, т. 1-7 и чл.55, ал.1, т.1 от ЗОП, условията по чл.107 от ЗОП, както и обстоятелствата по чл.3, т.8 от ЗИФОДРИПДРС и чл.69 от ЗПКОНПИ, възникнали преди или по време на провеждането на процедурата.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

20/03/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 5

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

22/03/2019 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

гр. София 1233, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 114Б, зала 6-ти етаж

На публичното заседание може да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване. При разглеждане на офертите в откритото заседание ще се приложи т. нар. "обърнат" ред, съгласно чл.181, ал. 2 от ЗОП - ще се извърши оценка на техническите и ценовите предложения преди разглеждане на документите за подбор.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Като обезпечение за изпълнение на договора за възложената обществена поръчка, избраният за изпълнител участник представя гаранция за изпълнение в размер на 5% (пет на сто) от прогнозната стойност, без вкл. ДДС.
Гаранцията се предоставя в една от следните форми /по избор на изпълнителя/:
а) парична сума;
б) банкова гаранция. В случай, че се представя банкова гаранция, същата трябва да е безусловна и неотменима, в нея да е записано името на договора и да е със срок на валидност минимум 30 дни, след крайния срок на договора;
в) застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя. Застраховката не може да бъде използвана за обезпечение на отговорността на изпълнителя по друг договор. Текстът на застраховката се съгласува с Възложителя. Застраховката следва да е със срок на валидност минимум 30 календарни дни, след крайния срок на договора.
Възложителят освобождава гаранциите, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.
Условията и сроковете за задържане, усвояване и освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за обществена поръчка.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Жалба може да се подава в 10-дневен срок от:
1. изтичането на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП – срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация;
2. получаването на решението за определяне на изпълнител или за прекратяване на процедурата;
В случаите по т. 1, когато датите на публикуване на обявленията в РОП и в "Официален вестник" на Европейския съюз са различни, срокът за обжалване тече от по-късната дата.
Жалбата по чл. 196, ал. 5 от ЗОП (срещу действия или бездействия на възложителя, с които се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата) се подава в 10-дневен срок от уведомяване за съответното действие, а ако лицето не е уведомено – от датата, на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 20/02/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва